چگونه ترکیبی از دادخواست های کووید و پوشش رسانه ای اطلاعات نادرست را به هم می ریزد


بهداشت عمومی اخیراً روز خود را در دادگاه داشته است. و یک روز دیگر و یک روز دیگر

در طول این همه‌گیری، شکایت‌هایی از هر جهت مطرح شد و سیاست‌های بهداشت عمومی و اختیارات بیمارستان‌ها را زیر سوال برد. درخواست‌کنندگان برای ارائه مراقبت به شیوه‌ای متفاوت بحث کردند، آنها دستورات استفاده از ماسک و واکسن را زیر سوال بردند و به محدودیت‌های تجمعات حمله کردند.

لارنس گوستین، استاد متخصص در حقوق بهداشت عمومی در دانشگاه جورج تاون، گفت: از نظر تاریخی، “هیچ چیز جز یک آبشار حمایت حمایتی از سلامت عمومی وجود ندارد.” این در طول همه گیری تغییر کرد. “برعکس است. این یک تورنت بوده است.»

حتی با کاهش کووید-19، وکلای بخش مراقبت های بهداشتی پیش بینی می کنند که روزهای حضورشان در دادگاه به زودی به پایان نمی رسد. گروهی از قاضی‌ها و شرکت‌های رسانه‌ای، در میان دیگران، چشم به تغییر سیاست‌ها و حتی برخی سودهای حاصل از دعاوی بیشتر دارند.

از آنجایی که چنین گروه‌هایی می‌توانند به میلیون‌ها نفر دسترسی داشته باشند، مدافعان سلامت عمومی مانند گوستین و برایان کاستروچی، رئیس بنیاد دو بومونت، یک سازمان غیرانتفاعی بهداشت عمومی، پیشنهاد می‌کنند که نتیجه، فراتر از ایجاد موانع قانونی، می‌تواند اطلاعات نادرست بیشتری را در مورد کار آنها منتشر کند. آن‌ها فکر می‌کنند که بی‌اهمیت بودن یک دعوی قضایی می‌تواند به گسترش تردید نسبت به واکسن یا سایر باورهای ضد بهداشت عمومی کمک کند، البته فقط از طریق پوشش خبری. گوستین گفت: «می‌دانید، دعوی‌های قضایی اثر گالوانیزه دارند. “آنها تمایل دارند افکار عمومی را شکل دهند.”

وکلا برای ترویج نظریه های خود سازماندهی می کنند. در اواخر ماه مارس، گروهی از آنها در آتلانتا برای اولین کنفرانس دادخواهی کووید گرد هم آمدند تا نکاتی را در مورد چگونگی ایجاد چنین پرونده‌هایی با هم عوض کنند. “توجه، وکلای آتلانتا!” تبلیغی را برای تبلیغ این رویداد اعلام کرد. “آیا شما آماده هستید تا بخشی از سریع ترین رشد در زمینه دعوی قضایی باشید؟”

این کنفرانس تا حدی توسط بنیاد تحقیقات ایمنی واکسن، که بر اساس دیدگاه های شکاکانه واکسن تأسیس شده بود، حمایت شد. در این گردهمایی وعده داده شد که استراتژی‌های قانونی برای شکایت از سازمان‌های بهداشت عمومی فدرال و ایالتی در مورد سیاست‌های کووید، و همچنین بیمارستان‌ها و شرکت‌های دارویی به دلیل تخلفات احتمالی به اشتراک گذاشته شود.

این چیزی است که توجه افرادی مانند گوستین را به خود جلب کرده است. او گفت: «این خیلی نگران کننده است. او گفت که حتی اگر شکایت ها به نتیجه نرسد، می تواند بیمارستان ها و مقامات بهداشت عمومی را خجالتی کند. در اوج همه‌گیری، وکلا با موفقیت بیمارستان‌ها را مجبور به تجویز ایورمکتین برای درمان کووید کردند – علی‌رغم بسیاری از آزمایش‌های استاندارد طلایی، تصادفی و کنترل‌شده که نشان می‌دهد این دارو به‌خصوص مفید نیست.

استیون وارشاوسکی، وکیل نیویورکی که در آن شرکت داشت، توضیح داد که کنفرانس راه خوبی برای ملاقات با طرفداران همفکر بود. او گفت: “شبکه سازی و تلاش برای ایجاد یک جامعه حقوقی آگاه وجود دارد.” و همکاران همچنین می توانند “در مورد زوایای مختلف حقوقی صحبت کنند.” در واقع، پانل ها موضوعاتی از صدور مجوز گرفته تا سهل انگاری در بیمارستان و اتهامات مربوط به صدمات واکسن را پوشش می دادند.

این کنفرانس توسط استیو کرش، یک مدیر فنی ثروتمند منطقه خلیج سانفرانسیسکو، که خود را “حقیقت گو” در مورد واکسن ها و سیاست های کووید توصیف می کند، سازماندهی شد. او دائماً سؤالاتی را در مورد ماسک ها و واکسن ها و سایر اقدامات استاندارد بهداشت عمومی مطرح کرده است. او گفت که این کنفرانس به منظور کمک به تشویق وکلا برای پیشبرد این موضع است. او گفت که امیدوار است که “وکلا در به دست آوردن تسویه حساب های بزرگ موفق باشند” زیرا “وکلای دیگر را تشویق می کند” تا شکایت خود را علیه شرکت های داروسازی و سازمان های دولتی به طور یکسان مطرح کنند.

او بوده است برای توییت کردن شناخته شده است در مورد موقعیت هایی که در آن او، یک فرد بدون نقاب، با همتایان نقابدار روبرو می شود. به عنوان مثال، در طول پرواز، او به یکی از صندلی‌های هواپیما 100000 دلار پیشنهاد داد تا نقابش را بردارد. (او گفت که این کار را برای آزمایش سطح – و ریاکاری احتمالی – وابستگی مردم به ماسک‌ها انجام داده است.)

کارآفرینی قانونی کرش در خبرنامه او به طور کامل به نمایش گذاشته شده است: افرادی که به دنبال نظرات او هستند، اگر وکیلی هستند که او را در پرونده های قضایی مختلف علیه دولت فدرال در مورد مسائل مربوط به واکسن نمایندگی می کنند، می توانند کادرها را علامت بزنند.

بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند زمان او را با افزایش 15 دقیقه‌ای با قیمت 500 دلار در هر پاپ رزرو کنند. اشتراک‌های خبرنامه او – که او ادعا می‌کند «ده‌ها هزار» از آن‌ها است – 50 دلار در سال است. (او می گوید که درآمد اشتراک را اهدا می کند.)

کنفرانس وکلا سخنرانانی را به خود جلب کرد که در دنیای دعوی قضایی کووید شناخته شده بودند. یکی، رابرت مالون، کار اولیه‌ای را روی RNA پیام‌رسان انجام داد و اکنون نسبت به نقص‌های ادعایی در واکسن‌های کووید شک کرده است. (آنها پس از آزمایش‌های بزرگ توسط FDA تأیید شده‌اند.) مالون و سایر شاکیان سال گذشته توییتر را تهدید به طرح دعوی کردند که به دنبال لغو ممنوعیت انتشار اطلاعات نادرست است. پس از انجام یک تور رسانه ای، او اکنون به شبکه های اجتماعی بازگشته است.

برای مقامات بهداشت عمومی، نه تنها پیامد بالقوه احکام دادگاه‌ها، بلکه انتشار نظریه‌ها نیز خطرآفرین است.

کاستروچی به KFF Health News گفت: «حتی یک برد، علی‌رغم باخت‌های بی‌شمار، برای برخی شواهد و اثبات فرضی را ارائه می‌دهد که به سؤالات باید پاسخ داده شود، مسئولیت باید تعیین شود یا یک اشتباه باید اصلاح شود». اما تصمیم هر کارآزمایی نمی‌تواند و نباید جایگزین یافته‌های کارآزمایی‌های بالینی با ثبت‌نام تقریباً 70000 آمریکایی شود.»

کاستروچی گفت: «من فکر می‌کنم این بخشی از بی‌ثباتی بزرگ‌تر سلامت عمومی از طریق سیستم قضایی است.

خوانندگانی که می‌خواهند نظریه‌های مورد علاقه را از طریق رسانه‌ها به نمایشنامه دادگاه متصل کنند، فرصت کم ندارند. نگاهی به دیلی وایر، یک نشریه آنلاین با بن شاپیرو، مفسر سیاسی محافظه کار. این شرکت در یک پرونده قضایی فدرال شاکی بود، بخشی از رگبار دعوی قضایی موفق، سیاست اداره ایمنی و بهداشت شغلی مبنی بر دادن گزینه ای به مشاغل بزرگ مبنی بر الزام کارکنان خود به واکسینه شدن یا آزمایش هفتگی برای کووید. این مقررات توسط دادگاه عالی متوقف شد و بعداً توسط آژانس پس گرفته شد.

این دادخواست هدف دومی را دنبال کرد. این یک موضوع دائمی و در حال تحول برای تبلیغات فیس بوک ارائه می کرد که مبارزه این رسانه را ترویج می کرد – و از بینندگان می خواست مشترک شوند، دادخواست امضا کنند یا کالا بخرند. شاپیرو در تبلیغی در نوامبر 2021 اظهار داشت که “هیچ طرفدار بزرگتری” از واکسن ها از او وجود ندارد. اما هرگونه ادعای طرفدار واکسن، محور تبلیغات آینده نبود، که بر خلاف دستورات، پاسپورت‌های واکسن و مواردی از این دست بحث می‌کرد. دیلی وایر در فوریه 2022 ادعا کرد که سالانه 100 میلیون دلار درآمد داشته است.

این نشریه، پیام‌های کووید را، به‌ویژه در مورد پرونده‌های قضایی یا مسائل حقوقی، به موضوع تبلیغات خود تبدیل کرد. به عنوان مثال، در یکی از آگهی‌ها به نحوه اجرای گذرنامه‌های واکسن توسط پلیس در «برخی شهرها» اشاره شده است – مشخص نمی‌کند کدام شهرها. اما روزنامه دیلی وایر مقاله ای در مورد بررسی پلیس این گونه پاسپورت ها در پاریس و نه ایالات متحده منتشر کرد. این رسانه به درخواست های متعدد برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در مجموع، KFF Health News دریافت که این نشریه حداقل 10 میلیون نمایش آگهی در پلتفرم‌های متا – فیس‌بوک و اینستاگرام – از اکتبر 2021 تا فوریه 2023 در رابطه با پرونده‌های قضایی، دستورات، درزهای آزمایشگاهی و سایر موضوعات مرتبط با کووید داشته است.

پیش از این، گروه های رسانه ای محافظه کار خوشحال بودند که با نوشتن خلاصه های دوستانه در حمایت از موارد خاص مشارکت کنند. ای جی بائر، استادیار روزنامه‌نگاری که در حال مطالعه رسانه‌های محافظه‌کار در دانشگاه آلاباما است، گفت: اما اکنون صداهای راست‌گرای زیادی وجود دارد که تلاش می‌کنند مخاطبان را جذب کنند. بائر گفت: «ما شاهد یک فضای رسانه ای بیش از حد اشباع، با رقابت زیاد هستیم، به ویژه در سمت راست. او گفت، به این ترتیب، آنها باید برجسته باشند – حتی اگر به معنای استقبال از «بدلکاری» باشد، مانند شرکت مستقیم در دعاوی قضایی.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان