یک قانون جدید قرار است از کارگران باردار محافظت کند – اما اگر ندانیم چگونه؟


ونسا لانگنس همیشه در مورد مواد شیمیایی که به عنوان یک محقق زیست پزشکی با آنها کار می کرد کمی نگران بود، اما وقتی در اکتبر باردار شد، نگرانی های او افزایش یافت. این زن 34 ساله مستقر در سانتا ماریا، کالیفرنیا، مشکوک بود که اتیدیوم برومایدی که در آزمایشگاه برای شبیه‌سازی مولکولی استفاده می‌کرد، می‌تواند او و نوزادش را در معرض خطر قرار دهد.

او مطمئن نبود که چه کند. او تنها چند هفته از بارداری خود گذشته بود و نمی دانست چه تاثیری بر زندگی حرفه ای او خواهد گذاشت.

او گفت: “به زنان آموزش داده می شود: قرار نیست تا بعد از سه ماهه اول به مردم بگویید.” “اما این در واقع یک مرحله واقعا حساس برای شکل گیری نوزاد است.”

لانگنس تحقیقات آنلاین انجام داد اما نتوانست اطلاعات زیادی در مورد اقدامات احتیاطی اضافی که باید به دلیل بارداری انجام دهد پیدا کند. بدون اینکه متوجه شود، او به طور تصادفی به حوزه ای از علم و پزشکی که اغلب نادیده گرفته می شد، برخورد کرد: بهداشت شغلی کارگران باردار. آنهایی که باردار هستند معمولاً هنگام انجام کارهایی با شرایط خطرناکی روبرو می شوند که در آن باید اجسام سنگین را بلند کنند، برای مدت طولانی بایستند یا مانند Langness با مواد شیمیایی کار کنند.

در پایان سال گذشته، کنگره قانون منصفانه کارگران باردار را تصویب کرد، قانونی که کارفرمایان را ملزم می‌کند تا برای کسانی که باردار هستند، «امکانات معقول» ارائه کنند. اما قانون جدید که از 27 ژوئن اجرایی شد، حفره بزرگی در آن وجود دارد: کارشناسان بهداشت عمومی می گویند که تقریباً به اندازه کافی در مورد اینکه کدام شرایط کاری برای بارداری خطرناک است، مشخص نیست، به ویژه در مواردی که در معرض مواد شیمیایی قرار دارند. این به این دلیل است که مطالعات بهداشت حرفه ای عمدتاً بر روی مردان متمرکز شده است و استانداردهای بهداشت و ایمنی بر اساس آن مطالعات نیز همینطور است.

Carissa Rocheleau، اپیدمیولوژیست در موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی، گفت: “فیزیولوژی یک فرد باردار با یک فرد غیرباردار بسیار متفاوت است.” بسیاری از محدودیت‌های مجاز قرار گرفتن در معرض موجود ما به سال 1970 برمی‌گردد. در مطالعاتی که آنها بر اساس این محدودیت‌ها انجام دادند، زنان بسیار کمی به طور کلی و حتی زنان باردار کمتری وجود داشت.»

راهنمای کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان برای ملاحظات شغلی در دوران بارداری می گوید که ترکیبات شیمیایی بسیار کمی “به اندازه کافی برای نتیجه گیری در مورد آسیب های احتمالی تولید مثل مورد مطالعه قرار گرفته اند.”

جولیا ورشاوسکی، دانشمند بهداشت محیطی دانشگاه نورث ایسترن که بر سلامت مادر و کودک متمرکز است، گفت: اگرچه داده ها پراکنده هستند، چندین فاکتور فیزیولوژیکی نشان می دهد که کارگران باردار با خطرات بیشتری برای سلامتی ناشی از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی نسبت به سایر بزرگسالان روبرو هستند. و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی در دوران بارداری نه تنها برای والدین آینده، بلکه برای جنین نیز خطرناک است، که می تواند سموم را از طریق جفت جذب کند.

اول از همه، حجم خون در دوران بارداری افزایش می یابد، زیرا بدن در حال کار اضافی برای تامین اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز جنین برای رشد است. چنین افزایش جریان خون می تواند زنان باردار را مستعد ابتلا به فشار خون بالا کند. برخی از مطالعات همچنین ارتباط بین قرار گرفتن در معرض سرب در دوران بارداری و فشار خون بالا را نشان می دهند.

بارداری همچنین به طور قابل توجهی متابولیسم فرد را تغییر می دهد. بدن برای حفظ قند برای جنین در حال رشد، شکستن چربی ها را به جای قندها در اولویت قرار می دهد. به خصوص بعد از سه ماهه اول، آنهایی که باردار هستند، قند خون بالایی دارند و برای کنترل آن باید تولید انسولین خود را دو برابر کنند. قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مانند PFAS که با مقاومت به انسولین مرتبط است، برای آنها خطرناک است، وضعیتی که در آن سلول ها دیگر به انسولین پاسخ نمی دهند.

در نهایت، آنهایی که باردار هستند نیز به ویژه در برابر دسته ای از مواد شیمیایی به نام مختل کننده غدد درون ریز حساس هستند. استروژن هورمونی است که مسئول تغییرات بدن در دوران بارداری است. هنگامی که اختلالات غدد درون ریز وارد بدن می شوند، آن هورمون ها را تقلید می کنند و می توانند خطر ابتلا به برخی بیماری های مرتبط با بارداری مانند پره اکلامپسی را افزایش دهند.

اما با وجود این خطرات شناخته شده، سلامت شغلی زنان باردار اغلب مورد مطالعه قرار نگرفته است، به خصوص که زنان وارد حوزه های کاری متنوع تری شده اند.

سواتی رایاسام، دانشمند بهداشت عمومی در برنامه بهداشت باروری و محیط زیست در دانشگاه کالیفرنیا-سانفرانسیسکو، گفت: “سلامت شغلی واقعاً یک کارگر بدن خنثی را فرض می کند.” رایاسم گفت که با تمرکز بر این “کارگر بدن خنثی”، سلامت شغلی به عنوان یک زمینه، سایر عوامل استرس زا را که کارگران می توانند با آن مواجه شوند، نادیده گرفته است، یا استرس های داخلی، مانند بارداری، یا استرس های بیرونی، مانند استرس های روانی اجتماعی به دلیل نژادپرستی یا ناامنی غذایی.

همچنین مطالعه در مورد کسانی که باردار هستند دشوار است. قرار دادن آنها در معرض حتی کوچکترین مواد شیمیایی غیراخلاقی است، بنابراین پروتکل های تحقیقاتی بسیار محدود هستند. و تعداد بسیار کمی از بررسی‌های بهداشت حرفه‌ای شامل کارگران باردار کافی برای نتیجه‌گیری قابل اعتماد در مورد خطرات منحصربه‌فردی که با آن‌ها مواجه هستند، می‌شوند.

لانگنس، محقق زیست پزشکی در کالیفرنیا، در حین کار در آزمایشگاه دچار سقط جنین شد. او بعداً تصمیم گرفت شغل خود را تغییر دهد، اگرچه نمی‌داند که آیا این مواد شیمیایی با از دست دادن نوزاد ارتباطی داشته یا خیر.

فقدان تحقیق تنها بر حاملگی های فعلی تأثیر نمی گذارد، بلکه زنانی را که قبلاً در معرض سؤالات زیادی قرار گرفته اند، نیز رها می کند. آنها شامل لتیسیا مندوزا، یک زن 38 ساله است که در اوکلند، کالیفرنیا زندگی می کند. او گفت که در دوران بارداری هنگام هرس توت فرنگی در معرض آفت کش ها قرار گرفته است. وقتی بچه او به دنیا آمد، او تا یک سالگی نمیخزید و بعد از 2 سالگی شروع به راه رفتن کرد.

مندوزا گفت: «من فکر می‌کردم که او از 3 سالگی شروع به صحبت می‌کند، اما هنوز این کار را نمی‌کند و او 5 ساله است.

کودک مندوزا به اوتیسم مبتلا شده است.

شارون ساگیو، استادیار اپیدمیولوژی زیست محیطی در دانشگاه کالیفرنیا-برکلی، گفت: اگرچه محققان پیوندهای بالقوه بین قرار گرفتن در معرض آفت کش ها و اختلالات رشد عصبی را مطالعه کرده اند، شواهد قطعی نیستند، که اثبات این آسیب را در دادگاه پیچیده می کند.

مدافعان امیدوارند که قانون جدید فدرال به کارگران در هنگام بروز نگرانی در مورد خطرات شغلی، اهرم بیشتری را به آنها بدهد. کامرون داوسون، وکیل ارشد کارکنان A Better Balance، یک سازمان مدافع کارگران که برای باردار فشار می آورد، گفت: “ما واقعاً فقط می خواهیم آنها بتوانند با کارفرمای خود بدون مواجهه با انتقام یا مجبور به مرخصی بدون حقوق صحبت کنند.” قانون عدالت کارگران برای بیش از یک دهه.

اما اگرچه برخی از مقررات ممکن است منجر به تسهیلات بهتر برای کارگران باردار شود، این تا حدی بستگی به این دارد که کارفرما یا اتحادیه بداند چه چیزی می تواند یک خطر باشد. جیلیان توماس، وکیل ارشد کارکنان اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، گفت: «این علم موشکی نیست، اما برای درک اینکه چه چیزی در محل کار آنها می‌تواند خطرناک باشد، باید از طرف کارفرما تلاش کرد.

در گذشته، گاهی اوقات زنان در دوران بارداری از کار منع می شدند، بنابراین باید تعادل ظریفی بین محافظت از آنها و بارداری آنها و عدم حذف آنها از نیروی کار ایجاد شود. ساگیو گفت: «این کار دشواری است، زیرا برای بسیاری از زنان، این امر امرار معاش آنهاست.

برخی از محققان بر این باورند که مطالعه خطرات افزایش یافته در بارداری ممکن است منجر به قوانین محافظتی بیشتری شود که به عموم مردم کمک کند.

روشلو گفت: «اگر واقعاً سعی کنیم از آسیب پذیرترین کارگران در محل کار محافظت کنیم، از همه محافظت می کنیم.

این مقاله توسط اخبار سلامت KFF، که منتشر می کند خط سلامت کالیفرنیا، یک سرویس مستقل از سرمقاله بنیاد مراقبت های بهداشتی کالیفرنیا.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان