چرا رژیم های غذایی موثر نیستند و در عوض چه باید کرد؟


اگر این پست وبلاگ را در اینترنت گسترده و بی رحمانه پیدا کردید، احتمالاً به دنبال پاسخ هستید. شاید احساس خوبی ندارید یا فکر می کنید ممکن است بخواهید چند پوند وزن کم کنید. چه می خواهید مطمئن شوید که چرخه های قبلی کاهش وزن را تکرار نمی کنید و دوباره به دست می آورید – یا می خواهید فرهنگ سمی رژیم غذایی را برای همیشه پشت سر بگذارید. پس بیایید در مورد اینکه چرا رژیم‌های غذایی کارساز نیستند و در عوض چه کاری انجام دهیم تا برای همیشه سالم بمانیم، صحبت کنیم.

من متخصص تغذیه هستم. اکثر مردم فکر می کنند که متخصصان تغذیه افراد را برای کاهش وزن در رژیم غذایی قرار می دهند، اما این در واقع برای بیشتر افراد صادق نیست. در واقع، رژیم غذایی در یک متخصص تغذیه این به معنای چیزی ملایم تر است: شما رژیم غذایی به سادگی است الگوی نحوه غذا خوردن.

جعفری را با دست خرد کنید

این وظیفه یک متخصص تغذیه است که به شما کمک کند علم تغذیه و نیازهای منحصربه‌فرد بدنتان را برای یافتن الگوی غذایی مناسب که به شما کمک می‌کند بهترین احساس را داشته باشید پیمایش کنید. به همین دلیل است که من کتاب های آشپزی می نویسم، اطلاعات تغذیه مبتنی بر شواهد و دستور العمل های گیاهی را به اشتراک می گذارم که به همان اندازه که برای شما مفید هستند، خوشمزه هستند. و همچنین به همین دلیل است که از طریق برنامه بدون محرومیت ژانویه، چالش Eat More Plants را ایجاد کردم تا به شما کمک کنم جامعه ای حامی برای تغییر پیدا کنید.

و در حالی که بسیاری از ما مشتاقیم رژیم غذایی خود را تغییر دهیم تا وزن خود را تغییر دهیم، در واقع، من خیلی بیشتر اهمیت می دهم. سلامت واقعی شما… این ربطی به وزن شما ندارد.

چرا رژیم موثر نیست؟

اشتباه نکنید: صنعت کاهش وزن میلیاردها ارزش دارد. و آنها با ایجاد محصولات و ابزارهایی که واقعاً کار می کنند، درآمد کسب نمی کنند. در عوض، آنها با گفتن اینکه محصول/رژیم/کتابشان کارآمد است، پول در می‌آورند و بعد از آن که این کار را نمی‌کند، شما را به خاطر آن سرزنش می‌کنند و امیدی درخشان‌تر (اما همچنان نادرست) به شما می‌فروشند.

من می دانم که همیشه استثنا وجود دارد. زیرا برخی افراد در رعایت رژیم غذایی یا حفظ وزن اضافی برای بیش از یک سال موفق هستند. همیشه افراد کمی وجود خواهند داشت که حداقل در کوتاه مدت رژیم غذایی برای آنها مناسب باشد. اما هیچ رژیم غذایی موفق جهانی وجود ندارد و بیشتر آن یک آشغال ساده است.

چگونه می توانم اینقدر مطمئن باشم؟ خب، من بیش از یک دهه است که آن را در عمل دیده‌ام و علم با آن موافق است. اکثر رژیم های کاهش وزن و “سم زدایی” کارایی ندارند زیرا الف) سلامت واقعی شما را در نظر نمی گیرند و ب) برای حفظ درازمدت بسیار محدود کننده هستند. در اینجا دلایلی وجود دارد که نشان می دهد رژیم های غذایی موثر نیستند:

  • از نظر نوع غذا یا مقدار/کالری بسیار محدود است شیوه های محدود غذا خوردن منجر به اشتغال ذهنی به غذا و گرسنگی می شود، که برعکس چیزی است که برای رشد نیاز دارید. اگر همیشه گرسنه هستید، یا غذاهایی را که برایتان مهم هستند از دست می دهید، سیگنال های گرسنگی درونی شما مدت ها پیش افزایش یافته است.
  • آنها ترس از غذا ایجاد می کنند، مانند غذاهای پرچرب یا غذاهای حاوی گلوتن وقتی احساس ترس می کنیم، احساس ناراحتی می کنیم. و می دانید چه چیزی باعث آرامش می شود؟ غذا.
  • نگهداری آن به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد. چون زندگی کمتر از شلوغی نیست… و ما انرژی زیادی برای دور زدن خود داریم. نه، بحث اراده نیست.
  • آنها جایی را برای مانورهای مادام العمر مانند تولد یا تعطیلات نمی دهند. زیرا برای همیشه زمان زیادی است تا زمانی که هرگز کیک نخورید.
  • آنها در واقع برای اینکه شما را از نظر فیزیولوژیکی سالم تر کنند طراحی نشده اند. بسیاری از رژیم‌های غذایی به طرز مضحکی سرشار از محصولات حیوانی، میوه‌ها و سبزیجات کم یا فیبرهای تقویت‌کننده میکروبیوم هستند (سلام، گوشت‌خوار، کتو!). یا به نوشیدنی های رژیمی بسته بندی شده گران قیمت یا میله هایی متکی هستند که طیف کاملی از مواد مغذی مورد نیاز شما را تامین نمی کنند. بنابراین پس از از بین رفتن رژیم غذایی پرحجم اولیه، در نهایت احساس پوچی خواهید کرد.
  • خوشمزه نیست غذا یکی از بزرگترین لذت های زندگی است. بنابراین هیچ سیستم بی پایان روغن یا میوه یا کیک برنجی راهی برای زندگی نیست. و بله، راهی برای تغذیه بدن و همچنین تغذیه روح شما وجود دارد.

در واقع چه چیزی سالم است

بنابراین، سلامتی به چه معناست؟ این اندازه نیست، مطمئناً. در حالی که من آموخته ام که وزن و BMI بخش مهمی از سلامتی هستند، جنبش بسیار مورد نیازی وجود دارد که کمبود علم را مورد انتقاد قرار می دهد و مسیر جدیدی را به جلو ترسیم می کند.

با توجه به اینکه بیش از نیمی از کانادایی ها در حال حاضر با تعریف آماری اضافه وزن یا چاقی مواجه هستند، من باور نمی کنم که افراد با جثه بزرگ نمی توانند سالم باشند. برای من سلامتی سلامت است. بنابراین این متخصص تغذیه به شما کمک می کند تا عادت های سالمی مانند خوردن میوه و سبزیجات، تامین نیازهای فیبر خود و تشویق شما به حرکت بدن و خواب کافی داشته باشید.

اگر مشکلات متابولیک واقعی مانند فشار خون بالا یا قند خون دارید، ما از تغذیه برای رفع آنها استفاده می کنیم تا آنها را به محدوده سالم برسانیم. وقتی این تغییرات را ایجاد می کنید، وزن شما ممکن است تغییر کند اما ممکن است تغییر نکند. آنچه بیش از همه مهم است این است که در بدن خود احساس رضایت و فعالیت داشته باشید و خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهید.

۵ نکته برای سالم‌تر کردن رژیم غذایی

آیا به دنبال این هستید که برای همیشه از شر همه چیزهای رژیمی خلاص شوید؟ با این ۵ استراتژی ساده (و موثر) برای ایجاد یک سبک زندگی سالم تر شروع کنید. و اگر به دنبال نکات بیشتری هستید، چرا به چالش Zero Restriction، Eat More Plants نپیوندید؟ یا از یک متخصص تغذیه ثبت شده حمایت انفرادی دریافت کنید تا به شما کمک کند استراتژی را برای رفع نیازهای منحصر به فرد خود سفارشی کنید؟

  • گیاهان بیشتری بخورید بله، واقعاً به همین سادگی است. مصرف بیشتر غذاهای گیاهی از جمله غلات کامل، میوه ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل و دانه ها به شما کمک می کند تا بهترین احساس را داشته باشید. آنها حاوی مقدار زیادی مواد مغذی برای حمایت از متابولیسم و ​​فیبر برای ارتقای سلامت روده با قندهای کم افزوده و چربی حیوانی هستند.
  • آب بیشتری بنوشید چرا متخصصان تغذیه مدام در مورد آب صحبت می کنند؟ خب، بدن ما اساسا یک اقیانوس است. کم آبی بدن می تواند منجر به کاهش سطح انرژی، یبوست و حتی آسیب به پوست، فشار خون و کلیه ها شود. من واقعاً اولین چیزی که وقتی از خواب بیدار می شوم فنجان بزرگ را دوست دارم تا به حرکت سالم روده کمک کند و به من انرژی بدهد تا به قهوه دوم یا سوم نیاز نداشته باشم.
  • تعویض فیبر بالا انجام دهید فیبر برای سلامت بهتر روده و ایجاد یک میکروبیوم سالم روده ضروری است که از سیستم ایمنی و سلامت کلی حمایت می کند. نان غلات جوانه زده را با گندم کامل معمولی جایگزین کنید. چند بار در هفته نخود سرشار از فیبر بخورید. از انواع توت های یخ زده در بلغور جو دوسر لذت ببرید. میان وعده سیب. مقداری کتان آسیاب شده یا چیا را به زندگی روزمره خود اضافه کنید.
  • عادت ها یا عادت هایی را انتخاب کنید که هر بار روی آنها تمرکز کنید تا دائمی شوند. تغییر دائمی مستلزم تغییر مداوم است، بنابراین به آرامی و پیوسته پیش بروید تا مطمئن شوید که تغییر آن آسان است. هنگامی که این دو تغییر – مثلاً یک لیوان بزرگ آب در صبح و یک مشت بادام هر روز بعدازظهر – آسان شد، سپس عادات یا عادات دیگری را دنبال کنید. آنچه را که در ۷ روز از دست می دهید “نتیجه” است که با پیشرفت مداوم جبران می کنید.
  • بیشتر فکر کن نه کمتر. محدودیت خسته کننده است و شما را برای کمبود و گرسنگی آماده می کند. آدم تنها با چوب هویج نمی تواند زندگی کند!!! در عوض، به جای حذف، به عادت هایی که می خواهید اضافه کنید فکر کنید. تا جایی که می توانید غذاهای جدید را امتحان کنید و دستور العمل های جدیدی را کشف کنید که تغذیه سالم را سرگرم کننده تر می کند … و حتی میکروبیوم شما از شما تشکر خواهد کرد! داده های پروژه روده آمریکایی نشان می دهد افرادی که بیش از ۳۰ غذای گیاهی مختلف در هفته می خورند نسبت به افرادی که کمتر از ۱۰ غذای گیاهی می خورند، میکروبیوم سالم تری دارند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر