بیایید در مورد آب و هوا صحبت کنیم


میزبان

احتمالاً سال 2023 به‌عنوان تابستانی که آریزونا غوغا کرد، ورمونت باتلاق شد و تقریباً کل ساحل شرقی، همراه با بخش‌های عظیم غرب میانه، در دود آتش‌سوزی جنگل‌های کانادا خفه شد، به یاد خواهد ماند. با این حال، هیچ یک از اینها برای ترغیب سیاستگذاران در واشنگتن برای اقدام در مورد مسائل آب و هوایی کافی نبوده است.

در همین حال، در یک جلسه دادگاه عمومی، گروهی از زنان در تگزاس در جایگاه ایستادند تا داستان‌های دردناکی را درباره ناتوانی خود در مراقبت از عوارض بارداری به اشتراک بگذارند، حتی اگر آنها باید از محدودیت‌های ممنوعیت سقط جنین در ایالت معاف می‌شدند.

اعضای این هفته جولی روونر از اخبار سلامت KFF، راشل کورز از Stat، شفالی لوترا از The 19 و آلیس میراندا اولشتاین از Politico هستند.

از جمله نکات مهم اپیزود این هفته:

  • تنش ها بر سر دسترسی به سقط جنین بین جوامع پزشکی و حقوقی در دادگاه ها آشکار می شود، زیرا پزشکان برای توضیح در مورد ممنوعیت این روش التماس می کنند – و مقامات محافظه کار ایالتی استدلال می کنند که قانون به اندازه کافی شفاف است. خطر کشیده شدن به دادگاه و اجبار به دفاع حتی از مراقبت های توجیه شده پزشکی می تواند کافی باشد تا پزشک را از ارائه خدمات سقط جنین منصرف کند.
  • ایالت های محافظه کار تلاش دولت بایدن برای به روز رسانی حفاظت از حریم خصوصی فدرال را هدف قرار داده اند، که به دست آوردن اطلاعات در مورد افرادی که به خارج از ایالتی سفر می کنند که در آن سقط جنین برای این روش محدود شده است را برای مجریان قانون دشوارتر می کند. حریم خصوصی بیمار نیز در نبراسکا تحت نظارت است، جایی که یک مورد مربوط به حاملگی خاتمه یافته نشان می دهد که شرکت های فناوری مانند متا چقدر مایل به اشتراک گذاری داده های کاربران با مقامات هستند.
  • و قوانین آزادی مذهبی در استدلال های به چالش کشیدن ممنوعیت سقط جنین مورد استناد قرار می گیرند و شاکیان ادعا می کنند که این محدودیت ها حقوق مذهبی آنها را نقض می کند. به نظر می‌رسد که این بحث پابرجاست، زیرا چالش‌های اولیه اجازه داده می‌شود در دادگاه‌ها پیشروی کنند.
  • در کاپیتول هیل، دموکرات‌های کلیدی سنا روند تایید نامزد جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن به‌عنوان مدیر مؤسسه ملی بهداشت را متوقف می‌کنند تا برای اصلاحات قیمت‌گذاری داروها و پایان دادن به عملکرد درهای گردان مقامات دولتی که برای صنایع خصوصی کار می‌کنند، فشار بیاورند.
  • و کمبود داروهای کلیدی سرطان باعث تشدید نگرانی ها در مورد منابع دارویی و جلب توجه کنگره شده است. اما جمهوری خواهان در مورد افزایش اختیارات FDA تردید دارند – و مسائل مربوط به زنجیره تامین از نظر سیاسی چندان قانع کننده نیستند.

همچنین در این هفته، رونر با مینا سشمانی، مدیر مرکز مدیکر در مراکز خدمات مدیکر و مدیکید در وزارت بهداشت و خدمات انسانی مصاحبه می‌کند.

به‌علاوه، برای «اعتبار اضافی»، اعضای پانل داستان‌های مربوط به سیاست‌های بهداشتی را پیشنهاد می‌کنند که این هفته خوانده‌اند و فکر می‌کنند شما نیز باید بخوانید:

جولی روونر: “نظر لس آنجلس تایمز: ریزش بدهی های پزشکی آمریکایی ها را علیه پزشکان خود برمی گرداند” توسط نوام ان. لیوی از اخبار سلامت KFF.

ریچل کورز: نیویورک تایمز «آنها پاهای خود را گم کردند. پزشکان و غول‌های مراقبت بهداشتی سود می‌برند، نوشته کیتی توماس، جسیکا سیلور-گرینبرگ و رابرت گبلوف.

آلیس میراندا اولشتاین: آتلانتیک “چه اتفاقی افتاد وقتی که اورگان مواد مخدر سخت را جرم زدایی کرد” نوشته جیم هینچ.

شفالی لوترا: «تبعیدی‌های پزشکی: خانواده‌ها در میان سرکوب مراقبت از تراجنسیتی‌ها از ایالات فرار می‌کنند» توسط برام سیبل اسمیت، دانیل چانگ، یازمین اوروزکو رودریگز، و سندی وست از KFF Health News.

همچنین در قسمت این هفته ذکر شده است:


برای شنیدن همه پادکست های ما، اینجا را کلیک کنید.

و مشترک شدن در اخبار سلامت KFF’ ‘What the Health?’ در Spotify، Apple Podcasts، Stitcher، Pocket Casts یا هر جا که به پادکست گوش می دهید.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان