چرا همه درباره رژیم کتوژنیک برای افراد دیابتی صحبت می کنند…حقیقت ساده آشکار شد

آیا رژیم کتوژنیک باعث ریزش مو میشود؟ رژیم کتوژنیک جزو محبوب ترین رژیم لاغری های شناخته شده در سراسر جهان است که بسیاری از افراد برای سریع تر لاغر شدن از آن 4 ترفند درباره کتوژنیک در نی نی سایت ای کاش قبلاً می‌دانستید 1402 استفاده می کنند. اگر در طول روز خود را گرسنه می بینید ، می توانید برای مهار اشتهای خود آجیل ، دانه ها ، انواع پنیر یا کره بادام زمینی میل کنید، گرچه میان وعده می تواند پیشرفت لاغری شما را در طولانی مدت آهسته کند. پرسش دیگری که بسیار مطرح میشود، این است که اگر شخصی کیسه صفرا خود را برداشته باشد، آیا می تواند رژیم لاغری کتوژنیک را اجرا کند؟ اگر میخواهید مواد غذایی را تغییر دهید، باید بدانید که مواد غذایی شما باید دربرگیرنده 70 درصد چربی، 25 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات باشند. مصرف مواد مغذی باید چیزی حدود 70٪ چربی ها ، 25٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات باشد. اگر واقعاً برای اسموتی به یک پایه مایع نیاز دارید یا دوست دارید چیزی بنوشید، به دنبال شیر بادام باشید.

آموزش رژیم کتوژنیک

داشتن یک رژیم غذایی سالم، با مصرف کربوهیدرات اندک، شاید برایتان کمی سخت و چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر به تازگی این نوع رژیم را شروع کرده باشید.. یک مطالعه ۱۰ ساله که تأثیر رژیم غذایی کتو بر روی کودکان خردسال را مورد بررسی قرار داد ، نشان داد که ۶۵ درصد از آنها مشکلات گوارشی را تجربه کرده اند. حدود ۲۰٪ از کودکان با این رژیم بهطور کامل از تشنجها رهایی مییابند و بسیاری دیگر نیز میتوانند مصرف داروهای ضد صرع را کاهش داده یا به کلی قطع کنند. معمولا کودکان چاق در بزرگسالی هم با مشکل چاقی و عوارض ناشی از آن روبرو هستند. این مقدار نباید از 1000IU در روز بیشتر باشد. رژیم کتوژنیک حاوی چه مقدار از درشت مغذی ها است؟ این گوشتهای پرورشی دارای اسیدهای چرب امگا -6 التهابی هستند و حتی ممکن است ماهیهای پرورشی صنعتی حاوی PCB( ترکیبات شیمیایی پلی کلره بی فنیل) باشند، از مصرف ماهیهای آلوده به رسوبات جیوه پر خطر جلوگیری کنید.3) غذاهای فرآوری شده حاوی مواد افزودنی کاراژیان (بعنوان مثال در برخی از محصولات شیر بادام – مراقب این مواد افزودنی باشید)، غذاهای فرآوری شده حاوی MSG (به عنوان مثال در برخی از محصولات پروتئین آب پنیر)، غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین)، و همچنین گلوتن گندم.4) شیرین کنندههای مصنوعی از جمله (شیرین کنندههای مصنوعی اسپلندا، اکوآل، آسپارتام، آسه سولفام، ساخارین،سوکرالوز، و غیره) – این شیرین کنندهها ممکن است سبب بروز مشکلات مربوط به سلامتی و اضافه وزن شوند.5) چربیها / روغنهای تصفیه شده (مانند آفتابگردان، گلرنگ، پنبه دانه، کلزا، سویا، روغن انگور، روغن ذرت)، چربیهای ترانس مثلا مارگارین.6) محصولات کم چربی، “کم کربوهیدرات” و “فاقد کربوهیدرات” از جمله (محصولات رژیمی اتکینز، رژیم سودای رژیمی، آدامس و مینت ها(آدامس نعنا) که ممکن است میزان کربوهیدرات بالایی داشته باشند یا شامل افزودنیهای مصنوعی و گلوتن و غیره باشند).7) شیر (تنها مقدار کمی از شیر خام پرچرب مصرف شود).

