از نظر فنی، کودکان نیازمند ممکن است به واکسن RSV دسترسی نداشته باشند


پس از نزدیک به پنج دهه تلاش، صنعت داروسازی در آستانه ارائه واکسن‌های مؤثر علیه ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) است که تاکنون 90000 کودک را در زمستان امسال در بیمارستان بستری کرده است.

با این حال، تنها یکی از واکسن‌ها برای تزریق به نوزادان طراحی شده است و یک اشتباه در قانون ممکن است دسترسی کودکان کم‌درآمد به واکسن را غیرممکن کند که دارای بیمه خوب هستند.

از سال 1994، ایمن سازی معمولی حق کودک تحت برنامه واکسن برای کودکان است، که از طریق آن دولت فدرال میلیون ها واکسن را خریداری می کند و آنها را رایگان از طریق پزشکان اطفال و کلینیک ها در اختیار کودکان بدون بیمه، دارای بیمه ناقص یا دارای Medicaid قرار می دهد که بیش از نیمی از واکسن ها هستند. همه بچه های آمریکایی

قانون سال 1993 که این برنامه را ایجاد کرد، به طور خاص شامل تزریق آنتی بادی نمی شود، که در زمان نگارش لایحه به ندرت و فقط به عنوان درمان اضطراری استفاده می شد.

اما اولین واکسیناسیونی که احتمالاً برای نوزادان در دسترس است، به نام nirsevimab – در دسامبر در اروپا تایید شد و انتظار می رود در تابستان امسال توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تایید شود – واکسن نیست بلکه یک آنتی بادی مونوکلونال است. که ویروس های RSV را در جریان خون خنثی می کند.

دکتر کلی مور، رئیس گروه حمایتی Immunize.org، گفت: هیچ شکی وجود ندارد که کمیته مشاوره اقدامات ایمن سازی (ACIP) مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) تجویز آنتی بادی را به شما توصیه می کند. کریستن نوردلوند، سخنگوی آژانس، به KHN گفت: CDC اکنون در حال بررسی است که آیا nirsevimab واجد شرایط برنامه واکسن برای کودکان است یا خیر.

او گفت: «عدم انجام این کار، هزاران و هزاران کودک را به دلایل معنایی به بستری شدن در بیمارستان و بیماری‌های جدی محکوم می‌کند، علی‌رغم وجود یک ایمن‌سازی که درست مانند یک واکسن فصلی عمل می‌کند».

مقامات Sanofi، که همراه با AstraZeneca واکسن nirsevimab را تولید می کند، از ارائه قیمت خودداری کردند، اما گفتند که دامنه آن مشابه دوره واکسن کودکان خواهد بود. CDC حدود 650 دلار برای گران ترین واکسن معمولی، یعنی چهار واکسن علیه عفونت پنوموکوکی، پرداخت می کند. به عبارت دیگر، تایید FDA اگر به بخش بزرگی از 3.7 میلیون نوزادی که در کشور متولد می شوند داده شود، nirsevimab را به یک داروی پرفروش تبدیل می کند که ارزش میلیاردها دلار در سال دارد.

Pfizer و GSK در حال ساخت واکسن‌های سنتی RSV هستند و منتظر تایید FDA در اواخر امسال هستند. تزریق فایزر در ابتدا به زنان باردار داده می شود تا از نوزادانشان در برابر این بیماری محافظت کند، در حالی که تزریق GSK برای بزرگسالان مسن تر است.

واکسن های نوزادان در مرحله توسعه هستند، اما کارشناسان هنوز در مورد آن کمی عصبی هستند. به گفته دکتر بارنی گراهام، دانشمند بازنشسته VRS و کووید، در سال 1966، آزمایش یک واکسن علیه این ویروس به طرز چشمگیری شکست خورد و دو نوزاد را کشت، و ایمونولوژیست ها به طور کامل در مورد علت فاجعه توافق ندارند.

پس از اینکه ایزوله‌ها و ماسک‌های کووید انتقال آن را به مدت دو سال کاهش داد، RSV امسال در سراسر ایالات متحده شیوع پیدا کرد و بخش‌های مراقبت‌های ویژه کودکان را سیل کرد.

Sanofi و AstraZeneca، سازندگان nirvisemab، امیدوارند که توسط FDA، توصیه شده توسط CDC، و قبل از پاییز در سراسر کشور برای جلوگیری از همه گیری های جدید RSV مورد تایید قرار گیرد.

محصول شما طوری طراحی شده است که قبل از اولین فصل RSV زمستانی هر کودک داده شود. در کارآزمایی‌های بالینی، آنتی‌بادی‌ها تا پنج ماه محافظت می‌کردند. جان هاینریشز، کارشناس ارشد بخش واکسن سانوفی، گفت که اکثر کودکان نیازی به دوز دوم ندارند زیرا این ویروس برای کودکان سالم بالای یک سال تهدیدی مهلک نیست.

مور گفت، اگر درمان آنتی بادی برای برنامه واکسن برای کودکان پذیرفته نشود، دسترسی محدودی به واکسن برای دریافت کنندگان بیمه نشده و Medicaid وجود خواهد داشت که اکثر آنها سیاه پوست و اسپانیایی هستند (که ممکن است از هر نژادی باشند). داروسازان باید با برنامه Medicaid هر ایالت مذاکره کنند تا آن را در فرمول های خود بگنجانند.

دکتر شان اولری، استاد اطفال در دانشگاه کلرادو و رئیس کمیته بیماری های عفونی آکادمی اطفال آمریکا، گفت: مستثنی کردن واکسن از برنامه واکسن برای کودکان “تنها نابرابری های موجود در سلامت را بدتر می کند.”

گراهام گفت RSV نوزادان را از هر طبقه ای تحت تاثیر قرار می دهد، اما بیشتر به خانه های فقیر و شلوغ آسیب می رساند. وی گفت: «سابقه خانوادگی آسم یا آلرژی آن را بدتر می کند و اگر خیلی زودرس باشد.

اگرچه سالانه بین 2 تا 3 درصد از نوزادان به دلیل ویروس سنسیشیال تنفسی در بیمارستان بستری می شوند، اما میزان بقای آنها بالاست. اما سالانه بیش از 10000 سالمند بر اثر این عفونت ها جان خود را از دست می دهند. این با پایان پرداخت از جیب همه واکسن‌ها تحت Medicare، از جمله RSV، تحت قانون کاهش تورم 2022 تغییر خواهد کرد.

جنیفر رایش، جامعه‌شناس دانشگاه کلرادو که نگرش‌ها نسبت به واکسیناسیون را مطالعه می‌کند، می‌گوید که سطوح بالای تردید در مورد واکسن‌ها احتمالاً جذب آن‌ها را کاهش می‌دهد، صرف نظر از اینکه چه کسی هزینه آن را پرداخت می‌کند.

انواع جدید واکسن‌ها، مانند آنتی‌بادی‌های Sanofi/AstraZeneca، اغلب والدین را می‌ترسانند، و احتمالاً واکسن فایزر برای زنان باردار نیز می‌ترساند.

رایش گفت که مقامات بهداشت عمومی «به نظر نمی‌رسد که نمی‌دانند چگونه از اطلاعات نادرست عبور کنند» مبنی بر اینکه واکسن‌ها باروری را مختل می‌کنند یا به افراد آسیب می‌رسانند.

هایدی لارسون، رهبر پروژه اعتماد به نفس واکسن و استاد انسان شناسی در دانشکده بهداشت و طب گرمسیری لندن، گفت: از سوی دیگر، اپیدمی RSV امسال برای بسیاری از مادران قابل توجه خواهد بود.

او گفت: “داشتن یک کودک در بیمارستان برای RSV ترسناک است.”

دکتر لورا رایلی، پروفسور مامایی و زنان در پزشکی ویل کورنل در نیویورک، گفت: اگرچه تاسف بار است، “تعداد بالای کودکانی که در فصل گذشته با RSV جان خود را از دست داده یا در ICU بستری شده اند، از برخی جهات مفید است.” .

رایلی، رئیس گروه ایمن سازی در کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان، گفت که متخصصان در رشته او واقعاً شروع به صحبت در مورد نحوه اطلاع رسانی به زنان در مورد واکسن نکرده اند.

او گفت: «همه منتظر بودند ببینند آیا تصویب شده است یا خیر. آموزش باید به زودی شروع شود، اما آموزش قبل از راه اندازی واکسن دشوار است.»

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان