دوران واکسن‌ها و آزمایش‌های رایگان علیه کووید به پایان رسیده است. چه کسی قرار است پرداخت کند؟


زمان برای واکسن‌های رایگان کووید، کیت‌های آزمایش خانگی و حتی برخی درمان‌ها در حال اتمام است.

کاخ سفید در این ماه اعلام کرد که وضعیت اضطراری ملی بهداشت عمومی که در اوایل سال 2020 در پاسخ به همه‌گیری اعلام شده بود، در 11 می به پایان می‌رسد. وقتی پایان یابد، بسیاری از سیاست های طراحی شده برای مبارزه با گسترش ویروس نیز به پایان می رسد.

تاکنون، دولت فدرال اقدام به خرید واکسن علیه کووید-19 کرده است. این شرکت اخیراً 105 میلیون دوز تقویت کننده دو ظرفیتی را از Pfizer-BioNTech به قیمت هر دوز 30.48 دلار و 66 میلیون دوز از نسخه مدرنا را به قیمت 26.36 دلار در هر دوز خریداری کرده است.

مردم می توانند این واکسن ها را با هزینه کم یا بدون هزینه تا زمانی که منابع دولتی تمام می شود، دریافت کنند. اما حتی قبل از تعیین تاریخ پایان وضعیت اضطراری عمومی، کنگره تصمیم گرفت پول بیشتری برای حفظ ذخایر خود ارائه ندهد.

فایزر و مدرنا در حال برنامه ریزی برای حرکت خود به بازار تجاری هستند. هر دو اعلام کرده‌اند که قیمت‌ها را بین 110 تا 130 دلار در هر دوز افزایش خواهند داد، اگرچه بیمه‌گران و برنامه‌های بهداشتی دولتی می‌توانند در مورد نرخ‌های پایین‌تر مذاکره کنند.

ما شاهد یک فرصت دو رقمی بازار یک میلیاردی هستیم [de dólares]رایان ریچاردسون، مدیر ارشد استراتژی BioNTech اخیراً در کنفرانس JPMorgan در سانفرانسیسکو به سرمایه گذاران گفت. این شرکت انتظار دارد قیمت ناخالص 110 دلار برای هر دوز باشد که به گفته ریچاردسون، “از دیدگاه اقتصاد سلامت بیش از حد قابل توجیه است.”

این می تواند به معنای ده ها میلیارد دلار درآمد برای تولید کنندگان باشد، حتی اگر جذب واکسن ها کند باشد. و مصرف کنندگان این قبض را چه به طور مستقیم یا غیر مستقیم پرداخت می کنند.

طبق برآورد KFF، اگر نیمی از بزرگسالان، تقریباً همان درصدی که سالانه واکسن آنفولانزا دریافت می‌کنند، تقویت‌کننده‌های کووید را با قیمت‌های بالاتر دریافت کنند، بیمه‌گران، کارفرمایان و دیگران بین 12.4 تا 14.8 میلیارد دلار پرداخت خواهند کرد.

در مورد درمان‌های کووید، وبلاگی در ماه اوت از وزارت بهداشت و خدمات انسانی (HHS) اشاره کرد که انتظار می‌رود منابع دارویی Paxlovid خریداری شده توسط دولت تا اواسط سال قبل از اینکه بخش خصوصی مدیریت شود ادامه داشته باشد.

قیمت خرید انبوه دولت از تولیدکننده فایزر 530 دلار برای یک دوره درمانی بود و هنوز مشخص نیست که این شرکت ها در صورت تمام شدن منابع دولتی چقدر هزینه خواهند داشت.

بخشی از هزینه جدید این محصولات که به مصرف کننده منتقل می شود به پوشش سلامت شما بستگی دارد.

دریافت کنندگان Medicare، Medicaid و افرادی که تحت قانون مراقبت مقرون به صرفه (ACA) تحت پوشش قرار می گیرند، حتی پس از پایان اورژانس بهداشت عمومی و خرید واکسن توسط دولت، به دریافت واکسن کووید بدون اشتراک هزینه ادامه خواهند داد.

بسیاری از افرادی که دارای بیمه مبتنی بر کار هستند نیز احتمالاً مجبور نخواهند بود که برای واکسن‌ها هزینه پرداخت کنند، مگر اینکه خارج از شبکه واکسینه شوند. افرادی که سیاست های کوتاه مدت دارند ممکن است مجبور شوند هزینه تمام یا بخشی از واکسیناسیون خود را بپردازند.

و کسانی که بیمه ندارند باید تمام هزینه را از جیب خود بپردازند یا واکسن های رایگان یا کم هزینه را در کلینیک های اجتماعی یا سایر ارائه دهندگان پیدا کنند. برخی فقط آنها را اعمال نمی کنند.

دریافت مبلغی که ممکن است 100 دلار یا بیشتر برای واکسیناسیون باشد، به خصوص دشوار خواهد بود. شان رابینز، معاون اجرایی امور خارجی انجمن سپر آبی صلیب آبی گفت: این افزایش قیمت‌ها می‌تواند منجر به نابرابری‌های اضافی شود. او گفت که این افزایش ها بر افراد دارای بیمه نیز تأثیر می گذارد، زیرا هزینه ها به حق بیمه تبدیل می شود.

در همین حال، کارشناسان سیاست های عمومی می گویند که بسیاری از شرکت های بیمه خصوصی به پوشش Paxlovid ادامه خواهند داد، اگرچه بیماران ممکن است حداقل تا زمانی که فرانشیز خود را برآورده کنند، مانند سایر داروها، با پرداخت کسر پرداخت مواجه خواهند شد.

Medicaid حداقل تا سال 2024 بدون هیچ هزینه ای برای بیماران پوشش می دهد. اما پوشش Medicare تا زمانی که درمان از طریق فرآیند منظم سازمان غذا و دارو (FDA) طی شود، محدود خواهد بود، که بیش از مجوز استفاده در شرایط اضطراری طول می کشد. به بازار عرضه شده است.

عارضه دیگر: لیست های بیمه نشده احتمالاً در سال آینده افزایش می یابد، زیرا ایالت ها آماده هستند تا روند عادی تعیین صلاحیت Medicaid را که در طول همه گیری متوقف شده بود، بازگردانند. از ماه آوریل، آنها شروع به ارزیابی مجدد خواهند کرد که آیا دریافت کنندگان Medicaid دارای درآمد و سایر عوامل هستند یا خیر.

تخمین زده می شود که بین 5 تا 14 میلیون نفر در سراسر کشور ممکن است پوشش خود را از دست بدهند.

جان باکس، مدیر اجرایی LA Care، بزرگترین طرح بهداشت عمومی کشور با 2.7 میلیون عضو، گفت: “این نگرانی شماره یک ما است.”

او گفت: “آنها ممکن است متوجه نشوند که پوشش خود را از دست داده اند تا زمانی که برای پر کردن نسخه مراجعه کنند” یا به دنبال مراقبت های پزشکی دیگر، از جمله واکسیناسیون باشند.

در مورد آزمایش، قوانین برای بیمه‌گران، از جمله طرح‌های Medicare و ACA، برای پوشش هزینه حداکثر هشت کیت تست خانگی در ماه برای هر فرد در طرح، تا زمانی که اورژانس بهداشتی عمومی شود، وجود دارد.

برای مصرف کنندگان، از جمله آنهایی که بیمه ندارند، یک وب سایت دولتی همچنان حداکثر تا چهار کیت تست را برای هر خانوار ارائه می دهد، تا زمانی که منابع باقی می مانند. دولت بایدن بودجه را به خرید کیت های اضافی تغییر داد و آنها را در پایان دسامبر در دسترس قرار داد.

با این حال، از ماه مه، ذینفعان اصلی مدیکر و بسیاری از افرادی که بیمه خصوصی مبتنی بر شغل دارند، باید از جیب خود پرداخت کنند. برخی از برنامه‌های Medicare Advantage ممکن است ادامه پوشش آنها را انتخاب کنند. و دریافت‌کنندگان Medicaid می‌توانند به دریافت کیت‌های تست بدون هیچ هزینه‌ای بیش از یک سال ادامه دهند. قوانین ایالتی نیز ممکن است متفاوت باشد.

به طور کلی، آینده آزمایش‌ها، واکسن‌ها و درمان‌های کووید منعکس کننده ترکیب پیچیده پوششی است که مصرف‌کنندگان در حال حاضر برای اکثر انواع مراقبت‌های دیگر دنبال می‌کنند.

جن کیتس، معاون ارشد KFF گفت: «از دیدگاه مصرف‌کننده، واکسن‌ها همچنان رایگان خواهند بود، اما برای درمان‌ها و کیت‌های آزمایش، بسیاری از مردم با اشتراک هزینه‌ها مواجه خواهند شد. ما در حال دسترسی همگانی هستیم و اکنون در حال بازگشت به سیستم بهداشتی عادی کشور هستیم.»

داریوش طاهر، خبرنگار KHN در این گزارش مشارکت داشت.