پرداخت های تسویه حساب مواد افیونی – به سنت – را در جامعه خود دنبال کنید


دولت‌های ایالتی و محلی میلیاردها دلار تسویه حساب از شرکت‌هایی دریافت می‌کنند که مسکن‌های تجویزی را ساخته، می‌فروشند یا توزیع می‌کنند و متهم به دامن زدن به بحران مواد افیونی هستند. بیش از 12 شرکت این پول را طی نزدیک به دو دهه پرداخت خواهند کرد. تا اواخر فوریه 2024، بیش از 4.3 میلیارد دلار در خزانه دولت بود.

اخبار سلامت KFF نحوه استفاده یا سوء استفاده از این پول را در سراسر کشور ردیابی کرده است.

اما تعیین اینکه چه مقدار از آن درآمد بادآورده به یک شهرستان یا شهر خاص وارد شده است – و چه مقدار در آینده خواهد آمد – می تواند چالش برانگیز باشد. اکثر مناطق ملزم به عمومی کردن اطلاعات نیستند.

BrownGreer، شرکت منصوب شده توسط دادگاه که شهرک‌ها را اداره می‌کند، بسیاری از این داده‌ها را ردیابی می‌کند، اما آن‌ها را تا زمانی که KFF Health News برای بدست آوردن آن در سال گذشته مذاکره کرد، خصوصی نگه داشت. KFF Health News برای اولین بار در ژوئن گذشته این اطلاعات را عمومی کرد.

پنج ماه بعد، BrownGreer بی سر و صدا شروع به ارسال نسخه های به روز شده اطلاعات در یک وب سایت عمومی کرد.

روما پتکائوسکاس، یکی از شرکای BrownGreer، به KFF Health News گفت که این تغییر برای کمک به دولت‌های ایالتی و محلی در دسترسی آسان به اطلاعات و «ترویج شفافیت در مدیریت» شهرک‌ها ایجاد شده است. او گفت که این داده‌ها «مرتب هنگام صدور پرداخت‌های جدید» به‌روزرسانی می‌شوند، که می‌تواند تا دو بار در ماه تکرار شود.

KFF Health News داده‌ها را در 4 مارس دانلود کرد و آن‌ها را از صفحات گسترده دولت به ایالت با ورودی‌های جداگانه برای هر شرکت مستقر به یک پایگاه داده قابل جستجو تبدیل کرد. کاربران می توانند کل مبلغ دلاری را که شهر، شهرستان یا ایالت آنها دریافت کرده یا انتظار دارند هر سال دریافت کند را تعیین کنند.

تعیین میزان پول رسیده اولین گام در ارزیابی این است که آیا شهرک‌ها در بحران اعتیاد کشور تأثیر خواهند گذاشت یا خیر.

اگرچه این جامع ترین داده موجود در مقیاس ملی است، اما فقط تصویری از تمام پرداخت های تسویه حساب مواد افیونی ارائه می دهد.

این اطلاعات در حال حاضر تنها بزرگترین تسویه حساب تا به امروز را منعکس می کند: 26 میلیارد دلار که باید توسط توزیع کنندگان داروسازی AmerisourceBergen (که اکنون Cencora نامیده می شود)، Cardinal Health و McKesson، و همچنین سازنده مواد افیونی Janssen (که اکنون به عنوان Johnson & Johnson Innovative Medicine شناخته می شود) پرداخت شود.

اکثر ایالت ها همچنین با تولید کنندگان دارو Teva و Allergan و همچنین Walmart، Walgreens و CVS توافق کرده اند. Petkauskas گفت که BrownGreer توزیع پرداخت‌های این پنج شرکت را در سال 2024 آغاز کرد و قصد دارد داده‌های خود را برای منعکس‌کننده چنین پرداخت‌هایی در جولای به‌روزرسانی کند.

دیگر تسویه حساب‌ها، از جمله با تولیدکننده OxyContin، Purdue، هنوز معلق هستند.

این داده ها منعکس کننده تسویه حساب های اضافی نیست که برخی از دولت های ایالتی و محلی فراتر از معاملات ملی منعقد کرده اند، مانند توافق بین ایلینوی، ایندیانا، کنتاکی، میشیگان، و اوهایو و سوپرمارکت های زنجیره ای منطقه ای Meijer.

به این ترتیب، این پایگاه داده مقدار پول تسویه حساب مواد افیونی را که اکثر جاها دریافت کرده اند و دریافت خواهند کرد، کمتر محاسبه می کند.

جزئیات پرداخت برای برخی از ایالت ها در دسترس نیست زیرا این ایالت ها بخشی از توافق نامه های تسویه حساب ملی نبودند، شرایط تسویه حساب منحصر به فرد داشتند، یا تصمیم گرفتند که پرداخت های خود از طریق BrownGreer توزیع نشود. چند مثال عبارتند از:

  • آلاباما و ویرجینیای غربی از پیوستن به چندین شهرک ملی خودداری کردند و در عوض با بسیاری از این شرکت ها به شهرک های انفرادی رسیدند.
  • تگزاس و نوادا به طور کامل توسط Janssen در خارج از شهرک ملی پرداخت شده‌اند، بنابراین داده‌های پرداخت آنها فقط پرداخت‌های AmerisourceBergen، Cardinal Health و McKesson را منعکس می‌کند.
  • فلوریدا، لوئیزیانا و پنسیلوانیا، در میان دیگران، تصمیم گرفتند مبلغی را از طریق BrownGreer دریافت کنند و سپس پول را در محل خود توزیع کنند.

کولین دیگوزمن از اخبار سلامت KFF در این گزارش مشارکت داشت. جای اسلم نیز کمک کرد.

KFF Health News یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های عملیاتی اصلی در KFF است – یک منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی و روزنامه نگاری. درباره KFF بیشتر بدانید.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).