کلینیک های مونتانا از موانع پناهندگان برای مراقبت از دندان جلوگیری می کنند


میسولا، مونت. – یو یو هتوه هرگز مشکلات دندانی نداشته است، بنابراین وقتی یک دندانپزشک به او گفت که در اولین قرار ملاقاتش در این شهر کوچک در غرب مونتانا سه حفره دارد، شگفت زده شد.

Htwe، 38 ساله، اهل میانمار است و تا زمانی که یک کودتای نظامی دولت را در فوریه 2021 سرنگون کرد، به عنوان پزشک زنان در آنجا کار می کرد. او در کنار سایر کارکنان پزشکی، در یک جنبش نافرمانی مدنی علیه ارتش شرکت کرد و از ترس انتقام، از کشور گریخت. با شوهر و دختر خردسالش

Htwe و خانواده‌اش شش ماه را در تایلند گذراندند تا اینکه در اوایل سال گذشته به عنوان پناهنده در میسولا مستقر شدند. این حرکت در سراسر جهان زمان کمتری نسبت به هشت ماهی که او پس از ورود به مونتانا برای گرفتن وقت دندانپزشکی منتظر بود، گرفت.

Htwe که اکنون یک کارمند بهداشت اجتماعی در مرکز بهداشت Partnership در میسولا است، گفت: “در کشور من، مراقبت از دندان مانند اینجا نیست.” در اینجا باید منتظر مراقبت های دندانپزشکی باشیم. در میانمار اینطور نیست. ما می‌توانیم هر زمانی که نیاز به مشاوره داشته باشیم، برویم.»

مدافعان پناهندگی در مونتانا اغلب داستان هایی مانند Htwe را می شنوند. و این داستان‌ها شبیه چیزی است که افراد کم‌درآمد در سراسر ایالات متحده می‌توانند با آن دست و پنجه نرم کنند. زمان‌های طولانی انتظار برای قرار ملاقات دندانپزشکی، هزینه‌های بالا و یافتن دندان‌پزشکانی که مایل به پذیرش بیماران جدید Medicaid هستند دسترسی به مراقبت‌های دندانی را دشوار می‌کند.

پناهندگان در ایالات متحده به دلیل تفاوت های فرهنگی و مسائل مربوط به زبان و حمل و نقل با چالش های بیشتری برای دریافت مراقبت های دندانی مواجه می شوند، اما شرایط خاص آنها بسته به محل اسکان مجدد آنها و اینکه ایالت پوشش دندانپزشکی برای پناهندگان ارائه می دهد بسیار متفاوت است.

از زمانی که دولت بایدن سقف سالانه را برای سال مالی که در اکتبر آغاز شد به 125000 نفر تعیین کرد که از 18000 نفر در سال 2020 افزایش یافته است، جریان پناهجویان پذیرفته شده به ایالات متحده در حال افزایش است. بیش از 24000 پناهجو بین اکتبر و آوریل وارد شدند که 83 نفر از آنها در این کشور اسکان داده شدند. مونتانا ایالت و کشور نسبت به سال گذشته به سرعت از پناهندگان بیشتری استقبال می کند.

جین گروور، دندانپزشک و مدیر شورای دسترسی، پیشگیری و روابط بین حرفه ای انجمن دندانپزشکی آمریکا گفت: «وقتی بیماران مجموعه ای از موانع برای دریافت مراقبت داشته باشند، یک مسئله برابری سلامت است.

او افزود که درد دندان توانایی فرد برای خوردن، کار و انجام کارهای روزانه را پیچیده می کند. زمانی که سلامت دهان و دندان در حد مطلوب نباشد، خطر ابتلا به بیماری لثه و پریودنتال افزایش می یابد. این می تواند منجر به سایر مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی و دیابت شود.

بانی مدلین، هماهنگ کننده برنامه های بهداشت و آموزش کمیته بین المللی نجات در میسولا، گفت: «اغلب، پناهندگان با مراقبت های دندانی قبلی به ما مراجعه می کنند.

مدلین گفت که پناهندگان به طور متوسط ​​حدود 10 سال را قبل از اسکان مجدد در کمپ های پناهندگان سپری می کنند و این اردوگاه ها ممکن است خدمات دندانپزشکی داشته باشند یا نداشته باشند.

هنگامی که پناهندگان به مونتانا می‌رسند، در برنامه مدیکید این ایالت ثبت‌نام می‌شوند و واجد شرایط اکثر خدمات دندانپزشکی ضروری مانند معاینه، تمیز کردن دندان‌ها و اشعه ایکس هستند. برنامه های ایالتی مدیکید میزان مزایای دندانپزشکی بزرگسالان را تعیین می کند و مونتانا در میان 18 ایالت به اضافه واشنگتن دی سی است که پوشش گسترده ای را ارائه می دهد. اما داشتن پوشش بهداشتی تضمین نمی کند که فرد بتواند به سرعت یا اصلاً به دندانپزشک مراجعه کند.

جان ابلت، سخنگوی دپارتمان بهداشت مونتانا، گفت که دندانپزشکان خصوصی ملزم به داشتن درصد مشخصی از بیماران خود تحت پوشش Medicaid نیستند. آنها می توانند انتخاب کنند که آیا Medicaid یا هر بیمه دیگری را بپذیرند.

یک برنامه کمک پزشکی فدرال پناهندگان که توسط وزارت بهداشت و خدمات انسانی اجرا می شود، برای پناهندگانی که واجد شرایط Medicaid نیستند، پوشش پزشکی کوتاه مدت ارائه می دهد، اما فقط درمان های دندانپزشکی اورژانسی پوشش داده می شود.

در میسولا، سه کلینیک دندانپزشکی خصوصی اغلب با پناهندگانی که در Medicaid هستند کار می کنند. با این حال، یکی کاملاً مطب دندانپزشکی کودکان است و دو مورد دیگر فقط عمل های جراحی را انجام می دهند.

ایالت ها نرخ بازپرداخت Medicaid را برای مراقبت های دندانی تعیین می کنند و نرخ های مونتانا بالاتر از میانگین ملی است. با وجود این، اعداد همیشه با هم جمع نمی شوند. لارا سالازار، مدیر عامل مرکز سلامت Partnership، یک کلینیک بهداشتی اجتماعی مستقر در میسولا، گفت: «دندان‌پزشکان در مطب خصوصی می‌خواهند به بیماران Medicaid در زمانی که می‌توانند کمک کنند و بپذیرند، اما حاشیه این کار را برای آنها غیرممکن می‌کند.

سالازار گفت: «ما بیماران را بدون توجه به وضعیت اجتماعی-اقتصادی آنها می‌بینیم، هزینه‌ای را ارائه می‌دهیم و تمام بیمه‌ها را برای 65000 ویزیتی که در سال از کلینیک‌های خود دریافت می‌کنیم، می‌پذیریم.

کلینیک های دندانپزشکی PHC خدمات دندانپزشکی جامع و اورژانسی را برای بزرگسالان و کودکان ارائه می دهند و حدود 975 بیمار در ماه را ویزیت می کنند. بیشتر صبح ها 10 تا 20 نفر برای قرارهای فوری و همان روز در کلینیک مرکز شهر صف می کشند. برخی از بیمارانی که به مراقبت های فوری دندانی نیاز دارند بخشی از جمعیت پناهنده میسولا هستند.

«مردم با آبسه، کانال ریشه سروکار دارند و ناگهان روی صندلی دندانپزشکی قرار می گیرند و اتفاقاتی در حال رخ دادن است. هلن ماس، متخصص ارشد بهداشت جامعه که در تیم بهداشتی PHC متمرکز بر پناهندگان با Htwe کار می کند، گفت: به خصوص وقتی آنها قبلاً به دندانپزشک نرفته اند ترسناک است. او گفت: “تلاش برای توضیح نحوه عملکرد سیستم مراقبت های بهداشتی بسیار پیچیده می شود.”

ماس گفت که قوانین فدرال و ایالتی ارائه دهندگان خدماتی را که به بیماران Medicaid خدمات می دهند ملزم می کنند در صورت نیاز خدمات ترجمه ارائه دهند، اما بازپرداخت Medicaid تمام هزینه ها را پوشش نمی دهد. “من می دانم که این یک مشکل برای ارائه دهندگان در شهر است و دلیلی است که آنها قادر به پذیرش همه نیستند.”

بیماران و ارائه دهندگان در PHC با مترجمان دارای گواهی پزشکی از طریق تلفن و چت ویدیویی ارتباط برقرار می کنند. ماس گفت که خدمات ترجمه عالی است، اما گاهی اوقات یافتن مترجم مناسب برای زبان های کمتر رایج، مانند دری و پشتو، ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.

به گفته ماس، حمل و نقل محدود یک مانع اضافی برای خانواده‌های پناهنده است و می‌تواند به محض شروع به کار، رسیدن به قرارهای برنامه‌ریزی شده را سخت کند.

چالش دیگر زمان انتظار قرار ملاقات است. قرارهای جدید بیمار برای کودکان پناهنده بلافاصله پس از ورود انجام می شود. اما بزرگسالان در Medicaid اغلب تا نه ماه برای معاینه اولیه دندانپزشکی در PHC یا کلینیک دیگری در میسولا منتظر می‌مانند، مگر اینکه دردی حاد داشته باشند که غذا خوردن را ممنوع می‌کند یا باعث نگرانی‌های عمده سلامتی می‌شود. ماس گفت: “زمان بستگی به این دارد که آیا ارائه دهندگان خارج از Partnership بیماران جدید Medicaid را می پذیرند یا خیر.”

برای کمک به رفع نیاز، برخی از دندانپزشکان در جامعه خدماتی را به بیماران پناهنده اهدا می کنند. ماس امیدوار است در آینده شاهد این موارد بیشتر باشد.

در این میان، نتایج برای پناهندگانی مانند Htwe که پس از اسکان مجدد نیاز به مراقبت های دندانی داشتند، امیدوارکننده به نظر می رسد. او گفت: «وقتی به نوبتم رفتم، دندانپزشک برنامه‌ای بلندمدت برای دندان‌های من تنظیم کرد. من دو نوبت نظافت داشتم و حالا عادت دارم نخ دندان بکشم.»

KFF Health News یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های عملیاتی اصلی در KFF است – یک منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی و روزنامه نگاری. درباره KFF بیشتر بدانید.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).