مدیر بایدن از ایالت‌ها می‌خواهد پس از حذف بیش از 1 میلیون نفر از ثبت نام‌کنندگان، کاهش آهسته داروها را کاهش دهند.


دولت بایدن روز دوشنبه گفت که بسیاری از آمریکایی‌ها به دلیل تشریفات اداری پوشش مدیکید را از دست می‌دهند و ایالت‌ها باید بیشتر تلاش کنند تا افراد واجد شرایط بیمه درمانی خود را حفظ کنند.

بر اساس آخرین داده‌های تمدید Medicaid از بیش از 20 ایالت، بیش از یک میلیون آمریکایی پوشش خود را از طریق برنامه برای آمریکایی‌های کم‌درآمد و ناتوان در چند هفته گذشته پس از پایان حمایت‌های همه‌گیر در 1 آوریل از دست داده‌اند.

پس از سه سال وقفه، اکنون اکثر ایالت‌ها بررسی می‌کنند که دریافت‌کنندگان Medicaid واجد شرایط باقی می‌مانند و کسانی را که دیگر واجد شرایط نیستند یا مدارک مورد نیاز را تکمیل نمی‌کنند کنار گذاشته‌اند. داده‌های فدرال و ایالتی نشان می‌دهد که از هر 5 نفر، 4 نفر تا کنون رد شده‌اند یا هرگز مدارک لازم را پس نداده‌اند یا مدارک مورد نیاز را حذف کرده‌اند.

خاویر بسرا، دبیر وزارت بهداشت و خدمات انسانی، در نامه ای که در 12 ژوئن به فرمانداران ایالت ارسال شد، این اعداد را محکوم کرد.

او نوشت: «من عمیقاً نگران تعداد افرادی هستم که به طور غیرضروری پوشش خود را از دست می دهند، به ویژه کسانی که به نظر می رسد به دلایل قابل اجتنابی پوشش خود را از دست داده اند که دفاتر ایالتی مدیکید قدرت پیشگیری یا کاهش آن را دارند.

دولت بایدن چندین گام اختیاری را که کشورها می توانند انجام دهند برای اطمینان از اینکه همه افرادی که هنوز واجد شرایط برنامه بیمه سلامت شبکه ایمنی هستند، تحت پوشش قرار می دهند، بیان کرد. به عنوان مثال، ایالت‌ها می‌توانند لغو را متوقف کنند تا زمان بیشتری برای دسترسی به افرادی که پاسخ نداده‌اند فراهم کنند. شرکت‌های بیمه سلامت که برنامه‌های Medicaid را مدیریت می‌کنند می‌توانند به ثبت‌نام‌کنندگان خود در تکمیل مدارک کمک کنند.

برخی از ایالت‌ها از قبل انتخاب می‌کردند که وقت اضافی بگیرند. کیم دتی، سخنگوی وزارت بهداشت ایالتی گفت، اگرچه وایومینگ تمدید را در ماه مه آغاز کرد، این ایالت “عمداً محتاطانه” عمل می کند و افراد را تا ژوئیه یا آگوست به دلیل مدارک ناقص کنار نمی گذارد. اورگان این لغو را تا اکتبر آغاز نخواهد کرد.

مقامات سایر ایالت ها هیچ تمایلی برای کاهش کاهش کاهش نشان نداده اند.

حدود 10 درصد از ثبت نام‌کنندگان برنامه بیمه سلامت کودکان و مدیکید آرکانزاس کنار گذاشته شده‌اند، تقریباً همه به این دلیل که مدارک را کامل نکرده‌اند. آرکانزاس تنها در شش ماه از تعیین مجدد سرعت می گیرد، در حالی که طبق توصیه HHS، اکثر ایالت های دیگر حدود یک سال طول می کشد. علیرغم اعتراض برخی از قانونگذاران و مدافعان فدرال، مقامات Medicaid در این ایالت در 8 ژوئن نوشتند که به “عدم عضویت” افرادی که دیگر واجد شرایط نیستند، ادامه خواهند داد.

جوآن آلکر، مدیر اجرایی مرکز کودکان و خانواده دانشگاه جورج تاون گفت که این می تواند فاجعه بار باشد. نگرانی بزرگ من این است که می‌توانیم میلیون‌ها خانواده را به سرعت از دست بدهیم. بازگرداندن آنها بسیار سخت خواهد بود.»

بسرا همچنین نوشت که او “به ویژه نگران” در مورد از دست دادن پوشش کودکان است، اگرچه دولت دقیقاً نمی‌داند چند کودک از کار کنار گذاشته شده‌اند. دان تسای، مدیر مرکز خدمات Medicaid و CHIP گفت که ایالت ها مجبور نیستند اعداد را بر اساس سن به مقامات فدرال گزارش کنند.

بر اساس داده های ایالت هایی که آن را به اشتراک گذاشته اند، ده ها هزار کودک پوشش خود را از دست می دهند. در ایندیانا، از 53000 نفری که در ماه اول کاهش یافتند، یک سوم کودکان بودند. در داکوتای جنوبی، بیش از نیمی از آنها کودک بودند. در آرکانزاس، نزدیک به 55000 کودک در دو ماه اول اخراج شدند.

بسرا همچنین از فرمانداران خواست که مستقیماً با خانواده هایی که در معرض خطر از دست دادن پوشش هستند کار کنند. او نوشت، سازمان‌های دولتی باید با مدارس، گروه‌های مذهبی، داروخانه‌ها و سایر سازمان‌های اجتماعی همکاری کنند تا به ثبت‌نام‌کنندگان کمک کنند تا درک بهتری از نحوه ماندن در Medicaid داشته باشند.

در اکثر ایالت ها، افرادی که هنوز واجد شرایط Medicaid هستند اما به دلیل اشتباهات ایالتی یا مدارک ناقص پوشش خود را از دست می دهند، 90 روز فرصت دارند تا پوشش خود را پس بگیرند.

برخی از مقامات تعداد زیادی از لغو مربوط به مدارک را به عنوان مشکل بزرگی تلقی می کنند، زیرا اگر مردم هنوز واجد شرایط باشند، می توانند دوباره درخواست دهند. آلکر گفت اما به این سادگی نیست. بسیاری از مردم از حقوق تجدیدنظر خود اطلاعی ندارند و دوره مهلت برای همه بزرگسالان در چندین ایالتی که بیشترین آسیب را دیده اند اعمال نمی شود.

آلکر گفت که ایالت ها به طور موقت از عدم پرداخت هزینه برای مراقبت از ثبت نام کنندگان صرفه جویی می کنند. اما در این میان، مردم قادر به خرید داروهای معمولی خود نخواهند بود. او گفت که برخی از آنها بدتر از قبل در اورژانس قرار می گیرند. “واقعاً هیچ چیز خوبی از این شکاف های پوشش حاصل نمی شود.”

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان