بازی بایدن در سال انتخابات برای گسترش بیشتر اوباماکر


دولت بایدن می‌خواهد خدمات دندانپزشکی را برای آمریکایی‌ها آسان‌تر کند. اما هنوز سعی نکنید یک قرار ملاقات رزرو کنید.

یک آیین نامه جدید در این ماه به ایالت ها اجازه می دهد تا مراقبت های دندانی بزرگسالان را به عنوان مزیتی که بیمه گذاران سلامت باید تحت قانون مراقبت مقرون به صرفه پوشش دهند، لحاظ کنند. ذیل رکورد ثبت نام ACA در سال جاریاین پیشنهاد نشان دهنده آرزوی سال انتخاباتی برای آینده اوباماکر است: این پیشنهاد به ایالت ها نیازی به انجام کاری ندارد، حتی اگر خودنمایی کند. رئیس جمهور بایدنقصد دارد ACA را به یک شبکه ایمنی قوی تر تبدیل کند.

گفت: «بزرگ است، واقعاً قابل توجه است کالین رویش، مدیر سیاست گذاری در کاتالیزور جامعه، یک گروه حمایت از پوشش سلامت. او گفت که قانون جدید دولت بایدن “یکی از اولین تغییرات واقعی” در پوشش مقررات قانون از زمان تصویب آن در سال 2010 است.

اما مانند موارد دیگر در مراقبت های بهداشتی، گسترش دسترسی به خدمات دندانپزشکی بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد.

یک تخمین زده شده 68.5 میلیون به گفته این سازمان غیرانتفاعی، بزرگسالان آمریکایی در سال 2023 فاقد بیمه دندانپزشکی بودند موسسه CareQuest برای سلامت دهان. این بیشتر از 2.5 بار تقریبا 26 میلیون آمریکایی ها در تمام سنین که فاقد بیمه درمانی هستند.

و میلیون‌ها آمریکایی در سال گذشته پوشش دندانپزشکی خود را به‌عنوان بخشی از «باز شدن» Medicaid از دست دادند که افراد کم‌درآمدی را که در طول همه‌گیری تحت پوشش این برنامه قرار گرفته بودند، از دست دادند.

همزمان، تخمین زده می شود که بیماری های دندانی درمان نشده برای ایالات متحده هزینه داشته باشد بیشتر از 45 میلیارد دلار در بهره وری از دست رفته سالانه، با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریو با فهرستی طولانی از مشکلات سلامتی حتی جدی تر، از جمله بیماری قلبی و دیابت مرتبط است.

با این حال، تلاش‌ها برای گسترش پوشش دندان‌پزشکی ایالات متحده مدت‌هاست که بر روی انبوه هزینه‌ها بنا شده است. وقتی مردم بیمه دندانپزشکی دارند، تمایل به استفاده از آن دارند. بنابراین گنجاندن پوشش در بیمه نامه درمانی می تواند حق بیمه کلی را افزایش دهد.

این یکی از دلایلی است که پوشش سنتی Medicare صراحتاً اکثر مراقبت‌های دندانی را مستثنی می‌کند. (بسیاری از طرح های خصوصی Medicare Advantage پوشش دندانپزشکی را به عنوان وسوسه ای برای سالمندان برای پیوستن ارائه می دهند.)

تلاش برای افزودن مزایای دندانپزشکی به Medicare کنده شد از قانون «بهتر بسازید» بایدن قبل از تصویب آن در سال 2022 به عنوان قانون کاهش تورم. در عوض، دولت شرایط محدود را روشن و گسترش داد که در آن Medicare می تواند مراقبت های دندانی را پوشش دهد. هر گونه پیشرفت در بهداشت دهان و دندان – از جمله دادن این گزینه به ایالت ها برای نیاز به پوشش برای بزرگسالان – توسط مدافعان به عنوان یک پیروزی تلقی می شود. پوشش دندانپزشکی برای کودکان در حال حاضر یک مزیت ضروری تحت ACA است.

اما اینکه آیا آنها واقعاً پوشش دریافت می کنند بستگی به این دارد که ایالت ها مزایای دندانپزشکی را به طرح های معیار در بازارهای بیمه ACA اضافه کنند.. این طرح‌ها نه تنها تعیین می‌کنند که بیمه قانون مراقبت مقرون به صرفه چه خدماتی را پوشش می‌دهد، بلکه پارامترهایی را برای برنامه‌های بهداشتی کارکنان دولتی و بسیاری از برنامه‌های بهداشتی کارفرمایان خصوصی نیز تعیین می‌کند.

رویش گفت که چند ایالت در حال بررسی این تغییر هستند، اما تا زمانی که همه چیز مشخص شود، مدتی طول خواهد کشید. ایالت ها تا ماه مه 2025 فرصت دارند تصمیم بگیرند که آیا مراقبت های دندانی را به برنامه های معیار ACA اضافه کنند یا خیر. این مزایا تا سال برنامه 2027 موثر نخواهد بود.


این مقاله به دلیل محدودیت های بازنشر برای انتشار در دسترس نیست. اگر در مورد در دسترس بودن این یا محتوای دیگر برای انتشار مجدد سؤالی دارید، لطفاً با NewsWeb@kff.org تماس بگیرید.


مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان