قاضی کالیفرنیا را هر روز جریمه می کند که اقدامات پیشگیری از خودکشی زندانیان را کامل نمی کند


یک قاضی فدرال این هفته گفت که پس از اینکه بیش از 200 زندانی در طول هشت سال که مقامات اصلاحات ایالتی نتوانستند اقدامات پیشگیری از خودکشی را که به دستور دادگاه دستور داده شده بود، خودکشی کنند، روزانه خودکشی کردند، یک قاضی فدرال گفت که او به طور بالقوه روزانه ده ها هزار دلار جریمه خواهد کرد.

کیمبرلی مولر، رئیس قاضی منطقه ای ایالات متحده، با پرداختن به یک تراژدی مزمن که دهه ها است این ایالت را آزار می دهد، گفت که او جریمه ها را از اول آوریل آغاز می کند – روزانه 1000 دلار برای هر یک از 15 ضمانت اجرا نشده تا زمانی که تمام 34 زندان بزرگسال این ایالت مطابقت کامل داشته باشند.

در همان زمان، او جریمه هایی را برای عدم استخدام متخصصان بهداشت روان توسط دولت اعمال خواهد کرد. و او برای دریافت بیش از 1.7 میلیون دلار جریمه‌ای که از سال 2017 تحت دستور قبلی برای مجازات تاخیر در انتقال زندانیان به بیمارستان‌های روانی دولتی انباشته شده بود، جلسه دادرسی را برای اوت تعیین کرد.

مولر هفته‌ها پیش از صدور دستور خود که روز سه‌شنبه علنی شد، نوشت: «دادگاه در یک دوراهی حساس قرار دارد. او گفت که زندانیان مبتلا به اختلالات روانی جدی بیش از یک سوم از جمعیت حدود 96000 زندانی کالیفرنیا را تشکیل می دهند و آنها “بیش از حد طولانی منتظر مراقبت های بهداشت روانی کافی از نظر قانون اساسی بوده اند.”

مقامات ایالتی گفتند که دستورات قاضی را بررسی خواهند کرد. ویکی واترز، سخنگوی وزارت اصلاحات و توانبخشی کالیفرنیا در بیانیه‌ای گفت که “پیشگیری از خودکشی یک موضوع بسیار مهم برای ما است.”

در پرونده های دادگاه، مقامات ایالتی با تنظیم مولر “یک استاندارد غیرقابل اجرا، اما غیرممکن” مخالفت کردند. آنها به کاهش نرخ خودکشی در هر یک از دو سال گذشته اشاره کردند، پس از دو دهه که کالیفرنیا به طور مداوم از نرخ خودکشی ملی برای سیستم های زندان ایالتی فراتر رفت. 15 خودکشی در سال 2021 کمترین میزان خودکشی در دو دهه اخیر و نیمی از میانگین سالانه در آن دوره بوده است. وکلای مدافع زندانیان می گویند سال گذشته ۱۹ نفر بر اثر خودکشی جان خود را از دست دادند، اگرچه گزارش رسمی هنوز منتشر نشده است.

پل ملو، وکیل ایالتی، در جلسه استماع 10 فوریه به مولر گفت: این میزان پایین خودکشی اخیر “پیشرفت های قابل توجه و شواهد مطلق موفقیت” است. لیندسی هیز، یک کارشناس پیشگیری از خودکشی که توسط دادگاه منصوب شده است، گفت که دلایل کاهش ناگهانی نامشخص است و تأثیر همه‌گیری کروناویروس باید تجزیه و تحلیل شود.

مدت‌هاست که خودکشی در زندان‌های کالیفرنیا به عنوان یک شاخص کلیدی در نظر گرفته می‌شود که نشان می‌دهد سیستم زندان مراقبت‌های بهداشت روانی کافی را ارائه نمی‌کند. سلف مولر 27 سال پیش در دادخواهی دسته جمعی حکم داد که کالیفرنیا به طور غیرقانونی مراقبت های بهداشت روانی ضعیفی را به زندانیان ارائه می دهد. با این حال، قضات فدرال علیرغم دستورهای مکرر در این پرونده، تلاش کرده اند تا بهبودهایی را اعمال کنند.

این بار، مولر پس از اینکه هیز متوجه شد که وزارتخانه با وجود دستوری که مربوط به سال 2015 است، همچنان استانداردها را رعایت نمی کند، عمل می کند. اقدامات حفاظتی شامل مواردی مانند آموزش پیشگیری از خودکشی، ارزیابی خطر خودکشی، سلول های مقاوم در برابر خودکشی، و بررسی زندانیان آسیب پذیر در هر زمان است. 30 دقیقه و اغلب اوقات بیشتر، تا مطمئن شوند که به خودشان آسیبی نمی‌رسانند.

مایکل بین، یکی از وکلای مدافع زندانیان، گفت: “آنها برای زندان ها و زندان های سراسر کشور بسیار استاندارد هستند و آنها را انجام نمی دهند.”

در میان کسانی که مقامات اصلاحات می گویند جان پانتوجا 31 ساله خود را کشتند. به گفته پزشکی قانونی شهرستان ساکرامنتو، او در ماه ژوئن با استفاده از بند پاره شده از ملحفه درگذشت.

خواهر و پدرش روز سه شنبه در مصاحبه ای به KHN گفتند که پانتوجا تا زمانی که در سن 16 سالگی وارد سیستم قضایی نوجوانان کالیفرنیا شد، مرد جوانی بامزه، دوست داشتنی، مراقب، سالم و ورزشکار بود.

آنها گفتند که او پنج سال بعد یک مرد تغییر یافته ظاهر شد.

الیزابت پانتوجا گفت: “او با وضعیت روانی خود کاملاً تحلیل رفته بود” با چندین تشخیص سلامت روان از جمله اسکیزوفرنی و نشان دادن نوسانات خلقی مطابق با اختلال دوقطبی. «قبل از ورود، ما آن علائم را ندیدیم. … این برخلاف آن چیزی بود که ما او را می شناختیم.»

طی چند ماه پس از آزادی از حبس نوجوانان، او در سال 2012 درگیر دزدی و تیراندازی با پلیس چولا ویستا شد. دفاع او در آن زمان این بود که تلاش کرده بود «توسط پلیس خودکشی کند» و افسری را وسوسه کرد که او را بکشد. آمادو پانتوجا گفت، زمانی که در زندان بود، جان صداهایی را شنید که داروهای بهداشت روانی را که برایش تجویز شده بود مقصر می دانست. آمادو و الیزابت گفتند که به نظر می‌رسد جان مشتاق دیدار برای تولد خانواده‌اش و دادگاه آزادی مشروط در سال 2026 بر اساس سن کمش در زمان جنایتش است.

آنها گفتند که سلامت روان او در پنج سال گذشته واقعاً بدتر شده است، زیرا او بارها در سلول انفرادی قرار گرفت و ملاقات با خانواده در طول بیماری همه گیر قطع شد. اخیراً، تلویزیونی که او با آن مانند نوعی درمان رفتار می‌کرد، خراب شده بود، اگرچه خانواده‌اش تلویزیون جدیدی برای او می‌فرستادند، و او کارکنان پزشکی را با شکایت از درد مزمن دیده بود.

او روز بعد با دوجین دارو در سیستم خود از جمله داروهای افسردگی، درد و تشنج درگذشت.

آمادو پانتوجا عکس‌هایی از پسرش، جان پانتوجا، در دست دارد که با حلق آویز کردن با استفاده از بند پاره شده از ملحفه در زندان درگذشت. یک قاضی فدرال گفت که او شروع به جریمه کردن کالیفرنیا به دلیل کوتاهی این ایالت در تکمیل اقدامات پیشگیرانه از خودکشی خواهد کرد.(الیزابت پانتوجا)

در گزارشی از خودکشی زندانیان بین ژانویه 2020 و آوریل 2022، هیز اغلب فرصت های از دست رفته را برای جلوگیری از مرگ شرح می دهد:

  • یک زندانی در یکی از زندان‌های امنیتی شهرستان ساکرامنتو در شب کریسمس ۲۰۲۰، ساعاتی پس از اینکه در سلولش در حال نوشیدن مایع پاک‌کننده مشاهده شد، خود را با سوراخ‌هایی به گردن خود کشت. افسران اصلاح و تربیت گفتند که او همچنین «غیرمنطقی عمل می‌کرد، استرس داشت، می‌رفت جلو و عقب، گریه می‌کرد، پس از یک سری تماس‌های تلفنی با خانواده‌اش مضطرب بود». یک مشاور بحران در سلولش با او صحبت کرد زیرا او حاضر به بیرون آمدن نشد، اما او انکار کرد که قصد خودکشی داشته است. مشاور به دلیل عدم رعایت حریم خصوصی هیچ سوال دیگری نپرسید و زندانی چند ساعت بعد خودکشی کرد.
  • یک زندانی در زندان ایالتی در Tehachapi در 5 ژانویه 2020 در سلول خود به وسیله ملحفه ای از توری تهویه آویزان شده بود. او سابقه چندین ساله بریدن مچ دست و سایر رفتارهای خود تخریبی از جمله مکرراً در زندان داشت. دو روز قبل از مرگش یک مشاور ساعاتی قبل از خودکشی تصمیم گرفت که او جدی نیست. اما بررسی بعدی نشان داد که خودآزاری او – همراه با “اظهارات عجیب و غریب و افزایش توهمات پارانوئیدی” او – باید هشدار کافی باشد. او یادداشتی از خود به جای گذاشت که نشان می داد می ترسید دیگر زندانیان نقشه قتل او را داشته باشند.
  • یک زندانی یک روز قبل از شکرگزاری 2021 در سلول خود در مرکز درمان سوء مصرف مواد در کورکوران در حالی که در سلولش حلق آویز شده بود. 11 سال زندان او عمدتاً در برنامه های بهداشت روانی به دلیل بریدن مکرر خود و توهم صداهایی که می گفتند مردم در تلاش بودند سپری شد. او را بکش. یک ورودی نمودار پزشکی که او توسط یک مشاور در روز مرگش دیده شده بود «توسط پزشک جعل شد». یک بررسی بخش “الگوی نگران کننده ای” از ارائه دهندگان سلامت روان پیدا کرد که می گویند آنها مداخلاتی را به او پیشنهاد می کنند اما هرگز آنها را ارائه نمی دهند.

مولر که هفته‌ها اعلام کرده بود که جریمه‌های روزانه را اعمال خواهد کرد، در جلسه فوریه گفت که این جریمه‌ها برای «اطمینان از اجرای توصیه‌ها» پس از اینکه دولت ضرب‌الاجل‌های مکرر برای رعایت تقریباً نیمی از پادمان‌های دستور دادگاه را از دست داد، لازم است.

مولر در آخرین دستور خود نوشت: «دادگاه تأخیر بیشتر در اجرای کامل اقدامات لازم برای پیشگیری از خودکشی توسط متهمان را غیرقابل قبول می‌داند».

مولر همچنین برای هر موقعیت خالی که بیش از 10 درصد جای خالی در تعداد مورد نیاز متخصصان بهداشت روان مورد نیاز برای مراقبت از زندانیان دارای اختلالات روانی جدی است، جریمه صادر کرد. این جریمه ها بر اساس حداکثر دستمزد برای هر شغل خواهد بود، از جمله برخی از آنها که بیش از 300000 دلار در سال یا نزدیک به 300000 دلار در سال است، و مولر گفت که جلسه استماع خواهد کرد تا دولت را مورد تحقیر قرار دهد و در صورت انباشته شدن جریمه ها برای سه ماه متوالی دستور پرداخت را بدهد. .

مولر گفت که بیش از 4 سال است که این ایالت در مورد پر کردن موقعیت های شغلی خالی از انطباق بوده است و خاطرنشان کرد که بیش از 400 موقعیت در سراسر ایالت خالی است.

مولر در سال 2017 در تلاش برای پایان دادن به عقب ماندگی مزمن در فرستادن زندانیان به مراکز روانی دولتی، جریمه های روزانه 1000 دلاری را اعمال کرد. او هرگز پول را جمع آوری نکرده است – اما اکنون جلسه استماع اوت را برای انجام این کار تعیین کرده است.

طبق دستور فعلی او، تا زمانی که هیز تشخیص دهد که ایالت از این امر پیروی نمی کند، جریمه ها به طور مشابه افزایش می یابد. به محض اینکه بررسی او کامل شد – فرآیندی که قبلاً چندین ماه طول می کشید – مولر گفت که جلسه استماع پرداخت جریمه ها را برنامه ریزی خواهد کرد.

این داستان توسط KHN تهیه شده است، که نشریه California Healthline، یک سرویس مستقل از بنیاد مراقبت های بهداشتی کالیفرنیا است.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان