علیرغم ادعاهای داروسازی، ارسال مواد مخدر غیرقانونی به ایالات متحده پر از مواد افیونی نیست. این ویاگرا ژنریک است.


برای سال‌ها، FDA از تلاش‌های خود برای رهگیری داروهای نسخه‌ای که از خارج از کشور از طریق پست ارسال می‌شوند در صورت لزوم برای جلوگیری از مواد افیونی خطرناک، از جمله فنتانیل، دفاع کرده است.

صنعت داروسازی در نبرد خود برای ممانعت از طرح‌های متعدد در واشنگتن برای اجازه دادن به آمریکایی‌ها برای خرید دارو از کانادا و سایر کشورهایی که قیمت‌ها تقریباً همیشه بسیار پایین‌تر است، اغلب به چنین نگرانی‌هایی اشاره می‌کند.

اما داده‌های خود آژانس در سال‌های اخیر در مورد مصادره بسته‌های حاوی مواد مخدر که از طریق پست بین‌المللی ارسال می‌شد، شواهد کمی را نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی از مواد افیونی از این طریق وارد می‌شود. در دو سالی که KHN اطلاعاتی را از آژانس به دست آورد، تنها بخش کوچکی از داروهای بازرسی شده حاوی مواد افیونی بود.

اکثریت قریب به اتفاق داروهای تجویزی کنترل نشده ای بودند که مردم سفارش داده بودند، احتمالاً به این دلیل که نمی توانند قیمت ها را در خانه بپردازند.

FDA هنوز این داروها را متوقف می کند، زیرا فاقد برچسب و بسته بندی ایالات متحده هستند، که مقامات فدرال می گویند اطمینان حاصل می کنند که تحت نظارت و ردیابی ایالات متحده ساخته شده اند.

FDA اعلام کرد که در سال 2022 از میان 53000 محموله دارویی که بازرسانش در مراکز پستی بین‌المللی بررسی کرده‌اند، 33 بسته مواد افیونی و هیچ فنتانیل از طریق پست ارسال نشده است. این حدود 0.06٪ از بسته های بررسی شده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل دقیق داروهای رهگیری شده در سال 2020، سهم شیر از آنچه که رهگیری شد – و اغلب نابود شد – داروها بود. مورد شماره 1، قرص های ارزان قیمت اختلال نعوظ، مانند ویاگرای عمومی بود. اما داروهایی نیز برای درمان آسم، دیابت، سرطان و HIV تجویز شده بود.

سخنگوی FDA، دوین کونتز، گفت که این ارقام تصویر کامل را منعکس نمی کنند زیرا گمرکات و حفاظت مرزی ایالات متحده نظارت کننده اصلی در تاسیسات پستی است.

اما داده‌های به‌دست‌آمده از آژانس گمرک نشان می‌دهد که مواد افیونی کمی پیدا کرده است: از بیش از 30000 ماده مخدری که در سال 2022 در تأسیسات پستی بین‌المللی رهگیری کرد، تنها 111 مورد آن فنتانیل و 116 ماده مخدر دیگر بودند.

به طور متوسط، آمریکایی ها برای داروهایی که در کشورهای دیگر هستند بیش از دو برابر قیمت می پردازند. در نظرسنجی، 7 درصد از بزرگسالان ایالات متحده می گویند که داروهای خود را مصرف نمی کنند، زیرا نمی توانند آنها را بپردازند. حدود 8 درصد اعتراف می‌کنند که خود یا شخص دیگری در خانواده‌شان برای صرفه‌جویی در هزینه‌شان، از خارج از کشور دارو سفارش داده است، اگرچه از نظر فنی در بیشتر موارد غیرقانونی است. حداقل چهار ایالت – فلوریدا، کلرادو، نیوهمپشایر و نیومکزیکو – برنامه‌هایی را پیشنهاد کرده‌اند که به ساکنان اجازه می‌دهد مواد مخدر از کانادا وارد کنند.

در حالی که FDA تنها تعداد نسبتاً کمی از مواد افیونی، از جمله فنتانیل، را در پست بین‌المللی پیدا کرده است، کنگره در سال‌های 2022 و 2023 در مجموع 10 میلیون دلار به آژانس برای گسترش تلاش‌ها برای جلوگیری از محموله‌های مواد افیونی و سایر داروهای تایید نشده کمک کرد.

دان سولیس، دستیار کمیسر، گفت: «کارمندی اضافی همراه با فناوری تحلیلی بهبودیافته و تکنیک‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها به ما این امکان را می‌دهد که نه تنها بسته‌های بیشتری را بررسی کنیم، بلکه توانایی هدف‌گیری خود را نیز افزایش می‌دهد تا مطمئن شویم بسته‌هایی را بررسی می‌کنیم که احتمال بالایی دارند حاوی محصولات متخلف باشند.» برای عملیات واردات در FDA.

اما حامیان واردات دارو نگران هستند که افزایش بازرسی‌ها برای هدف قرار دادن مواد افیونی منجر به مسدود شدن بیشتر مواد کنترل‌نشده در پست‌ها شود.

گیب لویت، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «سازمان غذا و داروی آمریکا همچنان از مالیات‌دهندگان پول بیشتری درخواست می‌کند تا فنتانیل و مواد افیونی را در مراکز پستی بین‌المللی متوقف کند، اما به نظر می‌رسد از این پول برای امتناع و از بین بردن تعداد فزاینده‌ای از سفارش‌های منظم داروهای تجویزی بین‌المللی استفاده می‌کند.» از PharmacyChecker.com، که به داروخانه های آنلاین خارجی که داروها را به مشتریان در ایالات متحده و سراسر جهان می فروشند، اعتبار می دهد. این استدلال که واردات مواد مخدر به بحران افیونی دامن می زند، منطقی نیست.

لویت گفت: «بحران واردات فنتانیل در کشور نباید با واردات ایمن داروی شخصی ترکیب شود.

او از تعداد کم مواد افیونی ارسال شده از طریق پست تعجب نکرد: در سال 2022، سازمانی که او در راس آن است به نام عدالت نسخه ای، داده های سال 2020 FDA را از طریق درخواست قانون آزادی اطلاعات دریافت کرد. این نشان داد که بازرسان FDA 214 بسته حاوی مواد افیونی و بدون فنتانیل از حدود 50000 محموله دارو را رهگیری کردند. در مقابل، آنها نزدیک به 12000 بسته حاوی قرص های اختلال نعوظ را پیدا کردند. آنها همچنین هزاران بسته حاوی داروهای تجویزی را برای درمان بسیاری از بیماری‌های دیگر مسدود کردند.

مقامات FDA می گویند بیش از 90 درصد از داروهایی که در مراکز پست بین المللی یافت می شوند از بین می روند یا از ورود آنها به ایالات متحده جلوگیری می شود.

در سال 2019، یک سند FDA از تلاش‌های آژانس برای جلوگیری از ورود فنتانیل از طریق پست به ایالات متحده در میان تلاش‌ها برای جلوگیری از سایر داروهای غیرقانونی حمایت کرد.

لویت خوشحال بود که کنگره در ماه دسامبر به لایحه هزینه های فدرال که به گفته او بازرسی های پستی FDA را متمرکز می کند، زبان اضافه کرد. در این بیانیه آمده است: «تلاش های FDA در تأسیسات پست بین المللی باید بر جلوگیری از ورود داروهای کنترل شده، تقلبی یا خطرناک به ایالات متحده متمرکز شود. علاوه بر این، وجوهی که در این قانون در دسترس قرار می‌گیرد، باید مواردی را که واردات تهدیدی جدی برای سلامت عمومی است، در اولویت قرار دهد.»

لویت گفت این زبان باید FDA را از توقف محموله های حاوی داروهای سرطان، بیماری های قلبی و اختلال نعوظ به سمت مسدود کردن مواد کنترل شده از جمله مواد افیونی سوق دهد.

عکسی بسته فنتانیل و داروی معکوس کننده مصرف بیش از حد داروی نارکان را روی یک میز نشان می دهد.
در این عکس سال 2017، یک بسته حاوی ماده مخدر مرگبار فنتانیل توسط یک افسر گمرک ایالات متحده در مرکز پست بین المللی در شیکاگو مصادره شده است.(گمرک و حفاظت از مرز ایالات متحده)

اما Koontz از FDA گفت این زبان نوع داروهایی را که بازرسان FDA بررسی می‌کنند تغییر نمی‌دهد، زیرا هر دارویی بالقوه خطرناک است. او گفت: «واردات دارو از خارج از کشور صرفاً برای صرفه جویی در هزینه، دلیل کافی برای قرار گرفتن در معرض خطرات اضافی نیست. این دارو ممکن است خوب باشد، اما ما نمی دانیم، بنابراین فرض می کنیم که اینطور نیست.

او گفت حتی داروهایی که در واحدهای تولیدی مشابه داروهایی که برای فروش در ایالات متحده در نظر گرفته شده ساخته می شوند، می توانند خطرناک باشند زیرا فاقد برچسب و بسته بندی ایالات متحده هستند که اطمینان حاصل کند که آنها به درستی ساخته شده اند و در زنجیره تامین ایالات متحده استفاده می شوند.

مقامات FDA می گویند داروهایی که از داروخانه های خارجی خریداری می شوند 10 برابر بیشتر از داروهایی که در ایالات متحده فروخته می شوند، تقلبی هستند.

برای تأیید این ادعا، FDA به شهادت کنگره از یک مقام سابق آژانس در سال 2005 استناد می کند که – در حالی که برای یک اندیشکده با بودجه صنعت دارو کار می کرد – گفت بین 8 تا 10 درصد از زنجیره تامین داروی جهانی تقلبی است.

FDA گفت که اطلاعاتی در دست ندارد که نشان دهد کدام داروها تقلبی ناایمن هستند و کدام داروها فاقد برچسب یا بسته بندی مناسب هستند. داده های گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده نشان می دهد که از میان بیش از 30000 دارویی که در سال 2022 بازرسی کرده است، 365 داروی تقلبی پیدا کرده است.

تحقیقات دارویی و تولیدکنندگان آمریکا، گروه تجاری برای صنعت، یک سازمان حمایت غیرانتفاعی به نام مشارکت برای داروهای ایمن را تأمین مالی می کند، که کمپین های رسانه ای را برای مخالفت با تلاش های واردات دارو با این استدلال که این امر اپیدمی فنتانیل را بدتر می کند، راه اندازی کرده است.

شبیر صفدر، مدیر اجرایی مشارکت برای داروهای ایمن، گروهی که توسط تولیدکنندگان داروسازی ایالات متحده تامین مالی می شود، گفت که از میزان کم فنتانیل و مواد افیونی که توسط بازرسان گمرک و FDA در پست پیدا شده بود، شگفت زده شده است. او گفت که از نظر تاریخی این یک مشکل بوده است، اما او نمی تواند دلیلی بر این ادعا ارائه دهد.

او گفت که آژانس های فدرال بسته های کافی را برای دریافت تصویر کامل بازرسی نمی کنند. او گفت: «با منابع محدود ممکن است فریب قاچاقچیان را بخوریم. ما باید هر سال 50000 بسته مناسب را بازرسی کنیم.

برای دهه‌ها، میلیون‌ها آمریکایی که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه بودند، داروها را از داروخانه‌های خارجی خریداری کرده‌اند و بیشتر فروش‌ها به صورت آنلاین انجام می‌شود. اگرچه FDA می گوید که افراد مجاز به آوردن داروهای نسخه ای به ایالات متحده نیستند، مگر در موارد نادر، ده ها شهر، دولت شهرستان ها و مناطق مدرسه به کارمندان خود کمک می کنند تا داروها را از خارج خریداری کنند.

دولت ترامپ در سال 2020 اعلام کرد که داروها می توانند با خیال راحت وارد شوند و در را به روی ایالت ها باز کرد تا برای شروع برنامه های واردات به FDA مراجعه کنند. اما دولت بایدن هنوز هیچ کدام را تایید نکرده است.

یک قاضی فدرال در ماه فوریه شکایتی را که توسط PhRMA و مشارکت برای داروهای ایمن برای جلوگیری از برنامه واردات داروی فدرال ارائه شده بود، رد کرد و گفت که مشخص نیست دولت فدرال چه زمانی برنامه‌های ایالتی را تأیید کند.

لویت و سایر حامیان واردات می گویند که این فرآیند اغلب ایمن است، زیرا داروهایی که با نسخه های معتبر از طریق پست بین المللی به افراد فروخته می شوند، داروهای مورد تایید FDA با برچسب متفاوت از آنچه در داروخانه های ایالات متحده یافت می شود، یا نسخه های خارجی داروهای مورد تایید FDA ساخته شده در همان امکاناتی که داروهایی که در ایالات متحده فروخته می شوند یا مراکز مشابهی که تحت نظارت هستند. اکثر داروهایی که در داروخانه های ایالات متحده فروخته می شوند در خارج از کشور تولید می شوند.

به گفته مقامات FDA، به دلیل حجم بسیار زیاد نامه، حتی با وجود اینکه FDA در سال‌های اخیر کارمندان خود را در مراکز پستی افزایش داده است، این آژانس می‌تواند کمتر از 1 درصد از بسته‌هایی را که گمان می‌رود حاوی دارو هستند، بازرسی کند.

سولیس گفت که آژانس تلاش‌های خود را برای جلوگیری از بسته‌هایی از کشورهایی که معتقد است داروهای تقلبی یا غیرقانونی از آنها ارسال می‌شود، هدف قرار می‌دهد.

حامیان واردات می گویند که تلاش ها برای جلوگیری از آن از سود صنعت داروسازی محافظت می کند و به ساکنان ایالات متحده که تلاش می کنند داروهای خود را تهیه کنند آسیب می رساند.

الکس لاوسون، مدیر اجرایی Social Security Works، گفت: «ما هرگز مرگ و میر یا آسیب ناشی از داروهای تجویزی را ندیده‌ایم که مردم از داروخانه‌های تأیید شده به آن سوی مرز می‌آورند، زیرا اینها همان داروهایی هستند که مردم در داروخانه‌های آمریکا می‌خرند. طرفداران کاهش قیمت دارو “صنعت داروسازی از FDA برای محافظت از انحصار قیمت خود استفاده می کند تا قیمت های خود را بالا نگه دارد.”

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان