مزایا و مضرات خوردن تخم مرغ چه می گوید؟ – wsnlab


به گزارش یاهو نیوز، مواد مغذی کمتری به اندازه تخم مرغ در تحقیقات تغذیه ای چالش برانگیز است. در یک نقطه به عنوان یک غذای مخرب شریان متهم می شود در حالی که در نقطه ای دیگر به عنوان یک غذای فوق العاده ارزان فروخته می شود. یک روز تخم مرغ بد و روز دیگر خوب است. پس مشکل چیست؟

سمت آفتابی تغذیه با تخم مرغ

در هر صورت که آن را هم بزنید و انجام دهید، تخم مرغ یک وعده غذایی ارزان و غنی از مواد مغذی است. برخی از خواص تغذیه‌ای فراوان آن عبارتند از ویتامین B12، ریبوفلاوین، ویتامین A، ویتامین D که به سختی به دست می‌آید، فسفر که برای استخوان‌ها مفید است و سلنیوم، ماده مغذی مرتبط با خلق و خوی بهتر و سن بیولوژیکی جوان‌تر.

نتایج یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله Nutrition on Nutrition and Nutrition نشان می دهد که مصرف متوسط ​​یک تخم مرغ در روز می تواند به جلوگیری از کاهش ویتامین D کمک کند، اگرچه این مطالعه در زمستان استرالیا انجام شد که ممکن است عامل مهمی باشد. بودن.

تخم مرغ منبع عالی کولین است، یک ماده مغذی ضروری که اغلب برای عملکرد مطلوب مغز مورد نیاز است. یک تخم مرغ بزرگ حاوی حدود ۳۵ درصد از میانگین مصرف توصیه شده روزانه کولین برای یک زن است. خوردن تخم مرغ حتی می تواند سطح آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین و زآگزانتین را افزایش دهد که هر دو در سلامت چشم نقش دارند.

بسته به نحوه پرورش جوجه ها، تخم مرغ همچنین می تواند منبع اسیدهای چرب امگا ۳ برای سلامت قلب باشد. تخم مرغ هایی که در آن مرغ از علف تغذیه می کند چربی بیشتری دارند. تغذیه جوجه ها با دانه کتان و جلبک دریایی نیز می تواند سطح امگا ۳ را در زرده افزایش دهد.

به یاد داشته باشید که مواد مغذی در زرده وجود دارد که اگر فقط سفیده تخم مرغ بخورید نمی توانید آنها را دریافت کنید.

یک تخم مرغ بزرگ می تواند ۶ تا ۷ گرم پروتئین مورد نیاز شما را تامین کند. تخم مرغ یک غذای با ارزش برای اسیدهای آمینه بسیار قابل هضم و ضروری است که به طور سنتی به عنوان معیاری برای اندازه گیری کیفیت پروتئین در غذاها استفاده می شود. این دلیل اصلی است که گزارشی در مجله بین المللی تغذیه ورزشی و متابولیسم نشان می دهد که تخم مرغ گزینه ای عالی برای کمک به بهینه سازی توده عضلانی اسکلتی است.

برای بسیاری از افراد، تخم مرغ راهی عالی برای افزایش سطح پروتئین در صبحانه است، در حالی که برای تحریک سنتز عضلانی مهم است. این پروتئین همچنین می تواند به شما کمک کند مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

با این حال، در مورد آن حجم کلسترول چطور؟ هر زرده تخم مرغ بزرگ حاوی حدود ۲۰۰ میلی گرم کلسترول یا حدود ۷۰ درصد از مقدار توصیه شده روزانه است. اینجاست که دیدگاه علمی درباره فواید تخم مرغ مطرح می شود.

مطمئناً نظرات مختلفی در مورد تخم مرغ وجود دارد. بیایید نگاهی بیندازیم به برخی از مطالعات علمی که از مصرف تخم مرغ حمایت می کنند و برخی مطالعات که کارت قرمز مصرف تخم مرغ را نشان داده اند.

برای بسیاری از افراد، تخم مرغ راهی عالی برای افزایش سطح پروتئین در صبحانه است، در حالی که برای تحریک سنتز عضلانی مهم است. این پروتئین همچنین می تواند به شما کمک کند مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

در دفاع از تخم مرغ

نتایج یک مطالعه در مقیاس بزرگ در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، که شامل حدود ۱۷۷۰۰۰ نفر از ده ها کشور با سطوح درآمد متفاوت بود، نشان داد که مصرف بالای تخم مرغ (بیش از هفت در هفته در مقابل کمتر از یک عدد در هفته). ). ) دیگر با بدتر شدن کلسترول خون یا خطر بیماری قلبی و مرگ زودرس مرتبط نیست.

یک مطالعه جامع منتشر شده در مجله اروپایی تغذیه بالینی نشان داد که مصرف متوسط ​​روزانه یک تخم مرغ شانس ابتلا به بیماری قلبی یا دیابت نوع ۲ را در افراد سالم افزایش نمی دهد. همچنین در افراد مبتلا به دیابت تا زمانی که سبک زندگی سالمی داشته باشند و رژیم غذایی کاملاً مغذی داشته باشند، باعث ایجاد مشکلات قلبی نمی شود.

بر اساس گزارشی که در مجله Public Health Nutrition منتشر شده است، مصرف‌کنندگان تخم‌مرغ به احتمال بیشتری نیاز روزانه خود به ریزمغذی‌های متعدد را بدون تأثیر منفی بر سطح کلسترول خون برآورده می‌کنند. علاوه بر این، یک مطالعه پیگیری انجام شده توسط متخصصان سلامت (۳۷۸۵۱ شرکت‌کننده) و یک مطالعه سلامت پرستاران (۲۸۰۰۰ شرکت‌کننده) نشان داد که خوردن حداکثر یک تخم‌مرغ در روز خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب یا سکته مغزی را در افراد سالم افزایش نمی‌دهد.

برخی داده‌ها نشان می‌دهند که کلسترول موجود در زرده تخم‌مرغ به خوبی جذب نمی‌شود، بنابراین احتمال کمتری دارد که اثرات مضر طولانی‌مدتی بر سطح کلسترول خون ما داشته باشد.

همچنین، تخم مرغ ممکن است انتخاب بهتری برای پروتئین مورد نیاز شما نسبت به استیک باشد. یک مطالعه مدل جایگزینی رژیم غذایی منتشر شده در مجله Circulation نشان داد که جایگزینی ۱۰۰ کالری در روز از گوشت قرمز فرآوری شده با همان تعداد کالری از ماهی های چرب، ماست، پنیر یا تخم مرغ خطر ابتلا به بیماری قلبی مرتبط را تا حدود ۲۰ درصد کاهش می دهد. در مقایسه با سایر غذاهای حاوی کلسترول، مانند گوشت قرمز و لبنیات پرچرب، تخم مرغ حاوی چربی اشباع شده نسبتا کمتری است.

مخالفان تخم مرغ

نتایج یک مطالعه منتشر شده در PLOS Medicine نشان می دهد که خوردن کمتر از نصف تخم مرغ در روز در افراد با میانگین سنی ۶۲ سال با افزایش خطر مرگ به هر دلیلی و بیماری های قلبی عروقی و سرطان در طی ۱۶ سال بعد مرتبط است. -بالا افزایش تعداد شرکت کنندگان در مطالعه به گفته محققان، کلسترول موجود در تخم مرغ کامل سهم قابل توجهی از افزایش خطر مرگ را دارد.

یک تجزیه و تحلیل جدید در ایالات متحده نشان داد که به ازای هر نصف تخم مرغ اضافی که در روز مصرف می شود، خطر مرگ و میر به هر علتی به طور متوسط ​​(۲٪) افزایش می یابد. نتایج مطالعه‌ای در مجله Critical Reviews in Food Science and Nutrition که رابطه بین گروه‌های غذایی مختلف و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را مورد بررسی قرار داد، نشان داد که ارتباط ضعیفی بین مصرف تخم‌مرغ و نارسایی قلبی وجود دارد. غلات، سبزیجات، میوه ها، صدف ها و مغزها برای سلامت قلب مفید هستند.

یک مطالعه جدید روی بزرگسالان در چین نشان داد که مصرف متوسط ​​یک یا چند تخم مرغ در روز ممکن است خطر ابتلا به سندرم متابولیک را افزایش دهد، مجموعه ای از شرایط مانند فشار خون بالا و قند خون بالا که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در آینده افزایش می دهد. نصف میانگین تخم مرغ یا کمتر در روز ۲۰ درصد افزایش می یابد.

نکته مهم این است که تخم مرغ پخته شده در روغن نسبت به زمانی که تخم مرغ با روش های دیگری مانند آب پز پخته می شود، خطر بیشتری دارد. زمانی که تخم مرغ در یک تابه در معرض حرارت مستقیم قرار می گیرد، کلسترول می تواند اکسید شود و کلسترول اکسید شده ممکن است در ایجاد بیماری قلبی نقش داشته باشد.

علاوه بر این، تجزیه و تحلیل ۶۶ مطالعه با ۳۱۸۵ شرکت کننده نشان داد که مصرف تخم مرغ (به طور متوسط ​​یک عدد در روز) می تواند به طور قابل توجهی کلسترول LDL (بد) و کلسترول HDL (خوب) را افزایش دهد. با این حال، این مطالعه نشان نداد که آیا این تغییرات در سطح کلسترول بر بروز واقعی بیماری های قلبی عروقی تأثیر می گذارد یا خیر.

آزمایش‌های اولتراسوند در افراد در معرض خطر بیماری قلبی نشان داد افرادی که بیش از سه تخم‌مرغ در هفته می‌خورند، پلاک بیشتری در شریان‌هایشان نسبت به افرادی که دو یا کمتر تخم‌مرغ در هفته می‌خورند، حتی اگر سیگار نمی‌کشند، دارند.

علاوه بر این، مطالعه ای در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که در میان زنان مسن تر، افزایش مصرف تخم مرغ سه بار یا بیشتر در هفته به طور مداوم خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد، که در درجه اول به کلسترول موجود در تخم مرغ نسبت داده می شود. اما اضافه وزن یا چاقی یک عامل خطر بزرگتر از خوردن تخم مرغ برای دیابت بود. بر اساس مجله تغذیه بریتانیا، بزرگسالان چینی که به طور منظم یک یا چند تخم مرغ در روز (معادل ۵۰ گرم) مصرف می کردند، ۶۰ درصد افزایش خطر ابتلا به دیابت داشتند.

پاسخ رضایت‌بخش به این سوال این است که به نظر می‌رسد پاسخ روشنی وجود ندارد و نیازهای سلامتی منحصربه‌فرد، الگوهای غذایی و ترکیب ژنتیکی هر فرد، همگی در مشکل داشتن یا نبودن آن فرد با تخمک نقش دارند.