سوپ قارچ جو (گیاهی) – Desiree Nielsen


آیا به دنبال یک غذای گیاهی گرم و مقوی هستید؟ این سوپ جو قارچ گیاهی با اصول اولیه ساده ساخته شده است، اما دارای طعم و مواد مفید برای روده است که به هضم کمک می کند. این فریزر نیز دوست دارد.

به عنوان یک متخصص رژیم غذایی وگان برای سلامت روده، من می خواهم دستور العمل های گیاهی ساده ای ایجاد کنم که مزایای تغذیه ای و طعمی را ارائه دهد. زیرا هیچ نکته ای وجود ندارد که طعم سلامتی خوب نباشد!

دستی که یک کاسه سبز سوپ قارچ را با یک قاشق طلایی در دست گرفته است

از آنجایی که من کار خود را با افراد زیادی مبتلا به بیماری سلیاک و عدم تحمل گلوتن شروع کردم، مدت زیادی است که دستور العمل های گیاهی بدون گلوتن ایجاد می کنم – گیاهان بیشتری بخورید کتاب آشپزی پر از آنها است – اما من متوجه شدم که افراد زیادی هستند. شروع به ارتباط می کنند برای روده شما خوبه با بدون گلوتنو زمان تغییر فرا رسیده است. شما شروع به دیدن دستور العمل های بیشتری در اینجا خواهید کرد که حاوی غلات سبوس دار (و حاوی گلوتن!) مانند جو، فارو، و توت های گندم هستند، زیرا تا زمانی که به گلوتن حساسیت ندارید، روده شما واقعاً به فیبر شگفت انگیز و فواید تقویت کننده نیاز دارد. از این غلات ضروری!

بنابراین من بسیار هیجان زده هستم که سوپ جو قارچ را با شما به اشتراک بگذارم. این به این سوپ جو وگان بسیار آرامش بخش نوعی حس و حال می دهد که یکی از سوپ های مورد علاقه من بود! این یک شام ساده، مغذی و خانوادگی است که همه می توانند از آن لذت ببرند.

مواد لازم برای تهیه سوپ قارچ جو شامل هویج، کرفس و پیاز

مواد تشکیل دهنده سوپ قارچ و جو

این سوپ جو قارچ مقوی و مقوی فقط با ۱۳ ماده ساده درست می‌شود و فقط ۲۰ دقیقه تمرین عملی طول می‌کشد، بقیه زمان پخت، جوشاندن جو است تا نرم شود.

  • قارچ: از هر گونه قارچی که در دست دارید استفاده کنید، مانند قارچ دکمه ای، کرمی (دکمه قهوه ای)، پورتوبلو، شیتاکه یا قارچ صدفی. استفاده از انواع قارچ باعث افزایش طعم و بافت می شود.
  • سبزیجات معطر: پیاز، هویج، سیر، کرفس این منگنه های ارزان قیمت برای مدت طولانی در یخچال ماندگاری دارند و نه تنها به طعم و مزه می دهند، بلکه مواد مغذی زیادی نیز به آن اضافه می کنند! پیاز و سیر سرشار از FODMAPS قابل تخمیر هستند که به ترویج میکروبیوم سالم کمک می کند.
  • جو: جو یک غلات کامل ارزان قیمت با فواید تغذیه ای فراوان است. از یک کاسه جو، مروارید یا اگر دوست دارید استفاده کنید برای سرعت بخشیدن به زمان پخت، می توانید جو آب پز را پیدا کنید در بازی‌های Whole Foods و Tycoon که فقط در ۱۰ دقیقه طبخ می‌کنند. اگر از جو آب پز استفاده می کنید، ممکن است بخواهید ۱ یا ۲ فنجان آب کمتر از مقداری که دستور غذا می خواهد برای شروع استفاده کنید، فقط در صورتی که سوپ خیلی غلیظ به نظر برسد، آب بیشتری اضافه کنید.
  • سس وگان ورسترشر: سس Worcestershire که با سرکه، ملاس و پایه تمرهندی درست شده است، طعمی لذیذ می‌افزاید که به سوپ عمق می‌دهد. آن را در دست ندارید؟ ۱ قاشق چای خوری سرکه، ۱ قاشق چایخوری ملاس و کمی نمک و پودر پیاز را برای طعم دادن امتحان کنید.
  • گیاهان و ادویه جات: پودر برگ بو، آویشن، زیره و پیاز
  • بهتر از گوشت گاو وگان بالیون: این به سوپ مالت واقعاً غنی می دهد. اگه امتحان نکردی باید انجامش بدی!! (نه این مورد حمایت مالی نیست!) اگر آن را در دسترس ندارید، یک آبگوشت سبزیجات کم سدیم را توصیه می کنم که با ۱-۲ قاشق غذاخوری سس سویا یا تاماری غنی شده است تا نت های اومامی شما را تقویت کند.

مروارید در مقابل گلدان (پوسته) جو

در خواربارفروشی، جو گلدانی (یا پوسته شده) و جو مروارید را خواهید دید، بنابراین ممکن است تعجب کنید که آیا آنها در دستور غذا قابل تعویض هستند یا نه! گلدان جو این کمترین پالایش را دارد و تنها پوست بیرونی (غیر خوراکی) آن از طریق فرآیندی به نام “مروارید” برداشته می شود. جو مروارید همچنین کمی بیشتر جلا داده یا چروک شده بود، بنابراین مقدار بیشتری از سبوس آن برداشته شد.

از نظر فنی، کاسه جو فیبر بیشتری دارد… اما جو مروارید را ناسالم ننویسید! هنوز هم حاوی مقدار زیادی فیبر محلول است (که در سبوس یافت نمی شود) که آن را به یک ماده مفید برای قلب و روده تبدیل می کند. بتا گلوکان، فیبر محلول موجود در هر دو نوع جو، به کاهش کلسترول کمک می کند و همچنین به تغذیه باکتری های دوست در روده شما کمک می کند.

طرز تهیه سوپ جو خوشمزه با قارچ

  • از آب سبزیجات صرف نظر کنید – من متوجه شدم که بیشتر سبزیجاتی که از فروشگاه خریداری می شود در واقع خوش طعم نیستند و برخی بی مزه هستند. من از Better than Bouillon در اکثر دستور العمل هایم استفاده می کنم، بعد از خرید آن برای تهیه دستور غذای شخص دیگری که تغییر دهنده بازی است. به علاوه آنها یک “گوشت گاو” وگان دارند که برای این سوپ واقعا عالی است. این خیلی خوشمزه تر از موجودی است.
  • از انواع قارچ استفاده کنید اگر آنها برای شما در دسترس و مقرون به صرفه هستند، استفاده از انواع قارچ ها مانند شیتاکه، صدف، کینگ صدف و قارچ کرمی طعم بسیار بیشتری نسبت به قارچ سفید می دهد. گزینه دیگر: یک قوطی پورسینی خشک یا قارچ مخلوط ایتالیایی تهیه کنید، آنها را مرطوب کرده و برای طعم غلیظ تر به سوپ اضافه کنید.
  • قارچ قهوه ای خوب تفت دادن قارچ ها طعم بسیار بیشتری ایجاد می کند. سعی کنید در پنج دقیقه اول قارچ ها را زیاد برگردانید تا قهوه ای شدن ظاهر شود.
  • سبزیجات را قبل از اضافه کردن آب مزه دار کنید – سوپ خوشمزه می خواهی؟ سبزی ها را به محض پختن مزه دار کنید. اضافه کردن کمی نمک و فلفل در این مرحله سوپ را خیلی شور نمی کند، اما وقتی سبزیجات را گاز می زنید طعم آن ها را بیشتر می کند.
کاسه سبز قارچ، پیاز و هویج

سوپ سبزیجات جو و قارچ جایگزین + انبار

  • ذخیره سازی این سوپ تا چهار روز به خوبی در یخچال نگهداری می شود. آیا می خواهید آن را بیشتر ذخیره کنید؟ آنها را تا یک ماه در ظرف دربسته در فریزر قرار دهید. سپس یک شب در یخچال ذوب کنید و قبل از سرو روی حرارت متوسط ​​گرم کنید تا کاملا تبخیر شود.
  • آیا می خواهید این را بدون گلوتن بسازید؟ حتما از سس Worcestershire بدون گلوتن استفاده کنید و سعی کنید از ارزن برای دانه استفاده کنید. بافت نرم تری نسبت به کینوا دارد، بنابراین اگرچه ترفند ظریفی برای جو نیست، اما بافت راحت تری به شما می دهد.

به دنبال سوپ های گیاهی سالم تری هستید؟ این را امتحان کن!

سوپ جو قارچ در کاسه های سبز با قاشق

سوپ قارچ با جو

این سوپ جو قارچ گیاهی با مواد اولیه ساده درست می شود. خوشمزه است و برای روده شما مفید است. فریزر دوستانه

سنجاق
دستگاه چاپ

  • ¼ فنجان روغن آووکادو
  • ½ پری قارچو برش ها (از انواع مختلفی مانند کرمینی، صدف و بچه بلا استفاده کنید)
  • ۱ میانگین پیاز زردو ریز خرد شده
  • ۲ میانگین هویجو مکعبی ریز
  • ۲ دنده کرفسو مکعبی ریز
  • ۴ میخک سیرو بخش
  • ۷ فنجان ها ابو یا یک آب سبزیجات کم سدیم اگر آب غلیظ ندارید
  • ۵ قاشق های کوچک بهتر از آب گوشت وگان غلیظ شده است
  • ۱ فنجان گلدان مروارید یا جو خشک شدهو مروارید سریعتر پخته می شود
  • ۱ قاشق سوپخوری سس وگان ورسترشرو برای جایگزینی به یادداشت مراجعه کنید
  • ۱ ½ قاشق های کوچک برگ های آویشن خشک
  • ۱ قاشق کوچک پودر پیاز
  • ½ قاشق کوچک زیره آسیاب شده
  • ۲ برگ بو
  • روغن آووکادو را در یک قابلمه سوپ روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. قارچ ها را اضافه کنید و بگذارید ۵ دقیقه بماند و یک بار هم بزنید.

  • هویج، پیاز و کرفس را اضافه کنید، هر از گاهی هم بزنید تا قارچ ها قهوه ای شوند و هویج شروع به نرم شدن کند، ۵-۷ دقیقه.

  • سیر را به مدت یک دقیقه مدام هم بزنید.

  • سپس آب، آب گوشت، جو، سس ورسسترشایر، آویشن، پودر پیاز، زیره سبز و برگ بو را اضافه کنید و روی حرارت زیاد بگذارید به مدت پنج دقیقه بجوشد.

  • حرارت را تا حد متوسط ​​کاهش دهید و تا حدی با درب بپوشانید، به جوشیدن ادامه دهید، تا زمانی که جو نرم و نرم نشود، حدود ۳۰ دقیقه در صورت استفاده از جو مروارید و تا ۵۰ دقیقه در صورت استفاده از جو قابلمه.

  • با نمک و فلفل به دلخواه مزه دار کنید و مزه دار کنید.

سوپ به مدت چهار روز در یخچال یا یک ماه در فریزر نگهداری می شود. بگذارید یک شب در یخچال یخ بزند و سپس قبل از سرو روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر