در میان نرخ وحشتناک خودکشی در مونتانا، فرماندار غربالگری سلامت روان دانش آموزان را گسترش داد


بلا نایمن از ۷ سالگی، زمانی که تشخیص داده شد مبتلا به اختلال دوقطبی و اضطراب است، با سلامت روان خود دست و پنجه نرم کرده است.

نایمن گفت که می‌ترسید به والدینش بگوید که به خودکشی فکر کرده است. او گفت که با نگاهی به گذشته، یک غربالگری سلامت روان ممکن است به او کمک کند تا از پنهان کردن مبارزاتش از بزرگسالان و همسالان خودداری کند.

نایمن گفت: “اگر در مورد آنها صحبت نکنیم، چیزهای سخت بهتر نمی شوند.”

امروز، نایمن با موسسه بهداشت رفتاری روستایی، یک سازمان مستقر در لیوینگستون، مونتانا، کار می کند که هدف آن کاهش خودکشی جوانان با بهبود مراقبت های بهداشت روان در مکان های روستایی است. او اخیراً برای لایحه‌ای شهادت داد که دو بار در این جلسه قانونگذاری توسط مجلس مونتانا رد شد تا از پول دولتی برای تأمین هزینه غربالگری‌های رایگان سلامت روان در مدارس استفاده شود، مانند مواردی که موسسه بهداشت رفتاری روستایی ارائه می‌کند.

طبق مطالعه ای که سال گذشته توسط وزارت بهداشت عمومی و خدمات انسانی ایالتی منتشر شد، مونتانا، که همیشه یکی از بالاترین نرخ های خودکشی را در کشور دارد، همچنین دارای نرخ خودکشی جوانان دو برابر میانگین ملی است. به گفته کارشناسان، همه گیری کووید-19 و انزوای ناشی از آن بسیاری از خطرات مرتبط با خودکشی را افزایش داده است.

به گفته اداره خدمات بهداشت روانی و سوء مصرف مواد، از هر 5 دانش آموز یک نفر در طول سال های تحصیلی خود دچار مشکل سلامت روانی می شود و تقریباً از هر 10 دانش آموزی که به درمان بهداشت روانی نیاز دارند، 7 نفر از مراقبت های مناسب برخوردار نمی شوند. به گفته SAMHSA، غربالگری مسائل رفتاری و سلامت روان در مدارس رایج‌تر شده است و می‌تواند به شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر یا نیاز به مداخله کمک کند.

اما قانونگذاران در مجلس نمایندگان ایالت، اقدام غربالگری مدارس، لایحه 252 مجلس را که توسط جاناتان کارلن، نماینده دموکرات حمایت می شد، رد کردند و گفتند که ایالت در حال حاضر یک برنامه پیشگیری از خودکشی و یک هماهنگ کننده در سراسر ایالت دارد.

باب کینان، نماینده جمهوری خواه، در جریان بحث در مجلس نمایندگان در 2 فوریه در مورد لایحه جداگانه ای در مورد پیشگیری از خودکشی، گفت که پیشگیری از خودکشی به صنعتی تبدیل شده است که هیچ نتیجه ای برای آن وجود ندارد.

کینان گفت: “ما هنوز اینجا هستیم و در مورد آن صحبت می کنیم، و اعداد همچنان در حال افزایش هستند.”

در 15 فوریه، فرماندار جمهوری خواه، گرگ جیانفورته، کمک مالی 2.1 میلیون دلاری به مؤسسه بهداشت رفتاری روستایی را اعلام کرد تا اساساً آنچه را که HB 252 پیشنهاد کرده بود تأمین مالی کند – غربالگری اختیاری سلامت روان و سوء مصرف مواد برای همه مدارس در سراسر ایالت و مراقبت یک روزه برای دانش آموزان با پرچم در معرض خطر بالای خودکشی این پول از برنامه کمک هزینه آموزش اضطراری فرماندار که توسط کمک‌های امدادی فدرال برای کووید-19 تامین می‌شود – و می‌تواند بدون تایید قانون مصرف شود، تامین می‌شود.

کینان گفت که از طرح والی حمایت می کند. با این حال، او گفت، او هنوز فکر می کند که دولت پول زیادی را برای پیشگیری از خودکشی خرج کرده است و مایل است برنامه های حمایت از همتایان مبتنی بر جامعه را ببیند.

گزارش وزارت بهداشت نشان داد که بالاترین میزان خودکشی در این ایالت بین سال‌های 2011 تا 2020 در میان بومیان آمریکا – 32 نفر از 100000 نفر – بوده است، اگرچه بومیان آمریکا تنها 6 درصد از جمعیت این ایالت را تشکیل می‌دهند. داده های ملی منتشر شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در سال 2021 نشان داد که 16 درصد از دبیرستان های بومی آمریکا و بومیان آلاسکا در سال گذشته اقدام به خودکشی کرده اند.

رهبران قبایل در مناطق روستایی، مانند فورت پک در شمال شرقی مونتانا، نگران بودند که این بیماری همه گیر منجر به افزایش مرگ و میر خودکشی کودکان شود.

سایر داده‌های CDC که مؤسسه بهداشت رفتاری روستایی در سال گذشته با قانون‌گذاران به اشتراک گذاشت، نشان می‌دهد که خودکشی دومین علت مرگ و میر افراد 10 تا 44 ساله در مونتانا است. اخیراً، هشت نوجوان در طی 16 ماه در دره فلت هد در شمال غربی مونتانا بر اثر خودکشی جان خود را از دست دادند.

ابتکار اعلام شده توسط Gianforte بر اساس یک پروژه آزمایشی توسط موسسه بهداشت رفتاری روستایی به نام غربالگری مرتبط با مراقبت است که بیش از 1000 دانش آموز را در 10 مدرسه مونتانا از سال 2020 تا 2022 غربالگری کرد. یک جزء کلیدی در شناسایی دانش آموزانی که ممکن است در معرض خطر مرگ بر اثر خودکشی باشند.

لیندو گفت: «این راهی برای یافتن آن دسته از کودکانی است که اساساً در سکوت رنج می‌برند.

او گفت که حداقل یک دانش آموز که در رادار کسی نبود، در هر مدرسه ای که این برنامه در آنجا اجرا شده است، به کمک نیاز دارد.

Shawna Hite-Jones، متخصص پیشگیری از خودکشی در مرکز منابع پیشگیری از خودکشی در دانشگاه اوکلاهاما، گفت که استفاده از غربالگری به عنوان بخشی از یک رویکرد جامع که شامل آموزش معلمان برای تشخیص خطر خودکشی، آموزش دانش‌آموزان در مورد استراتژی‌های مقابله سالم و موارد زیر است، مهم است. با دانش‌آموزان در معرض خطر همکاری کنید و مطمئن شوید که دانش‌آموزان می‌توانند با همسالان و بزرگسالان مورد اعتماد خود ارتباط برقرار کنند.

Hite-Jones گفت: “غربالگری ها ابزاری هستند که می توانند برای مدارس مفید باشند، در صورتی که ظرفیت و روابط با ارائه دهندگان بهداشت روانی برای مفید کردن آنها داشته باشند.”

داده های CDC نشان می دهد که میزان خودکشی در دهه گذشته افزایش یافته است. هایت جونز گفت که همه گیری کووید بسیاری از عوامل خطر خودکشی مانند انزوای اجتماعی، ناامنی مالی یا نداشتن گروه حمایتی قابل اعتماد را تشدید کرده است. او گفت که این بیماری همه گیر همچنین باعث بحث های جدیدی در مورد سلامت روان و خودکشی شد.

جنیفر پربل از آموزش و قانون گذاری پیشگیری از خودکشی با بخش مونتانا بنیاد آمریکایی برای پیشگیری از خودکشی حمایت می کند. او گفت از آنجایی که خودکشی پیچیده است، مهم است که به تصویر بزرگتر نگاه کنیم.

پربل گفت: “هیچ دلیلی برای خودکشی وجود ندارد، و همچنین هیچ راه حلی برای خودکشی وجود ندارد.”

اگر در بحران هستید، لطفا با این شماره تماس بگیرید خط حیات ملی پیشگیری از خودکشی در 988 یا تماس بگیرید خط متن بحران با ارسال پیامک HOME به 741741.

کیلی لارسون همکار KHN برای سرویس اخبار قانونی UM است که با همکاری دانشکده روزنامه‌نگاری دانشگاه مونتانا، انجمن روزنامه‌های مونتانا و اخبار سلامت کایزر همکاری می‌کند. لارسون دانشجوی کارشناسی ارشد روزنامه نگاری محیط زیست و منابع طبیعی در دانشگاه مونتانا است.

KHN (خبر سلامت قیصر) یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند. همراه با تجزیه و تحلیل سیاست و نظرسنجی، KHN یکی از سه برنامه عملیاتی اصلی در KFF (بنیاد خانواده قیصر) است. KFF یک سازمان غیرانتفاعی وقفی است که اطلاعات مربوط به مسائل بهداشتی را به ملت ارائه می دهد.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).