مونتانا به دنبال عایق‌سازی خانه‌های سالمندان از بحران‌های مالی آینده است


وس تامپسون، مدیر خانه والی ویو در شهر مونتانا در شمال شرقی گلاسکو، معتقد است که تنها دلایلی که مرکز پرستاری ماهر او از سرنوشت 11 خانه سالمندانی که در سال گذشته در ایالت بسته شدند، جلوگیری کرده است، مالیات محلی و شانس است.

شهرستان دره، با جمعیتی بیش از 7500 نفر، از سال جاری برای حمایت از خانه سالمندان حدود 300000 دلار در سال به مدت سه سال، عوارض تصویب کرد. و هنگامی که سال گذشته مرکز بازنشستگی Hi-Line در فیلیپس کانتی همسایه تعطیل شد زیرا همه‌گیری کووید-19 استرس‌های بیشتری را به صنعت خانه‌های سالمندان وارد کرد، Valley View Home برخی از بیماران خود را پذیرفت.

تامپسون گفت که با ادامه مبارزات مالی آنها، بسته شدن خانه سالمندان بیشتری را در افق پیش بینی می کند. اما قانونگذاران در تلاشند تا این خطر را از طریق اقداماتی کاهش دهند که استانداردهایی را برای نرخ بازپرداخت Medicaid که خانه‌های سالمندان برای عملیات خود به آن وابسته هستند، افزایش داده و تعیین کند.

مطالعه ای که توسط آخرین جلسه قانونگذاری انجام شد نشان داد که ارائه دهندگان Medicaid در مونتانا با نرخ هایی بسیار کمتر از هزینه مراقبت بازپرداخت می شوند. در پیشنهاد بودجه ایالتی دو ساله خود در برابر قانونگذاران، فرماندار جمهوری خواه، گرگ جیانفورته، افزایش نرخ های ارائه دهندگان را پیشنهاد کرده است که از توصیه های این مطالعه خارج است.

قانونگذارانی که پیش نویس بودجه وزارت بهداشت ایالتی را تهیه می کردند، نرخ هایی بالاتر از پیشنهاد فرماندار را در نظر می گرفتند، اما هنوز برای خانه های سالمندان برای پوشش هزینه های مراقبت کافی نیست. این نرخ‌ها در معرض تغییر هستند، زیرا لایحه بودجه ایالتی مراحل قانونی چند ماهه را طی می‌کند، اگرچه قانون‌گذاران اکثریت جمهوری‌خواه تاکنون تلاش قانون‌گذاران دموکرات برای تأمین بودجه کامل را رد کرده‌اند.

در تلاشی جداگانه برای پرداختن به دوام طولانی مدت صنعت مراقبت درازمدت، یک لایحه دو حزبی که در مجلس قانونگذاری مونتانا، لایحه 296 سنا، تصویب می شود، با هدف تجدید نظر در نحوه تامین مالی خانه های سالمندان و تسهیلات زندگی کمکی است. این لایحه به مقامات بهداشتی دستور می دهد که تورم، تعدیل هزینه های زندگی و هزینه های واقعی خدمات را در تعیین نرخ بازپرداخت Medicaid در نظر بگیرند.

SB 296، که در 17 فوریه جلسه اولیه را دریافت کرد، نظرات متناقضی را از کارشناسان در زمینه مراقبت های طولانی مدت در مورد اینکه آیا به اندازه کافی برای جلوگیری از بسته شدن خانه سالمندان انجام می دهد ایجاد کرده است.

سناتور جمهوری‌خواه بکی برد، حامی این لایحه، گفت که اگرچه این لایحه برای خانه‌های سالمندانی که قبلاً تعطیل شده‌اند بسیار دیر ارائه می‌شود، اما او آن را روشن‌کننده مشکلی می‌داند که از بین نمی‌رود.

بیرد گفت: «ما باید فرسایش را متوقف کنیم.

سباستین مارتینز هیکی، دستیار پژوهشی در موسسه سیاست اقتصادی، یک اندیشکده غیرانتفاعی، گفت که دستمزد کارکنان خانه سالمندان حتی قبل از همه‌گیری بسیار پایین بوده است. او گفت که تمرکز باید بر افزایش نرخ بازپرداخت Medicaid فراتر از عوامل تورمی باشد.

مارتینز هیکی گفت: «افزایش نرخ‌های Medicaid برای تورم تأثیرات مثبتی خواهد داشت، اما راهی برای جبران آنچه در چند سال گذشته تجربه کرده‌ایم وجود ندارد».

کلرادو، ایلینوی، ماساچوست و کارولینای شمالی از جمله ایالت هایی هستند که از زمان شروع همه گیری، قوانین یا مقرراتی را برای افزایش دستمزد کارکنان خانه سالمندان به تصویب رسانده اند. میشیگان، کارولینای شمالی، و اوهایو افزایش یا پاداش های یکباره را اتخاذ کردند.

در مین، یک مطالعه در سال 2020 در مورد مسائل مربوط به نیروی کار مراقبت های طولانی مدت نشان داد که نرخ های Medicaid باید به اندازه کافی بالا باشد تا از دستمزد کارگران مراقبت مستقیم که حداقل 125٪ حداقل دستمزد است، که در آن ایالت 13.80 دلار است، حمایت کند. در ترکیب با سایر اهداف ذکر شده در این مطالعه، پس از یک سال افزایش متوسطی در خانه‌ها و تخت‌های مراقبت‌های مسکونی، بهبود نرخ اشغال و تثبیت نیروی کار مستقیم مشاهده شد.

رز هیوز، مدیر اجرایی انجمن مراقبت های بهداشتی مونتانا، که به نمایندگی از خانه های سالمندان و مسائل مربوط به سالمندان لابی می کند، گفت که بسیاری از مشکلاتی که مراقبت های سالمندان را درگیر می کند به نرخ بازپرداخت باز می گردد. هیوز گفت که پول کافی برای استخدام کارمندان وجود ندارد، و اگر وجود داشت، دستمزدها هنوز برای جذب کارکنان در بازار رقابتی بسیار کم بود.

هیوز گفت: “این تلاش می کند با مشکلات سیستمی موجود در سیستم مقابله کند تا سیستم بازپرداخت طولانی مدت پایدارتر باشد.”

دفتر فرماندار گفت که Gianforte واضح است که مونتانا باید نرخ ارائه دهندگان خود را افزایش دهد. برای مراقبت‌های سالمندان و درازمدت، بودجه پیشنهادی جیانفورت، نرخ‌های ارائه‌دهنده را تا 88 درصد از معیار توصیه‌شده توسط مطالعه سفارشی ایالتی افزایش می‌دهد. پیشنهاد بودجه Gianforte نقطه شروعی برای قانونگذاران است و نویسندگان بودجه قانونگذاری حدود 90 درصد از نرخ معیار را تامین مالی کرده اند.

کیتلین پرایس، سخنگوی Gianforte گفت: “فرماندار به کار با قانونگذاران ادامه می دهد و از نظرات آنها در مورد سرمایه گذاری نرخ ارائه دهنده تاریخی خود استقبال می کند.”

ماری کافرو، نماینده دموکرات، لایحه ای را برای تامین مالی کامل نرخ های ارائه دهنده Medicaid مطابق با این مطالعه حمایت می کند.

کافرو در یک نشست مطبوعاتی در 21 فوریه گفت: “آنچه که ما واقعاً واقعاً به آن نیاز داریم تصویب لایحه ما است تا ارائه دهندگان را با بودجه مداوم برای پیش بینی پذیری و ثبات آشنا کند تا بتوانند کار خوب مراقبت از مردم را انجام دهند.”

اما تامپسون گفت که حتی نرخ بازپرداخت توصیه شده توسط این مطالعه – 279 دلار برای هر بیمار، در روز، در مقایسه با نرخ فعلی 208 دلار – به اندازه کافی برای پوشش هزینه های Valley View Home بالا نیست. او گفت که باید با هیئت مدیره تاسیسات “دل به دل” داشته باشد تا ببیند اگر مالیات های محلی در ترکیب با نرخ جدید برای پوشش هزینه های عملیات کافی نباشد، چه کاری می توان برای باز نگه داشتن آن انجام داد.

دیوید تراست، مدیرعامل سنت جان یونایتد، یک مرکز کمکی برای زندگی سالمندان در بیلینگز، گفت که نرخ بازپرداخت فعلی آنقدر پایین است که سنت جان از پس‌انداز، کمک‌های بلاعوض، درآمد جمع‌آوری کمک‌های مالی و سایر سرمایه‌گذاری‌ها برای جبران تفاوت استفاده می‌کند. او گفت که در حالی که SB 296 به عواملی برای پوشش هزینه های عملیاتی نگاه می کند، هزینه های دیگر مانند تعمیرات و نوسازی را در نظر نمی گیرد.

تروست گفت: «علاوه بر پرداخت هزینه‌های عملیاتی موجود همانطور که توسط SB 296 مورد نظر است، ما همچنین باید از طریق برخی مکانیسم‌های وام برای کمک به تسهیلات پرستاری در بهبود محیط‌های موجود، به تأمین مالی بهبود سرمایه نگاه کنیم.

یکی دیگر از مؤلفه های SB 296 به دنبال افزایش خدمات زندگی کمکی با ایجاد بودجه فدرال بیشتر است.

هیوز گفت که پول اضافی می تواند به کاهش یا حذف لیست انتظار برای خانه های کمکی کمک کند، که اکنون حدود 175 نفر است. این لیست انتظار نه تنها نشان می‌دهد که برخی از سالمندان خدمات دریافت نمی‌کنند، بلکه باعث می‌شود افراد بیشتری در زمانی که ممکن است به آن سطح از مراقبت نیاز نداشته باشند به خانه‌های سالمندان فرستاده شوند.

SB 296 همچنین تضمین می کند که پول اختصاص داده شده به خانه های سالمندان می تواند فقط برای خانه های سالمندان استفاده شود و برای برنامه های دیگر در وزارت بهداشت عمومی و خدمات انسانی مانند دندانپزشکان، بیمارستان ها یا توسعه Medicaid در دسترس نباشد. به گفته هیوز، در سال 2021 بودجه خانه سالمندان 29 میلیون دلار باقی مانده بود که به برنامه های مختلف در بخش مراقبت های سالمندان و طولانی مدت منتقل شد.

هیوز گفت که اگر حفاظت مالی در SB 296 در آن زمان وجود داشت، ممکن بود پول بیشتری برای حفظ خانه‌های سالمندانی که سال گذشته بسته شدند، وجود داشته باشد.

کیلی لارسون همکار KHN برای سرویس اخبار قانونی UM است که با همکاری دانشکده روزنامه‌نگاری دانشگاه مونتانا، انجمن روزنامه‌های مونتانا و اخبار سلامت کایزر همکاری می‌کند. لارسون دانشجوی کارشناسی ارشد روزنامه نگاری محیط زیست و منابع طبیعی در دانشگاه مونتانا است.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان