پزشکان در تماس (ویدئو): پزشکان روستایی برای درمان مردی که توسط گاومیش کوهان دار گور شده است از راه دور کمک می گیرند.


مردی با سبیل‌های بلند و عینک آفتابی و کلاه گاوچرانی بیرون ایستاده و به سمت راست خود خارج از دوربین به نظر می‌رسد.

جیم لوتر بعد از اینکه توسط یک گاومیش کوهان دار امریکایی مورد گلوله قرار گرفت، توسط پزشکان آمبولانس حضوری و پزشکی که از 140 مایلی دورتر از طریق یک سیستم ویدیویی در وسیله نقلیه ارتباط برقرار می کرد، تحت درمان قرار گرفت. (Arielle Zionts/KFF Health News)

گله ای از گاومیش کوهان دار در یک مزرعه ایستاده اند.

لوتر و همسرش، سیندی، از جمله 12 ساکن دره گان، شهری در شرق رودخانه میسوری در مرکز داکوتای جنوبی هستند. آنها یک کلبه و مزرعه شکار را اداره می کنند و در آنجا بیش از 1000 گاومیش کوهان دار پرورش می دهند. (Arielle Zionts/KFF Health News)

گان دره، SD – پزشکان روستایی که جیم لوتر دامدار را پس از زخمی شدن توسط یک گاومیش کوهان دار امریکایی نجات دادند، تجربه زیادی در رسیدگی به چنین زخم‌های شدیدی نداشتند.

اما پزشکان در حالی که لوتر را به سرعت به بیمارستان رساندند، یک دکتر داشتند که از روی شانه های آنها داخل آمبولانس نگاه می کرد.

پزشک اورژانس 140 مایلی دورتر در یک ساختمان اداری Sioux Falls در داکوتای جنوبی نشسته بود. او از طریق یک سیستم ویدئویی که اخیراً در آمبولانس نصب شده بود، در درمان شرکت کرد.

Ed Konechne، یک تکنسین داوطلب فوریت های پزشکی در منطقه کیمبال آمبولانس، گفت: “من کاملاً معتقدم که جیم بهترین مراقبت هایی را که تا به حال کسی در پشت آمبولانس پشتیبانی از زندگی دریافت کرده است داشته است.”

خدمات آمبولانس سیستم ویدئویی خود را از طریق ابتکار وزارت بهداشت داکوتای جنوبی دریافت کرد. این پروژه، Telemedicine in Motion، به پزشکان در سراسر ایالت، به ویژه در مناطق روستایی کمک می کند.

بهداشت از راه دور در کلینیک ها و خانه های بیماران در طول اورژانس همه گیر کووید-19 رایج شد و این فناوری در حال گسترش به آمبولانس ها است. برنامه های مشابه اخیراً در مناطق تگزاس و مینه سوتا راه اندازی شده است، اما مقامات داکوتای جنوبی می گویند که مشارکت آنها با Avel eCare – یک شرکت بهداشت از راه دور مستقر در Sioux Falls – به نظر می رسد تنها تلاش این کشور در سراسر ایالت باشد.

یک تبلت در داخل آمبولانس نصب شده است و می توانید فردی و شخصی را ببینید که روی صندلی در یک دفتر نشسته اند و یک نشان نام و تی شرت به تن دارند که روی آن نوشته شده است. "Avel eCare" بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود.
قانونگذاران داکوتای جنوبی بودجه ای را برای افزودن سیستم های ویدئویی به آمبولانس ها تصویب کردند که به پزشکان اجازه می دهد از ارائه دهندگان پیشرفته تر کمک بگیرند. (Arielle Zionts/KFF Health News)

لوتر، 67 ساله، و همسرش، سیندی، از جمله 12 ساکن دره گان، شهری در شرق رودخانه میسوری در مرکز داکوتای جنوبی هستند. آنها یک کلبه و مزرعه شکار را اداره می کنند و در آنجا بیش از 1000 گاومیش کوهان دار پرورش می دهند.

دسامبر گذشته، لوتر برای بررسی یک گوساله گاومیش کوهان دار بیمار رفت. این حیوان در همان قلم بیل بود، یک گاو نر 3 ساله که مانند یک حیوان خانگی خانوادگی بود.

ما او را از یک گوساله کوچک بزرگ کردیم و همیشه به همه می گفتم که فکر می کند من مادرش هستم. لوتر به یاد می آورد که او همه جا مرا دنبال می کرد. لوتر روی قلم رفت و بیل را دید که آرام به سمت او رفت.

چاک نوریس چه می گوید؟ “همیشه انتظار غیر منتظره را داشته باشید.” خب من اینکارو نکردم من انتظار غیر منتظره را نداشتم.»

گاومیش کوهان دار امریکایی ناگهان لوتر را با شاخ‌هایش قلاب کرد، بارها او را به هوا پرتاب کرد و سپس او را در کشاله ران فرو برد. لوتر فکر می کرد که می خواهد بمیرد اما به نحوی از قلم فرار کرد و خود را روی زمین دید و خونریزی شدیدی داشت.

او گفت: «برف قرمز تازه در حال رشد بود.

لوتر نتوانست به تلفن همراه خود برسد تا با 911 تماس بگیرد. اما او موفق شد از یک لودر جلویی، شبیه به تراکتور، سوار شود و چند مایل را تا خانه برادرش لوید رانندگی کرد.

مردی با یک لودر جلویی در یک مزرعه رانندگی می کند.  گاومیش کوهان دار امریکایی پشت یک حصار در پس زمینه هستند.
لوتر پس از اینکه سال گذشته توسط یک گاومیش کوهان دار امریکایی مورد حمله قرار گرفت، لودر جلویی خود را برای کمک گرفتن از برادرش رانندگی کرد. (Arielle Zionts/KFF Health News)

درد جیم لوتر زیاد نشد تا اینکه برادرش او را از لودر بیرون کشید و سوار یک مینی ون کرد. لوید با 911 تماس گرفت و شروع به رانندگی به سمت پایگاه آمبولانس کرد، در حدود 18 مایلی.

نگهداری خدمات آمبولانس روستایی مانند آنچه در کیمبال وجود دارد دشوار است زیرا بازپرداخت بیمه از حجم بیماران کوچک اغلب برای پوشش هزینه های عملیاتی کافی نیست. و آنها تا حد زیادی با کاهش تعداد داوطلبان مسن کار می کنند.

بر اساس مطالعه مرکز تحقیقات بهداشت روستایی مین، 84 درصد از شهرستان‌های روستایی در ایالات متحده حداقل یک «بیابان آمبولانس» دارند، جایی که مردم بیش از 25 دقیقه از ایستگاه آمبولانس فاصله دارند.

Konechne، پزشک داوطلب، کار معمول خود را به عنوان مدیر فروشگاه سخت افزار انجام می داد که یک توزیع کننده با درخواست کمک به رادیو قابل حمل او آمد. او دو بلوک به سمت ایستگاه آتش نشانی کیمبال رفت و به پشت آمبولانسی رفت که یک پزشک دیگر به سمت دره گان حرکت کرد.

لوید لوتر و راننده آمبولانس هر دو وقتی یکدیگر را دیدند که از جهت مخالف می آمدند در کنار جاده روستایی ایستادند.

Konechne گفت: “درب کناری ون را که جیم در آن بود باز کردم و ظاهر او را دیدم.” “این نگاهی است که هرگز فراموش نخواهم کرد.”

کونه گفت که پزشکان روستایی اغلب آموزش و تجربه کمتری نسبت به همتایان شهری خود دارند. صحبت کردن با یک ارائه دهنده با تجربه تر از طریق ویدیو به او آرامش می دهد، به خصوص در موقعیت های غیر معمول. Konechne گفت که خدمات آمبولانس Kimball تنها حدود سه بیمار در سال را با جراحات بدی مانند جیم لوتر می بیند.

مردی که کلاه بر سر دارد جلوی آمبولانسی می ایستد که با آن رنگ آمیزی شده است "آمبولانس کیمبال" در کنار
Ed Konechne، یک داوطلب EMT، به نجات Lutter کمک کرد و می‌گوید سیستم آمبولانس ویدیویی که به او اجازه می‌دهد با یک ارائه‌دهنده با تجربه‌تر ارتباط برقرار کند، به او آرامش خاطر می‌دهد، به خصوص در موقعیت‌های غیر معمول. (Arielle Zionts/KFF Health News)

کیتی دی جونگ، پزشک اورژانس در مرکز بهداشت از راه دور Avel eCare بود که تماس ویدیویی خدمه آمبولانس را دریافت کرد.

“چی؟ یک گاومیش کوهان دار امریکایی چه کرد؟» دی جونگ فکر کردن را به یاد می آورد.

پس از صحبت با پزشکان و مشاهده جراحات لوتر، او متوجه شد که دامدار جراحات خطرناکی به خصوص در راه هوایی خود دارد. یکی از ریه های لوتر فرو ریخته بود و حفره سینه اش پر از هوا و خون شده بود.

دی جونگ با بخش اورژانس بیمارستان در وسینگتون اسپرینگز – در 25 مایلی دره گان – تماس گرفت تا به کارکنانش اطلاع دهد که چگونه باید آماده شوند. او به او دستور داد که آماده قرار دادن یک لوله قفسه سینه برای پاک کردن ناحیه اطراف ریه های او شوید. دستگاه اشعه ایکس را آماده کنید. و در صورت نیاز به تزریق خون، خون را در حالت آماده باش داشته باشید.

دی جونگ همچنین ترتیبی داد تا یک هلیکوپتر با لوتر از بیمارستان روستایی به مرکز پزشکی سیوکس فالز پرواز کند، جایی که متخصصان تروما می توانند زخم های او را درمان کنند.

Konechne گفت از زمانی که DeJong مراقب یادداشت برداری، ثبت علائم حیاتی و برقراری ارتباط با بیمارستان ها بود، توانست 100٪ از زمان خود را به Lutter اختصاص دهد.

نمای بیرونی ساختمان با تابلویی که نوشته شده است "اداره آتش نشانی کیمبال".

منطقه آتش نشانی کیمبال یک خدمه داوطلبانه است که آموزش های اولیه را برای تکنسین های فوریت های پزشکی ارائه می دهد. (Arielle Zionts/KFF Health News)

نمای بیرونی یک ساختمان.  تابلویی بالای در نوشته است "اضطراری".

سارا کشمن، پرستار بیمارستان وسینگتون اسپرینگز، می‌گوید دریافت تماس دقیق درباره وضعیت لوتر از سوی دکتری که به درمان او از طریق سیستم آمبولانس ویدیویی کمک کرد، مفید بود. او می‌گوید: «ما می‌توانیم لوازم مورد نیاز خود را آماده داشته باشیم، در حالی که باید ارزیابی کنیم که بیمار چه زمانی به آنجا رسیده است». (Arielle Zionts/KFF Health News)

پرستار پرستار سارا کشمن در بخش اورژانس در Wessington Springs مشغول به کار بود که تماس ویدیویی از DeJong دریافت کرد.

کشمن گفت: “خوب بود که این هشدار را داشتیم تا بتوانیم از نظر ذهنی آماده شویم.” ما می‌توانستیم لوازم مورد نیاز خود را آماده داشته باشیم، در حالی که باید زمانی را که بیمار به آنجا رسید ارزیابی کنیم.»

یک پزشک لوله ای را در قفسه سینه لوتر قرار داد تا خون و هوای اطراف ریه های او تخلیه شود. سپس پزشکان او را در هلیکوپتر سوار کردند و او را به بیمارستان Sioux Falls بردند و در آنجا به سرعت تحت عمل جراحی قرار گرفت. لاتر استخوان ترقوه ای شکسته، 16 دنده شکسته، پوست سر تا حدی پاره شده و سوراخی به عمق 4 اینچ در نزدیکی کشاله ران خود داشت.

دامدار حدود یک هفته در بیمارستان ماند و رژیم دردناک بسته بندی زخم خود را در نزدیکی کشاله ران خود با روند پر کردن یک تفنگ قدیمی مقایسه کرد.

«دقیقاً همین بود. لوتر گفت، مانند بستن یک پوزه‌لودر و میله‌ای را برمی‌دارید. “این فقط خیلی سرگرم کننده بود.”

نمای نزدیک از گاومیش کوهان دار امریکایی که به دوربین نگاه می کند.

یک گاومیش کوهان دار در مزرعه ی جیم لوتر در مرکز داکوتای جنوبی. (Arielle Zionts/KFF Health News)

مردی به سمت سازه ای در وسط یک میدان می رود.  چندین گاومیش کوهان دار اطراف او وجود دارد.

جیم لوتر برای گاومیش کوهان دار خود یک تغذیه درست می کند. (Arielle Zionts/KFF Health News)

فناوری ویدیویی که به نجات Lutter کمک کرد، اخیراً پس از راه‌اندازی Telemedicine in Motion در پاییز 2022 در آمبولانس نصب شد. این برنامه با 2.7 میلیون دلار از بودجه ایالتی و پول محرک همه‌گیری فدرال تامین می‌شود.

این بودجه به کارکنان Avel eCare پرداخت می کند تا تجهیزات ویدئویی را تهیه و نصب کنند و به پزشکان نحوه استفاده از آن را آموزش دهند. این شرکت همچنین از متخصصان مراقبت های بهداشتی از راه دور استفاده می کند که 24/7 در دسترس هستند.

تاکنون 75 مورد از 122 سرویس آمبولانس داکوتای جنوبی این فناوری را نصب کرده اند و 18 نفر دیگر نیز برای انجام این کار برنامه ریزی کرده اند. این سیستم تاکنون حدود 700 بار استفاده شده است.

قرارداد Avel در آوریل به پایان می رسد، اما این شرکت امیدوار است که ایالت Telemedicine in Motion را برای سال سوم تمدید کند. پس از پایان بودجه دولتی، خدمات آمبولانس باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند هزینه خدمات ویدئویی را به تنهایی پرداخت کنند. جسیکا گایکوفسکی، سخنگوی Avel eCare گفت که از بیماران برای تماس های ویدیویی هزینه اضافی دریافت نمی شود.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان