همانطور که مواد افیونی مخلوط با آرام بخش های حیوانات به کنزینگتون می رسد، چالش های سلامتی نگران کننده نیز وجود دارد.


بسیاری از مردمی که در خیابان‌های محله کنزینگتون فیلادلفیا – بزرگترین بازار مواد مخدر در هوای آزاد در ساحل شرقی – زندگی می‌کنند، در اعتیاد کامل هستند، آشکارا خروپف می‌کنند، سیگار می‌کشند یا مواد غیرقانونی تزریق می‌کنند، قوز کرده‌اند روی جعبه‌ها یا روی قاب‌ها. سرنگ ها در پیاده روها زباله می ریزند و بوی تعفن ادرار هوا را کثیف می کند.

مصائب این محله به اوایل دهه 1970 برمی گردد، زمانی که صنعت رفت و تجارت مواد مخدر شکل گرفت. با هر موج جدید مواد مخدر، وضعیت بدتر می شود. اکنون، با ورود زایلازین، یک آرام‌بخش دامپزشکی، عوارض جدیدی بر سیستمی که قبلاً بیش از حد مالیات گرفته شده است، سنگینی می‌کند.

دیو مالوی، یک مددکار اجتماعی قدیمی فیلادلفیا که در کنزینگتون و اطراف شهر خدمات تلفنی را انجام می دهد، گفت: «همه اینها دست روی دست است.

دلالان از زایلازین که توسط دولت فدرال کنترل نشده و ارزان است، برای برش فنتانیل، یک ماده افیونی مصنوعی تا 50 برابر قوی تر از هروئین، استفاده می کنند. نام خیابان زایلازین “ترانک” است و فنتانیل برش خورده با زایلازین “ترانک دوپ” است. زایلازین که با مواد مخدر مخلوط شده است، فنتانیل یا هروئین را تقویت و افزایش می دهد.

اما اثرات ناخوشایندی برای سلامتی نیز دارد: زخم‌های نکروزه غیرقابل التیام برای کاربران ایجاد می‌کند، زیرا زایلازین جریان خون را از طریق بافت پوست محدود می‌کند. همچنین، از آنجایی که زایلازین به جای یک داروی مخدر، آرام بخش است، مصرف بیش از حد دوپ ترانک به پادزهر معمولی – نالوکسان – که فقط اثرات دومی را معکوس می کند، به خوبی پاسخ نمی دهد.

طبق گزارش اداره مبارزه با مواد مخدر، زایلازین حداقل یک دهه است که در سراسر کشور پخش شده است، از شمال شرق شروع شده و سپس به سمت جنوب و غرب حرکت می کند. علاوه بر این، ثابت شده است که تولید، فروش و ارسال در مقادیر زیاد برای بازیگران بد خارج از کشور آسان است و در نهایت آن را به ایالات متحده می‌رسانند، جایی که اغلب با تحویل سریع در گردش است.

زایلازین که اولین بار در سال 2006 در فیلادلفیا شناسایی شد، در 90 درصد از نمونه های تریاک خیابانی در شهر تا سال 2021 یافت شد. آمار شهر نشان می دهد که در آن سال، 44 درصد از کل مرگ و میرهای غیرعمدی ناشی از مصرف بیش از حد فنتانیل مربوط به زایلازین بود. به گفته DEA، از آنجایی که روش های آزمایش در طول مرگ پس از مرگ از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است، هیچ داده جامعی برای مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد زایلازین مثبت در سطح کشور وجود ندارد.

اینجا در کنزینگتون، نتایج به نمایش گذاشته شده است. کاربران لاغر با زخم‌های نکروزه روی پاها، بازوها و دست‌های خود در خیابان‌ها راه می‌روند که گاهی به استخوان می‌رسد.

سیلوانا مازلا، مدیر اجرایی غیرانتفاعی بهداشت عمومی Prevention Point فیلادلفیا، گفت: تلاش برای درمان این زخم ها به دلیل باریک شدن رگ های خونی که زایلازین باعث می شود و همچنین کم آبی بدن و شرایط زندگی غیربهداشتی که بسیاری از کاربران در هنگام زندگی بی خانمان تجربه می کنند پیچیده است. گروهی که خدماتی به نام کاهش آسیب ارائه می دهد.

استفانی کلیپ، پرستاری که مراقبت از زخم را انجام می‌دهد و در تلاش‌های کاهش آسیب در کنزینگتون فعال است، گفت که او افرادی را دیده است که «به معنای واقعی کلمه با آنچه از اندام‌هایشان باقی مانده زندگی می‌کنند – با چیزی که مشخصاً باید قطع شود».

مصرف بیش از حد کشنده به دلیل مقاومت زایلازین در برابر نالوکسان در حال افزایش است. هنگامی که تنفس توسط یک آرام بخش سرکوب می شود، درمان CPR و انتقال به بیمارستان برای قرار دادن دستگاه تنفس مصنوعی است. کلیپ گفت: «ما باید مردم را به اندازه کافی زنده نگه داریم تا بتوانیم با آنها درمان کنیم، و اینجا هر روز متفاوت به نظر می رسد.

اگر یک بیمار به بیمارستان برسد، تمرکز بر مدیریت خروج حاد از دوپ ترانک است، که بسیار سخت است. تحقیقات کمی در مورد نحوه عملکرد زایلازین در انسان وجود ندارد.

ملانی بدیس حدود پنج سال در کنار و خارج از خیابان ها در کنزینگتون با اعتیاد خود زندگی کرد. او چرخه سم زدایی از هروئین بوقلمون سرد را به یاد می آورد. وحشتناک بود، اما معمولاً پس از حدود سه روز درد، لرز و استفراغ، او می‌توانست «غذا را نگه دارد و احتمالاً بخوابد». بدیس، که اکنون مدیر برنامه‌های Savage Sisters Recovery است، گفت که دوپ Tranq آن قبل را افزایش داد.

او به یاد می آورد که وقتی سعی کرد این ترکیب را در زندان به پا کند، برای حدود سه هفته نتوانست غذا بخورد یا بخوابد.

هیچ فرمول روشنی برای کمک به سم زدایی از مواد افیونی مخلوط با زایلازین وجود ندارد.

دکتر Jeanmarie Perrone، مدیر مؤسس مرکز پزشکی Penn برای پزشکی و سیاست اعتیاد، گفت: “ما به دستور العملی نیاز داریم که موثر باشد.”

پرون گفت که ابتدا ترک مواد افیونی را درمان می کند، و سپس، اگر بیمار هنوز ناراحت است، اغلب از کلونیدین، یک داروی فشار خون که همچنین اضطراب را کاهش می دهد، استفاده می کند. پزشکان دیگر گاباپنتین را امتحان کرده اند، داروی ضد تشنجی که گاهی اوقات برای اضطراب استفاده می شود.

به نظر می رسد متادون، دارویی برای اختلال مصرف مواد افیونی، که اثرات مواد افیونی را کمرنگ می کند و می تواند برای کنترل درد استفاده شود، به افراد در ترک اعتیاد نیز کمک می کند.

در بیمارستان، پس از تثبیت بیمار، مراقبت از زخم های زایلازین ممکن است در اولویت قرار گیرد. این می تواند از تمیز کردن، یا دبریدمان، تا درمان آنتی بیوتیکی – گاهی به صورت داخل وریدی برای دوره هایی به مدت چند هفته – تا قطع عضو باشد.

فیلادلفیا اخیراً اعلام کرد که در حال راه اندازی مراقبت از زخم سیار به عنوان بخشی از برنامه هزینه های خود برای بودجه اسکان مواد افیونی است، امیدوار است که این به مشکل زایلازین کمک کند.

به گفته کلیپ، بهترین مراقبت از زخم که متخصصان در خیابان می‌توانند انجام دهند، تمیز کردن زخم‌ها و پانسمان کردن زخم‌ها، تهیه لوازم، توصیه به مردم برای تزریق نکردن زخم‌ها و توصیه درمان در محیط‌های پزشکی است. اما بسیاری از افراد در چرخه اعتیاد گم شده اند و آن را دنبال نمی کنند.

مالوی تخمین می‌زند که در حالی که هروئین 6 تا 8 ساعت فاصله دارد تا مصرف‌کننده به ضربه دیگری نیاز داشته باشد، دواهای آرامش در سه یا چهار ساعت کاهش می‌یابد. او گفت: “این عامل اصلی است که چرا مردم مراقبت های پزشکی مناسب را دریافت نمی کنند.” “آنها نمی توانند به اندازه کافی در اورژانس بنشینند.”

همچنین، در حالی که زخم های حاصل معمولاً به شدت دردناک هستند، پزشکان تمایلی به دادن داروهای ضد درد قوی به کاربران ندارند. بدیس گفت: «بسیاری از اسناد آن را به‌عنوان جستجوی پزشکی می‌دانند تا چیزی که مردم از آن رنج می‌برند.

در همین حال، جری دیلی، مدیر اجرایی بخش محلی یک برنامه کمک مالی که توسط دفتر سیاست ملی کنترل مواد مخدر اداره می شود، گفت که مقامات بهداشتی و مجریان قانون باید شروع به سرکوب زنجیره تامین زایلازین کنند و پیامی را که سرکش است به خانه برسانند. شرکت‌هایی که زایلازین را تولید می‌کنند «به معنای واقعی کلمه از زندگی و اندام مردم سود می‌برند».

KHN (خبر سلامت قیصر) یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند. همراه با تجزیه و تحلیل سیاست و نظرسنجی، KHN یکی از سه برنامه عملیاتی اصلی در KFF (بنیاد خانواده قیصر) است. KFF یک سازمان غیرانتفاعی وقفی است که اطلاعات مربوط به مسائل بهداشتی را به ملت ارائه می دهد.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).