افراد بدون پناه در حال از دست دادن Medicaid در آمیختگی تعیین مجدد هستند


کالیسپل، مونت. – در یک صبح سرد فوریه در مرکز گرمایش فلت هد، تاشیا ایوانز منتظر کمک برای درخواست مدیکید خود بود، در حالی که سایرین در پناهگاه برای روز در این شهر شمال غربی مونتانا آماده می شدند.

ایوانز گفت که پوشش Medicaid را در سپتامبر از دست داده است، زیرا پس از نقل مکان از گریت فالز، مونتانا، مدارک لازم را دریافت نکرده است. او مجبور شده است داروهای فشار خونی را که دیگر نمی تواند هزینه آن را بپردازد از زمان از دست دادن پوشش خود صرف نظر کند. او همچنین مجبور شده است کارهای مورد نیاز دندانپزشکی را به تعویق بیندازد.

“دندان ها شکستند. لثه هام درد میکنه بعضی وقت‌ها حالم خوب نیست، نمی‌خواهم غذا بخورم.»

ایوانز یکی از حدود 130000 مونتانی است که پوشش مدیکید را از دست داده اند، زیرا ایالت واجد شرایط بودن همه افراد را پس از وقفه در عدم ثبت نام در طول همه گیری کووید-19 ارزیابی می کند. حدود دو سوم از کسانی که از برنامه های مدیکید دولتی اخراج شدند به دلایل فنی، مانند پر کردن نادرست مدارک، پوشش خود را از دست دادند. بر اساس تجزیه و تحلیل KFF، این یکی از بالاترین نرخ‌های عدم عضویت رویه‌ای در کشور است.

حتی افراد بی پناهی مانند ایوانز نیز پوشش خود را از دست می دهند، علیرغم اینکه مقامات ایالتی می گویند که به طور خودکار افرادی را که هنوز واجد شرایط هستند با استفاده از داده های تامین اجتماعی و معلولیت تمدید می کنند.

همانطور که سایر مهمانان صبح فوریه از پناهگاه خارج می شدند، ایوانز در یک دفتر یدکی با یک مشاور درخواست از کلینیک سلامت گریت ولی که به بسیاری از جمعیت بی خانمان در اینجا خدمات می دهد، نشست و تلاش خود را برای ثبت نام مجدد بازگو کرد.

او گفت که از اداره کمک های دولتی ایالتی درخواست کمک کرده است، اما کارکنان وقت ندارند به سؤالات او در مورد اینکه کدام فرم ها را باید پر کند یا اینکه او را در مدارک اداری راهنمایی کنند، پاسخ دهند. او از خط کمک ایالتی استفاده کرد، اما نتوانست از آن عبور کند.

شما فقط به نقطه ای می رسید که می گویید، من در حال حاضر ناامید هستم. من فقط چیزهای دیگری دارم که مهم‌تر هستند، و اجازه ندهیم به آن بپردازیم.» او گفت.

ایوانز شغل دارد و وقت آزاد خود را صرف یافتن مکانی برای خوابیدن می کند زیرا مسکن ندارد. انتظار با تلفن در بیشتر ساعات روز امکان پذیر نیست.

زنی که زیر گرمکن سبز و ژاکت پف دار مشکی پوشیده است ایستاده و به دوربین لبخند می زند.
تاشیا ایوانز در 5 مارس بیرون از مرکز گرمایش فلت هد، پناهگاهی با موانع کم در کالیسپل، مونتانا، منتظر می ماند. ایوانز به تازگی کار را به موقع تمام کرده بود تا در آن شب به صف تختخواب بپیوندد.(آرون بولتون/MTPR)

هیچ اطلاعات عمومی در مورد تعداد افراد بی‌خانمان در مونتانا یا سراسر کشور وجود ندارد که Medicaid را از دست داده‌اند، اما ارائه‌دهندگان خدمات بی‌خانمان‌ها و کارشناسان می‌گویند که این یک مشکل بزرگ است.

کسانی که به افراد بدون پناهی که پوشش خود را از دست داده اند کمک می کنند، می گویند که بیشتر وقت خود را صرف کمک به افراد در تماس با دفتر مونتانا مدیکید می کنند. کریستال بیکر، مدیر پرونده در HRDC، یک پناهگاه بی خانمان ها در بوزمن، گفت که مرتب کردن اشتباهات کاغذی نیز یک سردرد است.

ما نامه‌هایی دریافت می‌کنیم که شبیه این هستند، “اوه، این باید تا این تاریخ تحویل داده شود” و این از دو هفته گذشته است. بنابراین، اکنون ما باید این روند را از نو شروع کنیم.» اکنون، آنها باید دو تا سه ماه بدون بیمه صبر کنند.

مقامات بهداشتی مونتانا در بیانیه ای به NPR و KFF Health News گفتند که آنها آموزش هایی را برای کمک به آژانس های خدمات بی خانمان ارائه کردند تا مشتریان خود را برای تعیین مجدد آماده کنند.

مقامات بهداشتی فدرال به مونتانا و برخی ایالت‌های محافظه‌کار دیگر نسبت به لغو نام‌نویسی بالای افراد برای موارد فنی هشدار داده‌اند، که به عنوان حذف رویه‌ای نیز شناخته می‌شود. آنها همچنین به ایالت ها درباره موانع غیرمنطقی برای دسترسی به کمک هشدار دادند، مانند زمان طولانی نگه داشتن در خطوط کمک. مرکز خدمات مدیکر و مدیکید گفت که اگر ایالت‌ها نرخ لغو ثبت نام رویه‌ای را کاهش ندهند، آژانس می‌تواند آنها را مجبور کند که فرآیند تعیین مجدد خود را به طور کامل متوقف کنند. تاکنون CMS چنین اقدامی را انجام نداده است.

چارلی بریتون، مدیر بخش بهداشت مونتانا، در برابر درخواست قانونگذاران ایالتی دموکرات برای توقف روند تعیین مجدد مقاومت کرد. تعیین مجدد در ژانویه، چهار ماه زودتر از ضرب الاجل فدرال به پایان رسید.

بریتون در ماه دسامبر به قانونگذاران گفت: “من به روند تعیین مجدد خود اطمینان دارم.” من معتقدم که بسیاری از اعضای Medicaid که از عضویت خارج شده اند، به درستی از عضویت خارج شده اند.

ناظران صنعت بهداشت می‌گویند که هم دولت‌های لیبرال و هم دولت‌های محافظه‌کار، بی‌خانمان‌ها را کنار می‌گذارند و روند تعیین مجدد در همه جا بی‌نظم بوده است. به دلیل موانعی که افراد بدون پناه با آن روبرو هستند، سقوط از شکاف برای آنها آسان است.

مارگوت کوشل، پزشک و محقق بی خانمان در دانشگاه کالیفرنیا-سانفرانسیسکو، گفت که ممکن است پر کردن مدارک کار مهمی به نظر نرسد. اما، او گفت، “خود را در موقعیت یک سالمند قرار دهید که بی خانمانی را تجربه می کند”، به ویژه آنهایی که به کامپیوتر، تلفن یا ماشین دسترسی ندارند.

اگر هنوز واجد شرایط باشند، معمولاً افراد می‌توانند پوشش Medicaid خود را تمدید کنند – در نهایت – و ممکن است به‌طور عطف به ماسبق برای مراقبت‌های دریافتی بیماران در زمانی که ثبت‌نام نشده بودند، بازپرداخت کنند.

کوشل گفت که بدون Medicaid برای هر دوره ای می تواند به ویژه برای افرادی که بی خانمان هستند خطرناک باشد. این جمعیت معمولاً دارای نرخ بالای بیماری های مزمن هستند.

«نداشتن داروی آسم به مدت سه روز می تواند تهدید کننده زندگی باشد. اگر فشار خون بالا دارید و به طور ناگهانی دارو را قطع می کنید، فشار خون شما بالا می رود و خطر حمله قلبی در شما افزایش می یابد.

کوشل گفت، وقتی مردم نمی دانند که چرا پوشش خود را از دست می دهند یا چگونه آن را بازگردانند، اعتماد آنها به سیستم پزشکی کاهش می یابد.

ایوانز، زن بی خانمان، توانست برای درخواست خود کمک بگیرد و احتمالاً دوباره پوشش خود را به دست خواهد آورد.

آژانس‌هایی که به افراد بی‌سرپرست خدمات ارائه می‌کنند، گفتند که ممکن است سال‌ها طول بکشد تا همه کسانی که پوشش خود را از دست داده‌اند، به Medicaid برگردند. آنها نگران هستند که کسانی که بدون پوشش می روند، به جای مدیریت پیشگیرانه شرایط سلامت خود، به استفاده از اورژانس متوسل شوند.

بیکر، مدیر پرونده در پناهگاه بوزمن، چندین تماس از دفتر ایالتی Medicaid برای یک مشتری تنظیم کرد. ایالت نیاز به مصاحبه با او داشت تا مطمئن شود که هنوز واجد شرایط است، اما ایالت هرگز تماس نگرفت.

او تمام روز را منتظر ماند. تا پنجمین بار، برای او بسیار استرس زا بود، او فقط تسلیم شد.»

آن مشتری قبل از اینکه بیکر بتواند او را متقاعد کند که ارزش تلاش برای بازپس گیری مدیکید را دارد، منطقه بوزمن را ترک کرد.

بیکر نگران است که سلامت ضعیفش پیش از اینکه تصمیم بگیرد دوباره تلاش کند به او برسد.

این مقاله از یک مشارکت است که شامل MTPR، NPRو KFF Health News.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان