کنگره در نظر دارد مقررات مربوط به حمل و نقل هوایی اعضای اهدایی را تسهیل کند


پیوند کلیه و پانکراس چه ارتباطی با مقررات هواپیما دارد؟

در صدها صفحه زبان قانونگذاری برای تأیید مجدد اداره هوانوردی فدرال، مقرراتی برای تغییر روند زندگی یا مرگ وجود دارد که طی آن اعضای انسان به صورت تجاری از اهداکننده به گیرنده منتقل می شوند.

اما محل نگهداری اعضای هواپیما در طول پروازها موضوعی دیرینه برای سازمان های تهیه اعضای بدن بوده است.

این اقدام گسترده، که در کنگره در انتظار است و با مهلت 30 سپتامبر مواجه است، با هدف تغییر مقررات و انتقال اعضای بدن به کابین از انبار بار هواپیما انجام می شود. سازمان‌هایی که مدیریت حمل و نقل اعضای بدن را مدیریت می‌کنند، آن را فرصتی برای تضمین تسهیلات قانونی از سیستمی می‌دانند که به گفته آن‌ها موانع بیشتری را به وظایف ارگان‌های حمل و نقل اضافه می‌کند.

قبلاً یکی از اعضای یک تیم پیوند می‌توانست عضوی بسته‌بندی شده را به دروازه هواپیما برده و به خدمه هواپیما بدهد تا آن را در کابین خلبان یا عرشه پرواز قرار دهند. جف اورلوفسکی، رئیس و مدیر عامل شرکت لایف شار اوکلاهاما، یک سازمان غیرانتفاعی تدارکات اعضای بدن در این ایالت، گفت: این دسترسی “به ما امکان داد تا فرآیند را واقعاً تسریع کنیم.” اما حملات تروریستی 11 سپتامبر منجر به پروتکل های امنیتی سخت گیرانه تر شد، از جمله قانونی که فقط به افرادی که بلیط دارند اجازه می داد از پست های بازرسی اداره امنیت حمل و نقل عبور کنند.

کیسی هامفریس، رهبر خط خدمات لجستیکی شبکه متحد برای اشتراک اعضا، سازمان غیرانتفاعی که با دولت فدرال برای مدیریت سیستم پیوند کشور قرارداد بسته است، گفت: «در مورد ما، ما بلیط نداریم. او گفت: “ما به عنوان مسافر در هواپیما رزرو نشده ایم.” در عوض، آنها بخشی از شبکه رله هستند که اعضای بدن را به افراد نیازمند می‌رسانند. کارمندان فرودگاهی که در پشت پست های بازرسی امنیتی کار می کنند یک نشان فرودگاه دارند و معمولا از یک ورودی مشخص وارد می شوند.

هامفریس گفت: یکی دیگر از پیامدهای تغییرات سیاستی در سال 2001 این بود که اعضای اهدایی که در هواپیماهای تجاری پرواز می کردند – که عمدتا کلیه هستند – در فضای بار زیر بال همراه با جعبه ها و چمدان ها نگهداری می شدند.

اما حمل و نقل اعضای بدن به عنوان محموله مستلزم حضور آنها در فرودگاه برای بارگیری یک تا دو ساعت قبل از پرواز است. اورلووسکی گفت: «این زمان قابل توجهی است تا چرخ‌ها برای هواپیما بالا بروند. او گفت و این متغیر – «ساعت‌هایی که اندام قرار است فقط بنشیند، به جایی نرسد» – باید در تصمیم‌گیری درباره محل ارسال آن لحاظ شود. اعضای اهدایی را نمی توان مانند کیسه گلف یا جعبه آمازون رفتار کرد. آنها حساس هستند و تاریخ انقضای قریب الوقوع دارند که برای کلیه ها معمولاً 24 ساعت پس از برداشتن جراحی است.

اورلووسکی گفت: از ژانویه 2022، حدود 80 درصد از اعضای بازیابی شده در اوکلاهاما برای پیوند به ایالت دیگر فرستاده شدند. و از اعضایی که LifeShare بازیابی می کند، حدود 35٪ از آنها به صورت تجاری پرواز می کنند. از آنجایی که کلیه‌ها می‌توانند بیشتر از سایر اندام‌ها در فضای خنک‌تری زنده بمانند، تقریباً تمام اندام‌هایی که در پروازهای تجاری سفر می‌کنند کلیه هستند.

او گفت که اولین انتخاب برای حمل اندام معمولاً این است که آن را به مقصد برسانیم. ارزان تر است و تیم پیوند می تواند مراقب تر باشد.

اما این همیشه یک گزینه نیست، به خصوص در مناطق روستایی. اورلووسکی گفت تنها دو مرکز پیوند در فاصله رانندگی با پایگاه لایف‌شیر در اوکلاهما سیتی، در دالاس و فورت ورث، تگزاس وجود دارد. بنابراین تیم او برای حمل و نقل به خطوط هوایی تجاری متکی است.

قوانین امنیتی فعلی سفر هوایی همچنین باعث ایجاد نابرابری های جغرافیایی می شود، زیرا هواپیماهای حامل بار کمتری در مقایسه با فرودگاه های شهرهای بزرگتر به داخل و خارج از فرودگاه های کوچکتر در مناطق روستایی پرواز می کنند.

هامفریس گفت: “ما به چیزی نیاز داریم که 24 ساعت شبانه روز در دسترس باشد، زیرا اعضای بدن 24 ساعت شبانه روز در دسترس هستند.”

اورلووسکی گفت: هواپیماهای چارتر می‌توانند یک گزینه پشتیبان باشند، اما یک پرواز می‌تواند هزاران دلار برای سازمان‌های تهیه اعضای بدن هزینه داشته باشد، در حالی که هزینه حمل و نقل محموله معمولاً کمتر از 500 دلار برای هر پرواز است.

اگرچه پروتکل امنیتی بیش از دو دهه است که برقرار است، طرفداران پیوند می گویند این اولین بار است که به دنبال تغییر قانون هستند و آنها به نتیجه خوشبین هستند.

ماده ای که اجازه بازگشت ارگان ها به کابین ها را می دهد در هر دو نسخه سنا و مجلس نمایندگان لایحه مجوز مجدد گنجانده شده است. اگرچه برخی از بخش‌های کلیدی لایحه، مانند افزایش سن بازنشستگی اجباری برای خلبانان، می‌تواند پیشرفت را متوقف کند. کمیته حمل و نقل و زیرساخت مجلس نسخه آن را در 14 ژوئن تصویب کرد و در زمان انتشار در حال بررسی در صحن مجلس بود. به گفته کارکنان سنا، انتظار می رود کمیته بازرگانی، علم و حمل و نقل سنا نسخه آن را در ماه جاری بررسی کند.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان