۱۸+ غذای جانبی سبزیجات سالم


آیا به دنبال غذاهای جانبی سبزیجات سالم هستید که فوق العاده خوشمزه نیز باشند؟ از سبزیجات برشته شده ساده برای یک شام شب هفته گرفته تا یک غذای جانبی عالی در تعطیلات یا پوره سیب زمینی قاتل، اینجا همه چیز گانگستری است، بنابراین مطمئناً یک غذای تازه دلخواه پیدا خواهید کرد. همه این دستور العمل های ساده وگان جانبی غذای گیاهی وگان و بدون گلوتن نیز هستند.

این گیاه که از یک پس‌زمینه اروپایی‌مرکزی می‌آید، همیشه یک پروتئین-نشاسته-گیاهخوار در بشقاب بوده است. معمولا یک سالاد ساده یا مقداری نخود فرنگی یا چیز دیگری. اگر شما هم بودید، می‌توانستید فکر کنید که سبزیجات هیجان‌انگیزترین قسمت غذا نیستند… اما اشتباه می‌کنید! این مخلفات وگان سالم به شما نشان می دهد که سبزیجات تمام طعم و هیجانی را دارند که می توانید فکرش را بکنید – و ممکن است به قسمت مورد علاقه شما تبدیل شوند!

کدو تنبل و حبه های سیر برشته شده روی یک ورقه پخت

یک وعده غذایی سالم چگونه به نظر می رسد؟

به عنوان یک متخصص تغذیه، بسیاری از مردم از من می پرسند که واقعاً خوردن یک وعده غذایی سالم به چه معناست و این یکی از سؤالات مورد علاقه من است زیرا الف) پاسخ بسیار ساده ای دارد و ب) نمونه کاملی از پیچیدگی سلامت در واقع است.

بیایید با اولین (پاسخ ساده)، شروع کنیم؟

یک وعده غذایی سالم از یک فرمول ساده پیروی می کند:

  • نیمی از بشقاب شما با میوه ها و سبزیجات پوشیده شده است
  • ¼ بشقاب شما پروتئین دارد (این پروتئین های گیاهی عالی را ببینید)
  • یک چهارم بشقاب شما حاوی غلات کامل یا سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی با پوست است
  • علاوه بر این، کمی چربی سالم به پخت و پز یا به عنوان مکمل، مانند دانه های غنی از امگا ۳ اضافه کنید.

من عاشق این آموزش هستم چون بی نهایت سازگار است: درست کردن سوپ؟ اگر سبزیجات پر از سبزیجات نیستند، مقدار سبزیجات موجود در دستور غذا را دو برابر کنید و از نان تست غلات جوانه زده استفاده کنید! سرخ شده در روغن؟ آسان! آیا می خواهید سالاد وگان را سیر کننده تر کنید؟ نخود سوخاری را فراموش نکنید! اگر به دنبال کشف پخت و پز پیشرفته تر برای سبزیجات هستید، حتماً یک نسخه از پرفروش ترین کتاب آشپزی، Eat More Plants را تهیه کنید.

بعد، یک رژیم غذایی سالم چگونه به نظر می رسد؟

قسمت دوم این گفتگو کمی عمیق تر است. زیرا، هیچ متخصص تغذیه از شما انتظار ندارد که به شدت به برخی از قوانین غذایی پایبند باشید. به عنوان مثال، گاهی اوقات من فقط یک کاسه بزرگ پاستا آلفردو می خواهم و سالاد درست نمی کنم. خوبه …زیرا رژیم کلی شما مهمتر از چیزی است که در یک بشقاب می گذارید.

به این معنی که اگر بیشتر اوقات دستور غذا را دنبال می‌کنید، اگر گهگاه شام ​​پاپ کورن و شراب باشد، هر چه باشد. یا اگر بستنی می خواهید مشکلی نیست. غذاهایی که مواد مغذی متراکم ندارند همچنان می توانند در یک رژیم غذایی سالم قرار گیرند.

انواع ایده های غذایی فروخته می شود که ترس را ترویج می کند، مانند این ایده مضحک که لکتین در غذاهای گیاهی باعث بیماری می شود. یا اینکه یک کلوچه به دلیل داشتن قند باعث التهاب می شود. بدن شما بسیار انعطاف پذیرتر است. صرف نظر از آلرژی ها یا عدم تحمل ها، به طور کلی، در یک بدن سالم، تا زمانی که مواد غذایی مورد نیاز سلول های خود را برای رشد فراهم کنید، بدن شما می تواند کارهای بیشتری از آب نبات، آبجو یا یک کاسه بزرگ رامن انجام دهد.

TLDR: هر چیزی که می خورید نباید «سالم» باشد تا سالم باشد. گرفتمت؟

تمام جنبه های سبزیجات سالمی که می توانید نیاز داشته باشید!

چه یک شب آخر هفته باشد، چه یک وعده غذایی خاص خانوادگی یا ناهارخوری، به نظر من سبزیجات همیشه ستاره نمایش هستند!

ظروف سبزیجات روی اجاق گاز

لوبیا سبز دیژون سرخ شده تازه از فر

غذاهای سبزیجات پخته و برشته شده

کاسه و چنگال با کلم پیچ

اختیارات و اختیارات

سالاد کدو حلوایی بو داده

سالاد کلم با گردو و کدو حلوایی

لذیذ و لذیذ، این سالاد کلم و کدو تنبل سرشار از حس های آرامش بخش از کدو برشته و لوبیا سفید خامه ای است. این وینگرت مرکباتی به راحتی آماده می شود و طعم شیرینی را به این سالاد زمستانی فوق العاده می بخشد.

دستور غذا را دریافت کنید

سیب زمینی شیرین گل کلم له شده در یک کاسه سفید روی یک سفره خاکستری

+۱۸ غذای جانبی سالم سبزیجات: پوره سیب زمینی شیرین و گل کلم

این پوره سیب زمینی شیرین و گل کلم سالم، خامه ای، غنی و طعم شیرینی دارد. این یک راه خوشمزه و سرگرم کننده برای قرار دادن سبزیجات بیشتر در بشقاب شما است!

سنجاق
دستگاه چاپ

  • ۱ پری گل کلمو به صورت گل بریده
  • ۱ ½ پری سیب زمینی شیرینو به مکعب های ۲.۵ سانتی متری برش دهید
  • ۲ قاشق های بزرگ روغن زیتون اضافی
  • ۲ حبه های سیرو پوست روی
  • ½ قاشق کوچک نمک
  • فلفل تازه
  • ¼ فنجان مارگارین
  • ¼ – ⅓ فنجان بادام هندی، جو دوسر یا شیر بادام شیرین نشده
  • ۱ قاشق سوپخوری مریم گلی تازه خرد شده
  • ۲ قاشق های کوچک شربت افرا
  • فر را با دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت (۲۲۰ درجه سانتیگراد) گرم کنید و یک قالب شیرینی پزی با کاغذ روغنی آماده کنید.

  • در یک کاسه بزرگ، گل کلم، سیب زمینی شیرین، سیر، روغن، نمک و فلفل را بریزید و روی ورقه بیسکویت بریزید. سیر را بین سبزیجات دیگر قرار دهید تا نسوزند.

  • ۲۰ دقیقه تفت دهید، دقت کنید سیر نسوزد و ۱۰ دقیقه دیگر تفت ندهید. سیر باید نرم باشد، گل کلم شروع به قهوه ای شدن می کند و هر چنگال نرم است. سیر را با احتیاط کنار بگذارید.

  • سبزیجات تفت داده شده را به غذاساز اضافه کنید، سیر را از پوست گرفته و به همراه کره، مریم گلی و شربت افرا به غذاساز اضافه کنید. آنها را له کنید تا خوب ترکیب شوند، سپس شروع به پاشیدن شیر بادام هندی کنید تا قوام دلخواه به دست آید. من کمی بیش از ۱/۴ فنجان (۶۰ میلی لیتر) اضافه کردم تا بافتی صاف ایجاد کنم.

  • بچشید و در صورت لزوم نمک یا شربت افرا را تنظیم کنید.

نکته: این دستور را می توانید با دست پوره کنید که نتیجه آن یک پوره روستایی اما بسیار خوشمزه است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر