سیاست های بهداشتی موضوع برجسته در سخنرانی بایدن در مورد وضعیت اتحادیه بود


رئیس جمهور جو بایدن روز سه شنبه 8 فوریه برای اولین بار سخنرانی وضعیت اتحادیه خود را در کنگره ای که از نظر سیاسی تقسیم شده بود، ایراد کرد و خواستار راه حل های دائمی برای اولویت های سیاسی مانند هزینه های غیرقابل تحمل مراقبت های بهداشتی شد.

برخلاف سخنرانی‌های قبلی‌اش، این سخنرانی در مجلس کامل و بدون محدودیت به دلیل کووید-۱۹ برگزار شد. و قانونگذاران حاضر در حضار، اعم از موافقان و مخالفان، به نظر می‌رسید که روحیه‌ای پرخاشگر داشته باشند.

PolitiFact در طول سخنرانی 73 دقیقه‌ای بایدن، اظهارات مختلفی از بایدن، از مدیکر، تامین اجتماعی و سلامت اقتصاد گرفته تا زیرساخت‌ها و ممنوعیت احتمالی سلاح‌های تهاجمی را بررسی کرد. می توانید پوشش کامل را در اینجا بخوانید.

در طول سخنرانی، بایدن دستاوردهای دو حزبی را برجسته کرد و همچنین زمانی که اعضای جمهوری خواه سخنان او را قطع کردند، پاسخ داد. هشدارهای او مبنی بر اینکه برخی جمهوری‌خواهان می‌خواهند مراقبت‌های پزشکی و تامین اجتماعی را کنار بگذارند، محافظه‌کاران، از جمله مارجوری تیلور گرین، نماینده مجلس نمایندگان (رئیس‌جمهور) را عصبانی کرد، که از ردیف آخر با فریاد زدن «دروغگو!» در حالی که دیگران هو می‌کردند، پاسخ دادند.

بایدن با لبخند پاسخ داد: «همانطور که به نظر می رسد همه ما موافقیم، اکنون تأمین اجتماعی و مدیکر [están] خارج از سوال، درست است؟”

بایدن همچنین از دستاوردهایی صحبت کرد که برخی از آنها بر طرح های مراقبت های بهداشتی متمرکز بود. او به صرفه جویی برای افراد و دولت فدرال اشاره کرد که از اجازه دادن به Medicare برای مذاکره درباره میزان پرداختی که برای داروهای تجویزی می پردازد حاصل می شود. او به قانونی اشاره کرد که وضع کرده است که از سال جاری، هزینه های انسولین را برای ذینفعان مدیکر محدود می کند و از سال 2025، هزینه های دارو را برای سالمندان محدود می کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که 16 میلیون نفر از طریق بازارهای قانون مراقبت مقرون به صرفه (ACA) برای بیمه درمانی ثبت نام کردند. اما حرفی که او در مورد این نکات تکرار کرد این بود: «بیا کار را تمام کنیم».

بایدن حدود چهار دقیقه را صرف کاهش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی کرد که به قیمت داروهای نسخه‌ای نیز معروف است و انگشت خود را مستقیماً به سمت بیگ فارما نشانه رفت.

او گفت: «ما یک زیرساخت قدرتمند را فرض می‌کنیم.

بایدن همچنین اشاره کرد که وضعیت اتحادیه از روزهای اولیه کووید چقدر تغییر کرده است. او توجه خود را به پایان اورژانس بهداشت عمومی که برای 11 مه برنامه ریزی شده بود، جلب کرد، اما به حضار یادآور شد که هم در مجلس، که سناتور برنی سندرز در میان تنها اعضای نقابدار حضور داشت و هم فردی که او را از خانواده هایشان تماشا می کند، وجود دارد. نیاز مستمر به نظارت بر ویروس کرونا و تامین مالی توسعه درمان‌ها و واکسن‌های جدید.

در اینجا نمونه ای از ادعاهای مراقبت های بهداشتی بایدن است که توسط PolitiFact تأیید شده است: برخی از جمهوری خواهان به جای وادار کردن ثروتمندان به پرداخت سهم عادلانه خود، خواهان حذف خدمات درمانی و تامین اجتماعی هستند. نمی گویم اکثریت است.

رهبران جمهوری خواه مجلس نمایندگان و سنا می گویند که از این موضوع حمایت نمی کنند، اما حداقل یک سناتور به طور گسترده ای این ایده را مطرح کرده است. سناتور ریک اسکات (جمهوری خواه فلوریدا) در سال 2022 طرحی را منتشر کرد که بیان می کرد «تمام قوانین فدرال ظرف 5 سال منقضی می شوند. اگر قانونی ارزش حمایت را داشته باشد، کنگره می تواند دوباره آن را تصویب کند.” (طرح اسکات یک سند سیاستی است که او دوباره برای انتخاب مجدد خود در سال 2024 تبلیغ می کند.)

پیشنهاد اسکات به طور خاص خواستار حذف تدریجی مدیکر و تامین اجتماعی نیست که نسل‌ها پیش از طریق قوانین فدرال ایجاد شده‌اند. و طرح او از حمایت گسترده ای در میان حزبش برخوردار نیست. سناتور میچ مک کانل از کنتاکی، جمهوریخواه پیشرو در سنا، در سال 2022 گفت که این بخشی از دستور کار حزب نخواهد بود.

برخی از جمهوری خواهان مجلس، امکان تغییر برنامه ها، از جمله افزایش سن واجد شرایط بودن را باز گذاشته اند. سناتور ران جانسون (R-Wisconsin) در ماه اوت پیشنهاد کرد که کنگره سالانه به جای اینکه آن را به صورت خودکار حق بیمه قرار دهد، بیمه اجتماعی و مدیکر را تصویب کند.

اما کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس «Face the Nation» در 29 ژانویه گفت که کاهش بیمه‌های اجتماعی یا مدیکر «خارج از میز» است.

ما در نهایت به مدیکر قدرت مذاکره در مورد قیمت دارو را می دهیم.

این خیلی گسترده است. اگرچه قانون کاهش تورم برای اولین بار به Medicare اجازه می دهد تا در مورد قیمت داروهای تجویزی با تولیدکنندگان مذاکره کند، این ماده تا سال 2026 اجرایی نخواهد شد. در آن سال، مجموعه اولیه داروهای قابل معامله به 10 دارو محدود خواهد شد. به لیست مذاکرات اضافه شد.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی (HHS) از خرید و فروش داروهای تجویزی در برنامه مدیکر تا زمانی که چندین سال در بازار وجود نداشته باشد، منع شده است.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان