مونتانا در نظر دارد به دستیاران پزشک اجازه دهد تا به طور مستقل تمرین کنند


مگان زاواکی در سال 2020 در مرکز بهداشت سنت پیتر در هلنا، مونتانا به عنوان دستیار پزشک آموزش دیده در درمان اعتیاد شروع به کار کرد. او دوره های آموزشی تخصصی را گذرانده بود که به او اجازه می داد سوباکسون، دارویی برای مبارزه با اعتیاد به مواد افیونی تجویز کند، اما او تا شش ماه نتوانست این کار را انجام دهد.

این به این دلیل است که زاواکی برای کار با یک دکتر متخصص در پزشکی اعتیاد استخدام شد، اما آن دکتر تا سه ماه پس از استخدام زاواکی به سنت پیترز نپیوست و سه ماه دیگر تا زمانی که سرپرست او شد. بر اساس قانون مونتانا، دستیاران پزشک باید توسط یک پزشک دارای مجوز، با یک توافقنامه نظارتی که با هیئت ممتحنین پزشکی ایالتی ثبت شده است، نظارت شوند.

Zawacki یک توافق موقت داشت که به او اجازه می داد کار را شروع کند، اما او برای تجویز Suboxone به آن موافقت نامه نظارت نیاز داشت. در حالی که زاواکی منتظر بود، تنها راهی که بیمارانش می‌توانستند سوباکسون را دریافت کنند، اورژانس بود، جایی که هزینه بیشتری دارد و فقط یک منبع سه روزه دارد. Zawacki گفت که یک منبع سه روزه برای ترک بیمار در نظر گرفته شده است، اما ماه ها درمان برای پایان دادن به مصرف مواد مورد نیاز است.

زاواکی گفت: “هر زمانی که دسترسی به مراقبت را محدود می کنید، بیماران را در معرض خطر قرار می دهید.”

در حالی که مونتانا با کمبود ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی دست و پنجه نرم می کند، قانونگذاران ایالتی در تلاش هستند تا راه هایی برای افزایش دسترسی به مراقبت بیابند. یک پیشنهاد برای بحث این است که به دستیاران پزشک مانند زاواکی استقلال بیشتری برای تمرین بدون نظارت داده شود. جودی اتچارت، نماینده جمهوری خواه، از لایحه 313 مجلس نمایندگان حمایت می کند که به دستیاران پزشک اجازه می دهد بدون توافق نظارتی تمرین کنند. این لایحه مشابه قوانین در داکوتای شمالی و وایومینگ همسایه است.

بسیاری از پزشکان با این اقدام مخالف هستند. ژان برانسکوم، مدیر عامل انجمن پزشکی مونتانا، گفت که این لایحه دامنه فعالیت دستیار پزشک را بدون نیاز به آموزش اضافی گسترش می دهد.

برانسکوم گفت: “آنها می توانند در هر منطقه ای بدون نظارت باشند.”

Yiqun Chen، استادیار اقتصاد در دانشگاه ایلینویز در شیکاگو، گفت که دستیاران پزشک می توانند نقش ارزشمندی در افزایش عرضه ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ایفا کنند، اما نه به عنوان جایگزینی برای پزشکان.

چن یکی از نویسندگان مطالعه‌ای در سال 2022 بود که نشان می‌داد وقتی به جای پزشک مراقبت توسط یک پرستار انجام می‌شد، پیامدهای بیمار بدتر بود و او گفت که معتقد است این یافته‌ها می‌تواند به دستیاران پزشک نیز مربوط باشد.

چن گفت به جای اینکه به پرستاران یا دستیاران پزشک به عنوان جایگزینی برای پزشکان فکر کنیم، آنها باید به عنوان بخشی از تیم مراقبت مشترک بیمار ادغام شوند.

طبق گزارش آکادمی PAs آمریکا، بیش از 750 دستیار پزشک در مونتانا تمرین می کنند که 95.5 درصد آنها در مناطق روستایی هستند.

اتچارت 20 سال است که خودش دستیار پزشک بوده است. او در اولین جلسه استماع لایحه خود در کمیته تجارت و کار مجلس در 3 فوریه، گفت که این به دستیاران پزشک اجازه می دهد تا کارهایی را که برای انجام آنها آموزش دیده اند، بدون محدودیت نظارت مستقیم انجام دهند.

اچارت گفت: «این کار خارج از محدوده ما نیست. “حوزه عمل ما در حال حاضر در سطح تمرین تنظیم شده است.”

تراویس بوک، رئیس آکادمی دستیاران پزشک داکوتای شمالی، گفت که ایالت او قانون مشابهی را در سال 2019 با مخالفت اندکی تصویب کرد. بوک گفت که این قانون بار اداری را از بین می برد، اما به دستیاران پزشک اجازه نمی داد فعالیت خود را بدون آموزش اضافی یا الزامات مجوز گسترش دهند.

بوکی گفت که این به دستیاران پزشک اختیار بیشتری برای تمرین نمی دهد، “این فقط کمی از تشریفات اداری برای انجام آن را از بین می برد.”

به گفته ساندرا دیپونتیس، مدیر اجرایی هیئت پزشکی داکوتای شمالی، طبق قانون جدید، اقدامات انضباطی رسمی علیه دستیاران پزشک در داکوتای شمالی افزایش نیافته است.

قانون وایومینگ در سال 2021 به تصویب رسید. اریک بولی، رئیس انجمن بیمارستان وایومینگ، گفت که این قانون به پر کردن خلاء بسیاری از پزشکان بازنشسته، به ویژه در امور خانواده و مراقبت های اولیه کمک کرد.

بولی گفت: “این گزینه خوبی برای ما است تا بتوانیم مراقبت های اولیه را در جوامع روستایی ارائه دهیم.”

لایحه وایومینگ برخی از مخالفت‌هایی را که HB 313 در مونتانا دیده بود، به همراه داشت – عمدتاً پزشکان نگران آموزش و آموزش بودند. اما بولی گفت که از هیچ نتیجه بدی با استقلال بیشتر دستیاران پزشک آگاه نیست.

برانسکوم گفت که گروه او می تواند به دستیاران پزشک اجازه دهد که به طور مستقل و با آموزش و آموزش مناسب تمرین کنند. او گفت که نگران است که بدون یک سرپرست برای نشان دادن طناب ها به دستیاران پزشک، بیماران ممکن است مراقبت های ضعیفی دریافت کنند.

اتچارت گفت که اصلاح این لایحه را بررسی خواهد کرد تا دستیاران پزشک را ملزم کند تا قبل از انجام تمرینات مستقل به مدت دو سال تحت نظارت کار کنند، اگر آنها قبلاً دو سال تجربه پس از اتمام مدرسه نداشته باشند.

کیلی لارسون همکار KHN برای سرویس اخبار قانونی UM است که با همکاری دانشکده روزنامه‌نگاری دانشگاه مونتانا، انجمن روزنامه‌های مونتانا و اخبار سلامت کایزر همکاری می‌کند. لارسون دانشجوی کارشناسی ارشد روزنامه نگاری محیط زیست و منابع طبیعی در دانشگاه مونتانا است.

KHN (خبر سلامت قیصر) یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند. همراه با تجزیه و تحلیل سیاست و نظرسنجی، KHN یکی از سه برنامه عملیاتی اصلی در KFF (بنیاد خانواده قیصر) است. KFF یک سازمان غیرانتفاعی وقفی است که اطلاعات مربوط به مسائل بهداشتی را به ملت ارائه می دهد.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).