مدافعان می گویند یک عمل به کودکان معلول آسیب می رساند، اما اقدام کنگره متوقف شده است


در این عکس‌ها، یک پسر بچه 9 ساله مبتلا به اوتیسم، بین اتاقک‌ها و وسایلی که در نزدیکی دیوارهای کلاس درس کارولینای شمالی روی هم چیده شده‌اند، به نظر می‌رسد.

مادرش، ارین مک گریلوی گفت که پسرش در کلاس سوم حداقل 14 بار تحت کنترل فیزیکی قرار گرفته است مدرسه ابتدایی موریس ویل. او گفت که جزییات انزوای او را تنها پس از ثبت شکایت از روند قانونی دریافت کرده است.

مک گریل درباره این عکس ها گفت: «اولین باری که آنها را دیدم عصبانی بودم. خانواده او سال گذشته با او به توافق رسیدند سیستم مدارس دولتی ویک کانتی. آنها هرگز به ما نگفتند که چگونه این کار انجام شد. ما هیچ ایده ای نداشتیم.»

هیچ قانون فدرالی مدارس را از محدود کردن و منزوی کردن کودکان منع نمی کند. بنابراین به گفته والدین، قانونگذاران و مدافعان افراد دارای معلولیت، یک سیستم نظارتی وصله ای در سراسر ایالت ها عمل می کند، با مسئولیت پذیری و نظارت کمی.

داده‌های فدرال به‌دست‌آمده توسط KFF Health News نشان می‌دهد که هر ساله، هزاران کودک – به طور نامتناسبی آنهایی که دارای معلولیت هستند و دانش‌آموزان رنگین پوست – در مدرسه خلوت می‌شوند، اغلب در اتاق‌های بدون پنجره یا محوطه‌های موقت، همانطور که برای پسر مک‌گریل اتفاق افتاد. در برخی موارد کارمندان مدرسه از حرکت بدنی آنها جلوگیری می کنند، یا آنها را با دستبند یا سایر محدودیت های مکانیکی قرار می دهند.

و اعداد تقریباً به طور قطع کم شمار هستند. در حالی که قانون فدرال مناطق مدارس را ملزم می کند که به آن اطلاع دهند واحد آموزش طبق داده‌های حقوق مدنی که اداره منتشر کرد، هر بار که دانش‌آموزی را محدود یا منزوی می‌کنند، مدارس دولتی ویک کانتی تقریباً یک دهه هیچ موردی از این اقدامات را گزارش نکرده‌اند. این منطقه گفت که داده های اصلاح شده را در سال 2022 به دولت فدرال گزارش کرده است، که پس از بازداشت پسر مک گریل در مدرسه ابتدایی موریس ویل به دست آمد.

سناتور «بی وجدان است که هزاران دانش آموز در هر سال در سلول انفرادی قرار می گیرند، به زمین می چسبانند یا به صندلی بسته می شوند تا به خاطر رفتار نادرست خود مجازات شوند.» کریس مورفی (D-Conn.)، که مکرراً قوانینی را برای محدود کردن این اقدامات ارائه کرده است، در بیانیه ای گفت. لوایح او تاکنون در کنگره چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

حداقل از سال 2009، دفتر پاسخگویی دولت به کنگره هشدار داده است که محدودیت فیزیکی و انزوا می تواند خطرناک باشد. GAO گزارش داد که در برخی موارد، کودکان به شدت مجروح شده اند یا جان خود را از دست داده اند. و پرستاران و متخصصان اطفال هشدار داده اند که این شیوه ها می تواند رفتارهای منفی را تشدید کند.

کاترین لاموندستیار دبیر دفتر حقوق شهروندی در وزارت آموزش و پرورش به KFF Health News گفت: “اعمال محدودیت بر دانش آموز آسیب زا است، دوره ای، و بنابراین تحمیل ضربه به دانش آموز می تواند ناتوانی های موجود را تشدید کند.”

گای استفنز، مدیر اجرایی اتحاد علیه انزوا و خویشتن داری، یک گروه حمایت غیرانتفاعی مستقر در مریلند، گفت که این قانون برای بسیاری از قانونگذاران جمهوری خواه غیر آغاز کننده است.

استفنز، که گفت پسرش مکرراً در مدرسه منزوی و منزوی بود، گفت: «این لایحه باید به راحتی تصویب شود. «این یک موضوع حقوق بشری است. حقوق ما به عنوان انسان نباید از ایالت به ایالت دیگر متفاوت باشد. ما در دنیایی زندگی می کنیم که در آن چیزها بیشتر از آنچه که باید باشد، حزبی هستند.»

از طریق یک سخنگوی، سن. بیل کسیدی (لا.)، جمهوری خواه ارشد در کمیته بهداشت، آموزش، کار و بازنشستگی سنا، از اظهار نظر خودداری کرد.

AASAانجمن ملی ناظران مدارس، با قانون فدرال برای محدود کردن استفاده از محدودیت و انزوا مخالفت کرده و استدلال می‌کند که این اقدامات گاهی برای محافظت از دانش‌آموزان و کارکنان مدرسه ضروری است. سخنگوی AASA جیمز مینیچلو از اظهار نظر خودداری کرد.

مک گریل که در Apex، NC زندگی می کند، در شکایتی که به مقامات فدرال ارائه کرده است، گفت که پسرش حداقل سه بار در حین مهار زخمی شده است. سخنگوی منطقه ویک کانتی مت دیز با استناد به قوانین حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان، از پاسخ به سؤالات درباره اتهامات مک‌گریل خودداری کرد.

پسر مک گریل، که اکنون در کلاس پنجم است، در یک مدرسه دولتی جدید در کارولینای شمالی در 10 ژانویه شروع به کار کرد. مک گریل گفت که مدرسه موافقت کرده است که گزارشی از اطلاعات مربوط به فعالیت های او داشته باشد. سوابق مدرسه نشان می دهد که اولین روز او در ساعت 11:15 صبح آغاز شد و در ساعت 11:19 او مهار شد. در ساعت 11:24 او در اتاق خلوت با در بسته بود.

این مقاله به دلیل محدودیت های بازنشر برای انتشار در دسترس نیست. اگر در مورد در دسترس بودن این یا محتوای دیگر برای انتشار مجدد سؤالی دارید، لطفاً با NewsWeb@kff.org تماس بگیرید.

KFF Health News یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های عملیاتی اصلی در KFF است – یک منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی و روزنامه نگاری. درباره KFF بیشتر بدانید.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).