تلاش مونتانا برای گسترش معافیت‌های مذهبی به واکسن‌ها باعث ایجاد بن‌بست سیاسی می‌شود


قانونگذاران مونتانا با وزارت بهداشت این ایالت بر سر بسته ای از تغییرات گسترده در قوانین صدور مجوز مراقبت از کودک که شامل یک ماده مورد مناقشه است که اجازه می دهد معافیت های مذهبی برای واکسیناسیون های معمول برای کودکان و کارگران اجازه دهد، با وزارت بهداشت این ایالت درگیر هستند.

قانونگذاران جمهوری خواه و دموکرات در کمیته موقت کودکان، خانواده ها، بهداشت و خدمات انسانی در 18 ژانویه به تجدید اعتراض غیررسمی خود به قوانین پیشنهادی مجوز مراقبت از کودک رای دادند، که کمیته از نوامبر آن را مسدود کرده است. این رای، وزارت بهداشت عمومی و خدمات انسانی ایالت را از تصویب قوانین حداقل تا ماه مارس باز می دارد، زمانی که اعضای کمیته می گویند در مورد اعتراض رسمی بحث خواهند کرد که می تواند تصویب قوانین را تا بهار 2025 به تعویق بیندازد.

اعضای کمیته پس از شکایت از عدم تماس مقامات وزارت بهداشت برای بحث در مورد بازنگری این پیشنهاد، اعتراض خود را تجدید کردند.

اس جی هاول، نماینده دموکرات، نایب رئیس کمیته، در طول جلسه استماع گفت: «این واقعاً بسیار ناامیدکننده است که شاهد برخی تغییرات قوانین ضروری است که ارائه دهندگان در جوامع ما واقعاً درخواست می کنند، همراه با سایر تغییرات قوانین که سنگین و غیر ضروری هستند. . امیدوارم بتوانیم مسیری رو به جلو پیدا کنیم.»

جان ابلت، سخنگوی وزارت بهداشت، در ایمیلی گفت که رهبران بخش بهداشت در مورد یک اقدام تصمیم نگرفته‌اند.

ایبلت گفت: «پیش‌بینی می‌کردیم که کمیته موقت اعتراض غیررسمی خود را به بسته قوانین مراقبت از کودک ما تمدید کند و به بررسی گزینه‌ها ادامه می‌دهیم. “افزایش دسترسی به مراقبت از کودکان مقرون به صرفه و با کیفیت بالا برای خانواده های سخت کوش مونتانا برای ما بسیار مهم است.”

ارائه دهندگان مراقبت از کودکان از تأخیر تغییراتی که به گفته آنها در قوانین صدور مجوز مراقبت از کودک بسیار ضروری است، ناامید شده اند. این بسته فرآیند صدور مجوز را ساده می کند، کاغذبازی های مورد نیاز ارائه دهندگان و والدین را کاهش می دهد و نوع جدیدی از مجوز را برای ارائه دهندگانی که خارج از ساعات مدرسه فعالیت می کنند، ایجاد می کند. راشل واندرشاید، مدیر اتحادیه پس از مدرسه مونتانا، به کمیته گفت که قوانین حداقل سه سال است که در حال کار هستند و هیئت باید به آنها اجازه دهد که به جلو بروند.

او گفت: “آنها برای تامین کنندگان خوب هستند، برای خانواده ها خوب هستند.” دو زمینه مختلف اختلاف وجود دارد، اما من می‌توانم بگویم در مجموع – 95٪ – آنها عالی هستند.

بحث برانگیزترین بند در بسته قوانین 97 صفحه ای مستلزم تسهیلات بزرگ مراقبت از کودکان برای ثبت نام کودکانی است که به دلایل مذهبی واکسینه نشده اند. مونتانا، مانند 44 ایالت دیگر، در حال حاضر معافیت های مذهبی از الزامات ایمن سازی را برای کودکان در سن مدرسه مجاز می داند. اما این پیشنهاد یک معافیت مذهبی را به الزامات ایمن سازی آن برای کودکان کوچکتر در ایالت اضافه می کند.

حامیان مراقبت های بهداشتی نگرانند که اگر والدین بیشتری مدعی معافیت واکسن شوند، سطح ایمنی جامعه در برابر بیماری های عفونی قابل پیشگیری مانند سرخک و سیاه سرفه کاهش می یابد و منجر به شیوع آن می شود.

پیشنهاد وزارت بهداشت همچنین این الزام را حذف می کند که مراکز مراقبت از کودک، کودکان و کارکنان آلوده و واکسینه نشده را به خانه بفرستند، زمانی که فردی در این مرکز با بیماری قابل پیشگیری با واکسن بیمار می شود.

مقامات وزارت بهداشت در ابتدا قوانین واکسن را در سال 2022 پیشنهاد کردند. کمیته در آن زمان نیز این پیشنهاد را مسدود کرد. در پاسخ، این وزارتخانه گفت که ممنوعیت معافیت های مذهبی را اجرا نخواهد کرد.

در ماه نوامبر، اخبار سلامت KFF اولین گزارشی بود که گزارش داد مقامات وزارت بهداشت معافیت را 45 صفحه در پیش نویس قوانین مجوز گنجانده اند. مقامات وزارتخانه گفتند که این بسته قوانین برای همسویی با قوانین تصویب شده توسط قوه مقننه در سال‌های 2021 و 2023 مورد نیاز است. یک قانون، قانون احیای آزادی مذهبی مونتانا، عموماً ایالت را از نقض حق افراد برای اعمال دین منع می‌کند. قانون دیگری تبعیض بر اساس وضعیت واکسیناسیون را ممنوع می کند.

می سی سی پی در ماه ژوئیه پس از حکم دادگاه مبنی بر اینکه فقدان معافیت مذهبی در این ایالت ناقض بند تمرین رایگان قانون اساسی ایالات متحده است، اجازه معافیت های مشابه را برای مدارس و مراکز مراقبت از کودکان داد. اما ایالت های دیگر، از جمله کالیفرنیا، نیویورک، کانکتیکات و مین، سیاست های معافیت مذهبی را در دهه گذشته حذف کرده اند.

آکادمی اطفال آمریکا خواستار حذف معافیت‌های واکسن غیرپزشکی شده است، با این استدلال که طبق یک بیانیه سیاستی در سال 2016، آنها «به دلایل فردی، بهداشت عمومی و اخلاقی نامناسب هستند».

بخش بهداشت مونتانا این گزینه را دارد که منتظر اعتراضات کمیته قانونگذاری و تصویب این قانون باشد. اعتراض غیررسمی کمیته می تواند تا شش ماه تمدید شود و پس از آن اداره می تواند این قانون را اجرا کند. در این صورت، این گزینه تمدید در آوریل منقضی می شود.

مدی کرزووسکی، وکیل مجلس، گفت، اما اگر کمیته به اعتراض رسمی رای دهد، این قانون می تواند تا پایان جلسه بعدی قانونگذاری در بهار 2025 مسدود شود. این به قانونگذاران فرصتی می دهد تا در طول جلسه به قانون اساسی این قانون رسیدگی کنند.

کمیته همچنین می‌تواند اعتراض رسمی خود را به وزیر امور خارجه تسلیم کند تا با تصویب این قاعده منتشر شود و پیامدهایی را برای هر گونه چالش قانونی بعدی ایجاد کند. کرزووسکی گفت: بار اثبات در دادگاه از هر کسی که به طور بالقوه از وزارت بهداشت شکایت می کند به خود این وزارت منتقل می شود.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان