کالیفرنیا از بیمارستان‌ها می‌خواهد که برای تصمیم‌گیری‌های پزشکی به اعضای خانواده نزدیک بیماران مراجعه کنند و این شکاف طولانی مدت را از بین می‌برد.


حدود چهار سال پیش، دکتر جین دوریو در کمیته اخلاق بیمارستانی در کالیفرنیای جنوبی حضور داشت که مدیران آن اصرار داشتند که می‌توانند تصمیم بگیرند که ونتیلاتور یک بیمار بی‌هوش را قطع کنند، حتی اگر همسر و فرزندانش می‌خواستند ادامه دهند و مرد را زنده نگه دارند.

سال گذشته، دوریو به قانون‌گذاران ایالتی توضیح داد که مشکل این است که بیمارستان حق دارد خواسته‌های خانواده را نادیده بگیرد، زیرا بیمار سند دستوری قبلی تهیه نکرده یا شخصی را با وکالت تعیین نکرده است. بیمارستان تصمیم گرفت به صحبت های خانواده گوش دهد، اما طبق قانون ایالتی، خواسته های خانواده اهمیتی نداشت.

این دیگر درست نیست. از اول ژانویه، کالیفرنیا با قوانینی به 45 ایالت دیگر و ناحیه کلمبیا ملحق شد که به افراد اجازه می‌دهد از طرف یک بیمار تصمیم بگیرند، حتی اگر قبل از وقوع رویداد پزشکی توسط بیمار مجوز نداشته باشند.

این فهرست شامل همسران یا شرکای معمولی، خواهر و برادر، فرزندان و نوه‌های بالغ، والدین، و یک خویشاوند بالغ یا دوست نزدیک است. و در بسیاری از موارد به افرادی که در وهله اول بیمار را برای مراقبت آورده اند.

دوریو، متخصص و همکار سالمندان سانتا کلاریتا، به KHN از این سازمان غیرحزبی گفت: «بیمارستان‌ها و HMOها می‌توانند حقوق خانواده‌ها را غصب کنند و تصمیمات پزشکی حیاتی را طبق قانون در آن زمان، از جمله تصمیم‌گیری برای قطع ارتباط بیمار اتخاذ کنند. قوه مقننه ارشد کالیفرنیا ما می دانستیم که به قانونی مانند اکثر ایالت های دیگر نیاز داریم.

بر اساس داده‌های تجزیه‌وتحلیل‌شده توسط محققان Penn Medicine، تنها یک سوم بزرگسالان آمریکایی یا دستورالعمل‌های قبلی دارند که خواسته‌هایشان را در مورد مراقبت‌های بهداشتی مشخص می‌کند، یا یک وکالتنامه پزشکی که به شخص دیگری اجازه می‌دهد این تصمیم‌ها را بگیرد.

به گفته حامیان آن، هدف پشت قانون خویشاوندی، توانمندسازی نمایندگان برای دفاع از بیماران به جای اجازه دادن به بیمارستان برای تصمیم گیری پزشکی است، که ممکن است تحت تأثیر هزینه، تخت های موجود یا فشارهای بیمه باشد.

میشل مان، اهل والنسیا، می‌گوید: «این قانون فشار را از بیمارستان‌ها می‌گیرد، که از آنها خواسته می‌شود مراقبت، نجات جان‌ها، مراقبت از مدیکر، مراقبت از بیمه… مراقبت از خیلی چیزها را به یکباره انجام دهند. وکیل مستقر در کالیفرنیا متخصص در برنامه ریزی املاک، از جمله دستورالعمل های قبلی.

حقوق پزشکی بیماران طی سال‌ها تکامل یافته است، اما اینکه چرا اینقدر طول کشیده تا دولت قانون خویشاوندی را تصویب کند، یک راز است. دوریو گفت، زمانی که قانون‌گذار ارشد کالیفرنیا، که حمایت مالی و ترویج قوانین طراحی شده برای کمک به جمعیت سالخورده است، از دفتر شورای قانونگذاری ایالتی برای کمک به این لایحه درخواست کرد، برخی از وکلا تعجب کردند که دیگر قانونی وجود ندارد.

بیمارانی که سند دستورالعمل یا وکالت نامه قبلی ندارند، می توانند یک جانشین تعیین کنند، حتی اگر به صورت شفاهی آن را به بیمارستان اعلام کنند، اما بدیهی است که بیمار باید هوشیار باشد.

اگر بیمار ناتوان یا ناتوان به بیمارستان یا مرکز پزشکی می رسد، ارائه دهندگان باید با حسن نیت تلاش کنند تا یک تصمیم گیرنده پزشکی مجاز پیدا کنند، طبق قانون کالیفرنیا که از سال 2005 در حال اجرا است.

این مراحل شامل مرور وسایل بیمار و تماس با هرکسی است که بیمارستان «به طور منطقی معتقد است صلاحیت» تصمیم گیری از طریق دستورالعمل یا وکالتنامه را دارد. بیمارستان باید نشان دهد که با وزیر امور خارجه تماس گرفته است تا بپرسد که آیا بیمار دستورالعمل قبلی دارد یا خیر.

با وجود قانون جدید، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باید بررسی کنند که آیا بیمار دستورالعمل های قبلی یا وکالت نامه دارد یا خیر. اما هنگامی که مقامات تشخیص دادند که هیچ کدام وجود ندارد، می توانند به لیست نزدیکان مراجعه کنند، که همه آنها از نظر قانونی مجاز به صحبت از طرف بیمار هستند.

مان که برای خواهرش که مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس است و در یک مرکز مراقبت طولانی مدت زندگی می‌کند، تصمیم می‌گیرد، گفت: «نوآورانه است. «در فهرست فامیل‌های نزدیک، اغلب فردی که بیمار را می‌آورد یکی از اعضای خانواده یا دوست نزدیکش است که به وضوح خواسته‌های بیمار را می‌داند. در این موارد، جستجو برای بیمارستان به پایان رسیده است: یک نماینده مجاز قانونی وجود دارد.

لایحه AB 2338 که توسط نماینده مجلس، مایک گیپسون معرفی شد، بخشی را به کد وثیقه اضافه کرد، و منعکس کننده روشی است که اکثر ایالت ها با تقسیم دارایی یک فرد پس از مرگ رفتار می کنند.

در کالیفرنیا، هنگامی که شخصی بدون ترک وصیت نامه می میرد، دارایی ها و دارایی های او به ترتیب اولویت ثابت و نزولی توزیع می شود: اول همسر، سپس فرزندان، والدین، خواهر و برادر و غیره. اکنون تصمیمات پزشکی یک فرد به همین ترتیب تصمیم گیری می شود، اما نه لزوماً به همان ترتیب.

کالیفرنیا به بیمارستان‌ها و ارائه‌دهندگان پزشکی این اختیار را می‌دهد که تصمیم بگیرند کدام یک از اعضای خانواده یا دوستان نزدیک می‌توانند تصمیمات پزشکی بگیرند، ماده‌ای که پس از مخالفت انجمن با نفوذ بیمارستان کالیفرنیا و سایر گروه‌های پزشکی با سلسله مراتبی که از قبل تعیین شده بود در لایحه ارائه شد.

برخی از کارشناسان تعجب می کنند که قانون جدید چقدر موثر خواهد بود، زیرا بیمارستان ها قدرت انتخاب نماینده بیمار را حفظ می کنند، به خصوص اگر نظرات متناقضی بین اعضای خانواده وجود داشته باشد.

الکساندر کاپرون، کارشناس حقوق و اخلاق پزشکی و استاد بازنشسته در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، گفت: «در حالی که من هیچ دلیلی برای این باور ندارم که آنها از قدرت سوء استفاده می کنند، بیمارستان ها باید تصمیم بگیرند که چه کسی تصمیم گیرنده خوبی باشد.

لوئیس ریچاردسون، معاون رئیس جمهور و مشاور حقوقی انجمن بیمارستان، گفت که دستور شدید جانشینان اغلب منعکس کننده خواسته های بیمار نیست. او افزود: “نگرانی همیشه این بوده است که در بسیاری از موارد یک سلسله مراتب قانونی دقیق منعکس کننده روابط واقعی خانوادگی نیست.”

لابی بیمارستان پس از موافقت گیپسون با دادن انعطاف پذیری به بخش، مخالفت خود را کنار گذاشت و این اقدام عملاً بدون مخالفت در مجلس تصویب شد.

به گفته گیپسون، در حالت ایده‌آل، افراد باید یک سند دستورالعمل قبلی برای اطمینان از پیروی از خواسته‌هایشان داشته باشند. اما برای سالمندان، کسانی که به تنهایی زندگی می کنند و هر کسی که این سند را ندارد، قانون طیف افرادی را که می توانند از جانب آنها عمل کنند، از جمله یک دوست نزدیک که ممکن است خانواده باشد، باز می کند.

گیپسون گفت: «حداقل از این طریق، شما کسی را دارید که می‌داند به جای اینکه آن را به بیمارستان بسپارید، چه تصمیمی می‌خواهید بگیرد.»

این داستان توسط KHN تهیه شده است، که نشریه California Healthline، یک سرویس مستقل از بنیاد مراقبت های بهداشتی کالیفرنیا است.

KHN (خبر سلامت قیصر) یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند. همراه با تجزیه و تحلیل سیاست و نظرسنجی، KHN یکی از سه برنامه عملیاتی اصلی در KFF (بنیاد خانواده قیصر) است. KFF یک سازمان غیرانتفاعی وقفی است که اطلاعات مربوط به مسائل بهداشتی را به ملت ارائه می دهد.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).