رژیم لاغری سریع

چگونه تمرینات بهره وری کار را بهبود می بخشد


همه فواید ورزش را برای سلامتی می دانند.

این نقش کلیدی در حفظ سلامت ریه‌ها، قلب و سایر سیستم‌های بدن و مدیریت وزن شما دارد.

اما آیا می دانستید که ورزش می تواند بهره وری کار شما را نیز افزایش دهد؟

مطالعات نشان داده اند که ورزش می تواند ما را شادتر، پرانرژی و باهوش تر کند. همه اینها با بهره وری نیروی کار مرتبط است. برای به دست آوردن این مزایا حتی نیازی نیست زیاد عرق کنید.

هنوز قانع نشدی؟ در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا ورزش می تواند به شما کمک کند تا در محل کار بازدهی بیشتری داشته باشید.

۱. ورزش تمرکز را بهبود می بخشد

هنگامی که ورزش می کنید، نه تنها ماهیچه های خود را تغذیه می کنید، بلکه مغز خود را نیز تغذیه می کنید.

سطح گلوکز، خون و اکسیژن را بالا نگه می دارد – همه این موارد لازم است تا مغز شما بتواند روی کارها تمرکز بیشتری داشته باشد و تمرکز بهتری داشته باشد.

علاوه بر این، نشان داده شده است که ورزش باعث تحریک رشد اتصالات جدید در سلول های مغز و تحریک انعطاف پذیری مغز می شود.

و وقتی تمرکز دارید، تعیین ضرب الاجل و پایبندی به آن و همچنین قابل مدیریت نگه داشتن وظایفتان آسان تر است.

۲. ورزش اثرات استرس را کاهش می دهد

در حالی که دوزهای کوچک استرس برای شما خوب است زیرا می توانند مغز را تنظیم کنند، اما مقدار زیاد آن بر بدن شما تأثیر منفی می گذارد.

ممکن است علائم عاطفی استرس (نوسانات خلقی، به راحتی تحریک پذیر، اعتماد به نفس پایین، مشکل در آرامش)، علائم فیزیکی (کم انرژی، ناراحتی معده، سردرد، تنش عضلانی) و علائم شناختی (اضطراب مداوم، ناتوانی در تمرکز، مسابقه دادن) را تجربه کنید. افکار).

با ورزش، اثرات منفی استرس را با ایجاد آرامش برای بدن شما کاهش می دهد و در عین حال اثرات استرس را تقلید می کند: پاسخ جنگ یا گریز. سپس به بدن شما کمک می کند تا از طریق آن اثرات کار کند. علاوه بر این، کیفیت خواب شما بهبود می‌یابد و برای یک روز کاری دیگر از خواب بیدار می‌شوید.

۳. ورزش با خستگی مبارزه می کند

ممکن است زمانی که خسته هستید ورزش کردن غیر منطقی به نظر برسد، اما نشان داده شده است که ورزش منظم باعث افزایش سطح انرژی و مبارزه با خستگی می شود.

ورزش باعث افزایش اندورفین می شود که باعث می شود احساس انرژی بیشتری کنید و سطح اکسیژن خون را افزایش دهید.

به عنوان مثال، ورزش هوازی متوسط، می تواند خواب عمیق یا خواب موج آهسته را در فرد افزایش دهد. در نتیجه بدن و مغز بازسازی می شوند و منجر به استرس کمتری می شوند.

۴. ورزش انرژی شما را افزایش می دهد

بدن از افزایش هورمون های ناشی از ورزش تقویت می شود که شما را پرانرژی نگه می دارد.

به طور خاص، هر بار که بدن خود را کمی بیشتر از آخرین تمرین خود فشار دهید، بدن شما بهبود می یابد و انرژی شما را افزایش می دهد.

۵. ورزش باعث تقویت خلق و خو می شود

ورزش می تواند بلوز را دور نگه دارد. و زمانی که روحیه خوبی دارید، تمایل دارید کارهای بهتری تولید کنید و دیدگاه خوش بینانه تری داشته باشید.

در نتیجه، زندگی بهتری دارید، دوستان بیشتری دارید، تمایل به موفقیت بیشتری دارید و سلامتی بهتری دارید.

۶. ورزش مدیریت زمان را بهبود می بخشد

شروع روز با پیاده روی، شنا یا هر نوع ورزش می تواند مهارت های مدیریت زمان شما را بهبود بخشد. حتی کسانی که تای چی یا یوگا انجام می دهند به خوبی از ارتباط بین ذهن و بدن خود آگاه هستند.

به طور خلاصه، هر شکلی از ورزش می تواند به شما احساس هوشیاری و کنترل بیشتری بدهد. شما را منضبط می کند.

۷. ورزش خلاقیت شما را تقویت می کند

آیا می خواهید خلاق تر باشید یا ایده های جدیدی ارائه دهید؟ پیاده روی را امتحان کنید

یک مطالعه نشان داده است که ارتباط مستقیمی بین ذهن خلاق و خود فیزیکی ما وجود دارد و ورزش منظم می تواند خلاقیت ما را تقویت کند.

تحقیقات دیگر نشان داده است که افراد فعال در طول تست های خلاقیت نسبت به افرادی که سبک زندگی نسبتاً کم تحرکی دارند، ایده های بهتر و بیشتری ارائه می دهند.

و از آنجایی که ورزش منظم به معنای تولید سلول های مغزی جدید است، توانایی فرد برای به خاطر سپردن و تفکر را تقویت می کند.

۸. ورزش استقامت ذهنی را افزایش می دهد

شما می توانید با ورزش استقامت ذهنی خود را افزایش دهید. وقتی در طول روز احساس انرژی بیشتری می کنید و شب ها بهتر می خوابید، نسبت به خود و زندگی خود احساس مثبت تری خواهید داشت.

صرف نظر از سطح تناسب اندام یا سن شما، ورزش ها می توانند به شما در ایجاد انعطاف پذیری قوی تری کمک کنند. به همین دلیل، می توانید چالش های عاطفی و ذهنی زندگی را به شیوه ای سالم مدیریت کنید.

۹. ورزش حافظه شما را قوی تر می کند

ورزش به افزایش اندازه ناحیه ای از مغز که مسئول یادگیری و حافظه است کمک می کند. به طور مستقیم و غیرمستقیم مهارت های تفکر و حافظه را تقویت می کند.

با تحریک تغییرات فیزیولوژیکی مانند کاهش التهاب و مقاومت در کنار تولید فاکتورهای رشد، مستقیماً بر بدن تأثیر می گذارد. این شامل رشد رگ های خونی جدید در مغز و همچنین بقا، فراوانی و سلامت کلی سلول های جدید مغز است.

چندین مطالعه همچنین نشان داده اند که ورزش با بهبود خواب و خلق و خو و کاهش اضطراب و استرس باعث تقویت حافظه می شود. مشکلات در این زمینه ها اغلب به اختلال شناختی کمک می کنند یا باعث ایجاد آن می شوند.

بهترین تمرینات برای بهره وری

پیاده روی

اگر به عادات بسیاری از افراد موفق نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که آنها در یک چیز مشترک هستند: آنها نوعی ورزش را انجام می دهند.

و بسیاری ساده ترین راه را برای ورزش ترجیح می دهند: پیاده روی در هوای تازه در هوای تازه. همچنین ممکن است هر روز صبح از مزایای سلامتی نور خورشید یا در پایان ساعات کاری خود بهره مند شوند.

استفاده از یک دستگاه بیضوی در خانه یا در باشگاه محلی شما نیز می تواند به شما در رسیدن به اهداف تناسب اندام کمک کند. این دستگاه کم ضربه به شما کمک می کند کالری زیادی (حدود ۲۷۰ تا ۴۰۰ کالری) تنها در ۳۰ دقیقه بسوزانید و می تواند به عنوان یک تمرین بالاتنه و پایین تنه عمل کند.

تمرینات هوازی با شدت کم

برای مؤثر بودن، نباید ورزش شدید باشد. تمرینات هوازی با شدت کم، مانند دویدن، قایقرانی، شنا و ایروبیک درجه بندی شده، ناحیه ضربان قلب شما را هدف قرار می دهد.

این اشکال ورزش می تواند به بهبود تناسب اندام و سلامت کلی شما به روشی در دسترس و ملایم کمک کند. در نتیجه ذهن را تیزتر می کند و ساعات کار پربار را افزایش می دهد.

جای تعجب نیست که چرا برخی از شرکت ها برای بهبود بهره وری کار خود وقت گذاشته اند تا مداخلات «کمتر بنشینید، بیشتر حرکت کنید»، مانند فرصت دادن به کارمندان برای ورزش در ساعات کاری یا استفاده از میزهای ایستاده را به کار می برند.

یوگا

در بحبوحه یک روز پرمشغله، یوگا به شما اجازه می‌دهد تا ذهن آگاهی را تمرین کنید که می‌تواند منجر به تفکر منطقی‌تر در حین کار یا تصمیم‌گیری تجاری شود.

تحقیقات منتشر شده در مجله علوم فیزیولوژیکی حتی متوجه شدم که فقط ۱۵ دقیقه مراقبه ذهن آگاهی، مانند تمرکز بر تنفس، تمایل به پدیده ای به نام سوگیری هزینه غرق شده را کاهش می دهد.

این پدیده گرایش افراد را به ادامه پیگیری یک تلاش در صورتی که قبلاً پول، تلاش و زمان برای آن سرمایه گذاری کرده باشیم، توصیف می کند. این معمولاً به این معنی است که ما برخلاف شواهد حرکت می کنیم و نشان می دهیم که تلاش دیگر بهترین تصمیم نیست.

شرکت کنندگان در مطالعه مذکور از مدیتیشن برای تمرکز بر آینده به طور موقت استفاده کردند تا بتوانند بر اساس لحظه حال تصمیم بگیرند.

علاوه بر این، تمرین یوگا به طور کلی به شما کمک می کند تا در محیط کار خود استراحت کنید. یک تحقیق در سال ۲۰۱۲ نشان داد که کارگرانی که در هر دو برنامه تمرکز حواس و یوگا در محل کار شرکت می‌کنند، استرس کمتری را در محل کار از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر در مقایسه با افرادی که در یوگا شرکت نمی‌کنند، تجربه می‌کنند.

اما دستورالعمل یوگا تاکید می کند که تاثیر یوگا تدریجی تر است. اینطور نیست که یک روز یوگا انجام دهید و ناگهان ذهن و بهره وری شما بهبود یابد.

به نوعی باعث می شود که به تدریج احساس آرامش کنید و چیزها را متفاوت ببینید. متوجه می‌شوید که کنترل بیشتری بر واکنش‌های خود دارید، زیرا وقتی چاپگر معیوب را قبل از جلسه خود می‌شکنید، بلافاصله فحش نمی‌دهید.

تمرینات قدرتی

افزایش بهره وری نیز در بین افرادی که تمرینات قدرتی انجام می دهند، مانند بالا رفتن از پله ها، دوچرخه سواری، راه رفتن روی تپه ها، وزنه برداری، باغبانی سنگین، کار با نوارهای مقاومتی، فشارهای فشاری، اسکات و دراز و نشست مشاهده شده است.

یکی از راه هایی که تمرینات قدرتی می تواند به افزایش بهره وری کمک کند، ذهن آگاهی است. هنگامی که ورزش می کنید، جریان خون به مغز را نیز افزایش می دهید و این باعث افزایش آگاهی شما می شود. این امر شما را برای مقابله با پروژه بزرگ بعدی خود آماده تر می کند.

از آنجایی که وقتی بدن خود را با تمرین تطبیق می دهد انرژی بیشتری دارید، در محل کار احساس بیداری بیشتری می کنید و احساس می کنید که در اوج بازی خود هستید. علاوه بر این، این اطمینان را به شما می دهد که کار خود را به بهترین نحو و به درستی انجام می دهید.

تمرینات قدرتی از نظر فعالیت بدنی بسیار مفید است. این طراحی شده است تا شما را در حین انجام کارهای روزانه قوی تر کند، کالری بسوزانید، خطر سقوط را کاهش دهد، به شما کمک کند خوش اندام به نظر برسید، سلامت قلب خود را بهبود بخشد، خطر آسیب دیدگی را کاهش دهد و عزت نفس (و بدنی) شما را افزایش دهد. ارزش)، و انعطاف پذیری و تحرک بیشتر را ترویج می کند.

بررسی ۱۶ مطالعه ارتباط مهمی بین تمرین مقاومتی بهتر و عملکرد فیزیکی بهتر، سلامت روان، مدیریت درد، سرزندگی و سلامت عمومی نشان داد.

آخرین افکار

شواهد قانع کننده است. عادت به ورزش منظم می تواند به شما کمک کند در طول زندگی، نه فقط در محل کار، از نظر ذهنی قوی شوید.

پس دست از بهانه جویی بردارید. امروز روی ورزش سرمایه گذاری کنید و همیشه با ساعات پربارتر به هر چیزی در زندگی باز خواهید گشت! و هنگامی که سالم و شاد هستید، اعتماد به نفس و مثبت اندیشی را از خود تراوش می کنید – دو ویژگی که می تواند به شما در رسیدن به ارتقای شغلی که منتظرش بودید کمک کند!

بیوگرافی نویسنده:

ناتان لوید یک مربی و مربی تناسب اندام شخصی با مدرک کارشناسی ارشد در علوم سلامت و ورزش است. او مشتاق است که به مشتریانش کمک کند تا به شادترین و سالم ترین نسخه خود تبدیل شوند.

هنگامی که او به صورت آنلاین یا حضوری در باشگاه بدنسازی ONE Boulder Fitness Gym به مشتریان آموزش نمی دهد، در مورد تجهیزات بدنسازی مورد علاقه خود می نویسد. ExpertFitness.org.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر