بسیاری از افراد رنگین پوست نگران هستند مراقبت های بهداشتی خوب به ظاهر آنها گره خورده است


بر اساس یک نظرسنجی جدید از بیماران که بار دیگر بر شیوع تبعیض نژادی در سیستم بهداشتی ایالات متحده تاکید می کند، بسیاری از افراد از گروه های اقلیت نژادی و قومی قبل از قرار ملاقات های پزشکی خود را برای توهین و قضاوت آماده می کنند.

نظرسنجی KFF از نزدیک به 6300 بیمار که در سه سال گذشته تحت مراقبت قرار گرفته‌اند نشان می‌دهد که حدود 55 درصد از بزرگسالان سیاه‌پوست احساس می‌کنند که باید بسیار مراقب ظاهر خود باشند تا پزشکان و سایر ارائه‌دهندگان بهداشت با آنها رفتار منصفانه داشته باشند. تقریباً نیمی از بیماران سرخپوست آمریکایی، بومی آلاسکا و اسپانیایی تبار احساس مشابهی دارند، و از هر 10 بیمار آسیایی 4 نفر احساس مشابهی دارند.

در مقایسه، 29 درصد از سفیدپوستان مورد بررسی گفتند که قبل از قرار ملاقات نگران ظاهر خود بودند.

برگس هریسون، مدیر اجرایی انجمن بهداشت اقلیت ملی در ایمیلی نوشت: در سال 2023، این تصور که هر فردی باید برای تبعیض آماده شود، از یک سو غم انگیز و از سوی دیگر خشمگین است. “استرس ناشی از این امر، علاوه بر هر مشکلی که سلامتی در آن دخیل است، دیوانه کننده است.”

تبعیض مدتهاست که هم برای بیماران و هم برای ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در ایالات متحده، جایی که تفاوت های نژادی در نتایج سلامتی بسیار زیاد و به ویژه برای سیاه پوستان نامطلوب است، مورد توجه قرار گرفته است.

یک مرد 30 ساله اسپانیایی تبار در ایلینویز که به نظرسنجی KFF پاسخ داد به محققان گفت که در قرار ملاقات های مراقبت های بهداشتی لباس هایی با آرم دانشگاه محل کارش می پوشد. او گفت که وقتی ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می دانند که او یک استاد است، با جدیت بیشتری به او گوش می دهند و او را بیشتر در تصمیم گیری های مراقبتی مشارکت می دهند.

یک زن آسیایی 44 ساله در کالیفرنیا به محققان گفت که پزشکان مرد سفیدپوست او نگرانی‌های او را در مورد مشکلات تنفسی نادیده گرفتند و به او گفتند که “احتمالاً به سختی به نفس کشیدن فکر می کرد.” بعداً تشخیص داده شد که او مبتلا به آسم است.

دو پاسخگو در مطالعه شناسایی نشدند.

سامانتا آرتیگا، مدیر برنامه سیاست برابری نژادی و سلامت KFF گفت: این نظرسنجی “راهی را برای تعیین کمیت واقعی تجربیات نژادپرستی و تبعیض، و روش‌های متعددی که آنها بر زندگی مردم تاثیر می‌گذارند، ارائه می‌کند.”

او گفت: «برای افرادی که این مسائل را برای مدت طولانی دنبال می‌کنند، یافته‌ها غیرمنتظره نیستند.

یافته های دیگر:

  • یک سوم از بزرگسالان حداقل یکی از چندین تجربه منفی با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی را در سه سال گذشته گزارش کرده اند، مانند اینکه یک حرفه ای چیزی را در مورد آنها بدون سؤال فرض می کند، یا پیشنهاد می کند که آنها در یک مشکل سلامتی مقصر هستند.
  • نزدیک به یک چهارم بزرگسالان سیاه پوست، 19 درصد از بومیان آلاسکا و بزرگسالان بومی آمریکایی، 15 درصد از بزرگسالان اسپانیایی تبار، و 11 درصد از بزرگسالان آسیایی گفتند که معتقدند به دلیل نژاد یا قومیت خود رفتار منفی را تحمل کرده اند.
  • 22 درصد از بزرگسالان سیاه‌پوست که در 10 سال گذشته باردار بوده یا زایمان کرده‌اند، گفته‌اند که از داروهای مسکنی که فکر می‌کردند به آن نیاز دارند، محروم شده‌اند. فقط 10 درصد از بزرگسالان سفیدپوست در شرایط مشابه همین شکایت را گزارش کردند.

آرتیگا گفت، زمانی که مردم احساس نمی‌کنند توسط ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی مورد احترام قرار می‌گیرند یا از آنها استقبال نمی‌کنند، ممکن است از دستیابی به کمک پزشکی دلسرد شوند یا ممکن است اغلب ارائه دهندگان را عوض کنند. او گفت که اعضای جمعیت های اقلیت “به دلیل تجربه رفتار ناعادلانه در سیستم مراقبت های بهداشتی، سلامت بدتری را تجربه می کنند.”

این نظرسنجی همچنین نشان داد که تبعیض خارج از سیستم مراقبت بهداشتی پیامدهای سلامتی دارد. افرادی که گفته اند در زندگی روزمره خود تبعیض را تجربه کرده اند، در مقایسه با افرادی که به ندرت یا هرگز با تبعیض مواجه نشده اند، بیش از دو برابر بیشتر احتمال دارد که اغلب احساس اضطراب، تنهایی یا افسردگی داشته باشند.

این نظرسنجی نشان داد سیاه‌پوستانی که رنگ پوست تیره‌تر را گزارش می‌کنند، بیشتر از افراد با پوست روشن‌تر با تبعیض مواجه می‌شوند.

لیز همل، مدیر نظرسنجی و افکار عمومی KFF گفت: این نظرسنجی نشان می‌دهد که «تجربه‌های مداوم و رایج در مورد نژادپرستی و تبعیض امروز، در زندگی روزمره و همچنین در مراقبت‌های بهداشتی، با وجود افزایش تماس‌ها و تمرکز بر روی پرداختن به نژادپرستی، چقدر باقی مانده است. پژوهش.

این نظرسنجی نشان داد که تنوع در میان ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی مهم است. اکثر افراد رنگین پوستی که در این نظرسنجی شرکت کردند، گفتند که کمتر از نیمی از ویزیت‌های پزشکی آنها در سه سال گذشته با ارائه‌دهنده‌ای بوده است که نژاد یا قومیت آنها مشترک است. اما بیماران سیاه پوستی که برای مثال حداقل نیمی از ویزیت‌های خود را با ارائه‌دهنده‌ای از نژاد یا قومیت خود انجام داده‌اند، به احتمال زیاد تجربیات بهتری را گزارش می‌دهند، مثلاً پزشکشان چیزهایی را «به نحوی که می‌توانند بفهمند» توضیح می‌دهد یا از آنها در مورد عوامل سلامتی می‌پرسد. مانند اشتغال، مسکن و دسترسی به غذا و حمل و نقل.

تقریباً 40 درصد از بزرگسالان سیاه‌پوست که ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی آن‌ها نیز سیاه‌پوست بودند، گفتند که درباره چنین موضوعات اقتصادی و اجتماعی صحبت می‌کنند، در حالی که فقط 24 درصد از بزرگسالان سیاه‌پوست که ارائه‌دهندگانی را دیدند که سیاه‌پوست نبودند، گفتند که این مسائل مطرح شده است.

هریسون، از انجمن بهداشت اقلیت ملی، نوشت که “تاکید مجدد بر استخدام افراد رنگین پوست در حوزه مراقبت های بهداشتی حیاتی است.”

او افزود، این نظرسنجی به طرز دردناکی نشان می‌دهد که تعصب نژادی در مراقبت‌های بهداشتی به اندازه هر بیماری مضر است.

“بررسی نژادپرستی، تبعیض و سلامت” KFF از 6 ژوئن تا 14 اوت به صورت آنلاین و از طریق تلفن در میان یک نمونه نماینده ملی از بزرگسالان ایالات متحده به زبان های انگلیسی، اسپانیایی، چینی، کره ای و ویتنامی انجام شد.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان