بایدن گفت که وضعیت اتحادیه قوی است و روشن شد که مبارزات انتخاباتی او خاموش و در حال اجراست


پرزیدنت جو بایدن در یک سخنرانی گسترده در عصر پنجشنبه در یک سخنرانی گسترده در مورد موضوعاتی مانند مهاجرت، اقتصاد، جرم و جنایت، رشد شغل، زیرساخت ها و جنگ اسرائیل و حماس از دستاوردهای دولت خود در مراقبت های بهداشتی سخن گفت.

با توجه به اینکه بایدن و رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ اکنون نامزدهای احتمالی دموکرات و جمهوری خواه هستند، بایدن از این سخنرانی تقریباً 68 دقیقه ای برای مقابله با محبوبیت ضعیف عمومی خود استفاده کرد و تضادهای واضحی بین سیاست های دولت خود و سیاست های ترامپ و برخی جمهوری خواهان کنگره ایجاد کرد. اما او هرگز به نام ترامپ اشاره نکرد و در عوض از او به عنوان «سلف» یاد کرد.

بایدن با تلنگری به میدان آمد و از آزادی و دموکراسی و حمایت از اوکراین و ناتو صحبت کرد. و به قانونگذاران یادآور شد که تاریخ در حال تماشا است.

شرکای PolitiFact ما این بحث را در زمان واقعی بررسی کردند. پوشش کامل را اینجا بخوانید.

بایدن در ابتدای سخنرانی به تصمیم اخیر دادگاه عالی آلاباما اشاره کرد که عملاً درمان‌های لقاح آزمایشگاهی را در سراسر ایالت تعطیل کرد، اگرچه فرماندار آن لایحه‌ای را در 6 مارس امضا کرد تا از بیماران و ارائه‌دهندگان خدمات در برابر مسئولیت‌های قانونی بالقوه محافظت کند.

بایدن «دوستان خود در سراسر راهرو» را به چالش کشید تا «حق IVF را در سراسر کشور تضمین کنند» و این موضوع را مستقیماً به تصمیم دادگاه عالی 2022 مرتبط کرد. رو در مقابل وید.

مهمانان کاخ سفید برای سخنرانی شامل لاتوریا بیزلی از بیرمنگام، آلاباما بودند که درمان های IVF او به دلیل تصمیم دادگاه ایالت او لغو شد. و کیت کاکس، که دادگاه عالی تگزاس از سقط جنین اضطراری خودداری کرد. اعضای گروه زنان دموکراتیک با پوشیدن لباس سفید برای نشان دادن همبستگی برای حقوق باروری به صورت بلوک نشسته بودند.

من نیز مانند اکثر آمریکایی ها معتقدم رو در مقابل وید بایدن گفت: «درست است» و افزود که «سلف» او «مصمم» بر سر کار آمد تا لغو آن را ببیند و درباره لغو آن لاف زده است. واضح است که آنهایی که درباره واژگونی لاف می زنند رو در مقابل وید هیچ سرنخی از قدرت زنان در آمریکا ندارم.»

دیگر موفقیت‌های بایدن در زمینه مراقبت‌های بهداشتی شامل اولین گام‌ها در اجرای مذاکرات قیمت داروی مدیکر بود، چیزی که در فهرست آرزوهای دیرینه سیاست‌گذاری دموکرات‌ها قرار داشت که به عنوان بخشی از قانون کاهش تورم که او در آگوست 2022 امضا کرد، به قانون تبدیل شد. او خاطرنشان کرد که برنامه بیمه سلامت فدرال برای سالمندان اکنون – برای اولین بار – در حال مذاکره با قیمت های پایین تر برای برخی از گران ترین داروهای موجود در بازار است. او نه تنها به صرفه جویی هایی که برای سالمندان به همراه خواهد داشت، بلکه به بودجه فدرال نیز اشاره کرد. در حال حاضر 10 دارو در این لیست قرار دارد که در سال های آینده به آن ها اضافه خواهد شد. بایدن خواستار گسترش این برنامه شد: «اکنون زمان آن فرا رسیده است که بیشتر پیش برویم و به مدیکر این قدرت را بدهیم که در یک دهه آینده قیمت‌های پایین‌تر برای 500 دارو را مذاکره کند.»

او همچنین مدعی پیروزی با سایر تغییرات مرتبط با مدیکر در آن قانون شد – از جمله سقف قیمت انسولین 35 دلاری و سقف قیمتی 2000 دلاری برای هزینه‌های دارویی از جیب مدیکر. در هر یک از موارد، او کنگره را به چالش کشید تا با او همکاری کند تا این مراحل را گسترش دهد تا همه را شامل شود.

وقتی نوبت به قانون مراقبت مقرون به صرفه رسید، او گفت که این “هنوز یک معامله بسیار بزرگ” است و متعهد شد که نه تنها از آن محافظت کند، بلکه با تلاش برای دائمی کردن یارانه های مالیاتی که ابتدا در اوج کووید-19 پیش رفت، آن را گسترش دهد. 19 همه گیری برای مقرون به صرفه تر کردن بیمه درمانی.

سلف من و بسیاری در این اتاق می خواهند با لغو قانون مراقبت مقرون به صرفه، این حمایت را از بین ببرند. من اجازه نمی دهم این اتفاق بیفتد.

پس از آن، برخی از جمهوری‌خواهان، از جمله مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، گفتند که سخنرانی بیش از حد حزبی بود. ترامپ آن را به شدت مورد انتقاد قرار داد و به فاکس نیوز گفت که بایدن “از یک مورد قطعی سندرم آشفتگی ترامپ رنج می برد.” و سناتور کتی بریت (آلا.) پاسخ جمهوری‌خواه را داد.

در اینجا نکات برجسته مراقبت های بهداشتی از PolitiFact آمده است:

دادگاه عالی آلاباما درمان های IVF را در سراسر ایالت تعطیل کرد، که با لغو تصمیم دادگاه عالی صادر شد. رو در مقابل وید

در 16 فوریه، دادگاه عالی آلاباما حکمی صادر کرد که بر اساس آن جنین های منجمد شده باید کودک در نظر گرفته شوند.

این تصمیم فاقد قدرت توقف درمان های لقاح آزمایشگاهی در سراسر ایالت است. اما باعث شد که چندین کلینیک در ایالت به دلیل بررسی تصمیم و تعهدات احتمالی، درمان های IVF را متوقف کنند.

از آن زمان، قانونگذاران آلاباما با عجله برای محافظت از درمان های باروری پس از افزایش واکنش، قانونی را برای محافظت از ارائه دهندگان IVF در برابر مسئولیت مدنی یا کیفری تصویب کردند. دو کلینیک پس از امضای قانون توسط فرماندار جمهوری خواه، کی آیوی، اعلام کردند که عملیات خود را از سر می گیرند.

سناتور Tammy Duckworth (D-Ill.) – که دو دختر داشت که از لقاح آزمایشگاهی استفاده می کردند – یک لایحه فدرال مشابه با هدف محافظت از IVF ارائه کرد. اما سناتور سیندی هاید اسمیت (R-Miss.) آن را در 28 فوریه مسدود کرد و گفت که این “دسترسی گسترده ای است که مملو از قرص های سمی است که بسیار دور از دسترس هستند – بسیار فراتر از تضمین دسترسی قانونی به IVF”.

«اگر شما، مردم آمریکا، کنگره‌ای را برای من بفرستید که از حق انتخاب حمایت کند، به شما قول می‌دهم: بازگردانم رو در مقابل وید دوباره به عنوان قانون کشور.»

PolitiFact به ارزیابی قول بایدن برای مدون کردن ادامه می دهد رو در مقابل وید به عنوان “متوقف شده”.

بایدن از کنگره خواست به او کمک کند تا به وعده انتخاباتی خود در سال 2020 برای تدوین برنامه کمک کند رو در مقابل وید.

او به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد.

دادگاه عالی در سال 2022 حکم به لغو آن داد قلیه، به نزدیک به 50 سال دسترسی به سقط جنین تحت حمایت فدرال پایان داد.

سناتور تامی بالدوین (D-Wis.) قانون حفاظت از سلامت زنان در سال 2023 را معرفی کرد که محدودیت های دولتی برای دسترسی به سقط جنین را ممنوع می کند. اما هیچ حامی جمهوری خواه ندارد و پیشرفت نکرده است.

PolitiFact وعده انتخاباتی بایدن برای تدوین را دنبال کرده است رو در مقابل وید، یکی از حدود 100 وعده در ردیاب وعده بایدن. فقدان 10 جمهوری خواه مورد نیاز برای غلبه بر بحران مورد انتظار، تلاش های بایدن برای تدوین را متوقف کرده است. این مانع حتی پس از اینکه دموکرات‌ها کنترل محدودی بر سنا در میان دوره‌ای داشتند، باقی ماند.

آمریکایی ها بیشتر از هر جای دنیا برای داروهای تجویزی هزینه می کنند.

PolitiFact ادعای مشابه بایدن را “بیشتر درست” ارزیابی کرد.

هزینه سرانه ایالات متحده برای داروهای تجویزی تقریباً سه برابر میانگین سایر کشورهای پیشرفته و صنعتی است که سازمان همکاری اقتصادی و توسعه را تشکیل می دهند. یک مطالعه توسط Rand Corp.، یک سازمان تحقیقاتی غیرحزبی، نشان داد که در تمام داروها، قیمت های ایالات متحده 2.78 برابر قیمت های ترکیبی در 33 کشور OECD است.

این شکاف برای داروهای با نام تجاری حتی بیشتر بود، به طوری که قیمت های ایالات متحده به طور متوسط ​​4.22 برابر بیشتر از کشورهای مقایسه شده بود. ایالات متحده هزینه کمتری نسبت به کشورهای مشابه برای داروهای بدون مارک و ژنریک پرداخت می کند، که حدود 90 درصد از نسخه های تکمیل شده در کشور را تشکیل می دهند، اما تنها یک پنجم هزینه داروهای تجویزی را تشکیل می دهند.

محققان می‌گویند عواملی از جمله قیمت‌گذاری خاص کشور، تخفیف‌های محرمانه و سایر تخفیف‌ها می‌توانند قیمت‌های واقعی را مبهم کنند و مقایسه را سخت‌تر کنند.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان