در کالیفرنیا، دموکرات ها حداقل دستمزد 25 دلاری را برای کارکنان بهداشتی پیشنهاد کردند


ساکرامنتو، کالیفرنیا – دموکرات‌های همسو با اتحادیه روز چهارشنبه قانونی را ارائه کردند که حداقل دستمزد 25 دلاری را برای کارکنان بهداشتی و کارمندان پشتیبانی در سراسر ایالت الزامی می‌کند و احتمالاً جنگی سخت با بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان و کلینیک‌های دیالیز ایجاد می‌کند.

لایحه سناتور ایالتی ماریا النا دورازو، مراکز بهداشتی و سازمان‌های بهداشتی خانه را ملزم می‌کند که به بسیاری از کارکنان پشتیبانی، از جمله تکنسین‌های پرستار، خانه‌دار، نگهبانان، کارگران مواد غذایی، و ارائه‌دهندگان لباس‌شویی افزایش حقوق بدهند. دموکرات لس آنجلس گفت که کارگران با وجود اینکه نقش مهمی در همه گیری کووید-19 ایفا کرده اند، دستمزد کمتری دریافت می کنند. او استدلال کرد که اکنون بسیاری از کسانی که درآمدی نزدیک به حداقل دستمزد 15.50 دلاری ایالت دارند با تورم دست و پنجه نرم می کنند.

“مردم چگونه زنده می مانند؟” دورازو قبل از معرفی این لایحه به KHN گفت. «آنها نمی توانند در آستانه بی خانمان شدن باشند. این چیزی است که ما با آن روبرو هستیم.»

در حالی که این لایحه توسط اتحادیه بین‌المللی کارمندان خدمات بهداشتی-United Health Carers West که تقریباً 100000 کارگر در سراسر ایالت را نمایندگی می‌کند، حمایت می‌شود، پیشنهادهای مشابه قبلاً با مخالفت شدید صنعت بهداشت مواجه شده بود.

یکی از رهبران کارگری تخمین می‌زند که اگر قانون‌گذاران این لایحه را تصویب کنند و فرماندار گاوین نیوسام آن را امضا کند، 1.5 میلیون کارگر کالیفرنیا ممکن است در ژانویه 2024 افزایش دستمزد دریافت کنند.

سال گذشته، اتحادیه حدود 11 میلیون دلار برای ترویج اقدامات محلی حداقل دستمزد 25 دلاری در 10 شهر کالیفرنیای جنوبی هزینه کرد، در حالی که بیمارستان ها و مراکز مراقبت های بهداشتی 12 میلیون دلار علیه آنها هزینه کردند. آن دعوا در ماه نوامبر در دو شهر که این اقدام رأی گیری کرد، تصمیمی مخالف داشت: رأی دهندگان اینگلوود افزایش حقوق در بیمارستان های خصوصی و کلینیک های دیالیز را تأیید کردند، در حالی که رأی دهندگان در دوارت افزایش دستمزد را رد کردند.

در طول مبارزات انتخاباتی، یک کمیته صدور رای با بودجه Kaiser Permanente از شمال کالیفرنیا، Adventist Health، Cedars-Sinai، Dignity Health، و سایر بیمارستان ها و سیستم های بهداشتی هشدار دادند که حداقل دستمزد 25 دلاری هزینه های آنها را افزایش می دهد.

در اوایل این ماه، انجمن بیمارستان کالیفرنیا کمپینی را راه اندازی کرد تا از قانونگذاران درخواست 1.5 میلیارد دلار اضافی در بودجه ایالتی برای Medi-Cal، برنامه بیمه ایالتی برای افراد کم درآمد و ناتوانی کند. در یادداشتی در 9 فوریه، کارملا کویل، رئیس و مدیر عامل انجمن، با اشاره به تورم و افزایش هزینه‌ها، نوشت که بیمارستان‌ها به کمک مالی فوری نیاز دارند: “کمک لازم است – فورا”.

در همین حال، صنعت خانه‌های سالمندان گفته است که می‌خواهد به کارگران حقوق بیشتری بپردازد، اما نمی‌تواند، زیرا دولت برای بیمارانی که در Medi-Cal ثبت‌نام کرده‌اند، بازپرداخت بسیار کمی به آنها می‌دهد. و صنعت دیالیز بیش از 300 میلیون دلار در طول شش سال گذشته برای شکست دادن سه اقدام رای گیری سراسری که توسط SEIU-UHW حمایت می شود برای افزایش کارکنان در کلینیک ها هزینه کرده است.

مذاکرات برای حداقل دستمزد 25 دلاری در سراسر ایالت تابستان گذشته در مجلس قانونگذاری شکست خورد، تا حدی به این دلیل که رهبران اتحادیه ها و انجمن بیمارستان ها این افزایش را به تاخیر در ارتقای هزینه های زلزله در بیمارستان ها مرتبط کرده بودند. این قرارداد توسط انجمن پرستاران کالیفرنیا، شورای امور عمومی تیم‌های کالیفرنیا و سایر اتحادیه‌هایی که نگران ایمنی کارگران خود بودند، خنثی شد. شورای دیالیز کالیفرنیا نیز با آن مخالفت کرد.

دورازو گفت که مایل است نگرانی‌های بیمارستان‌ها در مورد کاهش استانداردهای مقاوم‌سازی لرزه‌ای را بشنود، اما ترجیح می‌دهد این دو موضوع را جداگانه بررسی کند.

ایالت همچنین نیاز به جذب و حفظ کارگران را با کنار گذاشتن حدود 1 میلیارد دلار برای کمک به صنعت برای رفع کمبود نیروی کار تشخیص داده است. اما رهبران کارگری می گویند که کارگران به انگیزه مالی نیاز دارند.

دیو ریگان، رئیس SEIU-UHW، گفت: «ما نیروی کاری داریم که در سه سال گذشته به‌تدریج از کار افتاده است. “و بسیاری از کارکنان مراقبت های بهداشتی تصمیم گرفتند، می دانید، این بسیار دشوار است. خیلی طاقت فرسا است. آن خیلی خطرناک است.”

جوآن اسپتز، مدیر موسسه مطالعات سیاست سلامت در دانشگاه کالیفرنیا – سانفرانسیسکو، گفت که افزایش حداقل دستمزد خانواده ها را از فقر خارج می کند. اما اینکه آیا این لایحه کمبود مزمن نیروی کار را حل می کند یا خیر مشخص نیست زیرا دستمزدها تنها یک عامل است.

کارکنان پرهزینه تر می توانند عواقب منفی برای مراکز بهداشتی داشته باشند.

اسپتز گفت: “اگر بازپرداخت های بالاتری را از مدیکر، مدیکید و بیمه های خصوصی دریافت نکنید، باید نحوه جذب این افزایش هزینه را بیابید.” “یا شما فقط از شر کارگر خلاص شوید.”

از زمانی که اینگلوود معیار خود را تصویب کرد، افزایش دستمزد زندگی بایرون واسکوئر را متحول کرد و به او زمان بیشتری برای خانواده اش داد. یک تکنسین توزیع در مرکز پزشکی بیمارستان سنتینلا، Vasquer، 21.17 دلار در ساعت با ذخیره مجدد منابع در هر طبقه درآمد کسب کرد. اما او گفت که برای حمایت از همسر و دخترش باید کارهای بیشتری انجام دهد – و اغلب جشن‌های خانوادگی را از دست می‌داد.

واسکوئر که تا همین اواخر در شیفت های آخر هفته در یک مرکز مراقبت های مسکونی در بورلی هیلز کار می کرد و برای اوبر رانندگی می کرد، گفت: “قبل از افزایش، دو یا سه شغل کار می کردم تا مخارج زندگی را تامین کنم.” “این سرگرم کننده نبود زیرا واقعاً هیچ وقت مرخصی وجود ندارد.”

KHN (خبر سلامت قیصر) یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند. همراه با تجزیه و تحلیل سیاست و نظرسنجی، KHN یکی از سه برنامه عملیاتی اصلی در KFF (بنیاد خانواده قیصر) است. KFF یک سازمان غیرانتفاعی وقفی است که اطلاعات مربوط به مسائل بهداشتی را به ملت ارائه می دهد.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).