دوباره این را بگویید: استفاده از سمعک می تواند برای افراد مسن خسته کننده باشد، اما ضروری است


این یک روال هر روز بود، پر از ناامیدی.

هر بار که شوهرم با پدرش که در سال 2022 درگذشت 94 ساله بود تماس می‌گرفت، منتظر می‌ماند تا پدرش سمعک‌هایش را پیدا کند و قبل از شروع صحبت آنها را بگذارد.

حتی در آن زمان، پدر شوهرم به سختی می‌شنید که شوهرم چه می‌گوید. “چی؟” او بارها و بارها می پرسید.

بعد هم مشکلاتی که پدرشوهرم برای تعویض باتری دستگاه ها داشت پیش آمد. و مواقعی که در بیمارستان بستری می شد، نمی توانست بفهمد مردم چه می گویند، زیرا به نظر می رسید سمعک او کار نمی کند. و مواقعی که یکی از دستگاه ها را رها می کرد و نمی توانست آن را پیدا کند.

چه تعداد از سالمندان از این نوع مشکلات دارند؟

به گفته نیکلاس رید، استادیار اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ که کم شنوایی را مطالعه می کند، اطلاعات خوبی در مورد این موضوع وجود ندارد. وقتی من سوال را مطرح کردم او جستجوی ادبیات انجام داد و خالی آمد.

رید یکی از نویسندگان قطعی ترین مطالعه تا به امروز در مورد مشکلات شنوایی در آمریکایی های مسن بود که در سال گذشته در JAMA Open Network منتشر شد. مطالعات قبلی افراد 80 سال و بالاتر را حذف کردند. اما اطلاعات زمانی در دسترس قرار گرفت که یک نظرسنجی در سال 2021 توسط مطالعه ملی سلامت و روند پیری شامل ارزیابی‌های شنوایی انجام شده در خانه‌های مردم شد.

نتایج، بر اساس نمونه ملی 2803 نفر 71 سال و بالاتر، چشم باز است. مشکلات شنوایی با افزایش سن فراگیر می شود و در افراد 85 سال و بالاتر از 90 درصد فراتر می رود در حالی که این میزان در افراد 71 تا 74 ساله 53 درصد است. همچنین، شنوایی با گذشت زمان بدتر می‌شود، در مقایسه با افراد 70 ساله، افراد بیشتری پس از رسیدن به سن 80 سالگی یا بیشتر از آن، نقص‌های متوسط ​​یا شدید را تجربه می‌کنند.

با این حال، تنها 29 درصد از افراد مبتلا به کم شنوایی از سمعک استفاده می کردند. مطالعات متعدد موانعی را ثبت کرده اند که مانع از استفاده می شوند. چنین دستگاه‌هایی که Medicare آن‌ها را پوشش نمی‌دهد، قیمت بالایی دارند، از تقریباً 1000 دلار برای یک مجموعه خوب بدون نسخه (سمعک‌های OTC در سال 2022 در دسترس قرار گرفت) تا بیش از 6000 دلار برای برخی از مدل‌های نسخه‌ای. در برخی جوامع، یافتن خدمات ارزیابی شنوایی دشوار است. همچنین، مردم اغلب سمعک را با پیری مرتبط می دانند و از پوشیدن آن احساس خودآگاهی می کنند. و تمایل دارند مشکلات شنوایی را که به تدریج ایجاد می شوند دست کم بگیرند.

باربارا واینستین، استاد شنوایی شناسی در مرکز تحصیلات تکمیلی دانشگاه سیتی نیویورک و نویسنده کتاب درسی “شنوایی شناسی سالمندان”، نگرانی دیگری را به این لیست اضافه کرد: قابلیت استفاده.

او به من گفت: “سمعک ها واقعاً برای جمعیتی طراحی نشده اند که بیشتر نیاز به استفاده از آنها دارند.” حرکت برای کوچک‌تر کردن دستگاه‌ها و پیشرفته‌تر کردن دستگاه‌ها از نظر فناوری برای بسیاری از افراد مسن‌تر درست نیست.»

این مشکل ساز است زیرا کم شنوایی خطر زوال شناختی، زوال عقل، زمین خوردن، افسردگی و انزوای اجتماعی را افزایش می دهد.

متخصصان سلامت شنوایی برای سالمندانی که در استفاده از سمعک خود مشکل دارند، چه توصیه ای دارند؟ در اینجا برخی از افکار آنها به اشتراک گذاشته شده است.

دستگاه های بزرگتر و سفارشی را در نظر بگیرید. بسیاری از افراد مسن، به ویژه آنهایی که مبتلا به آرتریت، مهارت‌های حرکتی ضعیف، بینایی ضعیف و درجاتی از اختلالات شناختی هستند، برای دست‌کاری سمعک‌های کوچک و استفاده درست از آن‌ها مشکل دارند.

لیندسی کرید، مدیر بخش شنوایی شناسی در انجمن گفتار-زبان-شنوایی آمریکا، می گوید حدود نیمی از مشتریان مسن او «نوعی مشکل مهارت، بی حسی، کاهش حرکت یا لرزش یا عدم هماهنگی» دارند. شکینا ماست، مالک خدمات شنوایی شناسی Mast در سیفورد، دلاور، تخمین می زند که نزدیک به نیمی از مشتریانش مشکلات بینایی دارند.

برای مشتریانی که چالش‌های مهارتی دارند، Creed اغلب «سمعک‌های پشت گوش» را با حلقه روی گوش و قالب‌های سفارشی‌شده که به خوبی در گوش قرار می‌گیرند، توصیه می‌کند. گوشی های سفارشی بزرگتر از مدل های استاندارد هستند.

Marquitta Merkison، مدیر بخش شنوایی شناسی در ASHA گفت: «هرچه چالش های مهارت بیشتری داشته باشید، با یک دستگاه بزرگتر و با تمرین زیاد آن را بردارید، جهت دهی کنید و آن را در گوش خود قرار دهید، بهتر عمل خواهید کرد.

برای افراد مسن با مشکلات بینایی، ماست گاهی اوقات سمعک هایی را در رنگ های مختلف برای گوش های مختلف سفارش می دهد. همچنین، او به مشتریان کمک می‌کند تا در خانه غرفه‌هایی برای نگهداری دستگاه‌ها، شارژرها و لوازم جانبی راه‌اندازی کنند تا بتوانند هر بار که به آن‌ها نیاز دارند به راحتی آن‌ها را پیدا کنند.

سهولت استفاده را انتخاب کنید. توماس پاورز، مشاور انجمن صنایع شنوایی، به جای خرید دستگاه‌هایی که نیاز به تعویض باتری‌های کوچک دارند، دستگاهی را انتخاب کنید که بتواند یک شبه شارژ شود و حداقل یک روز قبل از شارژ شدن کار کند. اینها اکنون به طور گسترده در دسترس هستند.

افرادی که با استفاده از تلفن هوشمند راحت هستند باید از یک برنامه تلفن برای تغییر صدا و سایر تنظیمات دستگاه استفاده کنند. دیو فابری، مدیر ارشد سلامت شنوایی در Starkey، یک تولید کننده عمده سمعک، گفت که او بیمارانی در دهه 80 و 90 زندگی دارد که «پیدا کرده اند که داشتن تلفن در دست و استفاده از کنترل های قابل مشاهده بزرگتر از دستکاری سمعک آسان تر است. ”

اگر خیلی سخت است، یک کنترل از راه دور را امتحان کنید. مگان کویلتر، شنوایی شناس ارشد این شرکت برای تحقیق و توسعه، گفت: GN ReSound، یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ، یکی با دو دکمه بزرگ طراحی کرده است که کنترل صدا و برنامه ریزی سمعک هایش را فعال می کند.

لوازم جانبی را بررسی کنید. بگویید که در شنیدن افراد دیگر در رستوران ها مشکل دارید. می‌توانید از فردی که روی میز قرار دارد بخواهید میکروفون را به پیراهنش ببندد یا مایک را در مرکز میز قرار دهد. (سمعک ها باید طوری برنامه ریزی شوند که صدا به گوش شما منتقل شود.)

یکی دیگر از گزینه های کم تکنولوژی: گیره سمعک که به یک تکه لباس متصل می شود تا در صورت جدا شدن دستگاه از گوش، از افتادن آن به زمین جلوگیری کند.

تمام روز از سمعک استفاده کنید. اریکا شکسپیر، صاحب شرکت شنوایی شناسی و سمعک در لا می گوید: «چیزی که از افراد مسن تر می شنوم این است که فکر می کنند وقتی در خانه هستند و در محیطی آرام هستند نیازی به استفاده از سمعک ندارند. گرانده، اورگان

این بر اساس یک سوء تفاهم است. شکسپیر توضیح داد که مغز ما برای بهینه‌سازی شنوایی نیاز به تحریک منظم و نه گاه به گاه از محیط‌هایمان دارد. این شامل صداهایی در محیط های به ظاهر ساکت می شود، مانند صدای فن، صدای جیر زمین، یا ناله باد در بیرون پنجره.

او به من گفت: «اگر تنها زمانی که سمعک استفاده می‌کنید زمانی است که فکر می‌کنید به آن‌ها نیاز دارید، مغز شما نمی‌داند چگونه همه آن صداها را پردازش کند. قانون کلی او: “در تمام ساعات بیداری از سمعک استفاده کنید.”

با یک متخصص شنوایی مشورت کنید. نیازهای هر کس متفاوت است، بنابراین بهتر است به دنبال یک متخصص شنوایی شناس یا متخصص شنوایی باشید که در ازای پرداخت هزینه می تواند راهنمایی کند.

ویرجینیا راماچاندران، رئیس بخش شنوایی شناسی در Oticon، یک تولید کننده بزرگ سمعک، و رئیس سابق آکادمی شنوایی شناسی آمریکا، گفت: “بیشتر افراد مسن نمی دانند به چه چیزی نیاز دارند” و چه گزینه هایی بدون کمک حرفه ای وجود دارد.

توصیه او به بزرگسالان: در مورد چالش های خود “واقعاً باز” باشید.

اگر توانایی خرید سمعک را ندارید، از یک متخصص شنوایی یک قرار ملاقات بخواهید تا ویژگی‌هایی را که باید در دستگاه‌های بدون نسخه باید جستجو کنید، بررسی کنید. رید گفت، مشخص کنید که می‌خواهید قرار ملاقات مربوط به نیازهای شما باشد، نه فروش. مراکز شنوایی شناسی به طور معمول این نوع خدمات را ارائه نمی دهند، اما از آنجایی که Medicare سال گذشته مشاوره های شنوایی شناس را یک بار در سال پوشش می دهد، دلیل خوبی برای پرسیدن وجود دارد.

ما مشتاقیم از خوانندگان درباره سؤالاتی که می‌خواهید به آنها پاسخ داده شود، مشکلاتی که در مراقبت از خود داشته‌اید و توصیه‌هایی که در برخورد با سیستم مراقبت‌های بهداشتی نیاز دارید، از خوانندگان بشنویم. برای ارسال درخواست ها یا راهنمایی های خود به kffhealthnews.org/columnists مراجعه کنید.

KFF Health News یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های عملیاتی اصلی در KFF است – یک منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی و روزنامه نگاری. درباره KFF بیشتر بدانید.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).