چگونه رژیم کتوژنیک بگیرم

آنها با بیماریهایی از جمله سندرم روده، سندرم روده تحریک پذیر و تیروئید مزمن(هاشیموتو) مرتبط هستند.

در مصرف آدامسهای فاقد شکر و آدامس های مینت(آدامس نعناعی) فاقد قند احتیاط کنید- برخی از آنها دارای کربوهیدرات هستند. هنگامی که میوه خشک می شود، شکر آن به اندازه های کوچک تر تبدیل می شود.بنابراین دارای کربوهیدرات زیادی است و برای رژیم کتوژنیک مناسب نیست. ممکن است شما مقدار کمی شیر خام مصرف کنید، اما مراقب کربوهیدراتهای زیادی آن باشید.8) مشروبات الکلی، نوشابه های شیرین (آبجو، شراب شیرین، کوکتل و غیره).9) میوههای گرمسیری (آناناس، انبه، موز، پاپایا، و غیره) و برخی از میوههای با کربوهیدرات بالا (نارنگی، انگور، و غیره). پروتئین آب پنیر ( از مواد افزودنی، شیرین کنندههای مصنوعی، هورمونها و لسیتین سویا که یکی از مواد افزاینده و نگهدارنده محصولات غذایی است پرهیز کنید)، پروتئین سفیده تخم مرغ و ژلاتین حیوانات فاقد هورمون و علف خوار (ژلاتین ماده پروتئینی که از کلاژن موجود در پوست و استخوان جانوران بهدست میآید). رژیم کتوژنیک، رژیمی پر چربی، با پروتئین متوسط و کربوهیدرات بسیار کم است. محصولات لبنی (ماست ساده پرچرب، پنیر کاتیج، خامه، خامه ترش، پنیر) – از محصولات دارای برچسب “کم چرب” اجتناب کنید، زیرا بیشتر آنها با شکر و نشاسته بستهبندی شده اند و اثر ماندگاری دارند.

رژیم غذایی کتوژنیک کاملا ساده است: یک رژیم غذایی کتوژنیک یعنی مصرف کربوهیدرات کم، در واقع این نوع رژیم غذایی به خوردن غذاهای سالم و خوردن غذاهایی با کربوهیدرات کم تاکید دارد. آجیل نمکی ساده یا بو داده گزینه های عالی برای میان وعده هستند. اولا، از میان همه محصولات لبنی، هضم شیر دشوار است، زیرا فاقد باکتری “خوب” است (که از طریق پاستوریزه حذف میشود) و حتی ممکن است حاوی هورمون باشد. رژیم ۱۳ روزه کانادایی به خوبی در کاهش وزن عمل می کند به همین دلیل هم شناخته شده است و همه جا درباره آن می نویسند اما آیا این رژیم لاغری، رژیمی سالم است؟ همه رژیم ها علاوه بر نفعی که دارند ، عوارضی هم دارند و یا حتی برای بعضی افراد با شرایط خاص توصیه نمی شود. سس مایونز غنی از چربی یا سس خردل نیز گزینه های خوبی هستند. BPA یک ترکیب آلی است که در تولید رزین کاربرد دارد و برای سلامتی مضر است .در صورت امکان، از قوطیهای کنسروی که فاقد BPA است استفاده کنید، مثلا از بطریهای شیشه ای استفاده کنید یا از محصولاتی از جمله روغن حیوانی، سس کچاپ، شیر نارگیل یا سس مایونز استفاده کنید. بسیاری از افراد با استفاده از نوشیدن قهوه مناسب رژیم کتوزنیک که به آن اصطلاحا قهوه “کتوپروف” می گویند (ترکیبی از قهوه دم کرده با روغن های MCT مانند روغن نارگیل) در صبح باعث افزایش تولید کتون و کاهش چربی در بدن خود می شوند.

هدف مقرون به صرفه ورزش قلبی عروقی ۳ به همان اندازه ۵ مونتاژ در هفته را انتخاب کنید و انتخاب کنید هر مونتاژ بین ۲۰ به همان اندازه ۴۰ دقیقه است را انتخاب کنید و انتخاب کنید نباید فراتر اجتناب کرده اند این برود. مخلوط را در تکه های جلبک دریایی( مانند یک سیگار) بپیچانید و 5 تا 10 دقیقه در فر بپزید تا ترد شود. یا اینکه به مدت حدود 30 دقیقه تا زمانی که پخته بشه، توی ماهیتابه تفت بدین. نخود فرنگی جزو سبزیجات نشاسته ای می باشد که حاوی مقادیر بیشتری از کربوهیدرات در مقایسه با سبزیجات غیر نشاسته ای سبز مانند کلم بروکلی یا کدو سبز است. این گونه احتیاط شامل میوههای خشک (خرما، کشمش، و غیره) هم می شود، در صورتی که به مقادیر زیاد خورده شوند.10) اساسا به دلایل سلامتی، از محصولات سویا پرهیز کنید، با این وجود چند محصول تخمیر شده ارگانیک( فاقد اصلاح ژنتیکی) به دلیل مزایای سلامتی معروف هستند. خامه غلیظ را هم بزنید، حرارت را زیاد کنید و بگذارید بجوشد. هنوز هم یکی از پرکاربردترین روشهای درمانی برای کودکانی که امروزه صرع کنترل نشده دارند محسوب می شود.

ایا سویا در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

امروزه مارگارین از روغن هایی مانند سویا، نخل یا هسته خرما تهیه می شود که در رژیم کتو توصیه نمی شود. رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو، کربوهیدراتها را به شدت محدود میکند و میزان چربی مصرفی فرد را افزایش میدهد. اگر مشکلی داشتید، خوب است چربی مصرفی خود را محدود کنید و به تدریج مقداری را که در روز مصرف می کنید، افزایش دهید. خصوصا اگر برای کاهش وزن به رژیم کتوژنیک روی آورده باشید. از آنجا که بسیاری از افراد مبتلا به NAFLD دارای اضافه وزن هستند، معمولا از طرف دوستان یا برخی از افراد نا آگاه به گرفتن رژیم های کم کربوهیدرات و کم کالری دعوت شوند و همین مسئله باعث بروز مشکلات شدید تری در این افراد میگردد. آیا رژیم کتوژنیک باعث کاهش ریسک فاکتورها در بدن میشود؟ دورههای طولانیتر روزهداری متناوب میتواند منجر به کاهش مداوم قند خون شود، بهویژه زمانیکه بدن با کتو سازگار نیست. خوردن غذایی که حاوی نخود فرنگی است از نظر سلامت بدترین کاری نیست که می توانید انجام دهید، فقط بدانید نخود فرنگی در هر فنجان حاوی 14 گرم کربوهیدرات خالص می باشد که به احتمال زیاد شما را از رژیم غذایی کتو بیرون می آورد.

نوشیدن نوشابه در رژیم کتوژنیک ممکن نیست اما آب گازدار شیرین نشده مشکلی ایجاد نمی کند. یک سیب زمینی شیرین متوسط حدود 20 گرم کربوهیدرات دارد. سیب زمینی شیرین نیز یکی دیگر از سبزیجات نشاسته ای بوده و مناسب رژیم غذایی کتوژنیک نمی باشد. این گروه همچنین شامل تمام محصولاتی است که از غلات تهیه شده اند از جمله (پاستا، نان، پیتزا، بیسکویت کوکی ، کراکر، و غیره) و همچنین شامل محصولات دارای شکر و شیرینی از جمله (قند افزودنی ساکارز، شربت آگوا، شربت ذرت با فروکتوز بالا، بستنی، کیک، شیرینی پودینگ و نوشیدنیهای شیرین) است.2) گوشت خوک و ماهی پرورشی کارخانه. استثنائاتی نیز وجود دارد که از جمله آووکادو ، میوه های ستاره ای و انواع توت ها را می توان در حد اعتدال مصرف نمود. تغلیظ کنندهها در صنایع غذایی: از جمله نشاسته گیاه آروروت، صمغ زانتان (به یاد داشته باشید که در مصرف آدامس زانتان افراط نکنید. پودر کاکائو، پودر کاروب( جانشین پودر کاکائو)، شکلات تلخ بالاتر از 70% ( درصد بیش از 70٪، و90٪ بهتر است اما مراقب لسیتین سویا باشید) .

انواع صبحانه کتوژنیک

اگر می خواهید میوه بخورید انواع توت ها را انتخاب کنید زیرا دارای کربوهیدرات کمتری هستند، اما هنوز هم باید وعده هایتان را کم حجم نگه دارید زیرا میوه ها به طور طبیعی دارای مقادیر کربوهیدرات بیشتری هستند. رژیم کتو مصرف چندین غذا را محدود میکند، به ویژه میوههای غنی از مواد مغذی، غلات کامل و حبوبات ممکن است مقادیر توصیه شده از ویتامینها و مواد معدنی را تامین نکند. مهمتر از آن ، چربی از این جهت که در نهایت بدن را در حالت سیری (“کامل”) قرار می دهد به طور طبیعی رضایت بخش تر است. این افزایش معمولا طبیعی است (هرچند آزمایش آن سختتر است). بسیاری از افراد به ویژه برای افزایش عملکرد ذهنی از رژیم کتوژنیک استفاده می کنند. مطالعات نشان می دهد که افزایش دریافت اسیدهای چرب می تواند از مزایای عملکرد مغز ما باشد. • این مقدار، 4 گرم کربوهیدرات خالص به ما می دهد. و باید مقدار مصرف کربوهیدرات خالص را کم کنید، همچنین توصیه میشود از غذای فرآوری شده و هر نوع غذای حاوی مواد نگهدارنده و حاوی رنگ پرهیز کنید.رژیم غذایی کتوژنیک صرفا کاهش وزن به هر قیمت ممکن نیست، بلکه اتخاذ یک سبک زندگی سالمتر است. فقط حتما ابتدا مواد تشکیل دهنده ی شیر را روی بسته بخوانید و نوع شیرین نشده آن را انتخاب کنید.

رژیم کتوژنیک برای گیاهخواران

پس استفاده استویا علاوه بر اینکه تغییری در روند شرایط کتوایجاد نمی کند بلکه میل افراد به مواد شیرین را ارضاء کرده و سبب می شود کربوهیدرات کمتری مصرف شود. این رویکرد غذایی در بین افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که به دنبال کاهش A1C خود هستند، محبوبیت فزاینده ایی پیدا کرده است که میانگین اندازه گیری دو تا سه ماهه سطح قند خون است. وقتی میزان مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهید ، از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می کنید که این امر می تواند باعث بهبود تمرکز شود. روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده تک زنجیر بوده و باعث تسهیل در التهاب و تقویت جریان خون می شود. رژیم کتوژنیک باعث افزایش سطح تری گلیسیرید و کلسترول می شود و به طور مشهود افزایش چشمگیر HDL و کاهش غلظت ذرات LDL را در مقایسه با رژیم های کم چرب نشان می دهند. از نظر علمی ، رژیم کتوژنیک در مقایسه با رژیم های کم چرب و کم کربوهیدرات نتایج بهتری نشان داده است. بسیاری از مطالعات در مورد رژیمهای غذایی کتوژنیک بهبود بیشتر فشار خون را نسبت به سایر رژیم های غذایی نشان می دهند. همچنین، فیبرهای محلول به کنترل قند خون و بهبود حساسیت به انسولین کمک میکنند.  Art ic le was gener᠎ated by G SA Con tent G ener ator D emov​ersion.