شما از ما تشکر خواهید کرد – چهار نکاتی درباره برنامه رژیم کتوژنیک که باید بدانید

جهت حفظ سلامتی و جلوگیری از بروز این عوارض لازم است برای شروع رژیم کتوژنیک همواره با پزشک متخصص در ارتباط باشید و طبق برنامه غذایی پیش 4 ترفند درباره کتوژنیک در نی نی سایت ای کاش قبلاً می‌دانستید 1402 بروید. رژیم کتو برای حفظ بدن در یک حالت تقریباً ثابت کتوز طراحی شده است. آووکادو میتواند در غذاها و سالادهای مختلف همراه وعدههای شما باشد و انرژی لازم برای بدن شما را بهخوبی تأمین کند. وقتی سطح انسولین بسیار کم میشود، چربی سوزی میتواند به طرز چشمگیری افزایش یابد.میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک بسیار بالا است، اما میتواند فواید دیگری نیز داشته باشد، مانند گرسنگی کمتر و تأمین انرژی مداوم و… چهارمین نوع رژیم کتوژنیک، رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا می باشد. با انجام برخی از دستورالعمل ها و ایجاد تغییرات مختصری در غذا و مصرف برخی ویتامین ها می توانید از ریزش مو در این رژیم جلوگیری کنید. منتهی برخی افراد مانند زنان باردار، افراد مبتلا به فشار خون و بیماران عصبی می بایست از گرفتن این رژیم پرهیز کنند. به طور کلی، با آغاز رژیم کتوژنیک از سوء هاضمه و سوزش سر دل خلاص می شوید. ممکن است در آغاز رژیم غذایی کتوژنیک، محدودیتهایی را در فعالیتهای خود مشاهده کنید، اما این فقط به خاطر عادت کردن بدن شما به این رژیم برای مصرف چربی است. This con᠎tent was generated  with G SA Co᠎nt ent ᠎Ge​ne ra to​r  DEMO !

وقتی میزان گلوکز ناچیز باشد، بدن به جای سوزاندن قند، چربیهای ذخیره شده در بافتها یا چربیهایی که از رژیم غذایی دریافت میشود را میسوزاند. یک حالت متابولیک که در آن بدن از چربی کتون میسازد، تا به جای شکر از کربوهیدراتها (منبع انرژی اولیه و ترجیحی بدن) به عنوان انرژی استفاده کند. دانشمندان مطمئن نیستند چرا، اما این احتمالا این دلیل است که کتون هایی که بدن شما برای بدست آوردن انرژی میسوزاند، به حفاظت از سلولهای مغز شما در برابر آسیب کمک میکند. رژیم کتوژنیک یا کتو حاوی غذاهای با کربوهیدارت کم و چربی بالا است. زیرا افرادی که دیابت نوع 2 دارند، بیشتر در معرض بیماری های قلبی-عروقی هستند و چربی های اشباع مضر احتمال بروز مشکلات قلبی را بالا می برد. اگر دیابت دارید یا به سطح کلسترول خون شما بالا است، رژیم کتوژنیک میتواند امضایی برای پایان روزهای خوب شما باشد! خوردن کربوهیدرات کمتر میتواند باعث شود پانکراس شما انسولین کمتری تولید کند و قند خونتان پایین بیاید. مراقب سهمی که مصرف می کنید باشید، زیرا حتی اگر غذاهای سالمی مانند آووکادو یا آجیل وجود داشته باشد، مصرف بیش از حد آنها باعث افزایش وزن ما می شود. This con​tent w᠎as done  with the ᠎he​lp of GSA Conte​nt Gener​ator D᠎emover si on.

نحوه گرفتن رژیم کتوژنیک

اغلب کسانی که به سراغ برنامه رژیم کتوژنیک می روند در گذشته از پیروان رژیم اکتینز بوده اند . اگر دچار هر یک بیماریهای یاد شده هستید ناامید نشوید چرا که با مدیریت و مصرف داروهای درست میتوانید روند رژیم و کاهش وزن خود را ادامه دهید. هنگامی که شما مصرف پروتئین خود را پایین می آورید سطح کتوز شما نیز به همان نسبت پایین می آید.از همین رو اگر مقدار مناسب و ایده آلی از پروتئین مصرف نکنید دچار کاهش وزن از ناحیه عضلات خواهید شد. چرا در رژیم کتوژنیک دچار ریزش مو میشویم؟ چنین کودکانی باید بیش از میانگین در این رژیم باقی بمانند و حتی توصیه شده، کودکان مبتلا به توبروز اسکلروزیس تا پایان عمر، رژیم کتوژنیک را اجرا کنند. همچنین ادعاهایی وجود دارد که ممکن است به درمان سرطان و حتی بیماریهای تنفسی کمک کند. حتی اگر دنبال کننده آن نباشید، بدون شک تنقلات کتو با طراحی ویژه را در قفسههای فروشگاه برای طرفداران آن دیدهاید. گوشت، پنیر، شیر، چربیهای حیوانی و تخم مرغ (اگرچه برخی از تغییرات فقط گوشت، بدون تخم مرغ و لبنیات را مجاز میدانند). این بدان معناست که شما مقدار زیادی آووکادو، تخم مرغ و چیزبرگر بدون نان میخورید.

رژیم کتوژنیک برای نوجوانان

مطالعات همچنین نشان دادهاند که دریافت مقدار مناسب درشت مغذیها (پروتئین، کربوهیدرات و چربی) از کیفیت غذا مهمتر است. آیا کتوژنیک برای من مناسب است؟ سلام وقتتون بخیر من چند هفته است با این رژیم اشنا شدم و خیلی خوشم اومد و میتونم بگم همون چیزی هست که همیشه میخواستم انجام بدم و نمیدونستم کار درستیه یا نه تا اینکه با اسم کتو اشنا شدم . توجه: اگر بیماری کلیوی دارید، ممکن است نتوانید مقدار زیادی منیزیم را تحمل کنید. رژیم کتوژنیک جزو رژیم های غذایی پرطرفداری است که باعث کاهش وزن سریع میگردد و در کوتاه ترین زمان مقدار قابل توجهی از وزن متقاضیان را کم میکند. در رژیم غذایی روزانه 2000 کالری ، ممکن است 165 گرم چربی ,40 گرم کربوهیدرات و 75 گرم پروتئین وجود داشته باشد. برای رفع این مشکل سعی کنید روزانه آب و مایعات بیشتری بنوشید. آرامش معده: این رژیم میتواند به تسکین معده، کاهش تولید گاز و کاهش درد و گرفتگی شکم کمک کند. با این حال، پیروان آن ادعا کردهاند که میتواند با التهاب مبارزه کند و از کمبود مواد مغذی جلوگیری کند. توی این بخش قراره که 10 دستور غذایی که میتونید از اون برای ناهار کتوژنیک استفاده کنید رو بهتون معرفی کنیم.

کتوژنیک و ریزش مو

رژیم کتوژنیک و سرطان پیشنهاد میکنم اگر به تمام مواد لازم برای تهیه این ناهار کتوژنیک دسترسی دارین به هیچ وجه اون رو از دست ندین. هیچ رژیمی در انجام این امر لزوما بهتر از دیگری نیست. قبل از اینکه به انواع مختلف رژیم های غذایی بپردازیم؛ مهم است که توجه داشته باشیم هیچ یک از این گزینهها برای نیازهای سلامتی شما کامل نیستند. این روش بدیهی است که نه تنها مؤثر نیست بلکه بسیار خطرناک هم هست. در اینگونه مطالعات (که به آن «مطالعهٔ همگروهی گذشتهنگر» میگویند) اغلب یک گروه از بیماران که اخیراً توسط پزشک درمان شدهاند را با گروه دیگری از بیماران مشابه که تنها رژیم غذایی را بهدرستی رعایت کردهاند مورد مقایسه قرار میدهند. ابتدا کالریها را اولویتبندی کنید و سپس یک سبک رژیم غذایی را بر اساس علاقه خود انتخاب کنید. یک مطالعه که بر روی 250000 نفر و عادات غذایی آنها انجام شد، نشان داد که وگانها در مقایسه با افرادی که محصولات حیوانی مصرف میکنند، 25 درصد کمتر در معرض خطر بیماری قلبی و هشت درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند. این رژیم که توسط متخصصان تغذیه آیدان گوگینز و گلن ماتن ایجاد شده است، بر روی غذاهای سرشار از سیرتوئین، گروهی از پروتئینهای موجود در بدن که متابولیسم را تنظیم میکنند، تمرکز دارد.

بر اساس مطالعهای در مجله پزشکی Lancet ، انتظار میرود شهروندان اسپانیا به طور متوسط تا ۸۵.۸ سال عمر کنند. به طور معمول، این افراد کمتر بیتحرک هستند. اما چون روزه داری برای یک مدت طولانی در این بیماران قابل اجرا نبود، رژیم کتوژنیک به تقلید از همان اثرات مفید روزه داری مطرح شد. این رژیم غذایی سرشار از غذاهای مفید برای قلب مانند سبزیجات، ماهی، میوه، غلات، روغن زیتون و آجیل است. این امر سبب ایجاد بیماری ضربان قلب نامنظم میشود و خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته را تا پنج برابر افزایش میدهد. این رویکرد رژیم غذایی در مقابل تحقیقات علمی است که ثابت میکند محدود کردن مصرف گوشت میتواند عمر شما را افزایش دهد و سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد. شواهدی وجود دارد که میتواند منجر به کاهش وزن شود، به خصوص از آنجایی که پروتئین اثر حرارتی بدن در تغذیه را افزایش میدهد؛ انرژی لازم برای هضم غذا. مواد مغذی کمتر:در رژیم های کتوژنیک مواد مغذی و مورد نیاز بدن مانند کربوهیدرات ها محدود می شود. بسیاری از افراد در رژیم غذایی کتو ، کاهش سریع و موقت وزن را گزارش می کنند که یکی از دلایل محبوب بودن آن است. با داشتن درک بهتر از رایجترین انواع رژیم غذایی میتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای سبک زندگی و اهداف کلی شما (خواه لاغری، حجیم شدن یا سالمتر بودن) بهترین کارایی را دارد.

سرطان: رژیم کتوژنیک تاکنون برای درمان برخی از انواع سرطان و تأخیر در رشد تومورها مورد استفاده قرار گرفته است. فرهنگ رژیم غذایی مناسب بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است. سن، وزن، میزان فعالیت، فرهنگ و اولویتها و علائق غذایی، طراحی این رژیم را تحتالشعاع خود قرار میدهند. مطالعات نشان دادهاند که در کمک به کاهش وزن، کاهش فشار خون و بهبود سایر نشانگرهای خون موثر است. همانطور که در عکس هرم رژیم کتوژنیک رامشاهده میکنید رژیم کتوژنیک استاندارد یا همان کلاسیک شامل ۷۵ درصد چربی سالم، ۲۰ درصد پروتئین باکیفیت و تنها ۵ درصد کربوهیدرات است. در حالی که در سال 2014 تنها یک درصد بود. چندین مطالعه نشان داده اند که IF نه تنها منجر به کاهش وزن میشود، بلکه میتواند به بهبود مقاومت به انسولین، کاهش استرس اکسیداتیو روی سلولها، تثبیت سطح قند خون و کاهش خطر سکته کمک کند. همانطور که گفته شد در ابتدا رژیم کتو (Keto) برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده میشده است و با تحقیقات و پژوهش های بیشتر متوجه شدند که این رژیم میتواند در راستای کاهش وزن سریع برای افراد عادی هم کارایی داشته باشد. نشان داده شده است که رژیم کتوژنیک سالمتر و هم موثرتر از رژیمهای کم چرب است.

خرید کتوژنیک در نهایت، برخی از رژیمهای غذایی ممکن است فاقد ریزمغذیهای حیاتی ( ویتامینها و مواد معدنی ) لازم برای زندگی روزمره باشند. با این حال، وگانها در معرض خطر بیشتری برای کمبود ویتامینها و مواد معدنی مانند آهن، روی، ویتامین D ، کلسیم و اسیدهای چرب امگا 3 قرار دارند که همگی برای سلامتی روزمره حیاتی هستند. کبد چرب و رژیم کتوژنیک رابطه خوبی با هم دارند. رژیم کتوژنیک چرخشی(CKD): این رژیم غذایی شامل دوره های غذایی پر کربوهیدرات و پرچرب است, به طور مثال یک دوره 5 روزه رژیم کتو و 2 روز رژیم پر کربوهیدرات از آنجا که رژیم کتو چنین چربی بالایی دارد, دنبال کنندگان آن باید در هر وعده غذایی چربی میل کنند. در رژیم کتوژنیک به طور تقریبی 70درصد انرژی از چربیها، 20 درصد از پروتئینها و فقط 10 درصداز کربوهیدرات تامین میشود که با توجه به هدف از تجویز این رژیم و شرایط فرد، این درصدها جابهجامیشود. هدف اصلی رژیم کتوژنیک، لاغری سریع است و مانند هر برنامه غذایی ممکن است عوارض جانبی داشته باشد و برای هر شخصی نتایج متفاوتی داشته باشد.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

اما در رژیم کتوژنیک رخ نمیدهد، با این حال، در چند مورد نادر، کتواسیدوز در افراد غیر دیابتی به دنبال یک رژیم غذایی طولانی مدت با کربوهیدرات کم گزارش شده است. اغلب افراد چاق به دنبال راحتترین و کوتاهترین راه برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستند. به خاطر داشته باشید که غذاها، حاوی درصد مشخصی از چربی مثل لبنیات پرچرب و چربی هایی مانند ماهی، ماهی سالمون، ماهی خال مخالی و چربی گوشت هستند که به دنبال مصرف روزانه در هنگام پیروی از رژیم غذایی کتو به کار گرفته می شوند. برخی از افراد کدو سبز برش داده شده را با روغن زیتون، نمک و فلفل مخلوط کرده و نوعی سالاد سرد با آن درست می کنند. در برخی از کشورها، یافتن داروها و مکملهای عاری از قند، ترازوهای دقیق الکترونیک، یا تهیهٔ روغنهای MCT (بهلحاظ اقتصادی) دشوار است. در حالی که آن را یک رژیم غذایی میدانند که در آن افراد از محصولات حیوانی اجتناب میکنند، برخی آن را یک سبک زندگی میدانند (بسیاری از وگانها از پوشیدن هر گونه چرم یا پوست حیوانی اجتناب میکنند). یک کاسه متوسط بردارید و دو عدد تخم مرغ بزرگ را داخل آن بشکنید. This po​st has ​been ​do ne  by GSA  Con​tent G​en er ator​ Demov᠎ersi​on!