بدون Medicare Part B’s Shield، خانواده بیمار برای یک پرواز آمبولانس هوایی تنها 81000 دلار بدهکار است.


دخترش آلیسیا ویبرگ گفت که دبرا پریچارد یک کارگر بازنشسته کارخانه بود که مراقب پول خود بود، از جمله هزینه هایی که برای مراقبت های پزشکی خرج می کرد. او از آن دسته افرادی بود که برای هیچ چیز به دکتر مراجعه نمی کرد.

سال گذشته زمانی که ساکن روستایی تنسی دچار سکته مغزی شدید و چندین آنوریسم شد، پایان یافت. او دو بار به سرعت از بیمارستان محلی خود به مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت در نشویل، 79 مایلی دورتر منتقل شد و در آنجا توسط متخصصان مغز تحت درمان قرار گرفت. او در 31 اکتبر در 70 سالگی درگذشت.

یکی از سفرهای پریچارد به بیمارستان نشویل از طریق هلیکوپتر آمبولانس بود. ویبرگ گفت که شنیده است چنین پروازهایی ممکن است گران باشند، اما متوجه نشده بود که این هزینه چقدر خارق‌العاده خواهد بود – یا اینکه چگونه کم‌کاری مادرش در پوشش مدیکر می‌تواند خانواده را درگیر کند.

سپس صورت حساب آمد.

بیمار: دبرا پریچارد، که قبل از مرگش بیمه مدیکر قسمت A را داشت.

خدمات پزشکی: پرواز آمبولانس هوایی به مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت.

ارائه دهنده خدمات: Med-Trans Corp.، یک سرویس حمل و نقل پزشکی که بخشی از Global Medical Response است، یک غول صنعتی که توسط سرمایه گذاران سهام خصوصی حمایت می شود. شرکت بزرگتر در تمام 50 ایالت فعالیت می کند و می گوید که در مجموع 498 هلیکوپتر و هواپیما دارد.

کل صورت حساب: 81739.40 دلار که هیچ کدام تحت پوشش بیمه نبودند.

آنچه می دهد: صورت‌حساب‌های بسیار بالا از سوی ارائه‌دهندگان آمبولانس‌های هوایی در سال‌های اخیر باعث شکایات و اقدامات فدرال شده است.

برای بیمارانی که پوشش بیمه خصوصی دارند، قانون بدون غافلگیری، که در سال 2022 اجرایی شد، شرکت‌های آمبولانس هوایی را از صدور صورت‌حساب بیش از مبلغی که در صورت در نظر گرفتن خدمات «در شبکه» با بیمه‌گرهای بهداشتی‌شان به مردم می‌پردازند، منع می‌کند. برای بیمارانی که پوشش عمومی دارند، مانند Medicare یا Medicaid، دولت نرخ های پرداخت را در سطوح بسیار پایین تر از هزینه های شرکت ها تعیین می کند.

اما پریچارد از بخشی از مدیکر که خدمات آمبولانس را پوشش می دهد، انصراف داده بود.

این بدان معنا بود که وقتی صورتحساب کمتر از دو هفته پس از مرگ او رسید، انتظار می رفت که املاک او تمام هزینه آمبولانس هوایی نزدیک به 82000 دلار را بپردازد. دارایی اصلی 12 جریب زمین و خانه او در دچرد، تنسی است، جایی که او 48 سال زندگی کرد و دو فرزند را بزرگ کرد. ویبرگ، مجری، گفت که صورتحساب یک سواری با هلیکوپتر می تواند تقریباً یک سوم ارزش دارایی را بخورد.

مشکل خانواده از ماهیت پیچیده پوشش مدیکر ناشی می شود.

پریچارد فقط در بخش A مدیکر ثبت نام کرد که برای اکثر آمریکایی های 65 سال یا بالاتر رایگان است. دخترش گفت که این بخش از برنامه بیمه فدرال مراقبت های بستری را پوشش می دهد و بیشتر قبض های بیمارستان او را پرداخت می کند.

اما پریچارد سایر پوشش های مدیکر، از جمله قسمت B را که به مواردی مانند ویزیت پزشک، درمان سرپایی و سواری با آمبولانس رسیدگی می کند، رد کرد. دخترش مشکوک است که از این پوشش صرف نظر کرده است تا از حق بیمه ای که اکثر گیرندگان می پردازند، که در حال حاضر حدود 175 دلار در ماه است، اجتناب کرده است.

لورن آدلر، اقتصاددان سلامت در موسسه بروکینگز که صورت‌حساب‌های آمبولانس را مطالعه می‌کند، تخمین می‌زند که حداکثر هزینه‌ای که مدیکر برای پرواز پریچارد مجاز می‌کرد، کمتر از 10000 دلار بود اگر او برای قسمت B ثبت‌نام می‌کرد. سهم بیمار از آن می‌بود. کمتر از 2000 دلار بوده است. او گفت، اگر او پوشش تکمیلی “Medigap” را نیز خریداری می کرد، ممکن بود دارایی او چیزی بدهکار نباشد، همانطور که بسیاری از اعضای مدیکر برای پوشش مواردی مانند بیمه مشترک انجام می دهند.

نیکول میشل، سخنگوی Global Medical Response، ارائه دهنده آمبولانس، با تخمین آدلر موافق است که مدیکر هزینه پرواز را به کمتر از 10000 دلار محدود کرده است. اما او گفت که نرخ های پرداخت برنامه فدرال هزینه ارائه خدمات آمبولانس هوایی را پوشش نمی دهد.

میشل در ایمیلی به KFF Health News نوشت: «تیم حمایت از بیمار ما فعالانه با وکیل خانم ویبرگ همکاری می‌کند تا مشخص کند که آیا پوشش پزشکی قابل‌اجرا دیگری در تاریخ ارائه خدمات وجود دارد یا خیر». “در غیر این صورت، ما کاملا متعهد هستیم که با خانم ویبرگ، همانطور که با همه بیمارانمان انجام می دهیم، برای یافتن راه حلی عادلانه کار کنیم.”

عکس زنی که بیرون جلوی درخت ایستاده است.
ویبرگ می‌گوید که تقلای خانواده‌اش بر سر صورت‌حساب آمبولانس هوایی مادرش، او را متعجب می‌کند که چرا مدیکر به قطعات تقسیم می‌شود، با پوشش رایگان برای مراقبت‌های بستری تحت بخش A، اما حق بیمه برای پوشش سایر خدمات حیاتی تحت بخش B.(لیزا کرانتز برای اخبار سلامت KFF)

دقت تصویر: در اواسط فوریه، ویبرگ گفت که شرکت پیشنهادی برای کاهش صورتحساب نداده است.

ویبرگ گفت که او و وکیلی که به املاک مادرش رسیدگی می کند، هر دو با شرکت تماس گرفته و به دنبال کاهش این صورت حساب بودند. او گفت که با مقامات مدیکر نیز تماس گرفت، فرمی را در وب‌سایت No Surprises Act پر کرد و شکایتی را با تنظیم‌کننده‌های تنسی که بر خدمات آمبولانس نظارت دارند، ثبت کرد. او گفت که در 12 فوریه به او اطلاع داده شده است که شرکت یک ادعای حقوقی علیه املاک برای کل مبلغ ارائه کرده است.

ویبرگ گفت که سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، از جمله خدمات آمبولانس زمینی و بیمارستان واندربیلت، از چندین هزار دلار هزینه پرداخت نشده برای خدماتی که به پریچارد ارائه کردند و معمولاً تحت پوشش Medicare Part B هستند، چشم پوشی کردند.

اما در حال حاضر، دارایی پریچارد حدود 81740 دلار به شرکت آمبولانس هوایی بدهکار است.

غذای آماده: افرادی که واجد شرایط Medicare هستند تشویق می شوند تا در قسمت B ثبت نام کنند، مگر اینکه از طریق کارفرما یا همسر بیمه درمانی خصوصی داشته باشند.

مینا سشامانی، مدیر مرکز فدرال مدیکر، “اگر فردی که مدیکر دارد متوجه شد که در پرداخت حق بیمه های مدیکر قسمت B مشکل دارد، منابعی برای کمک به مقایسه انتخاب های پوشش مدیکر و آشنایی با گزینه هایی برای کمک به پرداخت هزینه های مدیکر وجود دارد.” ، در ایمیلی به KFF Health News گفت.

او خاطرنشان کرد که هر ایالت برای کمک به مردم در مسیر مدیکر، مشاوره رایگان ارائه می دهد.

در تنسی، این مشاوره توسط برنامه کمک بیمه سلامت ایالتی ارائه می شود. مدیر آن، Lori Galbreath، به KFF Health News گفت که آرزو می کند سالمندان بیشتری گزینه های پوشش سلامت خود را با مشاوران آموزش دیده ای مانند او در میان بگذارند.

او گفت: «تجربه هر گیرنده مدیکر متفاوت است. ما می‌توانیم به موقعیت‌های مختلف آن‌ها نگاه کنیم و دیدی بی‌طرفانه از بهترین گام‌های بعدی‌شان ارائه کنیم.»

مشاوران توصیه می کنند که بسیاری از افراد با درآمد متوسط ​​در برنامه پس انداز مدیکر ثبت نام کنند، که می تواند حق بیمه قسمت B آنها را پوشش دهد. در سال 2023، ساکنان تنسی اگر کمتر از 1660 دلار در ماه به عنوان یک فرد مجرد یا 2239 دلار به عنوان یک زوج متاهل درآمد داشته باشند، می توانند واجد شرایط دریافت چنین کمک هایی باشند. بسیاری از مردم همچنین می‌توانند برای سایر هزینه‌های غیرمجاز، مانند پرداخت هزینه خدمات پزشکی، کمک دریافت کنند.

ویبرگ که در میسوری زندگی می کند، خانه خانوادگی را برای فروش آماده کرده است.

او گفت که کشمکش بر سر صورت‌حساب آمبولانس هوایی مادرش، او را متعجب می‌کند که چرا مدیکر به قطعات تقسیم می‌شود، با پوشش رایگان برای مراقبت‌های بستری تحت بخش A، اما حق بیمه برای پوشش سایر خدمات حیاتی تحت بخش B.

او گفت: «هر کسی که از 70 سال گذشته باشد، احتمالاً به هر دو نیاز خواهد داشت. “و پس چرا تصمیم بگیرید که چه چیزی را می توانید بپردازید یا نه، یا فکر می کنید از چه چیزی استفاده می کنید یا استفاده نمی کنید؟”

عکس زنی که جلوی خانه ای ایستاده است.
ویبرگ که در میسوری زندگی می کند، در حال آماده شدن برای فروش خانه مادرش در تنسی است، جایی که او 48 سال قبل از مرگش در ماه اکتبر در آنجا زندگی می کرد. خانواده با قبض 81739.40 دلاری آمبولانس هوایی روبرو هستند که مادر ویبرگ قبل از مرگ او متحمل شده است. او فقط بیمه Medicare Part A داشت که خدمات آمبولانس را پوشش نمی دهد.(کریس ویبرگ)

Bill of the Month یک تحقیق جمع‌سپاری شده توسط اخبار سلامت KFF و NPR که صورتحساب های پزشکی را تشریح و توضیح می دهد. آیا صورت حساب پزشکی جالبی دارید که می خواهید با ما در میان بگذارید؟ درمورد آن به ما بگو!

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان