انتخاب های غذایی با نرخ بالاتر پره اکلامپسی در میان لاتین ها مرتبط است


برای لاتین‌های باردار، انتخاب غذا می‌تواند خطر ابتلا به پره اکلامپسی را کاهش دهد، یک نوع خطرناک فشار خون بالا، و رژیم غذایی مبتنی بر ترجیحات غذایی فرهنگی، به جای معیارهای دولت ایالات متحده، به احتمال زیاد به پیشگیری از این بیماری کمک می‌کند. نشان می دهد.

محققان دانشکده پزشکی USC Keck دریافتند که ترکیبی از چربی های جامد، غلات تصفیه شده و پنیر با میزان بالاتری از پره اکلامپسی در میان گروهی از لاتین های کم درآمد در لس آنجلس مرتبط است. در مقابل، زنانی که سبزیجات، میوه‌ها و وعده‌های غذایی حاوی روغن‌های سالم مصرف می‌کردند کمتر در معرض ابتلا به این بیماری بودند.

ترکیب سبزیجات، میوه‌ها و روغن‌های سالم مانند روغن زیتون، نسبت به شاخص تغذیه سالم 2015، که فهرستی از توصیه‌های غذایی طراحی شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده و وزارت کشاورزی ایالات متحده است، ارتباط قوی‌تری با میزان کمتر پره اکلامپسی نشان داد. بهداشت و خدمات انسانی.

لوئیس مالدونادو، محقق ارشد و محقق فوق دکتری در دپارتمان علوم جمعیت و بهداشت عمومی در USC Keck، گفت: این مطالعه که در فوریه توسط مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد، اطلاعات مهمی در مورد تأثیر ترکیبات غذایی بر لاتین‌های باردار به دست آورد. او گفت، این پیشنهاد می‌کند که توصیه‌های غذایی برای لاتین‌های باردار باید غذاهای بیشتری را از فرهنگ خود ترکیب کنند.

مالدونادو گفت: «مطالعات زیادی که در بین زنان باردار به طور کلی انجام شده است، عمدتاً سفیدپوست بوده اند و رژیم غذایی بسیار با فرهنگ مرتبط است. “فرهنگ شما می تواند نحوه غذا خوردن شما را تسهیل کند زیرا می دانید غذای مورد علاقه شما چیست.”

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تخمین زده می شود که پره اکلامپسی در حدود 5 درصد از بارداری ها در ایالات متحده رخ دهد و یکی از علل اصلی عوارض مادری است. به طور معمول در سه ماهه سوم بارداری رخ می دهد و با چاقی، فشار خون بالا و بیماری مزمن کلیوی و سایر شرایط همراه است.

راهی برای درمان یا پیش بینی پره اکلامپسی وجود ندارد. این بیماری می تواند به قلب و کبد آسیب برساند و منجر به عوارض دیگری هم برای مادر و هم برای نوزاد شود، از جمله زایمان زودرس و حتی مرگ.

میزان پره اکلامپسی در دو دهه گذشته در سطح کشور افزایش یافته است. در کالیفرنیا، بر اساس جدیدترین داده های موجود، میزان پره اکلامپسی 83 درصد و فشار خون بالا 78 درصد از سال 2016 تا 2022 افزایش یافته است و این شرایط در میان ساکنان سیاه پوست و ساکنان جزایر اقیانوس آرام در بالاترین میزان است.

مالدونادو گفت که 12 درصد از 451 زن لاتینی که در این مطالعه شرکت کردند به پره اکلامپسی مبتلا شدند که این رقم تقریبا دو برابر میانگین ملی است. بیش از نیمی از شرکت کنندگان که به طور متوسط ​​28 سال سن داشتند، خطرات قبل از بارداری مانند دیابت و شاخص توده بدنی بالا داشتند.

مالدونادو و تیمش از داده‌های مربوط به خطرات مادری و رشدی از مرکز استرس‌های محیطی و اجتماعی، یک گروه تحقیقاتی USC که تأثیرات قرار گرفتن در معرض محیطی و عوامل استرس‌زای اجتماعی را بر سلامت مادران و فرزندانشان مطالعه می‌کند، استفاده کردند.

آزمودنی‌ها که عمدتاً لاتین‌های کم‌درآمد در لس‌آنجلس بودند، دو پرسشنامه در مورد رژیم غذایی خود در سه ماهه سوم بارداری خود تکمیل کردند. محققان دو الگوی مهم غذا خوردن را شناسایی کردند: یکی که در آن بیشترین غذاهای مصرفی سبزیجات، روغن ها، میوه ها، غلات کامل و ماست بود. و دومی که در آن رژیم غذایی زنان عمدتاً شامل چربی های جامد، غلات تصفیه شده، پنیر، شکر اضافه شده و گوشت فرآوری شده بود.

زنانی که از اولین الگوی غذایی پیروی کردند، نسبت به زنانی که از الگوی دوم پیروی کردند، نسبت به پره اکلامپسی کمتری داشتند.

زمانی که مالدونادو و تیمش ارتباط بین میزان کمتر پره اکلامپسی و شاخص تغذیه سالم 2015 را آزمایش کردند، دریافتند که این رابطه به جز برای زنانی که قبل از بارداری اضافه وزن داشتند، از نظر آماری معنی دار نیست.

شاخص تغذیه سالم شامل ترکیبی از مواد مغذی و غذاها مانند لبنیات و اسیدهای چرب است. مالدونادو گفت که تحقیقات بیشتری برای تعیین مشخصات دقیق میوه‌ها، سبزیجات و روغن‌هایی که می‌تواند برای زنان لاتین تبار مفید باشد، مورد نیاز است.

A. Susana Ramirez، دانشیار ارتباطات بهداشت عمومی در دانشگاه کالیفرنیا-مرسد، گفت: وقتی صحبت از رژیم غذایی می شود، پیام ها و توصیه های مناسب برای کمک به لاتین های باردار در تصمیم گیری آگاهانه حیاتی هستند.

رامیرز مطالعاتی انجام داده است که چرا پیام های تغذیه سالم، در حالی که هدفشان خوب است، در جوامع اسپانیایی موفقیت آمیز نبوده است. او متوجه شد که این پیام باعث شده است که برخی از لاتین تبارها معتقد باشند که غذاهای مکزیکی ناسالم تر از غذاهای آمریکایی هستند.

رامیرز گفت که ما باید در مورد ترویج رژیم های غذایی که برای یک جمعیت خاص مرتبط است فکر کنیم. رامیرز گفت: “ما اکنون می دانیم که رژیم غذایی برای سلامتی بسیار مهم است، و بنابراین تا جایی که هر گونه مشاوره تغذیه از نظر فرهنگی همخوانی داشته باشد، به طور کلی سلامت را بهبود می بخشد.”

این مقاله توسط اخبار سلامت KFF، که منتشر می کند خط سلامت کالیفرنیا، یک سرویس مستقل از سرمقاله بنیاد مراقبت های بهداشتی کالیفرنیا.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان