تبعیدیان پزشکی: خانواده ها از ایالات در بحبوحه سرکوب مراقبت از ترنس ها فرار می کنند


هال دمپسی می خواست از میسوری فرار کند. آرلو دنیس در حال فرار از فلوریدا است. خانواده تیلیسون “نمی توانند در تگزاس بمانند.”

آنها بخشی از مهاجرت جدید آمریکایی ها هستند که در پاسخ به مجموعه ای از قوانین در سراسر کشور که مراقبت های بهداشتی برای افراد ترنسجندر را محدود می کند، زندگی خود را از بین می برند.

میسوری، فلوریدا و تگزاس از جمله حداقل 20 ایالتی هستند که مؤلفه های محدودی در مراقبت های بهداشتی تأیید کننده جنسیت برای جوانان ترنس دارند. این سه ایالت همچنین از جمله ایالت هایی هستند که از پرداخت هزینه برای جنبه های کلیدی چنین مراقبتی برای بیماران در هر سنی جلوگیری می کنند.

بیش از یک چهارم از بزرگسالان ترنس که توسط KFF و واشنگتن پست در اواخر سال گذشته مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که برای یافتن پذیرش بیشتر به محله، شهر یا ایالت دیگری نقل مکان کرده اند. اکنون، محدودیت های جدید در مراقبت های بهداشتی و امکان بیشتر در آینده، انگیزه های بیشتری را فراهم می کند.

بسیاری به مکان هایی می روند که قوانینی را برای حمایت از ترنس ها تصویب می کنند و این ایالت ها را به پناهگاه های جذابی تبدیل می کند. برای مثال، کالیفرنیا، پاییز گذشته قانونی را تصویب کرد تا از کسانی که مراقبت‌های تأییدکننده جنسیت را دریافت می‌کنند یا ارائه می‌کنند، در برابر پیگرد قانونی محافظت کند. اسکات ناس، پزشک خانواده و متخصص مراقبت از تراجنسیتی مستقر در این ایالت، گفت و اکنون، ارائه دهندگان کالیفرنیا تماس های بیشتری از افرادی دریافت می کنند که به دنبال نقل مکان به آنجا هستند تا از اختلال در مراقبت آنها جلوگیری شود.

ناس گفت، اما هجوم بیماران یک چالش است، “زیرا سیستمی که وجود دارد، نمی تواند همه پناهندگانی را که به طور بالقوه آنجا هستند، اداره کند.”

در فلوریدا، هدف قانونی افراد ترنس و مراقبت های بهداشتی آنها، آرلو دنیس، 35 ساله را متقاعد کرده است که زمان آن فرا رسیده است که خانواده پنج نفره آنها را از منطقه اورلاندو، جایی که بیش از یک دهه در آن زندگی می کنند، ریشه کن کنند. آنها قصد دارند به مریلند نقل مکان کنند.

دنیس، که از ضمایر آنها/آنها استفاده می کند، پس از اینکه برنامه مدیکید فلوریدا پوشش مراقبت های مربوط به انتقال را در اواخر آگوست متوقف کرد، با این ادعا که این درمان ها تجربی هستند و شواهدی مبنی بر موثر بودن ندارند، دیگر به درمان جایگزینی هورمونی دسترسی ندارد. دنیس گفت که داروهایشان در ژانویه تمام شده است.

دنیس گفت: «این قطعاً منجر به مشکلات روانی من و مشکلات جسمی من شده است.

نقل مکان به مریلند به منابعی نیاز دارد که دنیس گفت که خانواده آنها ندارند. دنیس گفت، آنها کمپین GoFundMe را در ماه آوریل راه اندازی کردند و بیش از 5600 دلار جمع آوری کردند که بیشتر آن از افراد غریبه بود. اکنون این خانواده که شامل سه بزرگسال و دو کودک است، قصد دارند در ماه جولای فلوریدا را ترک کنند. دنیس گفت که تصمیم آسان نبود، اما آنها احساس می کردند که چاره ای ندارند.

دنیس گفت: «اگر همسایه‌ام با نحوه زندگی من موافق نباشد، حالم خوب است. “اما این به معنای واقعی کلمه وجود من را غیرقانونی می کرد و دسترسی من به مراقبت های بهداشتی را غیرممکن می کرد.”

