آیا در مدرسه شیر دارید؟ مبارزه کشاورزان با حامیان سلامت بر سر تنوع “کلی” خامه ای


آماندا کاندو در مزرعه لبنیات خانواده‌اش در پنسیلوانیا کار می‌کند، اما پسرش اغلب در مدرسه شیر نمی‌نوشد. او طعم را دوست ندارد.

او گفت که دلیل آن این است که کافه تریا در مدرسه ابتدایی او فقط شیر بدون چربی و 1 درصد سرو می کند که او معتقد است طعم آن بسیار ضعیف است. “این یک تجربه بد برای بچه هایی است که شیرخواران آینده ما هستند و طعم بدی را در دهان آنها به جا می گذارد.”

کنگره را به دلیل عدم وجود شیر کامل و خامه‌ای در کافه‌تری‌های مدارس سرزنش کنید. در سال 2010، قانونگذاران برنامه ملی ناهار مدارس را اصلاح کردند که دو سال بعد منجر به ممنوعیت مصرف شیر کامل برای مدارس شرکت کننده شد. هدف کاهش چاقی کودکان بود.

اکنون، لابی‌گران صنعت شیر ​​برای بازگرداندن آن تلاش می‌کنند. و کمپین آنها با تلاش دو حزبی مجلس نمایندگان و تعداد فزاینده ای از مطالعات که باورهای دیرینه درباره اثرات منفی شیر کامل بر سلامتی را زیر سوال می برد، پشتیبانی می شود.

صنعت لبنیات همچنین در تلاش است تا از پیشنهاد وزارت کشاورزی برای ممنوعیت در مدارس راهنمایی و ابتدایی نوعی شیر را که بچه ها بیشتر دوست دارند جلوگیری کند: شیر طعم دار، اغلب شکلات، خواه کم چرب یا بدون چربی.

تولیدکنندگان شیر در آمریکا نگران نوع خدمات مدارس شیر هستند، در حالی که فروش شیر طی چند دهه کاهش یافته است. رقابت جدید از شیر جو دوسر، سویا و بادام سهم فزاینده ای از بازار نوشیدنی را از شیر گاو گرفته است.

در ماه ژوئن، کمیته آموزش و نیروی کار مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان، لایحه ای را ارائه کرد که توانایی مدارس در این برنامه را برای ارائه شیر کامل و 2 درصد، که نادیده گرفته شده از دستورالعمل های USDA است، بازیابی می کند. حامی اصلی این لایحه، نماینده گلن “جی تی” تامپسون (رئیس جمهوری آرا)، که ریاست کمیته قدرتمند کشاورزی مجلس نمایندگان را بر عهده دارد، شیر را یک موضوع مهم می داند و نه فقط به این دلیل که پنسیلوانیا یک تولید کننده لبنی پیشرو است.

لایحه تامپسون یک کمیته مشاوره وزارت بهداشت و درمان و خدمات انسانی متشکل از کارشناسان بهداشتی را دور می زند که دستورالعمل های غذایی ایالات متحده را تعیین می کند، که به نوبه خود تعیین می کند که مدارس چه خدماتی را ارائه می دهند.

تامپسون و لابی شیر نگران مصرف شیر در مدرسه هستند زیرا اگر بچه ها طعم شیر کم چرب ارائه شده در کافه تریا را دوست نداشته باشند، کمتر از والدین خود بخواهند که شیر بخرند یا خودشان آن را بخرند. بزرگسالان تامپسون گفت، آنها ممکن است به جای شیر، نوشابه و سایر نوشیدنی های حاوی قند بنوشند.

مدارسی که حدود 8 درصد شیر را می خرند، بیش از یک دهه است که شیر کامل سرو نمی کنند، با این حال شیر 3.25 درصد چربی هنوز رایج ترین نوع شیر فروخته شده در ایالات متحده است. بر اساس داده‌های فدراسیون ملی تولیدکنندگان شیر از IRI، یک شرکت اطلاعات بازار، آمریکایی‌ها هنوز حدود چهار برابر شیر کامل و 2 درصد شیر بدون چربی و 1 درصد می‌خرند.

سازمان‌های حامی سلامت مانند انجمن قلب آمریکا و مرکز علوم در منافع عمومی با این لایحه مخالف هستند و معتقدند که شیر کامل برای سلامت کودکان مضر است و تصمیم‌گیری در مورد غذاها و نوشیدنی‌هایی که مدارس ارائه می‌دهند باید توسط متخصصان سلامت گرفته شود نه کنگره. .

تعداد فزاینده ای از مطالعات منتشر شده در سال های اخیر، این باور چند دهه ای را که شیر کامل به چاقی کودکان کمک می کند، به چالش می کشد. بخش اعظم این تحقیقات توسط صنایع لبنی تامین شده است.

با این حال، یک محقق برجسته که توسط صنایع لبنی تامین مالی نشده است، می گوید مطالعات او و مطالعات انجام شده توسط دیگران ثابت می کند که شیر کامل آنقدر که تصور می شد برای سلامتی مضر نیست و حتی ممکن است سالم تر از انواع شیرهای کم چرب باشد.

داریوش مظفریان، متخصص قلب و استاد تغذیه در تافتس، گفت: «تحقیق کاملاً ثابت است: شواهد بسیار کمی وجود دارد که نشان دهد لبنیات پرچرب نسبت به لبنیات کم‌چرب برای سلامتی شما بدتر است و شواهدی وجود دارد که ممکن است بهتر باشد». دانشگاه در ماساچوست.

او به یک مطالعه در سال 2020 که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد اشاره کرد که 28 مطالعه دیگر را تجزیه و تحلیل کرد که کودکانی را که شیر کامل می‌نوشیدند با افرادی که شیر با چربی 2 درصد یا کمتر مصرف می‌کردند مقایسه می‌کرد. آن تجزیه و تحلیل نشان داد که در 18 مطالعه، مصرف بیشتر چربی شیر با چاقی کمتر کودکان مرتبط بود، در حالی که 10 مطالعه هیچ ارتباطی با سطح چاقی پیدا نکردند. با ترکیب داده‌های این مطالعات، محققان دریافتند خطر اضافه وزن یا چاقی در بین بچه‌هایی که شیر کامل می‌نوشیدند، 40 درصد کاهش می‌یابد و با افزایش مصرف شیر کامل، خطر چاقی کاهش می‌یابد.

مظفریان گفت: این ایده که شیر کامل می تواند به اندازه شیر بدون چربی یا کم چرب برای سلامتی مفید باشد، ممکن است خلاف تصور به نظر برسد. او گفت که وقتی مردم چربی را کنار می‌گذارند، «آنچه در دنیای واقعی اتفاق می‌افتد این است که مردم تغییرات را جبران می‌کنند و مصرف نشاسته و قند خود را افزایش می‌دهند». یکی دیگر از فواید شیر کامل: چربی اشباع شده در لبنیات با چربی موجود در گوشت و سایر غذاها یکسان نیست.

اما سایر متخصصان سلامت با این نظر موافق نیستند و به نظر می رسد که توافق کمی در مورد خطرات سلامتی شیر کامل وجود دارد.

مرکز علوم در منافع عمومی گفت که تلاش‌های کنگره برای بازگرداندن شیر کامل در مدرسه، «بزرگ لبنیات» را بر سلامت کودکان قرار می‌دهد. مگان مارونی، مدیر کمپین گروه حمایت از ایمنی مواد غذایی و برچسب‌گذاری مواد غذایی، گفت: «کنگره نباید این پیروزی سخت را با سالم‌تر کردن وعده‌های غذایی مدرسه با اجازه دادن به شیر کامل برگرداند.

ادواردو سانچز، مدیر ارشد پزشکی انجمن قلب آمریکا برای پیشگیری، گفت: غلبه داده های علمی نشان می دهد که شیر کامل در کاهش خطر مشکلات قلبی و چاقی بدتر از شیر کم چرب است.

این انجمن از پیشنهاد وزارت کشاورزی ایالات متحده برای ممنوعیت شیر ​​طعم دار در مدارس ابتدایی و راهنمایی حمایت می کند.

مظفریان موافق است که شیر طعم دار باید به دلیل قند بیشتر ممنوع شود. او این استدلال را نمی پذیرد که شیر شکلات برای بچه ها بهتر از عدم مصرف شیر است. او گفت: افزودن شکر به شیر راهی برای سالم کردن شیر برای بچه ها نیست. اگر نگران این هستید که بچه‌ها شیر بیشتری بنوشند، آن را کامل بیاورید.» شیر شکلات حاوی 24 گرم شکر اضافه شده در یک وعده 250 گرمی یا 1 فنجان است – تقریباً نصف شکر در همان مقدار اسپرایت. USDA توصیه می کند که آن را به 10 گرم کاهش دهید.

امی رید، سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، یک گروه حامی متخصصان تغذیه، در میان نظرات متضاد میانی می یابد. او گفت که برای اکثر کودکان، شیر کم چرب سالم ترین گزینه آنهاست، اما نوشیدن شیر کامل قابل قبول است “تا زمانی که آنها چربی اشباع اضافی را به روش های دیگر مصرف نکنند و به عنوان بخشی از یک الگوی غذایی سالم کلی گنجانده شود.”

آکادمی از وزارت کشاورزی ایالات متحده حمایت می‌کند که شیر بدون چربی و کم‌چرب طعم‌دار را در تمام مدارس حفظ کند و گفت که حذف این گزینه‌ها منجر به کاهش مصرف شیر می‌شود. این سازمان می‌گوید تصمیم برای بازگرداندن شیر کامل به مدارس باید براساس دستورالعمل‌های رژیم غذایی ملی باشد که هر پنج سال یک‌بار توسط کارشناسان تغذیه بازنگری می‌شود.

آکادمی اطفال آمریکا و مرکز علوم در منافع عمومی با ارائه شیر کم‌چرب طعم‌دار در مدارس مخالف نیستند و به این نکته اشاره می‌کنند که چگونه تولیدکنندگان شیر پیش از طرح وزارت کشاورزی ایالات متحده شروع به کاهش قند موجود در این محصولات در مدارس کرده‌اند. .

ناظران صنعت انتظار دارند USDA قانون نهایی خود را در مورد شیر طعم دار تا اوایل سال آینده صادر کند.

در همین حال، کاندو در مزرعه ای در میل هال، پنسیلوانیا، گفت که پسرش می خواهد گزینه ای برای نوشیدن شیر شکلات در مدرسه داشته باشد. «من احساس می‌کنم شیر همه مقصر چاقی دوران کودکی است در حالی که آنها چربی و قند زیادی از جاهای دیگر دریافت می‌کنند. من احساس می کنم والدین باید به مقدار شبنم کوهی که فرزندانشان دریافت می کنند نگاه کنند.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان