چگونه ریاست جمهوری دوم ترامپ بر مراقبت های بهداشتی تأثیر می گذارد


در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، بار دیگر وعده لغو و جایگزینی قانون مراقبت مقرون به صرفه (ACA) را می دهد، هدفی مبهم که به یکی از بارزترین شکست های دولت او تبدیل شد.

ما برای مراقبت های بهداشتی بسیار بهتر از اوباماکر مبارزه خواهیم کرد. ترامپ در روز 6 ژانویه در یک ستاد انتخاباتی در آیووا گفت: «اوباماکر یک فاجعه است.

احیای گیج کننده یکی از مخرب ترین جنگ های صلیبی سیاسی ترامپ در زمانی اتفاق می افتد که قانون مراقبت های بهداشتی دوران اوباما نسبت به سال 2017 محبوب تر و پرکاربردتر شده است، زمانی که ترامپ و جمهوری خواهان کنگره ثابت کردند که قادر به تصویب طرح خود برای جایگزینی آن نیستند.

این تلاش ناموفق بخش عمده ای از دلایلی بود که جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را در انتخابات میان دوره ای 2018 از دست دادند.

علیرغم وعده های مکرر، ترامپ هرگز طرح خود را برای جایگزینی اوباماکر ارائه نکرد. و بسیاری از کارهایی که دولت ترامپ در زمینه مراقبت های بهداشتی انجام داد توسط دولت بایدن برعکس شد.

با این حال، ترامپ به برخی از تغییرات مهم سیاستی دست یافت که هنوز هم وجود دارند، از جمله تلاش‌هایی برای شفاف‌سازی بیشتر در مورد قیمت‌هایی که بیمارستان‌ها و بیمه‌گران می‌پردازند.

تلاش برای پیش‌بینی اولویت‌های ترامپ در دوره دوم از آنجایی که او مرتباً مواضع خود را در مورد مسائل تغییر می‌دهد و بارها این کار را می‌کند، دشوارتر است.

کمپین ترامپ به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

شاید بزرگترین دستاورد ترامپ چیزی باشد که او به ندرت در مبارزات انتخاباتی خود در مورد آن صحبت می کند. “عملیات Warp Speed” در دوران مدیریت وی، موفق شد واکسنی علیه کووید-19 را در کمتر از یک سال ایجاد، آزمایش و به بازار عرضه کند، بسیار سریعتر از خوشبینانه ترین پیش بینی ها.

با این حال، بسیاری از حامیان ترامپ از این واکسن‌ها حمایت نمی‌کنند و حتی به شدت مخالف آن هستند.

در زیر فهرستی از “پیشینه” ترامپ در زمینه مراقبت های بهداشتی آمده است.

سلامت عمومی

واکنش ترامپ به همه‌گیری بر کارنامه کلی او در این زمینه مسلط است.

در آخرین سال ریاست جمهوری ترامپ، بیش از 400 هزار آمریکایی بر اثر کووید جان خود را از دست دادند. ممنوعیت سفر و سایر تلاش‌های او برای جلوگیری از انتشار جهانی ویروس بی‌اثر بود، مدیریت او نسبت به سایر دولت‌ها برای ایجاد یک آزمایش تشخیصی کندتر بود، و او علناً با مقامات بهداشتی در دولت خود در مورد این پاسخ‌ها مقابله کرد.

قبل از انتخابات 2020، ترامپ تجمعات بزرگ و سایر رویدادهای تبلیغاتی عمومی را از سر گرفت که بسیاری از کارشناسان بهداشت عمومی در مواجهه با یک ویروس بسیار مسری و کشنده آن را بی پروا می دانستند. او شخصاً پس از ابتلا به کووید و بستری شدن در بیمارستان از دستورالعمل های بهداشت عمومی سرپیچی کرد.

در همان زمان، علی‌رغم آنچه که بسیاری آن را سیاسی کردن بهداشت عمومی کاخ سفید می‌دانستند، ترامپ لایحه بزرگی را برای کمک به کووید (پس از تهدید به وتو کردن آن) امضا کرد.

او همچنین ریاست برخی از بزرگ‌ترین افزایش‌ها در بودجه مؤسسه ملی بهداشت (NIH) در این قرن را بر عهده داشت. و واکسن‌های مبتنی بر mRNA که توسط «عملیات Warp Speed» توسعه یافته‌اند، یک پیشرفت علمی شگفت‌انگیز بودند که با نجات جان میلیون‌ها نفر و ایجاد زمینه‌ای برای واکسن‌های آینده علیه سایر بیماری‌ها، از جمله سرطان، اعتبار دارد.

سقط جنین

بزرگترین “مشارکت” ترامپ در سیاست سقط جنین غیرمستقیم بود: او سه قاضی دیوان عالی را منصوب کرد که در لغو حق قانونی سقط جنین نقش اساسی داشتند.

ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی خود در سال 2024 در مورد موضوع داغ طرفداری کرد.

از آنجایی که دادگاه عالی Roe v. وید در سال 2022، ترامپ ابراز تاسف کرده است که این موضوع از نظر سیاسی برای جمهوری خواهان مضر بوده است. از یکی از رقبای خود، فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، به دلیل امضای ممنوعیت سقط جنین در هفته ششم بارداری انتقاد کرد. و قول داد با «هر دو طرف» درباره سقط جنین مذاکره کند و قول داد که «برای اولین بار در 52 سال گذشته، مشکلی خواهیم داشت که می‌توانیم پشت سر بگذاریم».

او تاکنون از توضیح این که چگونه این کار را انجام می دهد، یا اینکه آیا از ممنوعیت ملی سقط جنین بیش از چند هفته حمایت می کند اجتناب کرده است.

با این حال، اخیراً به نظر می‌رسد ترامپ انتقاد خود را از ممنوعیت شش هفته‌ای فلوریدا و مخالفان برجسته سقط جنین که حمایت‌شان به او در انتخاب شدن در سال 2016 کمک کرد و با فهرستی طولانی از تغییرات سیاسی به او لطف کرد، کم کرده است. ریاست جمهوری او

از جمله اقدامات ضد سقط جنین که توسط دولت ترامپ انجام شد، بازگرداندن «سیاست شهر مکزیک» بود که اعطای بودجه فدرال به سازمان‌های بین‌المللی حامی حقوق سقط جنین را ممنوع می‌کند.

هدف این مقررات جلوگیری از مشارکت برنامه‌ریزی‌شده والدین و سایر نهادهایی که سقط جنین را ارائه می‌دهند در برنامه تنظیم خانواده فدرال به نام Title X بود. و مقررات وضع شده با هدف تسهیل امتناع ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و کارفرمایان از شرکت در فعالیت هایی که عقاید مذهبی و اخلاقی آنها را نقض می کند. و تغییرات دیگری که انجام تحقیقات با استفاده از بافت جنین حاصل از سقط های انتخابی را برای دانشمندان NIH دشوار کرده است.

همه این قوانین توسط دولت بایدن لغو شده است.

بیمه سلامت

برخلاف سیاست‌های ترامپ در مورد سلامت باروری، بسیاری از اقدامات دولت او در رابطه با بیمه سلامت همچنان پابرجاست.

به عنوان مثال، در سال 2020، ترامپ قانون بدون غافلگیری را امضا کرد، یک اقدام دو حزبی با هدف محافظت از بیماران در برابر صورت‌حساب‌های پزشکی غیرمنتظره ناشی از اختلافات پرداختی بین ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و بیمه‌گران. این قانون در بسته کمکی به کووید 900 میلیارد دلاری گنجانده شد که ترامپ قبل از امضا آن را رد کرد، اگرچه او از پایان دادن به صورت‌حساب‌های پزشکی غافلگیرکننده حمایت کرد.

دولت او همچنین – با وجود مخالفت شدید مقامات صنعت بهداشت – مقررات شفافیت قیمت را تحت فشار قرار داد که بیمارستان‌ها را ملزم می‌کند مبلغی را که برای خدمات دریافت می‌کنند و بیمه‌گران را به ارائه هزینه‌های تخمینی برای روش‌ها بپردازند. این الزامات هنوز به قوت خود باقی است، اگرچه بیمارستان ها به طور خاص در پیروی از آنها کند بوده اند.

مدیکید

اگرچه ترامپ وعده داده بود که برنامه‌های مزایای عمومی مانند Medicare، Medicaid و Social Security را قطع نکند، اما دولت او به این وعده عمل نکرد. قانون لغو ACA که ترامپ در سال 2017 از آن حمایت کرد، کاهش های قابل توجهی را برای Medicaid اعمال می کرد و وزارت بهداشت و خدمات انسانی او (HHS) ایالت ها را تشویق کرد که دریافت کنندگان Medicaid را ملزم کنند ثابت کنند که برای دریافت بیمه درمانی کار می کنند.

قیمت داروها

یکی از موضوعاتی که دولت ترامپ بیشتر روی آن فعال بود، کاهش قیمت داروهای تجویزی برای مصرف کنندگان بود که اولویت اصلی رای دهندگان دموکرات و جمهوری خواه بود. اما بسیاری از این طرح ها در دادگاه مسدود شد.

طرح دوران ترامپ که هرگز اجرا نشد، قیمت برخی از داروهای گران قیمت تحت پوشش مدیکر را با قیمت‌های سایر کشورها مرتبط می‌کرد. دیگری از شرکت های دارویی خواسته بود که قیمت ها را در تبلیغات تلویزیونی خود لحاظ کنند.

مقرراتی که به ایالت‌ها اجازه می‌داد داروهای ارزان‌تر از کانادا وارد کنند، در نوامبر 2020 اجرایی شد. با این حال، سازمان غذا و دارو (FDA) این طرح را تنها در ژانویه 2024 از فلوریدا تأیید کرد. کانادا گفته است که اجازه صادراتی را که کمبود دارو در کشورش را به خطر می اندازد، نخواهد داد و این تردید را ایجاد می کند که آیا این سیاست قابل اجرا است یا خیر.

ترامپ همچنین تدابیری را امضا کرد که به داروسازان اجازه می‌دهد با استفاده از بیمه، به بیماران بگویند که قیمت نقدی یک دارو کمتر از هزینه آن است. پیش از این، داروسازان بسته به قراردادشان با بیمه‌گران و مدیران سود داروخانه، می‌توانستند از این کار منع شوند.

آزادی پزشکی

ترامپ با امضای قانون “حق امتحان کردن” با هدف تسهیل دسترسی بیماران لاعلاج به داروها یا درمان هایی که هنوز توسط FDA تایید نشده اند، به پیروزی بزرگی برای جناح آزادیخواه حزب جمهوری خواه دست یافت.

اما مشخص نیست که چه تعداد از بیماران توانسته‌اند با استفاده از این قانون درمان دریافت کنند، زیرا هدف آن سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) است که به طور سنتی درخواست‌های «استفاده دلسوزانه» را برای داروهایی که هنوز تأیید نشده‌اند، اعطا می‌کند. مانعی که قانون به آن توجهی نمی کند، این است که شرکت های داروسازی دوزهایی از داروهایی را منتشر کنند که هنوز در حال آزمایش هستند و ممکن است کمبود داشته باشند.

ترامپ در 10 ژانویه در تالار شهر فاکس نیوز گفت که این قانون جان هزاران و هزاران نفر را نجات داده است. هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد.

مطالب مرتبط

تماس با ما ارسال یک نکته داستان