درمانگران دندانپزشکی به بیمارانی که نیاز به مراقبت دارند کمک می کنند تا از برس آف دوری کنند


فرگوس فالز، مین. – هر شش فرزند میشل اهلرت برنامه های مدیکید دارند که باید مراقبت های دندانی آنها را پوشش دهد. اما برای سال‌ها، او و همسرش هزینه مراقبت از دندان را از جیب خود پرداخت می‌کردند – گاهی اوقات هزاران دلار در سال.

آنها نتوانستند دندانپزشکی را در نزدیکی خانه خود در شهرستان ویلکین، مینه سوتا پیدا کنند که مدیکید را پذیرفته باشد. او گفت، زمانی که یک کلینیک سیار که بیماران مدیکید را درمان می‌کرد، تقریباً 200 مایل از مینیاپولیس تا شهرستان روستایی در مرز غربی مینه‌سوتا رانندگی کرد، قرار ملاقات‌هایی که با برنامه خانواده‌اش مطابقت داشت، «هیچ یا از دست دادن» بود.

همه چیز زمانی تغییر کرد که خانواده Ehlert کلینیکی را در Otter Tail County همسایه پیدا کردند که توسط Apple Tree Dental اداره می شد، جایی که درمانگران دندانپزشکی، که درمان گیرندگان Medicaid را در اولویت قرار می دهند، بیشتر مراقبت های کلینیک را ارائه می دهند.

اهلرت گفت: اکنون، “ما در واقع طبق برنامه به دندانپزشک می رویم.” این واقعاً غیرقابل توصیف است که چقدر تفاوت ایجاد شده است.»

درمانگران دندانپزشکی ارائه دهندگان مجوزی هستند که مراقبت های اولیه را که به طور سنتی توسط دندانپزشکان ارائه می شود، از جمله پر کردن و کشیدن دندان ساده ارائه می دهند. بیش از دوازده ایالت برای افزایش دسترسی به مراقبت های بهداشتی دهان به آنها مراجعه کرده اند و مشاوران فدرال می گویند که حداقل هشت ایالت دیگر در حال بررسی این کار هستند. مانند مینه‌سوتا، برخی از ایالت‌ها درمانگرانی را به‌طور خاص برای بهره‌مندی از جمعیت‌های محروم، مانند ساکنان روستایی، دریافت‌کنندگان مدیکید، و قبایل بومی آمریکا مستقر کرده‌اند.

با این وجود، علیرغم دسترسی ناکافی به خدمات بهداشت دهان و دندان در بسیاری از جوامع غیرشهری، درمانگران دندانپزشکی به طور جهانی مورد حمایت یا در دسترس اکثر مردم روستایی آمریکا نیستند.

کارل سلف، مدیر درمان دندانپزشکی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه مینه سوتا، گفت که استخدام این ارائه دهندگان سطح متوسط ​​راهی مقرون به صرفه برای گسترش مراقبت در روستاهای مینه سوتا است.

Self پس از بررسی مدارس در کانادا، نیوزلند و بریتانیا برای نمونه هایی از نحوه تدریس مدرک جدید، از ابتدا برنامه دانشگاه را رهبری کرده است. درمان دندانپزشکی از سال 1921 در خارج از کشور وجود داشته است، اما اولین بار در سال 2004 در ایالات متحده در سیستم بهداشت قبیله ای آلاسکا انجام شد. امروزه فقط پنج برنامه دانشگاهی آموزش دندانپزشکی را ارائه می دهند.

Self گفت که دندانپزشکان بخش مراقبت تخصصی را ارائه می دهند که به پر کردن شکاف ها کمک می کند.

او گفت: «دندان‌درمانگران به نوعی متخصصان ترمیمی هستند. “آنها اکثریت قریب به اتفاق وقت خود را صرف انجام بخش بسیار کوچکی از دندانپزشکی به طور کلی می کنند. اما این درصد بسیار بالایی از نیازهای مراقبت اولیه بیماران است.»

تحت نظارت دندانپزشک، متخصصان دندانپزشکی می توانند ارزیابی های دهان را تکمیل کنند، حفره ها را پر کنند و دندان های شیری کودکان را بکشند. در مینه سوتا، درمانگران دندانپزشکی با آموزش های پیشرفته می توانند بیماران را بدون داشتن دندانپزشک در محل درمان کنند.

این انعطاف پذیری آن درمانگران را قادر می سازد تا در جوامعی بدون دندانپزشک تمام وقت مراقبت ارائه کنند.

به گفته خود، روش‌های دندانپزشکی می‌توانند درمانگران را در مطب‌های ماهواره‌ای مستقر کنند، مراقبت‌های اولیه را چندین روز در هفته ارائه دهند و روش‌های پیچیده‌تری را برای ویزیت‌های گاه به گاه دندانپزشک رزرو کنند.

وقتی کیتی لیویسکا از دانشکده دندانپزشکی دانشگاه مینه سوتا به عنوان بخشی از اولین کلاس دندانپزشکی دانشکده در سال 2011 فارغ التحصیل شد، نتوانست شغلی پیدا کند.

دو سال پس از آن بود که مینه سوتا به اولین ایالتی تبدیل شد که مجوز درمانگرهای دندانپزشکی را صادر کرد. مجوز جدید با رشته‌هایی همراه بود که درمانگران را ملزم می‌کرد در مناطقی تمرین کنند که دندان‌پزشک کافی برای خدمات رسانی به مردم وجود ندارد، یا عمدتاً بیماران کم‌درآمد، بیمه‌نشده و کم‌درآمد را درمان کنند.

لیویسکا تقریباً هر روز به کلینیک ها زنگ می زد و به دنبال کار می گشت، اما متوجه شد که اکثر اپراتورها و صاحبان آن نمی دانستند دندان درمانی چیست.

او گفت: «تقریبا یک سال طول کشید تا وارد شوم. در همین حال، “من در Applebee کار می کردم.”

لیویسکا گفت، هنگامی که او به یک کلینیک پیوست، بیش از 90 درصد از بیمارانش بیمه نشده بودند یا از Medicaid استفاده می کردند. او از آموزش دندان‌درمانی پیشرفته خود برای تمرین در مناطق شهری استفاده کرده است، اما ارائه دهندگانی مانند او به بخشی جدایی ناپذیر از تلاش مینه‌سوتا برای پر کردن شکاف‌های مراقبت از دندان در مناطق روستایی تبدیل شده‌اند.

این را نمی توان برای همه ایالت ها گفت.

در سراسر مرز در ویسکانسین، یک گروه دو حزبی از قانونگذاران در سال 2017 و 2019 لوایحی را برای ایجاد کلاس مجوز ارائه کردند. انجمن دندانپزشکی ویسکانسین با این تدابیر مخالفت کرد و استدلال کرد که ایالت باید به جای ایجاد یک حرفه دیگر، روی نیروی کار موجود خود سرمایه گذاری کند. دانشگاه Marquette و آکادمی دندانپزشکی عمومی در اعتراض به انجمن پیوستند.

از آنجایی که اولین تکرار این لایحه فقط مستلزم این بود که درمانگران دندانپزشکی به مدت سه سال بدون آموزش قبلی به عنوان بهداشت دندانپزشک در یک کالج فنی شرکت کنند، انجمن دندانپزشکی ویسکانسین نگران بود که درمانگران دندانپزشکی بتوانند سپس بدون نظارت دندانپزشک دندان بکشند، و این لایحه چنین نبود. از دندانپزشک نیاز دارید که قبل از اینکه یک متخصص دندانپزشکی روی بیمار کار کند، بیمار را معاینه کند. انجمن ادعا کرد که این لایحه باید از کاندیداها بخواهد که در برنامه ای که توسط کمیسیون اعتباربخشی دندانپزشکی تأیید شده است شرکت کنند.

طی تلاشی در سال 2021 برای تصویب یک لایحه درمان دندانپزشکی، حامیان مالی با انجمن دندانپزشکی به توافق رسیدند که آن را به موضعی بی طرف و نه مخالفت سوق داد. سازش می توانست قانون ویسکانسین را بیشتر شبیه رویکرد مینه سوتا کند. به عنوان مثال، درمانگران دندانپزشکی باید در مناطقی با کمبود متخصص بهداشت دندان کار کنند یا حداقل نیمی از بیمارانشان از جوامع محروم باشند.

این لایحه در نهایت شکست خورد، اما تونی اورز، فرماندار دموکرات، درمان دندانپزشکی را در بودجه پیشنهادی خود برای سال‌های 2023-2025 مجدداً معرفی کرد.

به گفته مت کرسپین، مدیر اجرایی اتحادیه کودکان ویسکانسین، اگر لایحه ای تصویب شود، این یک “راه حل عاقلانه” برای بحران بهداشت دهان و دندان در این ایالت خواهد بود.

او گفت: “در ویسکانسین، اگر تحت پوشش Medicaid باشید برای دسترسی به مراقبت های دندانی بسیار چالش برانگیز است – حتی بیماران بیمه شده خصوصی یا بیمه نشده در دسترسی به ارائه دهندگان، به ویژه در مناطق روستایی ایالت، با چالش مواجه هستند.” افزودن درمانگران دندانپزشکی به تیم دندانپزشکی برای همکاری با دندانپزشک، دسترسی به مراقبت را افزایش می دهد.

کرسپین، که سازمانش بخشی از ائتلافی است که از آوردن درمان دندانپزشکی به ویسکانسین حمایت می‌کند، گفت که یکی از راه‌هایی که او تصور می‌کند گزینه‌های مراقبتی را افزایش می‌دهد این است که درمانگران دندانپزشکی مراقبت‌های پیشگیرانه را برای دانش‌آموزان در مدارس دولتی ارائه دهند.

به گفته مرکز اطلاعات بهداشت روستایی، دسترسی به مراقبت در ویسکانسین، جایی که 62 استان از 72 شهرستان این ایالت با کمبود متخصصین دندانپزشکی مواجه هستند، یک مسئله کلیدی است. در مینه سوتا، 66 شهرستان از 87 شهرستان به عنوان دارای کمبودهای ذکر شده است.

تعیین صحراهای مراقبت از دندان فقط دندانپزشکان را در نظر می گیرد. این اعداد نشان نمی دهد که آیا شهرستان های مینه سوتا متخصص دندانپزشکی دارند یا خیر.

طبق آخرین گزارش نیروی کار مینه سوتا، از سال 2018، این ایالت 92 درمانگر دندانپزشکی داشت که از جمله 25 نفر در مناطق روستایی کار می کردند. در همان سال، 5683 متخصص بهداشت و 4140 دندانپزشک وجود داشت که بیشتر آنها در منطقه شهرهای دوقلو مشغول به کار بودند.

نیل آیرون یکی از آن دندانپزشکان است. او بیماران را در کلینیک غیرانتفاعی Apple Tree Dental در Fergus Falls، شهری با حدود 14000 نفر در غرب مینه سوتا، درمان می کند.

او گفت: “من – مانند شخص من – سالانه نزدیک به 1 میلیون دلار خدمات دندانپزشکی ارائه می کنم.” این مقدار زیادی پر کردن است. این امتحانات زیادی است.»

در طول سال‌ها، Irion شاهد تلاش درخت سیب برای استخدام دندان‌پزشکان برای خدمت به جامعه روستایی بوده است. کلینیک او یک دندانپزشک پاره وقت، یک دندانپزشک تمام وقت و دو دندانپزشک تمام وقت استخدام می کند. و مانند Irion، دیگر ارائه دهنده سطح میانی کارکنان، Alyssa Klugman، یک دندانپزشک پیشرفته و متخصص بهداشت است.

کلاگمن گفت که رفت و آمد یک ساعته او به محل کار او را به یاد بیمارانی می اندازد که گاهی اوقات مجبورند ساعت ها برای قرار ملاقات خود در کلینیک سفر کنند. این بیماران اغلب کم درآمد و در معرض خطر بالای بیماری های دندانی هستند.

او گفت: «من هر سال هزاران بیمار را می بینم. “این که بتوانم به بسیاری از افراد کمک کنم تا از درد خلاص شوند یا بیماری را درمان کنند، باور نکردنی است که بتوانم این فرصت را داشته باشم.”

KFF Health News یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های عملیاتی اصلی در KFF است – یک منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی و روزنامه نگاری. درباره KFF بیشتر بدانید.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).