مترقی و ضد سقط جنین؟ گروه جدید برای کسب امتیاز سریع و شل بازی می کند


در تابستان امسال، عابران پیاده، رانندگان و مسافران در واشنگتن دی سی، نوع جدیدی از گرافیتی را در میان خرچنگ های معمول شهری دیدند: حمایت از ضد سقط جنین که برای ترول این شهر فوق آبی طراحی شده بود. در پیاده روها، روی پل‌های روگذر، و نزدیک ایستگاه‌های مترو، برخی از مردم پیام‌هایی مانند «همجنس‌گرا باش: سقط جنین را ممنوع کن» و با حروف شیک «سقط جنین قتل است» را با شابلون یا اسپری نقاشی کرده بودند.

این پیام احتمالاً یک شوک در واشنگتن بود. گرافیتی بخشی از بخش شگفت انگیزی از طیف ایدئولوژیک را منعکس می کند: ضد سقط جنین با استفاده از زبان چپ رادیکال.

یکی از گروه‌هایی که پیشتاز یک جنبش ضد سقط جنین است که به طور فزاینده‌ای مقابله می‌کند، قیام مترقی ضد سقط جنین است که بیشتر در پایتخت کشور فعالیت می‌کند. آنها از همه انواع رسانه ها و مقدار زیادی اطلاعات نادرست برای برقراری ارتباط با یک پیام سرسام آور استقبال کرده اند. یکی از اعضای گروه، کارولین اسمیت، به خود می بالید که می خواهند مردم را “ناراحتی” کنند. فعالیت های آنها همچنین چندین عضو را به دلیل تجاوز و ممانعت از کلینیک های سقط جنین محکوم کرده است.

تظاهرات هایی مانند این، که شامل اعتراضات جنجالی و انسدادی است که از طریق اینترنت پخش می شود، بیشتر مورد بررسی قرار گرفته است، به ویژه از زمانی که دادگاه عالی حق سقط جنین در قانون اساسی را لغو کرد. از ابتدای دولت بایدن، وزارت دادگستری از قانون آزادی دسترسی به ورودی های کلینیک برای محافظت از دسترسی به کلینیک های سقط جنین استفاده کرده است. از ژوئن، پرونده‌های FACE Act را علیه 48 متهم در سراسر کشور پیگیری کرده بود، با اتهاماتی از تیراندازی با اسلحه گلوله‌ای تا تأسیسات تا قفل کردن دروازه‌ها با چسب فوق‌العاده.

گرافیتی همچنین بخشی از استراتژی PAAU است، به طوری که رسانه های اجتماعی این گروه دستورالعمل هایی را در مورد “تزیین فضای عمومی” ارائه می دهند و از تخریب به عنوان “پارچه سازی فرهنگ” جشن می گیرند. (بنیانگذار این گروه، Terrisa Bukovinac، در مصاحبه ای به KFF Health News گفت که او درباره اینکه آیا PAAU در تابستان امسال در واشنگتن گرافیتی ضد سقط جنین انجام داده است، “هیچ چیزی درباره جزئیات” نمی داند.) استراتژی های بدون منع این گروه. شامل پخش زنده اعتراضات با معترضان متقابل و رهگذران.

در سال‌های اخیر، این گروه و متحدانش در ویدئوهای پخش زنده نمایش داده شده‌اند، که برخی از آنها نشان می‌دهد که معترضان ادعاهای قابل احتراق و گمراه‌کننده‌ای را فریاد می‌زنند که توسط کارشناسان پزشکی و دیگران رد شده است. این پخش‌های زنده شامل اطرافیان، بیماران، پزشکان و فعالان حقوق سقط جنین می‌شود که پس از پخش زنده، در معرض خطر قرار گرفتن سوژه حمله آنلاین قرار می‌گیرند، خواه با کلینیک سقط جنین مرتبط باشند یا نباشند.

دالی بارنت از بنیاد Electronic Frontier، یک گروه حقوق دیجیتال، که عموماً در مورد پخش زنده و سایر رسانه های اجتماعی در مورد اعتراضات در کلینیک های سقط جنین صحبت می کند، گفت: «این یک بردار دکس کردن است و صادقانه بگویم که احمقانه است اگر فکر کنیم این چیزی غیر از یک تاکتیک تجاوز است. Doxxing شکلی از حمله آنلاین را توصیف می کند که در آن اطلاعات شخصی افراد بدون اجازه عمومی می شود.

Bukovinac از PAAU در سال 2021 یک سازمان ضد سقط جنین در سانفرانسیسکو را ترک کرد تا به ایجاد این گروه غیرمتعارف کمک کند. او و برخی از همکارانش می خواستند «فضایی برای خودشان» در طیف ایدئولوژیک پیدا کنند. وب‌سایت این گروه به «ارزش‌های فمینیستی مترقی برابری» و تمایل اعضا برای قرار دادن بدن‌های خود «میان ظالم و ستمدیده» می‌بالد. اما استفاده از لفاظی های گرافیکی ضد سقط جنین با استقبال سردی روبه رو شد که بوکوویناک آن را بخش “چپ” جنبش حامی زندگی می نامید.

عکسی از گرافیتی که با نشانگر سفید روی دیواری مخروبه نوشته شده است.  می خواند، "همجنس گرا باشید / سقط جنین را ممنوع کنید"

گرافیتی ضد سقط جنین در شمال شرقی واشنگتن دی سی (داریوش طاهر/ اخبار سلامت KFF)

عکسی از گرافیتی که با نشانگر قرمز در پشت حصار زنجیره ای نوشته شده است.  می خواند، "همجنس گرا باشید / سقط جنین را ممنوع کنید"

گرافیتی ضد سقط جنین در شمال شرقی واشنگتن دی سی (داریوش طاهر/ اخبار سلامت KFF)

تناسب کنجکاو

علیرغم سخنان پیشرونده آن در مورد گنجاندن و حقوق همجنسگرایان، این گروه به طور کاملاً طبیعی با راست ترکیب می شود. به عنوان مثال، بوکویناک یکی از اعضای هیئت علمی مؤسسه رهبری است، یک گروه آموزشی محافظه کار که توسط افرادی مانند نماینده جیم جردن (R-Ohio) تایید شده است. او همچنین در مراسم جشن بنیاد هریتیج که در آن تاکر کارلسون سخنرانی کرد، شرکت کرد.

او لیبرال ها را مقصر این شرکت عجیب می داند. او گفت: «باید شرم آور باشد که برای پایان دادن به یک نسل کشی باید به کریستوفاشیست ها تکیه کنم.

از نظر سیاسی نیز یک تناسب ناسازگار است. او علیرغم اینکه برای مستندسازان روشن کرده بود که در انتخابات 2020 رای نداده بود، اخیراً اعلام کرد که نامزدی ریاست جمهوری از حزب دموکرات است. به نظر او، به این دلیل است که دموکرات‌های ضد سقط جنین کمتر حضور دارند. او با استناد به داده‌هایی با منشأ نامشخص، در مصاحبه‌ای ادعا کرد که یک چهارم دموکرات‌ها طرفدار زندگی هستند و اکثریت می‌گویند که خواهان محدودیت‌های بیشتر برای سقط جنین هستند. او گفت که قصد دارد به عنوان بخشی از کمپین خود، تبلیغات تلویزیونی ضد سقط جنین را نمایش دهد.

کمپین او تشدید تاکتیک‌های تمام رسانه‌ای این گروه است که شامل پخش زنده ویدیوها در سراسر اینترنت است که در همه جا قابل دسترسی است.

یکی از پخش زنده، محاصره کلینیک سقط جنین در واشنگتن دی سی در سال 2020 را مستند کرد. پس از آن که چندین فعال از جمله لورن هندی، مدیر فعالیت PAAU وارد کلینیک شدند و در حین مسدود کردن اتاق‌ها، یک نفر را مجروح کردند و همه چیز را پخش زنده پخش کردند – بعداً به دستگیری، کیفرخواست و محکومیت محکوم شدند، تبدیل به یک هدف راست‌گرایانه شد. قانون چهره در حال حاضر، پنج مورد از 10 مورد، از جمله Handy، جذاب هستند. مارتین کانن، وکیل مدافع می گوید که “احتمالا” در مجموع 9 نفر پس از صدور حکم تجدید نظر خواهند کرد. در مارس 2022، پلیس بقایای پنج جنین را در خانه هندی پیدا کرد که به گفته او از کلینیک از طریق یک راننده پسماند پزشکی آمده بود. شرکت حمل و نقل به حساب او اعتراض کرد.

این گروه چندین نفر از اعضای ضد سقط جنین را در کنگره به خدمت گرفته است که پرونده خود را – در مورد عادلانه بودن پیگرد قانونی – به وزارت دادگستری و مقامات شهر واشنگتن. به طور گسترده تر، برخی از جمهوری خواهان کنگره در حال آماده شدن برای لغو قانون FACE هستند. سناتور تیم اسکات (RS.C.) نامزد سابق ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه حتی در اولین مناظره مقدماتی شکایت کرد که دادستان ها فعالان ضد سقط جنین را تعقیب می کنند.

این گروه و متحدانشان هر چه که جناح راست را می پسندند، مراقب چپ نیز هستند. بر اساس پرونده‌های دادستانی در دادگاه منطقه فدرال، سازمان‌دهندگان برنامه قبل از محاصره اکتبر ۲۰۲۰ در واشنگتن، بر اساس اتهامات قانون FACE، تصویری تهاجمی – در عین حال چند فرهنگی و مترقی – ارائه کردند. جاناتان دارنل، یک فعال مسیحی انجیلی، در مورد زبان تبلیغاتی این رویداد توصیه کرد: «ایده نقض عمدی قانون سکسی است. بعداً یک فعال دیگر توصیه کرد که با توجه به پیام‌های متنی به دست آمده توسط دولت و ارائه شده در یک گزارش آزمایشی، زبان را «بیدارتر» جلوه دهد.

پخش زنده: یک مگافون دیجیتال

در زمان واقعی، ویدئوهای پخش زنده تقریباً سه ساعته بیشتر جنبه مسیحی و محافظه کارانه داشتند، با معترضانی که مسدود و متعاقبا دستگیر شدند و سخنرانانی که مضامین مذهبی را تمجید می کردند و فعالان «ضد سقط جنین، ضد سودومی» را تمجید می کردند. مکنزی کوئیک، استادیار کالج فلگلر که لفاظی جنبش‌های ضد سقط جنین را مطالعه کرده است، گفت: پخش اینترنتی مانند این «پتانسیل شهادت را نشان می‌دهد». او فکر می کند که چنین جریان هایی ممکن است به عنوان یک تاکتیک رایج برای فعالان ظاهر شود.

در ویدئوهای پخش زنده، معترضان در حضور در دوربین ادعاهای معمولی ضد سقط جنین داشتند، مانند اینکه جنین در هفته 12 بارداری احساس درد می کند، که کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان رد می کند.

پخش زنده همچنین از رویکردی برای شناسایی – یا شناسایی نادرست – افرادی استفاده می کند که عمداً یا ناخواسته بخشی از ویدیو می شوند. دارنل در سالن های کلینیک سقط جنین، درباره یکی از هدف های احتمالی اعتراض که در مقابل دوربین راه می رفت، گفت: «این ممکن است سقط جنین باشد. سپس صدای بلندگوی خارج از صفحه به گوش می رسد که به او می گوید آن فرد مامور اف بی آی است.

در نقطه‌ای دیگر، دارنل در ویدیوی پخش زنده حدس زد که آیا کسی – معلوم نبود منظورش از چه کسی است – یک فعال شناخته شده حقوق سقط جنین مستقر در واشنگتن دی سی است. سپس نظرش را تغییر داد: “اوه صبر کنید، ما نمی دانیم – ما نمی دانیم او کیست.”

دارنل به طور خلاصه هرگونه نگرانی بالقوه در مورد رفتار خود را رد کرد. او در پیامی به KFF Health News، با توجه به مخالفتش با سقط جنین، پرسید که چرا “نگران حریم خصوصی قاتلان یا پلیس فاسدی است که به دنبال محافظت از آن قاتلان هستند؟” او چند روز بعد در پاسخ به سوالی درباره موضوعی دیگر افزود که این نگرانی‌ها فقط علیه معترضان ضد سقط جنین مطرح می‌شود.

مگان اس. که به اداره یک داوطلب کمک می کند، در واشنگتن دی سی غیرقانونی نیست که از مردم بدون رضایت آنها فیلمبرداری در ملاء عام انجام شود، اما انواع مترقی ضد سقط جنین “بسیار رسانه محور و بسیار پر سر و صدا و تهاجمی هستند.” گروهی که بیماران را تا قرار ملاقات همراهی می کند. او و سایر داوطلبان اسکورت کلینیک از خطرات قابل شناسایی بودن بسیار آگاه هستند. (مگان اس. نام خانوادگی خود را برای محافظت از خود در برابر چنین خطراتی پنهان کرد.)

در کنار یک ستون فلزی، گرافیتی به صورت آزاد با نشانگر سیاه نوشته شده است.  می گوید، "اگر سقط جنین یک کالای اجتماعی است، پس مانند آن رفتار کنید." نشانگر سیاه روی نشانگر سفید نوشته شده است که به صورت کم رنگ می‌خواند: "سقط جنین قتل است"
گرافیتی ضد سقط جنین در شمال شرقی واشنگتن دی سی (داریوش طاهر/ اخبار سلامت KFF)

افشای هویت یا به طور بالقوه نادرست نشان دادن هویت، در طول محاکمه در مورد ممانعت اکتبر 2020، که در آن دارنل و هندی هر دو متهم بودند، به یک نکته حساس تبدیل شد.

این روند با درگیری های متعددی همراه بود که بیان و تبلیغات را در مقابل محافظت از جلسات دادگاه قرار می داد.

برخی از فعالان حامی زندگی، که بوکویناچ معتقد بود به مترقی‌ها وابسته نیستند، با شروع انتخاب هیئت منصفه در بیرون دادگاه اعتراض کردند.

بوکویناچ گفت که پس از شروع محاکمه، درگیری ها ادامه یافت و قاضی این نگرانی را مطرح کرد که اظهارات شنیدنی فعالان به منزله دستکاری شاهدان است. سوابق محاکمه نشان داد که قاضی در نهایت به درخواست های دادستان مبنی بر محافظت از هویت شاهدان و محدود کردن انتشار مطالب کشف شده فقط به اعضای تیم دفاعی پاسخ داد.

دفاع همچنین سعی کرد عکس‌ها و فیلم‌هایی از جنین‌ها و ویدیویی از پزشک کلینیک را معرفی کند که ظاهراً توصیف می‌کند که او با جنین‌ها پس از سقط جنین چه می‌کند، که وکیل ادعا می‌کرد که این باور هندی را توجیه می‌کند که جنین‌ها قبل از کشته شدن زنده به دنیا آمده‌اند. اما قاضی حکم داد که این عکس‌ها «به ویژه آتش‌زا» هستند. او نوشت که متهمان قصد داشتند این ویدیو را نامناسب توصیف کنند، که به گفته او “تبلیغات” بود.

این پرونده قرار است در دادگاه تجدیدنظر مورد آزمایش قرار گیرد، جایی که برخی از مدافعان ضد سقط جنین فرصتی را برای لغو قانون FACE، که برای تنظیم این اعتراضات ساخته شده برای رسانه های اجتماعی طراحی شده بود، می بینند که به امضای PAAU تبدیل شده است.

این امید کانن، مشاور ارشد انجمن توماس مور، یک شرکت حقوقی با منافع عمومی ضد سقط جنین است که به نمایندگی از یکی از متهمان حضور دارد. او گفت که این قانون با وجود سابقه 30 ساله آن به طرز مشکوکی مطابق قانون اساسی است. “ما در آسیاب های بادی کج نمی کنیم.”

اگر دادگاه‌ها به قانون پایان ندهند، بهترین امید بعدی فعالان ممکن است متحدان کنگره آنها باشند. قیام مترقی ضد سقط جنین تغییر نام داده است یکی از حساب‌های رسانه اجتماعی آن که قبلاً به ارائه به‌روزرسانی‌های آزمایشی اختصاص داده شده بود «#RepealFACE».

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان