آریزونا برای دسترسی سقط جنین ساعت را به عقب برمی گرداند


میزبان

دادگاه عالی آریزونا این هفته بحث ملی سقط جنین را تکان داد و حکم داد که ممنوعیتی که در اصل در سال 1864 تصویب شده بود – قبل از پایان جنگ داخلی و دهه ها قبل از تبدیل شدن آریزونا به ایالت – می تواند اجرا شود. مانند برخی از ایالت های دیگر، از جمله فلوریدا، رای دهندگان احتمالاً این شانس را خواهند داشت که در ماه نوامبر تصمیم بگیرند که آیا حقوق سقط جنین را در قانون اساسی ایالت در نظر بگیرند یا خیر.

حکم آریزونا تنها یک روز پس از آن صادر شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که سقط جنین باید یک موضوع دولتی باقی بماند، اگرچه او سپس از این حکم انتقاد کرد که “بیش از حد” پیش رفته است.

میزگردهای این هفته جولی روونر از اخبار سلامت KFF، آلیس میراندا اولشتاین از پولیتیکو، ریچل روبین از واشنگتن پست و ریچل کورز ژانگ از استات هستند.

از جمله نکات مهم اپیزود این هفته:

  • اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در این هفته، تنها منعکس کننده آخرین تغییر عمومی در دیدگاه او در مورد دسترسی به سقط جنین است. در طول حضور در شبکه NBC “Meet the Press” در سال 1999، او خود را “بسیار طرفدار انتخاب” توصیف کرد، اما در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2016، او متعهد شد که قضات محافظه کار دیوان عالی را که احتمالاً حق سقط جنین در قانون اساسی را لغو می کند، معرفی کند. ترامپ بعداً شکست جمهوری خواهان در انتخابات 2022 را دلیل براندازی این حق دانست.
  • مقامات آریزونا، همچنین پزشکان و بیماران، در حال رفع عواقب حکم دادگاه عالی ایالتی در این هفته هستند که اجازه اجرای تقریباً ممنوعیت سقط جنین را که مربوط به جنگ داخلی است، می دهد. با این حال، هر ممنوعیتی – حتی ممنوعیتی که مدت زیادی دوام نیاورد – می تواند اثرات پایداری داشته باشد. کلینیک‌های سقط جنین ممکن است از چنین محدودیت‌هایی جان سالم به در نبرند، و پزشکان و ساکنان ممکن است آنها را در تصمیم‌گیری‌های خود در مورد محل تمرین پزشکی لحاظ کنند.
  • همچنین در اخبار مربوط به سقط جنین، هیئت دادگاه تجدیدنظر در ایندیانا به اتفاق آرا حکم داد که ایالت نمی تواند ممنوعیت سقط جنین را علیه گروهی از غیر مسیحیان که شکایت کرده اند، اجرا کند و در کنار شاکیانی که عمدتاً یهودی هستند، این ممنوعیت را نقض حقوق آزادی مذهبی آنها می دانند.
  • یک مطالعه جدید دلسردکننده نشان می‌دهد که پرداخت بدهی‌های پزشکی افراد پس از رسیدن به مجموعه، مزایای مالی – یا سلامت روانی زیادی برای آنها به همراه ندارد. یک عامل می تواند این باشد که عدم پرداخت بدهی پزشکی تنها نشانه مشکلات مالی بزرگتر است.

همچنین در این هفته، روونر با مولی قلعه کار با KFF Health News مصاحبه می‌کند، که آخرین ویژگی KFF Health News-NPR “بیل ماه” را در مورد سواری با آمبولانس هوایی برای نوزادی با RSV که بیمه‌گرش فکر می‌کرده است، گزارش کرده و نوشته است. از نظر پزشکی ضروری است. اگر صورتحساب پزشکی ظالمانه یا گیج کننده ای دارید که می خواهید برای ما ارسال کنید، می توانید این کار را در اینجا انجام دهید.

به‌علاوه، برای «اعتبار اضافی»، اعضای پانل داستان‌های مربوط به سیاست‌های بهداشتی را که این هفته خوانده‌اند پیشنهاد می‌کنند که فکر می‌کنند شما نیز باید بخوانید:

جولی روونر: Stat’s “سگ شما احتمالاً در پروزاک است. کارشناسان می گویند که بیشتر از حیوانات خانگی درباره بحران سلامت روان آمریکا می گوید، نوشته سارا اورموهل.

ریچل کوهرس ژانگ: “ده پزشک در پنل FDA که دستگاه قلب Abbott را با شرکت ارتباط مالی داشتند” توسط دیوید هیلزنراث و هالی کی.

آلیس میراندا اولشتاین: تگزاس تریبون «چگونه نوجوانان تگزاس برنامه ای را که اجازه کنترل بارداری بدون رضایت والدین را می داد از دست دادند» نوشته النور کلیبانوف.

راشل روبین: واشنگتن پست “در حالی که چاقی افزایش می یابد، غذاهای بزرگ و متخصصان تغذیه توصیه های “ضد رژیم غذایی” را ارائه می کنند، توسط ساشا چاوکین، کیتلین گیلبرت، آنجلی تسویی، و آناهاد اوکانر.

همچنین در پادکست این هفته ذکر شده است:


برای شنیدن همه پادکست های ما، اینجا کلیک کنید.

و در «سلامت چیست؟» در KFF Health News مشترک شوید. بر Spotify، پادکست های اپل، قالب های جیبی، یا هر جا که به پادکست گوش می دهید.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان