دوران واکسن‌ها، کیت‌های آزمایش و درمان «رایگان» کووید در حال پایان است. چه کسی اکنون برگه را پرداخت خواهد کرد؟


زمان برای واکسن‌های کووید رایگان برای مصرف‌کننده، کیت‌های آزمایش خانگی و حتی برخی درمان‌ها رو به اتمام است.

کاخ سفید در این ماه اعلام کرد که وضعیت اضطراری بهداشت عمومی ملی که برای اولین بار در اوایل سال 2020 در پاسخ به همه‌گیری اعلام شد، قرار است در 11 ماه مه به پایان برسد. پس از پایان آن، بسیاری از سیاست‌های طراحی شده برای مبارزه با شیوع ویروس نیز به پایان خواهد رسید.

واکسن بزنید تا به حال، دولت فدرال اقدام به خرید واکسن های کووید-19 کرده است. این شرکت اخیراً 105 میلیون دوز تقویت کننده دو ظرفیتی Pfizer-BioNTech را به قیمت 30.48 دلار در هر دوز و 66 میلیون دوز از نسخه مدرنا را به قیمت 26.36 دلار در هر دوز خریداری کرده است. (اینها از جمله شرکت هایی هستند که اولین واکسن های کووید را در ایالات متحده به فروش رساندند.)

تا زمانی که منابع خریداری شده توسط دولت تمام شود، مردم می توانند این واکسن ها را با هزینه کم یا بدون هزینه دریافت کنند. اما حتی قبل از تعیین تاریخ پایان وضعیت اضطراری عمومی، کنگره تصمیم گرفت پول بیشتری برای افزایش ذخایر رو به کاهش دولت ارائه نکند. در نتیجه، فایزر و مدرنا در حال برنامه ریزی برای حرکت خود به بازار تجاری بودند. هر دو نشان داده اند که قیمت ها را در محدوده 110 تا 130 دلار در هر دوز افزایش خواهند داد، اگرچه بیمه ها و برنامه های بهداشتی دولتی می توانند در مورد نرخ های پایین تر مذاکره کنند.

ما شاهد یک میلیارد دو رقمی هستیم[-dollar] اخیراً توسط رایان ریچاردسون، مدیر ارشد استراتژی BioNTech به سرمایه گذاران در کنفرانس JPMorgan در سانفرانسیسکو گفته شد. این شرکت انتظار دارد قیمت ناخالص – قیمت کامل قبل از هرگونه تخفیف – 110 دلار در هر دوز باشد، که به گفته ریچاردسون، “از دیدگاه اقتصاد سلامت بیش از حد قابل توجیه است.”

این می تواند به ده ها میلیارد دلار درآمد برای تولیدکنندگان تبدیل شود، حتی اگر جذب واکسن ها کند باشد. و مصرف کنندگان این قبض را چه به طور مستقیم یا غیر مستقیم پرداخت می کنند.

گزارش اخیر KFF تخمین زده است که اگر نیمی از بزرگسالان – تقریباً همان درصدی که واکسن آنفولانزای سالانه را انتخاب می کنند – تقویت کننده کووید را با قیمت های جدید و بالاتر دریافت کنند، بیمه گذاران، کارفرمایان و سایر پرداخت کنندگان 12.4 تا 14.8 میلیارد دلار هزینه خواهند کرد. . این تقریباً دو برابر هزینه ای است که برای هر بزرگسال در ایالات متحده برای دریافت یک تقویت کننده دو ظرفیتی با متوسط ​​قیمت پرداخت شده توسط دولت فدرال هزینه می شود.

در مورد درمان‌های کووید، یک پست وبلاگی در ماه اوت توسط اداره آمادگی و پاسخ استراتژیک وزارت بهداشت و خدمات انسانی اشاره کرد که انتظار می‌رود منابع دارویی Paxlovid خریداری شده توسط دولت تا اواسط سال قبل از اینکه بخش خصوصی مدیریت شود ادامه یابد. قیمت خرید انبوه دولت از تولیدکننده فایزر 530 دلار برای یک دوره درمانی بود و هنوز مشخص نیست که شرکت ها پس از اتمام منابع دولتی چه چیزی را دریافت خواهند کرد.

مصرف کنندگان چقدر از آن خرج کردن را احساس خواهند کرد؟

یک چیز مسلم است: اینکه چقدر از هزینه های افزایش یافته به مصرف کنندگان منتقل می شود به پوشش سلامت آنها بستگی دارد.

ذینفعان Medicare، کسانی که در Medicaid ثبت نام کرده اند – برنامه بیمه سلامت فدرال ایالتی برای افراد با درآمد کم – و افرادی که تحت پوشش قانون مراقبت مقرون به صرفه هستند، به دریافت واکسن کووید بدون اشتراک هزینه ادامه خواهند داد، حتی زمانی که وضعیت اضطراری بهداشت عمومی به پایان برسد و دولت خریداری کند. واکسن ها تمام می شود بسیاری از افراد دارای بیمه مبتنی بر شغل نیز احتمالاً با پرداخت مشترک برای واکسن مواجه نخواهند شد، مگر اینکه برای واکسیناسیون خود از شبکه خارج شوند. افرادی که دارای مزایای محدود یا بیمه نامه های کوتاه مدت هستند ممکن است مجبور باشند تمام یا بخشی از واکسیناسیون خود را بپردازند. و افرادی که بیمه ندارند باید تمام هزینه را از جیب خود بپردازند یا به دنبال واکسیناسیون بدون هزینه یا کم هزینه از کلینیک های محلی یا سایر ارائه دهندگان باشند. اگر آنها نتوانند یک گزینه رایگان یا کم هزینه پیدا کنند، برخی از بیماران بیمه نشده ممکن است مجبور شوند از واکسیناسیون یا آزمایش صرف نظر کنند.

دستیابی به مبلغی که می تواند 100 دلار یا بیشتر برای واکسیناسیون باشد، به خصوص سخت خواهد بود. شان رابینز، معاون اجرایی امور خارجی انجمن سپر آبی صلیب آبی، گفت: این افزایش قیمت می‌تواند باعث ایجاد نابرابری‌های بیشتر شود. او گفت که این افزایش‌ها بر افراد دارای بیمه نیز تأثیر می‌گذارد، زیرا هزینه‌ها به حق بیمه سرازیر می‌شوند.

در همین حال، کارشناسان سیاست های عمومی می گویند بسیاری از شرکت های بیمه خصوصی به پوشش Paxlovid ادامه خواهند داد، اگرچه بیماران ممکن است با پرداخت مشارکتی مواجه شوند، حداقل تا زمانی که فرانشیز خود را برآورده کنند، درست مانند سایر داروها. Medicaid به پوشش آن بدون هزینه برای بیماران حداقل تا سال 2024 ادامه خواهد داد. اما پوشش Medicare تا زمانی که درمان از طریق فرآیند منظم FDA طی شود، محدود خواهد بود، که بیشتر از مجوز استفاده اضطراری که تحت آن به بازار عرضه شده است، طول می کشد.

یک عارضه دیگر: احتمالاً تعداد افراد بدون بیمه در سال آینده افزایش می یابد، زیرا ایالت ها آماده هستند تا روند تعیین منظم واجد شرایط بودن Medicaid را که در طول همه گیری متوقف شده بود، بازگردانند. از ماه آوریل، ایالت ها شروع به ارزیابی مجدد خواهند کرد که آیا ثبت نام کنندگان Medicaid دارای درآمد و سایر عوامل واجد شرایط هستند یا خیر.

حدود 5 تا 14 میلیون نفر در سراسر کشور ممکن است پوشش خود را از دست بدهند.

جان باکس، مدیر عامل LA Care، بزرگترین طرح بهداشت عمومی کشور با 2.7 میلیون عضو، گفت: “این نگرانی شماره 1 ما در حال حاضر است”.

او گفت: “آنها ممکن است متوجه نشوند که پوشش خود را از دست داده اند تا زمانی که برای پر کردن نسخه مراجعه کنند” یا به دنبال مراقبت های پزشکی دیگر، از جمله واکسیناسیون باشند.

کیت های تست کووید چطور؟

قوانین برای بیمه‌گران، از جمله برنامه‌های قانون مدیکر و مراقبت مقرون به صرفه، برای پوشش هزینه حداکثر هشت کیت تست در خانه در ماه برای هر فرد در این طرح، تا پایان اورژانس بهداشت عمومی باقی می‌ماند.

برای مصرف کنندگان – از جمله آنهایی که بیمه ندارند – یک وب سایت دولتی هنوز حداکثر چهار کیت تست را برای هر خانواده ارائه می دهد تا زمانی که تمام شود. دولت بایدن بودجه خود را برای خرید کیت های اضافی تغییر داد و آنها را در اواخر دسامبر در دسترس قرار داد.

با این حال، از ماه مه، ذینفعان Medicare اصلی و بسیاری از افرادی که بیمه خصوصی مبتنی بر شغل دارند، باید شروع به پرداخت از جیب خود برای کیت های تست آنتی ژن سریع کنند. برخی از طرح‌های Medicare Advantage که جایگزینی برای Medicare اصلی هستند، ممکن است ترجیح دهند بدون پرداخت مشترک به پوشش آنها ادامه دهند. سیاست ها متفاوت خواهد بود، بنابراین با بیمه گر خود مشورت کنید. و ثبت نام کنندگان Medicaid می توانند به مدت کمی بیش از یک سال به دریافت کیت های تست بدون هزینه ادامه دهند.

قوانین ایالتی همچنین می‌تواند متفاوت باشد، و ممکن است با برخی از برنامه‌های بهداشتی، پوشش ادامه‌دار بدون اشتراک هزینه برای آزمایش‌های کووید، درمان‌ها و واکسن‌ها پس از پایان اورژانس بهداشتی در دسترس باشد.

به طور کلی، آینده آزمایش‌های کووید، واکسن‌ها و درمان‌ها منعکس‌کننده ترکیب پیچیده پوششی است که مصرف‌کنندگان در حال حاضر برای اکثر انواع مراقبت‌های دیگر دنبال می‌کنند.

جن کیتس، معاون ارشد در KFF گفت: «از دیدگاه مصرف‌کننده، واکسن‌ها همچنان رایگان خواهند بود، اما برای درمان‌ها و کیت‌های آزمایش، بسیاری از مردم با اشتراک هزینه‌ها مواجه خواهند شد. ما از دسترسی جهانی استفاده می کنیم و اکنون می گوییم که به وضعیت موجود در سیستم بهداشتی معمول ایالات متحده برمی گردیم.

داریوش طاهر، خبرنگار KHN در این گزارش مشارکت داشت.

KHN (خبر سلامت قیصر) یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند. همراه با تجزیه و تحلیل سیاست و نظرسنجی، KHN یکی از سه برنامه عملیاتی اصلی در KFF (بنیاد خانواده قیصر) است. KFF یک سازمان غیرانتفاعی وقفی است که اطلاعات مربوط به مسائل بهداشتی را به ملت ارائه می دهد.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).