ممکن است آبریزش دائمی بینی آلرژی نباشد


همانطور که از بیماری های زمستانی به آلرژی های بهاری می گذریم، آبریزش بینی ممکن است دائمی باشد. اگر متوجه می‌شوید که داروهای آلرژی به آبریزش بینی دائمی شما کمک نمی‌کنند، وقت آن است که در نظر بگیرید که آیا شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنید یا خیر.

آبریزش بینی شما می تواند ناشی از رینوسینوزیت مزمن باشد، یک بیماری التهابی مداوم که باعث تورم سینوس ها برای بیش از سه ماه می شود.

حتی ممکن است همزمان آلرژی و رینوسینوزیت مزمن داشته باشید. بر اساس یک مطالعه اخیر که شامل ۲۱۹ بیمار بود، ۹۱.۳٪ مبتلا به رینیت آلرژیک تشخیص داده شدند که به عنوان آلرژی فصلی نیز شناخته می شود. نزدیک به نیمی از بیماران (۴۵.۲٪) که رینیت آلرژیک داشتند نیز با رینوسینوزیت مزمن تشخیص داده شد.

از آنجایی که آبریزش دائمی بینی هم از علائم رینوسینوزیت مزمن و هم از آلرژی های فصلی است، معمولا افراد تصور می کنند که ناشی از آلرژی است. در حالی که داروهای آلرژی بدون نسخه (OTC) می‌توانند آلرژی را درمان کنند، اما برای افرادی که رینوسینوزیت مزمن دارند، کمک چندانی نخواهند کرد. در صورت عدم درمان، رینوسینوزیت مزمن می تواند تنفس را ناراحت کند، کیفیت خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد و بهره وری را کاهش دهد.

در اینجا نحوه تشخیص اینکه آیا آبریزش بینی شما ممکن است رینوسینوزیت مزمن باشد و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید، آمده است.

چگونه رینوسینوزیت مزمن درمان می شود؟

داروهای آلرژی OTC اغلب برای تسکین علائم آلرژی کافی هستند، اما معمولاً به رینوسینوزیت مزمن کمک نمی کنند. خبر خوب این است که رینوسینوزیت تا زمانی که متخصصی که با آن کار می کنید (معمولاً یک متخصص گوش و حلق و بینی یا متخصص بینی) همه علل احتمالی را بررسی کرده و مؤثرترین درمان را انتخاب کرده باشد، به درمان ها پاسخ می دهد.

رویکردها می تواند برای هر فرد بر اساس علائم و سلامت کلی متفاوت باشد، اما درمان های رایج رینوسینوزیت مزمن آنتی بیوتیک ها یا استروئیدها همراه با اسپری های حفره بینی و سینوس ها هستند.

استروئیدهای داخل بینی، که اولین مرحله استاندارد هستند، می توانند التهاب بینی را کنترل کنند. شستشو با نمک با استفاده از قابلمه نتی نیز می تواند مفید باشد زیرا مجرای بینی را پاک می کند.

در صورت نیاز می توانید به درمان های شدیدتر بروید.

اگر این گزینه‌ها برای حل قطعی مشکل کافی نیستند، عمل جراحی سینوس قدم بعدی است.

با این حال، جراحی تنها یکی از اجزای درمان است و هیچ تغییری در واکنش‌پذیری زمینه‌ای یا روند بیماری که در وهله اول منجر به التهاب شده است، انجام نمی‌دهد، بنابراین باید برنامه‌ای برای نحوه کنترل آن واکنش‌پذیری زمینه‌ای پس از جراحی وجود داشته باشد و از عود بیماری جلوگیری کنید.

چگونه تشخیص دهیم که دچار رینوسینوزیت مزمن هستید؟

تشخیص رینوسینوزیت مزمن برای متخصص گوش و حلق و بینی بسیار آسان است. با این حال، اگر به یک غیرمتخصص مانند ارائه دهنده مراقبت های اولیه خود مراجعه می کنید، ممکن است تشخیص آن برای آنها سخت تر باشد.

از آنجایی که ارائه دهندگان مراقبت های اولیه فاقد تجهیزات ویژه و ابزاری هستند که پزشکان گوش و حلق و بینی برای بررسی عمق بینی در اختیار دارند، تنها راه برای تشخیص درست رینوسینوزیت، سی تی اسکن است. این می تواند منجر به تشخیص بیش از حد سینوزیت در بیماران شود زیرا علائم اغلب با آلرژی همپوشانی دارند. همچنین ممکن است برای مدت طولانی تری نسبت به زمانی که می توانستند به متخصص مراجعه کنند، کمتر تشخیص داده شده و تحت درمان قرار گیرند.

اگر در مورد دلیل آبریزش دائمی بینی گیج شده اید، ارزش آن را دارد که با ارائه دهنده خود صحبت کنید. اگر مطمئن نیستند، می توانند شما را به یک متخصص ارجاع دهند.

از آنجایی که آبریزش بینی علل مختلفی دارد، اگر آبریزش بینی بیشتر از حد انتظار طول بکشد، یا با داروهای معمولی آلرژی بدون نسخه به خوبی درمان نشود، بهتر است به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

منبع : verywellhealth

نظر شما راجع به این محتوا چیست؟



Source link