رئیس FTC می‌گوید پیشرفت‌های فنی، هزینه مراقبت‌های بهداشتی را به خطر می‌اندازد


سازمان نظارت بر مصرف‌کنندگان دولت بایدن روز سه‌شنبه گفت فناوری‌های جدید تسهیل قیمت‌ها و تبعیض قائل شدن علیه مصرف‌کنندگان را برای شرکت‌ها آسان‌تر می‌کنند.

لینا خان، رئیس کمیسیون تجارت فدرال، در جریان یک رویداد رسانه ای که توسط KFF برگزار شد، گفت: الگوریتم ها این امکان را برای شرکت ها فراهم می کند که قیمت ها را بدون هماهنگی صریح با یکدیگر تثبیت کنند و آزمایش جدیدی را برای تنظیم کننده های نظارت بر بازار ارائه می دهند.

خان به خبرنگاران گفت: «من فکر می‌کنم که می‌توانیم وارد یک عصر جدید قیمت‌گذاری شویم.

خان به‌عنوان یکی از تهاجمی‌ترین تنظیم‌کننده‌های ضدانحصار در تاریخ اخیر ایالات متحده در نظر گرفته می‌شود، و او توجه ویژه‌ای به آسیب‌هایی که پیشرفت‌های فناوری می‌تواند برای مصرف‌کنندگان ایجاد کند، داشته است. به گزارش بلومبرگ، تنظیم کننده های ضد انحصار در FTC و وزارت دادگستری در سال مالی منتهی به 30 سپتامبر 2022 رکوردی را برای چالش های ادغام ثبت کردند.

سال گذشته، FTC با موفقیت خرید بیش از 7 میلیارد دلاری شرکت بیوتکنولوژی Grail توسط شرکت بیوتکنولوژی Illumina را مسدود کرد. FTC، وزارت دادگستری، و وزارت بهداشت و خدمات انسانی در 18 آوریل وب سایتی به نام healthycompetition.gov راه اندازی کردند تا گزارش رفتارهای مشکوک ضد رقابتی در صنعت مراقبت های بهداشتی را برای مردم آسان تر کند.

انجمن بیمارستان‌های آمریکا، بزرگترین گروه تجاری این صنعت، اغلب از رویکرد دولت بایدن در اجرای قوانین ضدتراست انتقاد کرده است. در نظراتی که در ماه سپتامبر در مورد دستورالعمل‌های پیشنهادی FTC و وزارت دادگستری برای شرکت‌ها منتشر شد، AHA گفت که “دستورالعمل‌ها نشان دهنده خصومت اساسی نسبت به ادغام هستند.”

تثبیت قیمت رقابت را از بازار حذف می کند و به طور کلی کالاها و خدمات را گران می کند. خان گفت که آژانس در پرونده های دادگاه استدلال کرده است که تثبیت قیمت “هنوز غیرقانونی است حتی اگر از طریق یک الگوریتم به آن دست پیدا کنید.” “هیچ نوع معافیت الگوریتمی از قوانین ضد تراست وجود ندارد.”

خان گفت که با استفاده از الگوریتم‌های یکسان برای تعیین قیمت‌ها، شرکت‌ها می‌توانند به طور موثر همان هزینه را بپردازند «حتی اگر در اتاق پشتی قرار نگیرند و به نوعی دست بدهند و قیمت تعیین کنند.» مدیران املاک مسکونی

خان گفت که کمیسیون همچنین در حال بررسی دقیق استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم‌ها برای تعیین قیمت‌ها برای مصرف‌کنندگان فردی است «بر اساس همه این داده‌های رفتاری خاص درباره شما: وب‌سایت‌هایی که بازدید کرده‌اید، می‌دانید که با چه کسی ناهار خورده‌اید، کجا زندگی می‌کنید. ”

خان گفت، از آنجایی که شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی نحوه ساختار کسب‌وکار خود را برای به حداکثر رساندن سود تغییر می‌دهند، FTC در حال تغییر نحوه تجزیه و تحلیل رفتارهایی است که می‌تواند به مصرف‌کنندگان آسیب برساند.

خان گفت، استخدام افرادی که می‌توانند به ما کمک کنند تا زیر سرپوش برخی الگوریتم‌های غیرقابل درک نگاه کنیم، یک اولویت بود. او گفت که در حال حاضر در قالب اقدامات قانونی نتیجه داده شده است “که فقط به این دلیل امکان پذیر است که ما فناورانی را در تیم داریم که به ما کمک می کنند بفهمیم این الگوریتم ها چه کار می کنند.”

به طور سنتی، FTC مراقبت های بهداشتی را با به چالش کشیدن ادغام بیمارستان های محلی یا منطقه ای که پتانسیل کاهش رقابت و افزایش قیمت ها را دارند، کنترل می کند. خان گفت، اما ادغام در مراقبت های بهداشتی تکامل یافته است.

او گفت که ادغام سیستم هایی که از نظر جغرافیایی همپوشانی ندارند در حال افزایش است. او گفت، علاوه بر این، بیمارستان‌ها در حال حاضر اغلب مطب‌های پزشک را خریداری می‌کنند، در حالی که مدیران مزایای داروخانه‌ها شرکت‌های بیمه یا داروخانه‌های پستی خود را راه‌اندازی می‌کنند – یا بالعکس – به دنبال «ادغام عمودی» که می‌تواند به مصرف‌کنندگان آسیب برساند.

خان گفت که FTC شکایات فزاینده‌ای می‌شنود «در مورد اینکه چگونه این شرکت‌ها از قدرت انحصاری خود استفاده می‌کنند» و «استفاده از آن به روش‌هایی که منجر به قیمت‌های بالاتر برای بیماران، خدمات کمتر و همچنین شرایط بدتر برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی می‌شود».

پلیس غیر رقابتی

خان گفت که از واکنش تعداد زیادی از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی به پیشنهاد اخیر کمیسیون مبنی بر ممنوعیت بندهای «غیررقابتی» – توافق‌هایی که می‌تواند کارمندان را از رفتن به مشاغل جدید جلوگیری کند، شگفت‌زده شد. FTC آخرین قانون خود را مبنی بر ممنوعیت این تمرین در روز سه شنبه صادر کرد. او گفت که هدف از این ممنوعیت صنایع کم دستمزد مانند فست فود بود، اما بسیاری از نظرات به نفع طرح FTC از طرف حرفه های بهداشتی بود.

خان گفت که کارکنان بهداشت می گویند که توافق نامه های غیررقابتی “هم شخصاً ویرانگر هستند و هم مراقبت از بیمار را با مشکل مواجه می کنند.”

خان گفت که در برخی موارد، پزشکان نوشتند که بیمارانشان «واقعاً ناراحت شدند زیرا می‌خواستند با من بچسبند، اما بیمارستان من می‌گفت نمی‌توانم». او گفت که برخی از پزشکان در نهایت برای جلوگیری از جابجایی بقیه خانواده هایشان پس از تغییر شغل، مسافت های طولانی را رفت و آمد کردند.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان