تسهیلات استراحت سلامت روان در حال پر کردن شکاف های مراقبتی در بیش از دوجین ایالت هستند


اگر شما یا شخصی که می‌شناسید ممکن است دچار بحران سلامت روانی شده‌اید، با شماره‌گیری «988» با خط زندگی خودکشی و بحران 988 یا با ارسال پیامک «HOME» به 741741 با خط متن بحران تماس بگیرید.

ایمی کوئیک از 11 سالگی بارها به اتاق‌های اورژانس، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشت رفتاری و قرنطینه‌های روانی برای بحران‌های سلامت روان – از جمله افکار خودکشی – سفر کرده است.

این مرد 40 ساله ساکن لو مارس، آیووا، دارای اختلالات دوقطبی و وسواس فکری است. او گفت: «برخی از بازدیدها مفید بود و برخی نه. مثل آمدن و بیرون آمدن بود و هیچ چیز متفاوتی اتفاق نمی افتاد.»

سپس او در مورد خانه روندا، یک برنامه استراحت روستایی همسالان که در آن سوی ایالت در سال 2018 از طریق آشنایان در جامعه خود افتتاح شد، شنید.

این مرکز و ده‌ها مورد دیگر مانند آن که در 20 سال گذشته در سراسر کشور تأسیس شده است، محیطی کوتاه‌مدت، خانگی و پرورشی را برای افرادی که دچار بحران سلامت روان هستند، اما نیازی به مراقبت فوری پزشکی ندارند، ارائه می‌کند. طرفداران می گویند که در زمان استراحت، با بیماران مانند مهمانان رفتار می شود و می توانند احساس کنند که شنیده می شوند و کرامت خود را حفظ می کنند بدون اینکه مجبور باشند لباس و سایر وسایل خود را کنار بگذارند.

کوئیک در طول اقامت یک هفته‌ای خود در خانه روندا، که تاد نواک، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی از آن به عنوان «محل خواب و صبحانه برای ناراحتی‌های عاطفی» یاد می‌کرد، به پیشرفت‌های زیادی دست یافت و روی عزت نفس خود کار کرد و مهارت‌های مقابله‌ای بهتری به دست آورد. اگر او برنامه را پیدا نمی کرد، گفت: “فکر نمی کنم از سال 2020 بیرون بیایم.”

متخصصان بهداشت عمومی می گویند که تسهیلات استراحت به طور بالقوه می تواند نقش بزرگی در رسیدگی به یک بحران ملی بهداشت روانی داشته باشد که در طول همه گیری کووید-19 به طور چشمگیری سرعت گرفته است، به ویژه در مورد پیشگیری از خودکشی.

جین پیرسون، رئیس کنسرسیوم تحقیقاتی خودکشی مؤسسه ملی سلامت روان، گفت: «این بخش واقعاً مهمی از معمای بزرگ‌تر نحوه بهبود مراقبت‌های بهداشتی و کاهش خطر خودکشی است، زیرا در پیشگیری از خودکشی «ترافیک» وجود دارد.

استراحت ها برای ارائه مراقبت به همتایان آموزش دیده متکی هستند و اغلب به بیمارانی خدمات می دهند که در غیر این صورت ممکن است به اورژانس های پر بار، موسسات روانپزشکی و درمانگران مراجعه کنند. امروزه 42 برنامه استراحت مبتنی بر جامعه در 14 ایالت پخش شده است، از جمله برنامه های جدیدی که اخیراً در تاکوما، واشنگتن و گرند راپیدز، میشیگان افتتاح شده است. اکثر آنها سازمان‌های غیرانتفاعی هستند که توسط مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های ایالتی اداره می‌شوند، و بودجه آنها از ترکیبی از کمک‌های محلی، ایالتی و فدرال تامین می‌شود.

کارشناسان می‌گویند که این برنامه‌ها یک جای خالی را پر می‌کنند، اگرچه داده‌های سخت کمی در مورد اثربخشی آنها وجود دارد. پائولو دل وکیو، مدیر دفتر بازیابی در اداره فدرال سوء مصرف مواد و خدمات بهداشت روانی، گفت که مهلت‌های همتا خود را به عنوان یک “مدل مراقبت مبتنی بر شواهد” ثابت کرده‌اند که اثرات مثبتی از جمله کاهش بستری شدن در بیمارستان و افزایش تعامل با خدمات پشتیبانی جامعه

یک مطالعه در سال 2015 که به صورت آنلاین در مجله خدمات روانپزشکی منتشر شد، نشان داد افرادی که به دنبال مهلت هستند، 70 درصد کمتر از کاربرانی که به دنبال استراحت هستند، از خدمات اورژانس بستری استفاده می کنند.

با این حال، دل وکیو گفت، تحقیقات بیشتری برای تجزیه و تحلیل نحوه عملکرد برنامه ها و عیب یابی مشکلات مورد نیاز است. SAMHSA در حال انجام یک تجزیه و تحلیل هزینه و فایده برنامه های مهلت است که مقامات امیدوارند تابستان امسال منتشر کنند.

پیرسون گفت که او مایل است تحقیقات بیشتری در مورد اینکه چه کسی از مهلت‌ها استفاده می‌کند، چگونه تبلیغ می‌شود، دلایل مشتریان برای جستجوی آن‌ها و اینکه آیا آنها آنچه را که وعده می‌دهند انجام می‌دهند، ببیند.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، مهلت‌ها می‌تواند به ویژه در مناطق روستایی آمریکا مهم باشد، جایی که خودکشی از سال 2000 تا 2020 46 درصد افزایش یافته است، در مقایسه با 27.3 درصد در مناطق شهری. ساکنان روستایی نیز نسبت به ساکنان شهری، 1/5 برابر نرخ مراجعه به اورژانس برای آسیب رساندن به خود دارند.

دل وکیو امیدوار است آگاهی بیشتر بتواند به ایالت هایی با بالاترین میزان خودکشی از جمله وایومینگ، مونتانا، آلاسکا و نیومکزیکو کمک کند تا رویکرد نویدبخش مهلت ارائه شود.

خانه روندا، در دیویت، آیووا، در طول پنج سال گذشته به 392 نفر مراقبت کرده است و اخیراً به خانه ای سه طبقه و پنج خوابه با دو حمام نقل مکان کرده است. متخصصان همتا در آیووا باید 40 ساعت آموزش به اضافه 6 ساعت مشاوره اخلاقی را بگذرانند و سپس 500 ساعت کار کنند تا واجد شرایط شرکت در آزمون گواهینامه دولتی شوند.

برای کوییک، خانه روندا در طی سال 2020 وحشیانه یک نجات دهنده بود. بیماری همه گیر او را از سیستم حمایتی اش جدا کرده بود، برادر شوهرش درگذشت، شریک زندگی طولانی مدتش از خانه نقل مکان کرد و مادرش عمل جراحی قلب باز انجام داد.

هرج و مرج زیادی وجود داشت. دعواهای خانوادگی زیادی شروع شد. همان موقع بود که پیاده شدم – چمدانی را جمع کردم و برای استراحت رفتم. “هیچ جای دیگری برای رفتن وجود نداشت.”

او شش ساعت از خانه‌اش تا خانه روندا رانندگی کرد، جایی که او کمک 24 ساعته‌ای پیدا کرد که «فقط نمی‌توانید از اورژانس یا بیمارستان دریافت کنید».

بر خلاف کارکنان بیمارستان سنتی، همسالان در دسترس هستند تا هر زمان که مهمانان نیاز داشته باشند، با مهمانان صحبت کنند، که کوئیک از آن قدردانی کرد زیرا او “در شب وحشت و اضطراب زیادی دارد و این وحشتناک است.” او همچنین صحبت با همسالان خود را با “تجربه زیسته” یا تجربه دست اول در مورد چالش های سلامت روان آسان و راحت می دانست.

پل فایفر، روانپزشک در مرکز پزشکی دانشگاه میشیگان، گفت: اجازه دادن به افراد برای کمک گرفتن بدون قضاوت، یکی از ویژگی های مهم مدل استراحت است. او نسبت به مقرراتی که آنها را بیشتر شبیه بیمارستان می کند هشدار داد و خاطرنشان کرد که بسیاری از افرادی که مشکل دارند از دریافت کمک اجتناب می کنند زیرا می ترسند در یک مرکز روانپزشکی محبوس شوند.

کوئیک گفت که در طول اقامتش در خانه روندا چیزهای زیادی یاد گرفته است. “من همیشه فکر می کردم به هم وابسته هستم. یاد گرفتم که فقط به من و سگ هایم نیاز دارم. من ابزارهای سلامتی را یاد گرفتم و اینکه می‌توانم قوی، مدبر و انعطاف‌پذیر باشم.» او توضیح داد که نسبت به محرک های خود هوشیارتر است و گفت که “روال های بیشتری برای کمک به بهداشت خواب دارد.”

وقتی کوئیک رفت، کارکنان استراحت او را با منابع اجتماعی نزدیک خانه‌اش، نزدیک مرز نبراسکا، مرتبط کردند. آنها همچنین او را تشویق کردند که در صورت نیاز دوباره به کمک تماس بگیرد و به او گفتند که می‌تواند پس از 60 روز برای اقامت دیگری بازگردد – به او زمان دادند تا با چالش‌هایش کار کند و در این بین فضا را برای دیگران آزاد کرد.

نواک، مدیر اجرایی، گفت: «مهلت همتا از هر 10 بار 8 بار کار می‌کند. “برخی از افراد برای دریافت سطح دیگری از مراقبت باید ترک کنند، اما هیچ چیز هرگز عالی نیست.”

میانگین هزینه اقامت در Rhonda’s House 428 دلار در روز است – بسیار کمتر از هزاران دلار هزینه یک اقامت در بیمارستان معمولاً. مهلت Noack صورتحساب بیمه ای ندارد، اما هزینه را با قراردادهای ایالتی و منطقه ای و همچنین کمک های مالی، مانند بسیاری از مهلت های دیگر، پوشش می دهد.

برخی از مهلت‌ها بودجه Medicaid دریافت می‌کنند. دل وکیو گفت: با رشد این نوع مراقبت، ایالت های بیشتری به بررسی Medicaid و سایر منابع مالی خواهند پرداخت.

چند هفته پیش کوئیک پس از رد شغل دلسرد شد. او به بازگشت به خانه روندا فکر کرد، اما گفت آنچه را که در طول اقامت خود آموخته است، به آنجا منتقل کرده است.

او گفت: “من توانستم از مهارت های مقابله ای خود برای عبور از آن استفاده کنم.”

KFF Health News یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های عملیاتی اصلی در KFF است – یک منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی و روزنامه نگاری. درباره KFF بیشتر بدانید.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).