ارتباط رژیم غذایی با نرخ بالاتر پره اکلامپسی در لاتین


برای لاتین‌های باردار، انتخاب‌های غذایی می‌تواند خطر پره اکلامپسی، یک نوع خطرناک فشار خون بالا را کاهش دهد. یک مطالعه جدید نشان می دهد که رژیم غذایی مبتنی بر ترجیحات غذایی فرهنگی، به جای دستورالعمل های رسمی، به احتمال زیاد به پیشگیری از این بیماری کمک می کند.

محققان دانشکده پزشکی کک آمریکا دریافتند که ترکیبی از چربی‌های جامد، غلات تصفیه‌شده و پنیر با نرخ بالاتر پره‌اکلامپسی در میان گروهی از لاتین‌های کم‌درآمد در لس‌آنجلس مرتبط است. در مقابل، زنانی که سبزیجات، میوه‌ها و وعده‌های غذایی تهیه شده با روغن‌های سالم مصرف می‌کردند کمتر در معرض ابتلا به این بیماری بودند.

ترکیبی از سبزیجات، میوه‌ها و روغن‌های سالم مانند روغن زیتون، نسبت به شاخص تغذیه سالم 2015، که فهرستی از توصیه‌های تغذیه‌ای طراحی شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) و وزارت کشاورزی ایالات متحده است، ارتباط قوی‌تری با میزان کمتر پره اکلامپسی نشان داد. وزارت بهداشت و خدمات انسانی (HHS).

لوئیس مالدونادو، محقق اصلی و محقق فوق دکتری در وزارت علوم بهداشت، توضیح داد که این مطالعه که در شماره فوریه مجله انجمن قلب آمریکا (AHA) منتشر شد، اطلاعات مهمی در مورد اینکه کدام ترکیبات غذایی بر روی لاتین‌های باردار تأثیر می‌گذارد، ارائه کرد. جمعیت USC Keck و بهداشت عمومی او خاطرنشان کرد: این کار نشان می‌دهد که توصیه‌های غذایی برای این لاتین‌ها باید از غذاهای بیشتری از فرهنگ‌هایشان استفاده شود.

بسیاری از مطالعاتی که روی زنان باردار به طور کلی انجام شده است، عمدتاً سفیدپوست بوده اند [no hispanos]مالدونادو گفت و رژیم غذایی با فرهنگ بسیار مرتبط است. “فرهنگ شما می تواند نحوه غذا خوردن شما را تسهیل کند زیرا می دانید غذای مورد علاقه شما چیست.”

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، در ایالات متحده، تخمین زده می شود که پره اکلامپسی در حدود 5 درصد از بارداری ها رخ می دهد و یکی از علل اصلی عوارض مادری است. معمولاً در سه ماهه سوم بارداری رخ می دهد و با چاقی، فشار خون بالا و بیماری مزمن کلیوی و سایر بیماری ها همراه است.

هیچ راهی برای درمان یا پیش بینی پره اکلامپسی وجود ندارد. این بیماری می تواند به قلب و کبد آسیب برساند و عوارض دیگری هم برای مادر و هم برای نوزاد ایجاد کند، از جمله زایمان زودرس و حتی مرگ.

میزان پره اکلامپسی طی دو دهه گذشته در سراسر کشور افزایش یافته است. در کالیفرنیا، طبق آخرین داده‌های موجود، بین سال‌های 2016 تا 2022، نرخ فشار خون بالا 83 درصد و نرخ فشار خون بالا 78 درصد افزایش یافته است و در میان ساکنان سیاه‌پوست و ساکنان جزایر اقیانوس آرام بالاترین میزان است.

مالدونادو گفت 12 درصد از 451 زن لاتینی که در این مطالعه شرکت کردند، به پره اکلامپسی مبتلا شدند، که این تعداد تقریبا دو برابر میانگین ملی است. بیش از نیمی از شرکت کنندگان، با میانگین سنی 28 سال، قبل از باردار شدن دارای عوامل خطری مانند شاخص توده بدنی بالا و دیابت بودند.

مالدونادو و تیمش از داده‌های مربوط به خطرات مادری و رشدی از مرکز استرس‌های محیطی و اجتماعی، یک گروه تحقیقاتی USC که اثرات قرار گرفتن در معرض محیطی و محرک‌های اجتماعی استرس را بر سلامت مادران و فرزندانشان مطالعه می‌کند، استفاده کردند.

شرکت‌کنندگان که عمدتاً لاتین‌های کم‌درآمد اهل لس‌آنجلس بودند، دو پرسشنامه در مورد رژیم غذایی خود در سه ماهه سوم بارداری خود تکمیل کردند. محققان دو الگوی غذایی قابل توجه را شناسایی کردند: یکی که در آن بیشترین غذاهای مصرفی سبزیجات، روغن ها، میوه ها، غلات کامل و ماست بود. و دومی که در آن رژیم غذایی زنان عمدتاً شامل چربی های جامد، غلات تصفیه شده، پنیر، شکر اضافه شده و گوشت فرآوری شده بود.

گروهی از زنانی که از الگوی تغذیه اول پیروی کردند، نسبت به زنانی که از الگوی دوم پیروی کردند، میزان پره اکلامپسی کمتری داشتند.

زمانی که مالدونادو و تیمش به دنبال رابطه ای بین میزان کمتر پره اکلامپسی و شاخص تغذیه سالم-2015 بودند، دریافتند که این رابطه به جز در زنانی که قبل از بارداری اضافه وزن داشتند، از نظر آماری معنی دار نیست.

شاخص تغذیه سالم شامل ترکیبی از مواد مغذی و غذاها مانند لبنیات و اسیدهای چرب است. مالدونادو گفت که تحقیقات بیشتری برای تعیین مشخصات دقیق میوه‌ها، سبزیجات و روغن‌هایی که می‌تواند برای زنان لاتین تبار مفید باشد، مورد نیاز است.

A. سوزانا رامیرز، دانشیار ارتباطات بهداشت عمومی در دانشگاه کالیفرنیا-مرسد، گفت: وقتی صحبت از رژیم غذایی می شود، پیام و توصیه های صحیح برای کمک به لاتین های باردار در تصمیم گیری آگاهانه حیاتی است.

رامیرز مطالعاتی در مورد اینکه چرا پیام های تغذیه سالم، اگرچه با نیت خوب، در جوامع اسپانیایی تبار موفقیت آمیز نبوده است، انجام داده است. آن‌ها دریافتند که این پیام‌ها باعث شده است که برخی از لاتین‌تبارها به این باور برسند که غذاهای مکزیکی از غذاهای آمریکایی سالم‌تر هستند.

رامیرز گفت ما باید به ترویج رژیم های غذایی که مربوط به یک جمعیت خاص است فکر کنیم. رامیرز گفت: «اکنون می‌دانیم که رژیم غذایی برای سلامتی بسیار مهم است، و بنابراین، تا جایی که توصیه‌های تغذیه‌ای از نظر فرهنگی مناسب باشد، سلامت کلی را بهبود می‌بخشد.

این داستان توسط اخبار سلامت KFF، که منتشر می کند خط سلامت کالیفرنیا، یک سرویس مستقل از سرمقاله بنیاد مراقبت های بهداشتی کالیفرنیا.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان