سیگارهای الکترونیکی هنوز در ایالات متحده غرق شده اند و نوجوانان را با دوزهای بالاتر نیکوتین معتاد می کنند


هنگامی که FDA برای اولین بار در سال 2016 اختیار تنظیم سیگارهای الکترونیکی را اعلام کرد، بسیاری از مردم تصور کردند که این آژانس به سرعت از شر ویپ هایی با طعم هایی مانند آب نبات پنبه ای، خرس صمغی و فروت لوپ که برای کودکان جذاب است خلاص خواهد شد.

در عوض، FDA به تمام سیگارهای الکترونیکی موجود در بازار اجازه داد تا باقی بمانند در حالی که سازندگان آنها برای عرضه آنها درخواست OK کردند.

هفت سال بعد، ویپینگ به یک صنعت 8.2 میلیارد دلاری تبدیل شد و تولیدکنندگان بازار را با هزاران محصول پر می‌کنند – که اکثر آنها به صورت غیرقانونی و بدون مجوز FDA فروخته می‌شوند – که می‌تواند بسیار اعتیادآورتر باشد.

اریک لیندبلوم، مشاور ارشد سابق مدیر مرکز فرآورده‌های تنباکو FDA می‌گوید: «FDA در محافظت از سلامت عمومی شکست خورده است. “این یک تراژدی است.”

با این حال FDA تنها نهادی نیست که فروش ویپ به کودکان را تحمل کرده است.

چندین بازیکن در داخل و خارج از واشنگتن از اقدام خودداری کرده اند، دستان آژانس را بسته اند، یا از تامین منابع مورد نیاز FDA غفلت کرده اند. باراک اوباما و دونالد ترامپ، رؤسای جمهور سابق آمریکا، هر دو از ممنوعیت کلی ویپ های با طعم آبنبات توسط سازمان غذا و دارو جلوگیری کرده اند.

در همین حال، رابین کووال، مدیر عامل Truth Initiative، یک گروه حمایت از کنترل تنباکو، گفت: در همین حال، ویپ‌های امروزی «بزرگ‌تر، بدتر و ارزان‌تر» از مدل‌های قدیمی‌تر شده‌اند. کووال گفت که مقدار زیادی نیکوتین در سیگارهای الکترونیکی – 76 درصد در طی پنج سال افزایش یافته است – می تواند کودکان را در عرض چند روز معتاد کند.

سیگارهای الکترونیکی در ایالات متحده اکنون حاوی غلظت نیکوتین هستند که به طور متوسط ​​بیش از دو برابر میزان مجاز در کانادا و اروپا است. ایالات متحده هیچ محدودیتی برای محتوای نیکوتین هر محصول تنباکو تعیین نمی کند.

متیو مایرز، رئیس کمپین برای کودکان بدون دخانیات، که مخالف استعمال دخانیات برای جوانان است، گفت: «ما قبلاً هرگز این میزان نیکوتین را تحویل نداده‌ایم. ما واقعاً از پیامدهای درازمدت سلامتی نمی‌دانیم.»

الیجا استون 19 ساله بود که اولین سیگار الکترونیکی خود را در یک مهمانی امتحان کرد. او دانشجوی سال اول دانشگاه بود و با افسردگی و اختلال کمبود توجه/بیش فعالی دست و پنجه نرم می کرد و «به دنبال راه فراری می گشت». کارمندان فروشگاه هرگز شناسنامه او را نخواستند.

استون گفت که او “فوراً قلاب شد”.

“لحظه ای که آن وزوز را احساس کردم، پس از اینکه آن را احساس کردم، چگونه قرار بود برگردم؟” استون که اکنون 23 ساله از لس آنجلس است پرسید.

صنعت سیگارهای الکترونیکی معتقد است که غلظت های بالاتر نیکوتین می تواند به بزرگسالانی که به شدت سیگار می کشند کمک کند تا از سیگارهای قابل احتراق به محصولات بخارپز تبدیل شوند که نسبتاً کمتر برای آنها مضر هستند. آوریل میرز، مدیر عامل انجمن تجارت جایگزین های بدون دود، گفت که FDA سیگارهای الکترونیکی با طعم بالا و نیکوتین را برای این منظور تأیید کرده است.

نیکلاس میناس آلفارو، مدیرعامل پاف بار، یکی از محبوب‌ترین برندها در میان کودکان در سال گذشته، گفت: «هدف دور کردن مردم از محصولات قابل احتراق است. با این حال آلفارو اذعان کرد: «این محصولات محصولاتی اعتیادآور هستند. هیچ پنهانی وجود ندارد.»

اگرچه سیگارهای الکترونیکی قیر تولید نمی کنند، اما حاوی مواد شیمیایی مضر مانند نیکوتین و فرمالدئید هستند. جراح عمومی ایالات متحده هشدار داده است که سیگار کشیدن خطرات قابل توجهی دارد: از جمله آسیب به قلب، ریه ها و بخش هایی از مغز که توجه و یادگیری را کنترل می کنند، و همچنین افزایش خطر اعتیاد به مواد دیگر.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، بیش از 2.5 میلیون کودک در سال 2022 از سیگار الکترونیکی استفاده کردند که 14 درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی بودند.

بر اساس نظرسنجی از کاربران سیگار الکترونیکی 16 تا 19 ساله که در انجمن تحقیقات نیکوتین و تنباکو در ماه مارس ارائه شد، اکثر ویپرهای نوجوان آمریکایی یک ساعت پس از بیدار شدن شروع به پف کردن می کنند.

پتانسیل سود – و اجرای سهل‌انگیز قوانین بخار – منجر به هجوم طلا شده است. بر اساس بررسی ابتکار حقیقت از داده‌های خرده‌فروشی ایالات متحده، تعداد محصولات بی‌نظیر ویپینگ، همانطور که با بارکد آنها اندازه‌گیری می‌شود، تنها در یک سال چهار برابر شد و از 453 در ژوئن 2021 به 2023 در ژوئن 2022 رسید.

مقامات FDA می گویند که آنها از حجم برنامه های بازاریابی سیگار الکترونیکی غرق شده اند – در مجموع 26 میلیون.

برایان کینگ که در ژوئیه 2022 مدیر مرکز محصولات تنباکو FDA شد، گفت: “هیچ آژانس نظارتی در جهان وجود ندارد که با حجمی از این دست مقابله کند.”

این آژانس برای جلوگیری از تولیدکنندگان سیگار الکترونیکی که علیرغم رد FDA محصولات به فروش ویپ ادامه می‌دهند، و همچنین تولیدکنندگانی که هرگز زحمت درخواست مجوز را به خود نداده‌اند، و جعل‌کنندگانی که امیدوارند قبل از تعطیل شدن تا حد امکان درآمد کسب کنند، تلاش کرده است.

در سال 2018، گروه‌های بهداشت عمومی از آژانس شکایت کردند و ادعا کردند که تاخیر در بررسی برنامه‌ها کودکان را در معرض خطر قرار می‌دهد. اگرچه دادگاه دستور داد FDA کار را تا سپتامبر 2021 به پایان برساند، FDA این مهلت را از دست داد. بر اساس مطالعه ای که در ماه مه در مجله آمریکایی پزشکی پیشگیرانه منتشر شد، تخمین زده می شود که 1.2 میلیون نفر زیر سن قانونی 21 سال در یک سال آینده شروع به مصرف سیگار کردند.

اخیراً، FDA اعلام کرد که تصمیماتی را در مورد 99٪ از برنامه های سیگار الکترونیکی گرفته است، و اشاره کرد که میلیون ها مورد را رد کرده و 23 مورد را مجاز کرده است. همه محصولات مجاز دارای طعم سنتی تنباکو هستند و به دلیل اینکه تنباکو “مناسب برای محافظت از سلامت عمومی” است. کینگ گفت: محصولات طعم دار در بین کودکان محبوب نیستند اما به افراد سیگاری بزرگسال جایگزین کمتر خطرناکی می دهند.

این آژانس هنوز تصمیمات نهایی را در مورد محبوب ترین محصولات موجود در بازار اتخاذ نکرده است. میچ زلر، مدیر سابق مرکز محصولات تنباکوی FDA و یکی از اعضای هیئت مشاور فعلی Qnovia که در حال توسعه محصولات ترک سیگار است، گفت: این برنامه‌ها طولانی‌تر هستند و نیاز به بررسی علمی دقیق‌تری دارند.

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد همانطور که قبلاً پیش بینی کرده بود، بررسی درخواست ها را تا پایان ژوئن تکمیل نمی کند، اما تا پایان سال نیاز خواهد داشت.

قبل از اینکه FDA بتواند سیاست های جدید تنباکو را اعلام کند، نیاز به تایید رئیس جمهور دارد – که همیشه با اولویت های FDA موافق نیست.

به عنوان مثال، اوباما در سال 2016 پیشنهاد مقامات FDA را برای ممنوعیت طعم‌های دوستدار کودکان رد کرد.

و در سال 2020، ترامپ از طرح خود برای بیرون کشیدن بیشتر ویپ های طعم دار از بازار عقب نشینی کرد. دولت ترامپ به جای ممنوع کردن همه طعم‌های میوه و نعناع، ​​آنها را فقط در دستگاه‌های «کارتریج‌دار» مانند جول ممنوع کرد. ممنوعیت طعم بر روی ویپ های بدون کارتریج، مانند سیگارهای الکترونیکی یکبار مصرف، تاثیری نداشت.

زلر گفت که نتیجه قابل پیش بینی بود.

نوجوانان گروه‌های زیادی از Juul به برندهایی تغییر کردند که تحت تأثیر این ممنوعیت قرار نگرفتند، از جمله ویپ‌های یکبار مصرف مانند پاف بار، که اجازه داشتند به فروش ویپ‌های با طعم شیرین ادامه دهند.

آلفارو گفت که پس از دریافت نامه اخطار خود از FDA در سال گذشته، پاف بار اکنون فقط ویپ های بدون نیکوتین را می فروشد.

وقتی FDA اقدام جسورانه ای انجام می دهد، چالش های قانونی اغلب آن را مجبور به توقف یا حتی معکوس می کند.

به عنوان مثال، FDA در ژوئن 2022 به Juul دستور داد محصولات خود را از بازار حذف کند، اما بلافاصله با شکایت قضایی مواجه شد. دادگاه استیناف ایالات متحده برای مدار DC از Juul حمایت کرد و به دستور FDA یک توقف موقت صادر کرد. ظرف چند هفته، FDA اعلام کرد که اجرای دستور خود را به دلیل «مسائل علمی منحصر به فرد برنامه JUUL که مستلزم بررسی بیشتر است» متوقف می‌کند.

تولیدکنندگان سیگار الکترونیکی Logic و RJ Reynolds Vapor Co. هر دو از سازمان غذا و داروی آمریکا شکایت کردند، زیرا آژانس به آنها دستور داد فروش ویپ های منتول را که طعمی محبوب در بین نوجوانان است، متوقف کنند. در هر دو مورد، توقف های تحمیلی توسط دادگاه، دستورات سازمان غذا و دارو را در انتظار بررسی متوقف کرد و محصولات منتول این شرکت ها در بازار باقی می ماند.

لوئیس پینتو، سخنگوی شرکت مادر رینولدز امریکن، گفت: «ما به کیفیت همه برنامه‌های رینولدز اطمینان داریم و معتقدیم که شواهد زیادی برای سازمان غذا و داروی آمریکا وجود دارد که مشخص کند بازاریابی این محصولات برای حفاظت مناسب است. بهداشت عمومی.»

تحت دولت بایدن، FDA شروع به افزایش تلاش های اجرایی کرده است. این سازمان 12 تولیدکننده سیگار الکترونیکی را هر کدام بیش از 19000 دلار جریمه کرد و بیش از 1500 نامه هشدار به تولیدکنندگان صادر کرد. کینگ گفت که FDA همچنین به 120000 خرده فروش به دلیل فروش محصولات غیرقانونی یا فروش به مشتریان زیر 21 سال هشدار داده است. پنج تا از شرکت‌هایی که نامه‌های هشدار دریافت کرده‌اند، ویپ‌هایی با شخصیت‌های کارتونی مانند مینیون‌ها یا به شکل اسباب‌بازی‌هایی از جمله Nintendo Game Boys یا دستگاه‌های واکی تاکی می‌سازند.

در ماه مه، FDA Elfbar و سایر ویپ‌های غیرمجاز از چین را در فهرست قرمز خود قرار داد، که به ماموران FDA اجازه می‌دهد محموله‌ها را بدون بازرسی در مرز توقیف کنند. در 22 ژوئن، FDA اعلام کرد که به 189 خرده فروش دیگر به دلیل فروش محصولات دخانیات غیرمجاز، به ویژه محصولات Elfbar و Esco Bars، نامه های هشداردهنده ای صادر کرده است و خاطرنشان کرد که هر دو برند سیگارهای الکترونیکی یکبار مصرف هستند که دارای طعم هایی هستند که برای جوانان جذاب است، از جمله آدامس و لیموناد صورتی.

در ماه اکتبر، وزارت دادگستری برای اولین بار شکایتی را علیه شش تولیدکننده سیگار الکترونیکی به نمایندگی از FDA تنظیم کرد و به دنبال “مموقع ساختن و فروش غیرقانونی محصولات بخارپز غیرمجاز” بود.

برخی از قانونگذاران می گویند که وزارت دادگستری باید نقش بزرگ تری در پیگرد قانونی شرکت های فروش سیگارهای الکترونیکی مناسب برای کودکان ایفا کند.

سناتور دیک دوربین (D-Ill.) در نامه ای در ماه مارس گفت: «اشتباه نکنید: بیش از شش تولیدکننده سیگار الکترونیکی بدون مجوز در بازار می فروشند. کودکان «با محصولات غیرمجاز که در قفسه‌های فروشگاه‌ها هستند فقط به این دلیل است که FDA به ظاهر به این سیگارهای الکترونیکی غیرقانونی مجوز رایگان داده است».

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان