سیاست‌های بهداشتی موضوع برجسته‌ای در سخنرانی بایدن بود


رئیس جمهور جو بایدن روز سه شنبه برای اولین بار سخنرانی وضعیت اتحادیه خود را در کنگره ای که از نظر سیاسی تقسیم شده بود، ایراد کرد و خواستار رفع دائمی اولویت های سیاست مانند هزینه های غیرقابل تحمل سلامت شد.

در یک تفاوت قابل توجه با سخنرانی های قبلی او، حضور در اتاق مجلس با ظرفیت و بدون محدودیت در اثر کووید-19 بود. و قانونگذاران حاضر در حضار، اعم از موافقان و مخالفان، به نظر می‌رسید که روحیه‌ای پرخاشگر داشته باشند.

شرکای ما در PolitiFact در طول سخنرانی 73 دقیقه‌ای اظهارات بایدن را بررسی کردند – از مدیکر، تامین اجتماعی، و سلامت اقتصاد گرفته تا زیرساخت‌ها و ممنوعیت احتمالی سلاح‌های تهاجمی. می توانید پوشش کامل آنها را اینجا بخوانید.

در طول سخنرانی، بایدن دستاوردهای دو حزبی را برجسته کرد و همچنین زمانی که اعضای جمهوری خواه ادعاهای او را تکذیب کردند، صحبت کرد. هشدارهای او مبنی بر اینکه برخی جمهوری‌خواهان می‌خواهند مراقبت‌های پزشکی و تامین اجتماعی را کنار بگذارند، محافظه‌کاران، از جمله مارجوری تیلور گرین، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا را عصبانی کرد، که از ردیف آخر با فریاد “دروغگو!” همانطور که دیگران هو کردند. بایدن با لبخند زدن پاسخ داد: «همانطور که ظاهراً همه موافقیم، تأمین اجتماعی و مدیکر [are] حالا کتاب ها را کنار بگذارید، درست است؟»

بایدن دورهای پیروزی را نیز پشت سر گذاشت که برخی از آنها بر طرح های مراقبت های بهداشتی متمرکز بودند. او در مورد پس انداز مردم و دولت فدرال صحبت کرد که در نتیجه اجازه دادن به Medicare برای پرداخت هزینه های داروهای تجویزی مذاکره می کند. او به قانونی استناد کرد که امضا کرده بود و به موجب آن، از امسال، هزینه‌های انسولین برای ذینفعان مدیکر را محدود می‌کند و از سال 2025، هزینه‌های دارویی را برای سالمندان محدود می‌کند. وی همچنین خاطرنشان کرد که امسال 16 میلیون نفر از طریق بازارهای قانون مراقبت مقرون به صرفه برای پوشش سلامت ثبت نام کردند. اما تکرار مکرر او در مورد چنین نکاتی این بود: “بیا کار را تمام کنیم.”

او حدود چهار دقیقه را به تلاش‌های خود برای کاهش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی – یعنی قیمت داروهای نسخه‌ای – اختصاص داد و مستقیماً به بیگ فارما اشاره کرد. او گفت: «ما زیرساخت‌های قدرتمند را به کار می‌گیریم.

بایدن همچنین اشاره کرد که وضعیت اتحادیه از روزهای اولیه کووید چقدر تغییر کرده است. او توجه خود را به پایان اورژانس بهداشت عمومی که برای 11 ماه مه تعیین شده بود، جلب کرد، اما به حضار یادآور شد – هم در اتاق، جایی که سناتور برنی سندرز از معدود اعضایی بود که با ماسک صورت دیده شد و هم در خانه – که وجود دارد. نیاز مستمر به نظارت بر ویروس کرونا و تامین بودجه توسعه درمان‌ها و واکسن‌های جدید.

در اینجا نمونه ای از ادعاهای مراقبت های بهداشتی بایدن است که توسط PolitiFact بررسی شده است:

برخی از جمهوری خواهان به جای وادار کردن ثروتمندان به پرداخت سهم منصفانه خود، می خواهند مراقبت های پزشکی و تامین اجتماعی غروب کنند. من نمی گویم این اکثریت است.»

رهبران جمهوریخواه مجلس نمایندگان و سنا می گویند که از این موضوع حمایت نمی کنند، اما حداقل یک سناتور به طور گسترده این ایده را مطرح کرده است. سناتور ریک اسکات (رئیس فلوریدا) طرحی را در سال 2022 منتشر کرد که در آن آمده بود: «تمام قوانین فدرال در 5 سال غروب می‌شوند. اگر قانونی ارزش حفظ کردن را داشته باشد، کنگره می تواند دوباره آن را تصویب کند.» (طرح اسکات یک سند سیاستی است که او دوباره برای انتخاب مجدد خود در سال 2024 تبلیغ می کند.)

پیشنهاد اسکات به طور خاص خواستار حذف تدریجی خدمات درمانی و تامین اجتماعی نیست که نسل‌ها پیش از طریق قوانین فدرال ایجاد شده‌اند. و طرح او از حمایت گسترده در درون حزبش برخوردار نیست. سناتور میچ مک کانل از کنتاکی، رهبر جمهوری خواهان در سنا، در سال 2022 گفت که این بخشی از دستور کار حزب نخواهد بود.

برخی از جمهوری خواهان مجلس، امکان تغییر برنامه ها، از جمله افزایش سن واجد شرایط بودن را باز گذاشته اند. سناتور ران جانسون (R-Wis.) در ماه اوت پیشنهاد کرد که کنگره سالانه به جای اینکه به صورت خودکار حق بیمه اجتماعی و مدیکر را تصویب کند، تصویب کند. اما کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، در 29 ژانویه در مصاحبه ای با شبکه سی بی اس با عنوان Face the Nation گفت که کاهش در تامین اجتماعی یا مدیکر “خارج از میز” است.

ما در نهایت به مدیکر قدرت مذاکره در مورد قیمت دارو را می دهیم.

این یک لمس بیش از حد گسترده است. اگرچه قانون کاهش تورم برای اولین بار به Medicare اجازه می دهد تا در مورد قیمت داروهای تجویزی با تولیدکنندگان مذاکره کند، این ماده تا سال 2026 اجرایی نخواهد شد. گروه اولیه داروهای قابل معامله در آن سال به 10 دارو محدود خواهد شد. هر سال داروهای بیشتری به لیست مذاکرات اضافه می شود.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی از مذاکره در مورد داروهای تجویزی در برنامه مدیکر تا زمانی که چندین سال در بازار وجود داشته باشد، منع شده است.

KHN (خبر سلامت قیصر) یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند. همراه با تجزیه و تحلیل سیاست و نظرسنجی، KHN یکی از سه برنامه عملیاتی اصلی در KFF (بنیاد خانواده قیصر) است. KFF یک سازمان غیرانتفاعی وقفی است که اطلاعات مربوط به مسائل بهداشتی را به ملت ارائه می دهد.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).