بازگشت از COP28، رهبران آب و هوای کالیفرنیا درباره تأثیرات گرمایش بر سلامت صحبت می‌کنند


ساکرامنتو، کالیفرنیا – دود آتش سوزی. خشکسالی. گرمای بی رحمانه سیل. از آنجایی که کالیفرنیایی ها به طور فزاینده ای اثرات تغییرات آب و هوایی بر سلامتی خود را احساس می کنند، رهبران ایالتی سیاست های گسترده ای را اتخاذ می کنند که امیدوارند از بدترین تأثیرات جلوگیری کند – و توسط سایر کشورها نیز تکرار شود.

چندین نفر از آنها در اواخر سال گذشته در کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوا، معروف به COP28، شرکت کردند، جایی که بیش از 120 کشور اعلامیه ای را امضا کردند که در آن به تأثیرات فزاینده تغییرات اقلیمی بر سلامتی و مسئولیت آنها در حفظ امنیت مردم اذعان کردند.

وید کروفوت، دبیر آژانس منابع طبیعی کالیفرنیا، که نماینده کالیفرنیا در دبی بود، گفت: “رهبران از سراسر جهان به این مذاکرات آب و هوایی می آیند و درک می کنند که تغییرات آب و هوایی هم به کشتن و هم آسیب رساندن به مردم آنها منجر می شود.”

بر اساس تخمین های محققان دانشگاه استنفورد، تنها در آگوست و سپتامبر 2020، زمانی که ده ها آتش سوزی در اطراف کالیفرنیا سوختند، حدود 3000 نفر از ساکنان مسن تر ممکن است در اثر دود ناشی از آتش سوزی جان خود را از دست داده باشند.

کالیفرنیا برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای اقداماتی را انجام داده است، مانند ممنوعیت فروش خودروهای گازسوز جدید و کامیون های سبک تا سال 2035 و الزام شرکت های برق به تامین سهم فزاینده برق از منابع تجدیدپذیر مانند باد و خورشید. . هدف از این سیاست ها کاهش آلودگی هوای ایالت است که به طور مداوم در بین بدترین ها در کشور – به ویژه در دره سن خواکین و حوضه لس آنجلس – قرار می گیرد و سالانه به مرگ زودرس هزاران کالیفرنیایی کمک می کند.

قانون‌گذاران تخمین می‌زنند که سیاست‌های آب و هوایی کالیفرنیا می‌تواند هزینه بستری شدن در بیمارستان، موارد آسم، و از دست دادن روزهای کار و تحصیل را تنها در سال 2045 تا 199 میلیارد دلار کاهش دهد.

اگر اقدامی انجام ندهیم، بر سلامت عمومی تأثیر می گذارد. لیان راندولف، که ریاست هیئت منابع هوایی کالیفرنیا را بر عهده دارد و همچنین در این کنفرانس شرکت کرده است، گفت: این موضوع تأثیر اقتصادی زیادی دارد.

کروفوت، راندولف، و یکی دیگر از حاضران، کریستینا اسنایدر اشتری، منشی امور قبیله ای فرماندار دموکرات گاوین نیوسام، با سامانتا یانگ خبرنگار ارشد سلامت نیوزم KFF صحبت کردند تا توضیح دهند که کالیفرنیا چگونه تلاش می کند تا حدود 40 میلیون ساکن خود را ایمن نگه دارد. مصاحبه ها برای طولانی بودن و وضوح ویرایش شده اند.

س: بزرگترین تهدید سلامتی که تغییرات آب و هوایی برای مردم کالیفرنیا ایجاد می کند چیست و ایالت در مورد آن چه می کند؟

راندولف: بزرگترین چالش ها گرمای شدید و دود آتش سوزی است. و تغییرات آب و هوایی تهدیدات موجود برای سلامتی را بدتر می کند. برای مثال گرما باعث افزایش آلودگی ازن می شود. اتفاقی که در حال رخ دادن است این است که روزهای پر گرما در حال رایج شدن هستند. و در حالی که سطح ازن و اکسیدهای نیتروژن را در اتمسفر کاهش داده‌ایم، همچنان روزهایی را به پایان می‌رسانیم که از سطح کیفیت هوا فراتر می‌رود، زیرا روزهای پرگرمای بیشتری داریم که دود اضافی ایجاد می‌کنند.

ما یک سند جامع به نام طرح محدوده (Scoping Plan) برای مقابله با تغییرات اقلیمی داریم. بخش کلیدی آن کاهش احتراق سوخت‌های فسیلی است زیرا این سوخت‌ها اثراتی بر سلامت عمومی بر روی زمین برای کیفیت هوا و تأثیرات آب و هوایی دارند. ما به سمت وسایل نقلیه بدون آلایندگی حرکت می کنیم، به سمت انرژی های تجدیدپذیر، به سمت فضاهای بدون آلایندگی و آبگرمکن ها حرکت می کنیم. همه این استراتژی ها ما را از احتراق سوخت های فسیلی دور می کند.

کالیفرنیا خود نمی‌تواند با تغییرات آب و هوایی در سراسر جهان مقابله کند، اما کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که از فناوری‌های جدیدی پشتیبانی کنیم که در حالت ایده‌آل، در سراسر کشور و در سراسر جهان تکرار شوند. ما توسعه وسایل نقلیه بدون آلایندگی را از خودروهای سواری گرفته تا خودروهای سنگین تشویق می کنیم. ما در حال تقویت بازار فناوری هایی مانند پمپ های حرارتی هستیم که به مردم اجازه می دهد خانه های خود را بدون استفاده از گاز گرم و خنک کنند. همه این موارد نیاز به حمایت دارند و بازار دارند. ما می توانیم بازارهایی ایجاد کنیم که بتوانند در بقیه جهان نفوذ کنند.

اسنایدر اشتری: بسیاری از قبایل به مکان هایی نقل مکان کرده اند که دسترسی خوبی به آب ندارند، و این بر اساس طراحی، توسط دولت فدرال و ایالت بوده است. بنابراین، قبایل در حال حاضر در مکان‌هایی هستند که برای زندگی غیرقابل مهمان‌نوازی طراحی شده است. با بدتر شدن اوضاع، و عوامل استرس زا بیشتر، آب کمتر، تابستان های گرم تر، کشور هند این جزایر آسیب پذیر در کالیفرنیا هستند.

بسیاری از منابع غذایی اجدادی ما که قبایل به آنها تکیه کرده اند یا وجود ندارند یا در زمان نامناسبی از سال وجود دارند. جمعیت ماهی قزل آلا در حال کاهش است. مردم بومی در حال حاضر نمی توانند به دلیل اسیدی شدن اقیانوس ها و برداشت بیش از حد به ماهیان دسترسی داشته باشند. همین مورد در مورد جلبک دریایی که مکمل اصلی رژیم غذایی است. با توجه به اینکه گونه‌های خاصی قادر به رشد در آب و هوای متغیر نیستند، شما نمی‌توانید همان نوع تغذیه را در مناطق روستایی کالیفرنیا دریافت کنید که در سایر مکان‌ها دریافت می‌کنید. ما تأثیرات بیشتری بر استرس‌های سلامتی که مردم بومی قبلاً از آن رنج می‌برند، مانند دیابت با نرخ‌های بالاتر، خواهیم داشت.

یکی از مواردی که ما با قبایل به آن نگاه کرده ایم، معرفی مجدد شیوه های سنتی برای رسیدگی به مسائل آب و هوایی است. ما شیوه‌های سوزاندن فرهنگی را دوباره ادغام کرده‌ایم تا دود آفات مهاجم را پاک کند و از سالم بودن کف جنگل اطمینان حاصل کند. ما می‌توانیم سلامت جنگل‌ها را برای جلوگیری از آتش‌سوزی‌های جنگلی در مقیاس بزرگ، که منجر به پمپاژ کربن به جو می‌شود، ارتقا دهیم و می‌توانیم محصولات بهتری برای مردم بومی ایجاد کنیم تا بتوانند منابع غذایی حیاتی خود را داشته باشند. قبایل به جایی نمی رسند بقیه ما می‌توانیم به هرجایی که بخواهیم نقل مکان کنیم، اما قبایل – اینها وطن اجدادی ما هستند.

Crowfoot: ما چندین تهدید سلامتی را تجربه می کنیم. آتش سوزی جنگلی، خشکسالی و گرمای شدید در کالیفرنیا به قیمت تمام شده است. آتش‌سوزی‌های جنگلی توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند، به‌ویژه زمانی که در حال نابودی جوامع است، که یک خطر بزرگ است. اما تاثیرات دود ناشی از آتش سوزی جنگلی کمتر مورد بحث قرار گرفته است. در بدترین فصول آتش‌سوزی‌های جنگلی، هفته‌ها هوای خطرناک کشور را فراگرفته است. برای کالیفرنیایی‌هایی که دارای شرایط پزشکی قبلی هستند، برای افراد مسن، برای بچه‌ها، این واقعا خطرناک است.

همانطور که به خشکسالی مربوط می شود، چند صد هزار کالیفرنیایی در طول خشکسالی دسترسی خود را به آب در خانه های خود از دست می دهند، زیرا آنها در چاه های آب زیرزمینی کم عمق هستند. این یک تأثیر عمده بر سلامتی در آسیب پذیرترین، فقیرترین و منزوی ترین جوامع در کالیفرنیا است. و سپس گرمای شدید وجود دارد. اکنون این بزرگترین قاتل ناشی از اقلیم در کالیفرنیا و سایر نقاط جهان است.

ایجاد انعطاف پذیری در برابر این اثرات آب و هوایی یک موضوع بهداشتی و ایمنی است. ما برنامه های عملی واقعاً روشنی داریم. ما یکی در مورد انعطاف پذیری آب داریم، به ویژه در مورد تامین آب و اینکه چگونه می خواهیم در دو دهه آینده از دست دادن منابع آب را جایگزین کنیم. ما یکی در آتش سوزی داریم. ما نه تنها توانایی مبارزه با آتش‌سوزی‌های جنگلی را بهبود می‌دهیم، بلکه پول زیادی را برای محافظت از جوامع و بهبود مناظر خرج می‌کنیم. و ما یک برنامه اقدام گرمای شدید برای بهبود حفاظت از مردم داریم، همه چیز از توجه به زمانی که گرمای شدید در حال کاهش است، ایجاد پناهگاه در جوامعی که مردم تهویه مطبوع ندارند، و تلاش برای پوشش بیشتر سایه در مدارس و سایر مناطق. خیابان.

این مقاله توسط اخبار سلامت KFF، که منتشر می کند خط سلامت کالیفرنیا، یک سرویس مستقل از سرمقاله بنیاد مراقبت های بهداشتی کالیفرنیا.

KFF Health News یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند و یکی از برنامه های عملیاتی اصلی در KFF است – یک منبع مستقل برای تحقیقات سیاست سلامت، نظرسنجی و روزنامه نگاری. درباره KFF بیشتر بدانید.

از مطالب ما استفاده کنید

این داستان را می توان به صورت رایگان بازنشر کرد (جزئیات).