دختری با موهای قهوه‌ای بلند، لباسی به تن دارد و به برکه‌ای در منطقه‌ای جنگلی نگاه می‌کند
ربکا، یک نوجوان 12 ساله در تگزاس، حدود دو سال پیش به عنوان تراجنسیتی ظاهر شد. والدین او، میچ و تیفانی تیلیسون، از او خواستند که فقط نام میانی او، ربکا، منتشر شود، زیرا آنها به دلیل تهدید به خشونت علیه افراد تراجنسیتی از امنیت او می ترسند. به دلیل چنین تهدیدهایی و سرکوب گزینه های مراقبت های بهداشتی برای او، خانواده قصد دارند در ماه جولای به ایالت واشنگتن نقل مکان کنند.(میچ تیلیسون)

میچ و تیفانی تیلیسون پس از اینکه جمهوری‌خواهان این ایالت سیاست‌های ضد ترنس برای جوانان را در دستور کار قانون‌گذاری خود قرار دادند، تصمیم گرفتند که باید تگزاس را ترک کنند. فرزند 12 ساله آنها حدود دو سال پیش به عنوان ترنس ظاهر شد. آنها درخواست کردند که فقط نام میانی او، ربکا، منتشر شود، زیرا به دلیل تهدید به خشونت علیه افراد ترنس از امنیت او می ترسند.

در سال جاری، قانونگذار تگزاس قانونی را تصویب کرد که مراقبت های بهداشتی تایید کننده جنسیت را برای جوانان زیر 18 سال محدود می کند. این قانون به طور خاص مراقبت های فیزیکی را ممنوع می کند، اما طرفداران محلی LGBTQ+ می گویند که سرکوب های اخیر نیز تأثیر وحشتناکی بر در دسترس بودن درمان سلامت روان برای افراد ترنس داشته است.

در حالی که خانواده تیلیسون از مشخص کردن چه درمانی، در صورت وجود، برای دخترشان خودداری کردند، آنها گفتند که به عنوان والدین او این حق را برای خود محفوظ می دارند که مراقبت های مورد نیاز دخترشان را ارائه کنند – و تگزاس این حق را سلب کرده است. این به علاوه افزایش تهدید به خشونت در جامعه آنها، به ویژه در پی تیراندازی دسته جمعی در 6 می توسط یک نئونازی ادعایی در Allen Premium Outlets، در 20 مایلی خانه آنها در حومه دالاس، باعث شد که خانواده تصمیم به نقل مکان بگیرند. به ایالت واشنگتن

تیفانی تیلیسون گفت: “من او را ایمن نگه داشته ام.” وی افزود که او اغلب به لحظه ای فکر می کند که دخترش در طی یک رانندگی طولانی و دیروقت از یک تورنمنت فوتبال یک روزه به سمت خانه آمد. این وظیفه من است که به حفظ امنیت او ادامه دهم. عشق من پایان ناپذیر و بی قید و شرط است.»

به نوبه خود، ربکا در مورد حرکت برنامه ریزی شده برای ژوئیه عمل گرا است: او گفت: “غم انگیز است، اما این کاری است که ما باید انجام دهیم.”

تماس نزدیک در مورد از دست دادن مراقبت های پزشکی کلیدی در میسوری نیز برخی از ترنس ها را وادار کرد تا در مورد زندگی در آنجا تجدید نظر کنند. در ماه آوریل، اندرو بیلی، دادستان کل میسوری، یک قانون اضطراری صادر کرد که به دنبال محدود کردن دسترسی به جراحی مرتبط با انتقال و هورمون‌های جنسی متقابل برای همه سنین و محدود کردن داروهای مسدودکننده بلوغ است که بلوغ را متوقف می‌کند اما ویژگی‌های جنسیتی را تغییر نمی‌دهد. روز بعد، دمپسی، 24 ساله، که از ضمایر they/them استفاده می‌کند، یک جمع‌آوری کمک مالی GoFundMe برای خود و دو شریکشان راه‌اندازی کرد تا اسپرینگفیلد، میسوری را ترک کنند.

دمپسی در درخواست جمع آوری کمک مالی نوشت: «ما سه فرد ترنس هستیم که همگی به درمان جایگزینی هورمون و مراقبت های تأیید جنسیت وابسته هستیم که به زودی محدود می شود. ممکن است.”

دمپسی گفت که آنها همچنین نسخه ای برای یک منبع هورمون درمانی سه ماهه از پزشک خود در اسپرینگفیلد دریافت کردند تا آنها را تا زمان نقل مکان ادامه دهند.

بیلی پس از اینکه قانونگذار ایالتی در ماه مه، دسترسی جدید به چنین درمان هایی را برای افراد زیر سن قانونی محدود کرد، اما نه بزرگسالانی مانند دمپسی و شرکای آنها، حکومت خود را پس گرفت. با این حال، دمپسی گفت که آینده آنها در میسوری امیدوارکننده به نظر نمی رسد.

ایلینوی همسایه مکان آشکاری برای حرکت بود. قانونگذار آنجا قانونی را در ژانویه تصویب کرد که طبق آن برنامه های بیمه ای تحت نظارت دولت ملزم به پوشش مراقبت های بهداشتی تایید کننده جنسیت بدون هزینه اضافی است. دقیقا کجا سوال بزرگتری بود. شیکاگو و حومه آن خیلی گران به نظر می رسید. شرکا خواهان یک جامعه مترقی بودند که از نظر اندازه و هزینه زندگی مشابه شهری بود که می رفتند. آنها به دنبال اسپرینگفیلد در ایلینوی بودند.

دمپسی با کنایه گفت: «اما نه اسپرینگفیلد، ایلینوی.

گوئن شوارتز در یک روز آفتابی بیرون ایستاده است.  او به درختی تکیه می دهد و مستقیماً به دوربین نگاه می کند.  او یک پیراهن رنگارنگ و شورت برنزه می پوشد.
گوئن شوارتز قصد داشت در زادگاهش اسپرینگفیلد، میسوری، قبل از تصویب قوانین ضد ترنس در ایالت در سال جاری، بماند. او می خواست برای یک برنامه تحصیلات تکمیلی درخواست دهد و جراحی مربوط به انتقال را انجام دهد. اما برنامه های او تغییر کرده و اکنون قصد دارد به نوادا نقل مکان کند.(Bruce E. Stidham برای KFF Health News)

گوندولین شوارتز، 23 ساله، همچنین امیدوار بود در اسپرینگفیلد، میسوری، زادگاهش، جایی که به تازگی از دانشگاه ایالتی میسوری در رشته مطالعات فیلم و رسانه فارغ التحصیل شده بود، بماند. او برنامه ریزی کرده بود که تحصیلات خود را در یک برنامه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ادامه دهد و ظرف یک سال آینده تحت عمل جراحی مربوط به انتقال قرار گیرد که ممکن است چند ماه بهبودی طول بکشد.

اما برنامه‌های او با ایجاد ترس و سردرگمی در قانون بیلی تغییر کرد.

شوارتز گفت: «نمی‌خواهم در حالتی که انسانیت من را نمی‌بیند، گیر کنم و موقتاً ناتوان شوم.

او و گروهی از دوستانش قصد دارند به غرب به نوادا نقل مکان کنند، جایی که قانونگذاران ایالتی مصوبه‌ای را تصویب کرده‌اند که مدیکید را ملزم می‌کند تا درمان تاییدکننده جنسیت برای بیماران ترنس را پوشش دهد.

شوارتز گفت امیدوار است که با حرکت از میسوری به کارسون سیتی، پایتخت نوادا، به او اجازه دهد بدون ترس به زندگی خود ادامه دهد و در نهایت جراحی مورد نظر خود را انجام دهد.

دمپسی و شرکایشان در مولین، ایلینوی، به عنوان مکانی برای نقل مکان مستقر شدند. هر سه مجبور شدند شغل خود را برای نقل مکان ترک کنند، اما آنها 3000 دلار در GoFundMe جمع آوری کردند، که بیش از اندازه کافی برای سپرده گذاری در یک آپارتمان است.

در 31 مه، شرکا وسایلی را که نفروخته بودند بسته‌بندی کردند و 400 مایل را تا خانه جدیدشان طی کردند.

از آن زمان، دمپسی قبلاً می‌توانست به یک ارائه‌دهنده پزشکی در کلینیکی در مولین مراجعه کند که به جامعه LGBTQ+ پاسخ می‌دهد – و نسخه جدیدی برای هورمون درمانی دریافت کرده است.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان