“مسیر” های بیشتری به زنان کمک می کنند تا برای سقط جنین سفر کنند


کلویی بل یک مدیر پرونده در فدراسیون ملی سقط جنین است. او روزهای خود را صرف کمک به مردم برای تامین هزینه سقط جنین می کند و به طور فزاینده ای، سفرهای بین ایالتی بسیاری از آنها برای انجام این عمل نیاز دارند.

“چه قیمتی از شما نقل کردند؟” بل از زنی از نیوجرسی خواست که با خط تلفن سازمان تماس گرفته بود و به دنبال پول برای سقط جنین بود. قرار او روز بعد بود.

این زن که در ماه نوامبر با بل صحبت کرد، گفت: “آنها 500 دلار از من نقل کردند.” او به یک خبرنگار اجازه داد تا به این تماس گوش دهد به شرطی که نامش فاش نشود.

بل به او گفت: “ما قطعا می توانیم کمک کنیم.” ما می‌توانیم هزینه عمل را پوشش دهیم. شما فقط به آنها بگویید که از NAF تعهد دارید.”

بل یکی از شبکه‌های رو به رشد کارگرانی است که به افرادی که به دنبال سقط جنین هستند کمک می‌کند بفهمند چه چیزی قانونی است، به کجا می‌توانند برای مراقبت سفر کنند و چگونه به آنجا برسند.

این «رهبران» اغلب می‌توانند نام و مکان کلینیک‌هایی را که در سراسر منطقه‌شان خدمات سقط جنین را در یک مقطع معین از بارداری ارائه می‌دهند، از حافظه بخوانند. اغلب، آنها می توانند سپس نزدیک ترین هتل به کلینیک را نام ببرند. و برخی آنقدر با رایج ترین فرودگاه ها برای پروازهای اتصال آشنا هستند که می توانند به بیماران کمک کنند تا دروازه خروج بعدی خود را در زمان واقعی پیدا کنند.

قوانین ایالتی سقط جنین همیشه متفاوت بوده است، بنابراین کمک به مردم برای دسترسی به خدمات قانونی سقط جنین چیز جدیدی نیست، اما میزان سفر مورد نیاز برای دریافت مراقبت به شدت افزایش یافته است.

بر اساس تجزیه و تحلیل موسسه Guttmacher، یک موسسه غیرانتفاعی ملی که از حقوق سقط جنین حمایت می کند، در شش ماه اول سال 2023، تقریباً از هر 5 بیمار سقط جنین، 1 نفر برای دریافت مراقبت به خارج از ایالت سفر کرده است، در حالی که در سال 2020، یک نفر از هر 10 بیمار سقط جنین به خارج از ایالت سفر کرده است. این افزایش سفر، حتی برای سقط جنین در اوایل بارداری، باعث افزایش نیاز به مدیران پرونده مانند بل شده است.

بیشتر تماس گیرندگان مانند زنی از نیوجرسی هستند – افرادی که در مراحل اولیه بارداری هستند و نمی توانند هزینه 500 دلاری سقط دارویی را بپردازند. اما با ممنوعیت سقط جنین انتخابی تقریباً به طور کامل در 14 ایالت و پس از شش هفته در دو ایالت دیگر، تدارکات پایان دادن به بارداری در هر مرحله پیچیده تر شده است.

بریتانی فونتنو، رئیس NAF، یک سازمان حرفه‌ای غیرانتفاعی کلینیک‌هایی که سقط جنین را ارائه می‌کنند، گفت: «مردم بعداً مجبور به بارداری می‌شوند تا به مراقبت‌ها دسترسی پیدا کنند» به دلیل دشواری ترتیب دادن سفر در مسافت‌های طولانی و تأثیر وحشتناک این ممنوعیت‌ها. این هزینه‌های مراقبت را افزایش می‌دهد و تأثیر مخربی بر مردم دارد.»

بل پس از قطع تماس با زن اهل نیوجرسی، به زنی از جورجیا گفت که احتمالاً نیازی به پرداخت صورتحساب 4800 دلاری برای سقط جنین 24 هفته ای خود نخواهد داشت. نیمی از پول از طرف فدراسیون ملی سقط جنین می‌آید و بل با سازمان‌های محلی که بودجه دسترسی به سقط جنین خود را دارند تماس می‌گیرد تا بقیه را بیابد. هنگامی که پول مرتب شد، زن به بل گفت که نمی تواند تصمیم بگیرد که برای مراقبت از خود بیش از 14 ساعت به واشنگتن دی سی رانندگی کند یا بلیط هواپیما بخرد. قرار ملاقات او هفته بعد بود.

او به بل، کتابدار سابق که روزانه با 40 تماس گیرنده صحبت می کند، گفت: «من به پروازها نگاه می کردم، اما بیشتر آنها در زمانی که باید آنجا باشم، آنجا نخواهند بود. زن جورجیا گفت که 1200 دلار برای این سفر پس انداز کرده است. به دلیل طولانی بودن روش سقط جنین در سه ماهه دوم، او احتمالاً باید سه شب در واشنگتن بماند.

بل به تماس گیرنده جورجیا گفت: “گاهی اوقات می توانیم در سفر کمک کنیم.” «پرواز و هتل را رزرو کنید تا ببینید آیا 1200 دلار آن چیزها را پوشش می‌دهد، همچنین وعده‌های غذایی و سفر از فرودگاهی به هتل دیگر. با در نظر گرفتن تمام این هزینه‌ها، اگر فکر می‌کنید ۱۲۰۰ دلار آن را پوشش نمی‌دهد، فوراً با من تماس بگیرید.»

از ژوئیه 2022، مدیران پرونده NAF مانند بل به بیماران کمک کرده‌اند تا تقریباً سه برابر تعداد اتاق‌های هتل و بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس در هر ماه نسبت به قبل از لغو دادگاه عالی پرداخت کنند. رو در مقابل وید، که در قانون اساسی حق سقط جنین را به رسمیت شناخته بود. بیشترین درخواست‌ها برای کمک مالی از سوی مردم تگزاس، جورجیا، فلوریدا و آلاباما – ایالت‌های پرجمعیت با قوانین سخت‌گیرانه سقط جنین صورت گرفته است. تماس ها نیز طولانی تر و بیشتر درگیر هستند. فونتنو گفت که این سازمان غیرانتفاعی اکنون 200000 دلار در ماه هزینه می کند (از 30000 دلار در ماه قبل از اینکه تگزاس یک ممنوعیت شش هفته ای در سال 2021 ایجاد کند) و هنوز هم نیاز را برآورده نمی کند.

در سال 2020، سازمان Fonteno حدود 30 اپراتور خط تلفن تمام وقت را استخدام کرد. این تعداد زمانی افزایش یافت که تگزاس ممنوعیت شش هفته ای خود را تصویب کرد. و از آنجایی که دابز لغو تصمیم قلیهملیسا فاولر، مدیر برنامه NAF، گفت که این خط 45 تا 55 نفر را استخدام کرده است.

سایر سازمان های بهداشت باروری – در سطوح محلی، منطقه ای و ملی – نیز کارکنانی مانند بل را اضافه کرده اند. شرکت‌های وابسته برنامه‌ریزی شده والدین، از جمله برخی از ایالت‌های دارای ممنوعیت کامل، اکنون 98 نفر را به کار می‌گیرند که به عنوان ناوبری بیمار شناخته می‌شوند. اکثرا بعدا استخدام شدند دابزدانیکا سورینو وین، معاون دسترسی به سقط جنین در فدراسیون برنامه ریزی شده والدین آمریکا گفت. او تخمین می‌زند که از ژوئیه سال 2021 تاکنون 127000 نفر به این ناوبرها اعتماد کرده‌اند.

Planned Parenthood Columbia Willamette در پورتلند، اورگان، سه ناوبر بیماران سقط جنین را از آن زمان استخدام کرده است. قلیه به گفته سخنگوی سام وست، واژگون شد. سقط جنین در اورگان قانونی است، بدون محدودیت، اما این بدان معنا نیست که همه به یکسان به خدمات دسترسی دارند. یکی از ناوبرهای جدید به زبان اسپانیایی صحبت می‌کند و بر بخش‌های روستایی ایالت تمرکز می‌کند، جایی که خدمات پراکنده است.

این کلینیک با استناد به حفظ حریم خصوصی بیمار، درخواست یک خبرنگار برای گوش دادن به تماس‌های ناوبری خود را رد کرد. دو ناوبر دیگر روی کمک به تماس‌گیرندگانی تمرکز می‌کنند که از خارج از ایالت (معمولا آیداهو) هستند، کمتر از 15 سال سن دارند یا در سه ماهه دوم بارداری خود هستند.

وکلایی که برای این داستان با آنها تماس گرفته شده و با قوانین فعلی ایالت آشنا هستند، می گویند که ناوبرهای بیمار بعید است در معرض خطر قانونی برای کار خود در ارتباط با خدمات سقط جنین قرار گیرند، اگرچه ممکن است مهم باشد که در کدام ایالت در هنگام ارائه کمک باشند. به عنوان مثال، یک قانون آیداهو که بیان می‌کند بزرگسالان در آیداهو مجاز به «استخدام» خردسالان برای سقط جنین نیستند، می‌تواند برای ناوبری در صورتی که در آیداهو به تلفن پاسخ می‌دهند اعمال شود. این قانون، همراه با بسیاری دیگر در ایالت های دارای ممنوعیت، در دادگاه مورد اعتراض قرار گرفته است.

بل پشت میزش در جورجیا، با یک زن 20 ساله در کارولینای شمالی به نام دشل تماس گرفت که به دنبال حمایت مالی برای سقط جنین در سه ماهه دوم بود. Deshelle چند روز بعد با KFF Health News صحبت کرد، به شرطی که فقط از نام میانی او استفاده شود تا از حریم خصوصی خود محافظت کند.

در روزی که Deshelle باردار شد، سقط جنین در کارولینای شمالی تا هفته 20 بارداری قانونی بود. حدود شش هفته بعد، وقتی متوجه شد باردار است، به کلینیک نزدیک رفت تا سقط دارویی انجام دهد. او برای پر کردن مدارک به اولین قرار ملاقات رفت. او طبق قانون ایالتی موظف بود 72 ساعت قبل از بازگشت برای دریافت قرص های سقط جنین صبر کند. به او سونوگرافی هم داده شد که نمی خواست. تصویر جنین او را تکان داد و از قرار ملاقات دوم صرف نظر کرد.

زمانی که دشل دوباره تصمیم به سقط جنین گرفت، تقریباً در هفته 15 بارداری بود و قانون کارولینای شمالی تغییر کرده بود. تا اول ژوئیه، تقریباً تمام سقط جنین پس از 12 هفته ممنوع شد. او باید به خارج از ایالت برود.

با کمک ناوبران NAF، دشل در کلینیکی در ویرجینیا قرار ملاقات گذاشت، جایی که سقط جنین 15 هفته ای قانونی است. مادرش رانندگی کرد اما از تصمیم دشل برای پایان دادن به بارداری حمایت نکرد. سپس معترضان بودند. وقتی دشل داخل شد، داشت گریه می کرد. او با یک ارائه دهنده ملاقات کرد اما یک بار دیگر تصمیم گرفت که سقط جنین را انجام ندهد.

در تماس او با بل در ماه نوامبر، هیچ کدام از این موارد مطرح نشد. در آن زمان، دشل در هفته 26 بارداری بود. این دومین بار بود که با خط تلفن تماس می گرفت و سومین بار بود که سعی می کرد سقط جنین کند. او فقط می خواست بداند آیا هنوز هم می تواند کمک مالی دریافت کند. هزینه مراقبت از او از حدود 500 دلار افزایش یافته بود، زمانی که او می توانست یک سقط دارویی داشته باشد به 6500 دلار برای یک روش سقط جنین چند روزه.

بل سرنخ خود را از Deshelle گرفت و روی تدارکات متمرکز ماند. او بودجه ای را برای پوشش نیمی از هزینه این عمل تایید کرد و برای پوشش بقیه کمک مالی دریافت کرد. او تأیید کرد که دشل مکانی برای اقامت و همراه مورد نیاز دارد که هر روز با او به کلینیک برود. سپس تلفن را قطع کردند. بقیه سفر تنها متعلق به Deshelle بود.

دشل از بیرون اتاق انتظار در روز اول عمل گفت: “این چیزی نیست که من می خواهم، اما فکر می کنم بهترین انتخاب برای من است.” او با صدای بلند از یک جزوه در مورد داروهایی که به او داده می شد و زمان همه آن ها را خواند. سپس نام او را صدا زدند.

یک هفته بعد، پس از تمام شدن همه چیز، او هنوز احساس می کرد که کار درست را انجام داده است.

او گفت: «شما باید واقعاً قوی باشید تا بتوانید نوزادتان را سقط کنید و خوب باشید.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان